nw
door nwang Oct 14, 2017 om 16:31
Voeding & gezondheid
Braincaps

Ik zie de laatste tijdiger het gehele internet en ook op school reclame staan over braincaps, zelfs onze school automaat is er mee gevuld.

het zou je geheugen,concentratie, denkvermogen en nog veel meer kunnen verbeteren je zou het een wondermiddel kunnen noemen.

ik heb het zelf nooit gebruikt maar ik vraag me af of het echt werkt.

Ik zelf ben er nogal sceptisch over en vertrouw Het niet zo.

Graag zou ik van jullie willen weten of jullie het kunnen testen en weten hoe dit alles nou in zijn werk gaat en of het wel te vertrouwen is.

15832 18 Rapporteer

newmikey
door newmikey - Oct 14, 2017 om 16:42
830 Antwoorden / 0 Vragen

Doe even googelen misschien of wordt dat te ingewikkeld voor u?

Breindoping is booming business, 'maar doet niks'

aurora1
door aurora1 - Oct 14, 2017 om 16:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, ik ga alvast niets testen. U heeft zeker ook niet eens op internet naar informatie gezocht. Anders had u in ieder geval dit gevonden: https://nos.nl/op3/artikel/2136009-breindoping-is-booming-business-maar-doet-niks.html
De reclamemakers zijn dacht ik zelf studenten die er flink aan verdienen.
Voor goede concentratie e.d. moet je genoeg slaap hebben, goede conditie door sport, niet roken, geen energiedrankjes drinken, geen alcohol, en ook niet voortdurend op de smartphone koekeloeren.
Dus koop die onzin maar niet want het is weggegooid geld.

gerbera
door gerbera - Oct 14, 2017 om 16:46
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Nou wij, forumleden, zullen ditzeker niet testen. Het merendeel is al uitgestudeerd en leeft op zijn (levens)ervaring.
maar lees dit even;

Hoogleraar klinische toxicologie Daan Touw zet vraagtekens bij de werking van de stoffen in de pil. 'Als ik naar de samenstelling kijk, vraag ik me af of er een positief effect te zien is na het nemen van de pil' zegt hij.

'Wel is het zo dat de pil kan werken door het placebo-effect. Als je gelooft dat de pil zijn werk doet, dan zul je automatisch beter gaan studeren.'

Dus gewoon denken dat de pillen werken, loopt u zo alle examens door. bron

marita5
door marita5 Oct 14, 2017 om 16:53
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , ik ben uitgestudeerd , maar door deze site leer ik nog iedere dag .

gerbera
door gerbera Oct 14, 2017 om 16:55
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@marita5 ik ook maar zonder deze pillen. Had er zelfs nog nooit van gehoord.

marita5
door marita5 Oct 14, 2017 om 17:00
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , ik had er ook nog nooit van gehoord , wat ze toch allemaal uitvinden , en dan is het grootste bestanddeel ook nog cafeïne

tijger1
door tijger1 Oct 14, 2017 om 17:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn “brain” werkt meestentijds zo al voortreffelijk, maar daar is cafeïne wel nuttig bij.;-))

di
door digioma - Oct 14, 2017 om 16:47
646 Antwoorden / 29 Vragen

Wat een vriendelijke reacties allemaal op zaterdagmiddag...

marita5
door marita5 - Oct 14, 2017 om 16:52
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo NWang ,

David test Braincaps

Lees hier , klik op de rode regel .

https://www.scholieren.com/eindexamens2017/blog/8486/david-test-braincaps

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2017 om 16:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@digioma, de reactie's op de Zaterdagmiddag zijn inderdaad vriendelijk. Ook misschien wat ironisch, maar de beantwoorders bedoelen het goed. Het is n.l. onzin dat deze capsules je brein, denkvermogen zullen verbeteren. En zo verwoorden de mede forumleden hun (gezonde) verstand, ook de TS zelf, toch?

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 14, 2017 om 17:00
7155 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt uw vraag ook nog aan Kassa stellen:
Klik

marita5
door marita5 Oct 14, 2017 om 17:06
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@sjoppie , goed idee , misschien kan de redactie de pillen zelf testen , komt ten goede van een werkende site zonder problemen ;-))

tenormin
door tenormin Oct 14, 2017 om 17:23
16816 Antwoorden / 108 Vragen

hahaha, @marita - dat rijmt -.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 14, 2017 om 17:37
7155 Antwoorden / 3 Vragen

@marita5, zij kunnen een placebo treffen.

Cookies
door Cookies - Oct 14, 2017 om 17:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is voor het eerst dat ik wat over Braincaps lees. Of bedoel je met 'het gehele internet' de social media?

