mercedesbenz
door mercedesbenz Sep 5, 2005 om 18:16
Voeding & gezondheid

Brandende, vermoeide ogen

Ik heb al een tijd last van brandende, moeie, zere en rode ogen.

En kan geen licht verdragen aan de ogen.

Ben bij de oogarts geweest en die zegt dat er geen aanwijsbare oorzaak is, wel heb ik bijna geen vocht meer in de ogen.

Heb verschillende middelen gehad o.a. Celluvisc oogdruppels en Oculentum oogzalf en druppels met prednison er in.

Dit alles helpt echter niets.

Ik blijf zitten met brandende ogen, die ik bijna niet open kan houden van vermoeidheid. Wie kan mij helpen?

Bedankt

11252 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 5, 2005 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds kort heeft Weleda een middel hiervoor. Het heet ogentroost en wordt gemaakt, inderdaad, van het plantje ogentroost. Ik heb zelf geen ervaring met dit middel, maar ik merk dat veel klanten (ik werk in een natuurvoedingswinkel) er zeer tevreden over zijn. Wellicht helpt het u ook. Het middel is puur plantaardig en onschuldig.

met vriendelijke groet,

Floor

ve
door verwijderd - Sep 5, 2005 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou uw probleem misschien te maken kunnen hebben met bijvoorbeeld een bepaalde omgeving, waarin u zich een groot deel van de dag bevindt. Bijvoorbeeld een werkomgeving met slecht licht, geen of slechte ventilatie, droge lucht e.d.

Ik werk bijvoorbeeld zelf op een kantoor, waar geen daglicht binnenkomt. Een ruimte die niet geventileerd is en waar de lucht erg droog is. Waar de tl buizen een geel licht geven. Als ik een paar uur in die ruimte naar de monitor van de pc zit te staren, worden mijn ogen erg droog, gaan jeuken etc. en als ik dan naar buiten ga in het zonlicht, zie ik dus geen steek (en dat duurt heel wat langer dan een paar minuten.

Wellicht dat bij u ook iets dergelijks als oorzaak aan te wijzen valt.

Miguel.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2005 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo, ik zelf heb ook regelmatig last van branderige en vermoeide ogen. Ik gebruik dan oogdruppels van -heel, het is homeopatisch, je kan het gewoon bij de drogist krijgen en het is verpakt in handige "capsules" voor eenmalig gebruik. Misschien dat dit u wel helpt...

ve
door verwijderd - Oct 15, 2005 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw overgevoeligheid voor licht doet mij aan uveitits of iritis denken. Dit is een ontsteking binnen in het oog, die moeilijk te diagnosticeren is.

Ik weet niet of u pijn in het oog ervaart en of uw oogarts hier al gericht naar gezocht heeft. Goed gebruik van de prednison oogdruppels zouden moeten werken. Heeft u deze voldoende gebruikt?

ve
door verwijderd - Oct 16, 2005 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeker heb ik de druppels voldoende gebruikt. Je mag ze n.l. niet langer dan 2 weken gebruiken.

Er zit niks anders op dan vocht toedienen volgende de oogarts.

Dat doe ik dus ook. Het gaat iets beter nu.

Er is geen bloedonderzoek gedaan, maar ben bij verschillende oogartsen geweest en ze zeggen allemaal hetzelfde. Er is geen ontsteking aan het oog en verder is er ook niets te zien aan het oog, alleen dat de vochtbalans in het oog te weinig is.

Dank voor u reaktie

ve
door verwijderd - Nov 29, 2005 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook al jaren last van droge ogen en heb net als jij al verschillende middelen uitgeprobeerd. Het enige wat die middelen doen is verlichting geven voor eventjes. De oorzaak zijn de traanklieren die weinig of bijna geen traanvocht meer aanmaken.

Wat bij mij wel enigszins helpt zijn capsules die door de apotheek worden gemaakt (op voorschrift van de oogarts uiteraard). Het heet pilocarpini hydorchloridum 0,005 g / cellulosum micorcryst ph102 0,179 g

De capsules stimuleren de klieren waardoor je ogen bevochtigd worden. Enige nadeel is dat je speekselklieren ook reageren  en meer speeksel aanmaken, maar dat neem ik dan maar op de koop toe.

Succes en sterkte.