Zo te lezen, is dit wondermiddel wel wat voor veel FB gebruikers en de 60-plussers.

tenormin
door tenormin Oct 14, 2017 om 17:27
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zie nooit, echt nooit, reclame op Facebook. Hoe zou dat nu toch mogelijk zijn.

costnix
door costnix Nov 25, 2017 om 21:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zestig+ houdt zich bij de oude en vertrouwde cafeïne in vloeibare vorm.

boppe1943
door boppe1943 - Oct 14, 2017 om 17:13
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Placebo effect?! In ieder geval, baat het niet dan schaadt het niet. Je krijgt een caffeïne boost, dat zal menigeen helpen om helder te denken. Maar de leerstof moet je natuurlijk wel eerst "innemen".

tenormin
door tenormin Oct 14, 2017 om 17:18
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dus net als koffie? @boppe1943. Zal trouwens best 'schaden': pillen zijn nooit een koopje.

boppe1943
door boppe1943 Oct 14, 2017 om 17:43
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Veel "toverpillen" pillen zijn inderdaad schadelijk voor de portemonnee @Tenormin, maar het idee dat je met zo'n pil op zult slagen zal menigeen een gevoel van zelfverzekerdheid geven. En ze kosten maar 75 cent per stuk, goedkoper dan koffie (tenzij je thuis een bakkie doet).

tenormin
door tenormin Oct 14, 2017 om 17:56
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn bakje Cortado kost me thuis €0,28 dus is, voor mij dan, ook best aan de prijs. Koffie "uit", zomaar, is dan inderdaad duurder dan die 75 cent pil. Maar ik ben niet zo van de pillen, zeker niet de 'tover'pillen. -;)

aurora1
door aurora1 Oct 17, 2017 om 02:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Na de "boost" volgt de inzinking en dan ben je verder van huis (en de studieboeken).

jo
door jorisw - Oct 14, 2017 om 20:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als het goed is voor het geheugen en denkvermogen moeten we een paar containers naar het Witte Huis sturen....

reflecs
door reflecs - Oct 16, 2017 om 16:39
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zelf ben er nogal sceptisch over en vertrouw Het niet zo.
Jammer dat je een vraag niet kunt plussen :))

Dat gevoel is terecht. Als u zelf op onderzoek gaat naar de achtergronden van de bedenkers en naar de bestanddelen, wel verder kijken dan de reclame/marketing, zult u zien dat het vooral opgeklopte lucht is.

Wordt het echt op school verkocht? Wie bedenkt zoiets. Waar ligt de grens?

Yo
door Yoni93 - Nov 25, 2017 om 19:31
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb een vraag over de braincaps.
naast dat het mogelijk niet werkende stoffen bevatten. Wil ik weten wat dan beter is.
is er een vergelijking te maken met de braincaps en ritalin.
de braincaps zijn dus niet helemaal oké. Maar is het niet beter om braincaps als vervanging voor ritalin te hebben of maakt dat niet zo veel verschil.?

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2017 om 20:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@yon 193

Die vraag meent u toch hopelijk niet serieus? Als u Ritalin slikt zal dat op voorschrift van de dokter zijn. Maar als u dat zomaar slikt, zou ik daar maar direct mee stoppen. Met die braincaps trouwens ook.

Dat die knul daar een reclamepraatje op tv mocht houden, was te gek voor woorden.

simon55
door simon55 - Nov 25, 2017 om 21:46
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als u geld kwijt wilt laat t weten,krijgt u  m n rekening nummer

tenormin
door tenormin - Nov 25, 2017 om 21:58
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@yon193,

Maar Ritalin wordt toch gegeven voor kinderen/jongeren met ADHD?

aurora1
door aurora1 - Nov 25, 2017 om 23:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Yon193, vraag dat maar eens aan de huisarts.
Hoe verzint u het? Wie wilt u vergiftigen met Ritalin?
Als u zo nodig iets slikken wilt neem dan een pepermuntje of zo, liefst zonder suiker.
Heeft u wel goed opgelet? Die Brainrommel werkt niet. Dus niet "werkt mogelijk niet"., maar het werkt niet en u doet er erg onverstandig aan om die troep te gebruiken.
Het is een verdienmodel van een stelletje studenten of scholieren die zich verrijken willen aan domme medescholieren/studenten.
Ik begrijp niet dat scholen e.d. zich ervoor laten lenen om die troep daar in automaten te stoppen e.d. Wat een sukkels en domoren, en dat zijn instituten die door de gemeenschap betaald worden die mensen iets moeten bijbrengen.
Heeft u hier soms ook de reacties niet gelezen?

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 26, 2017 om 08:38
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Wie een boost wil hebben op een examendag moet om de dag te beginnen pannenkoeken met een flinke lading stroop nuttigen.

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2017 om 10:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan mreeg die knul nog alle gelegenheid om reclame te maken voor die rotzooi.