zetteke
door zetteke May 14, 2010 om 23:08
Voeding & gezondheid

Buckley's Hoestdrank!

Na jarenlang trouw gebruik werd opeens het naar mijn mening fantastische hoestdrankje Buckley's Mixtura uit de handel gehaald. Sommige verkopers konden mij vertellen dat het waarschijnlijk iets met de EU regelgeving te maken had, maar wisten het fijne er niet van. Mijn vraag is : Weet iemand waarom Buckley's uit de handel is gehaald en nog beter... weet iemand waar ik het nog zou kunnen krijgen. Via Internet of postorder, wat dan ook. Als zanger, was het een uitkomst en ik mis Buckley's :{ MvG Zetteke

61709 25 Rapporteer

spooky01
door spooky01 - May 14, 2010 om 23:14
418 Antwoorden / 56 Vragen

Hoi als je het googled krijg je een engelse site waar je het kunt kopen. Ook vanuit nederland. Ik mag je de link niet geven, want het is een koopsite.

groeten Ingrid

stacey
door stacey - May 14, 2010 om 23:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ff wat rondgesnord ;-)

Wat ik vond op een forum was dit;

--- ............op een giflijst is komen te staan (voor dieren!!! notabene) en daarom uit de handel is genomen! --

--Buckley’s Mixtura ammo-niumcarbonaat, capsicumtinctuur, kaliumwaterstof-carbonaat, kamfer, menthol -
--Niet aan te raden--
--geen zinnige samenstelling --
Consumentenbond- medicijnen

verder heb ik er zo snel niets over kunnen vinden.
Ken het ook niet moet ik zeggen, maar dan maar weer oude vertrouwde Honingdrop om de keel te smeren ?! ;-)

Succes,

zetteke
door zetteke - May 14, 2010 om 23:35
6 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt Spooky en Stacey! Ik had een tijdje terug wel wat gegoogled maar kon het niet vinden, zal die verkoopsite zeker even checken, mits het betaalbaar is uiteraard, maar ik denk niet dat het het waard zou zijn voor zoiets een namaakversie te proberen te slijten, bovendien kan ik me herinneren dat het product toen al meer dan heel veel jaar op de markt was.
Mocht ik het opnieuw kunnen verkrijgen zal ik mijn kat ernstig toespreken het niet
te likken :}, hoewel ik me niet kan herinneren dat ze er toen enige interesse in toonde :}

Z

vanden bosch
door vanden bosch - May 15, 2010 om 00:17
252 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 14 mei 2010, 23:25]Hoi,
............op een giflijst is komen te staan (voor dieren!!! notabene) en daarom uit de handel is genomen! --

--Buckley’s Mixtura ammo-niumcarbonaat, capsicumtinctuur, kaliumwaterstof-carbonaat, kamfer, menthol -
--Niet aan te raden--
--geen zinnige samenstelling --
Consumentenbond- medicijnen

Dit betekend iets anders:
Ook voor mensen wordt het ontraden :
Link naar preparaattekst

CFH-Advies
De Commissie adviseert op farmacotherapeutische gronden Buckley's Kinderhoeststroop niet voor te schrijven.

De reden is niet dat het product giftig is, maar dat de werkzaamheid betwijfeld wordt.
Buckley´s hoestsiroop is dan ook niet meer dan 80% suikerstroop met een scheut azijn, een schep aspirine en extract van de Ipecacuanha.

Wat u wel zou kunnen kopen is Prometazine Siroop
link

Hou er wel rekening mee dat promethazine erg duf kan maken. Niet gebruiken dus als u auto moet rijden of met machines werkt.

zetteke
door zetteke - May 15, 2010 om 00:23
6 Antwoorden / 1 Vragen

@ vanden Bosch

Uiteraard gebruikte ik niet de versie voor kinderen (de groene) en ik ben als eindgebruiker degene die beslist of het product voor mij werkt of niet en Ja! er was geen beter product verkrijgbaar.

"Buckley´s hoestsiroop is dan ook niet meer dan 80% suikerstroop met een scheut azijn, een schep aspirine en extract van de Ipecacuanha."

Lijkt mij een wat kort door de bocht analyse van een product waar ik serieus jaren erg veel baat bij gehad heb.

Z

vanden bosch
door vanden bosch - May 15, 2010 om 00:39
252 Antwoorden / 1 Vragen

Ik meld wat de Commissie Farmaceutische Hulp (CFH) ervan vindt. En dan met name omdat er gemeld werd dat het uit de handel zou zijn gegaan omdat het giftig is.

En de analyse is nou eenmaal van wat er in zit. Dat wil niet zeggen of het wel of niet werkt in uw geval.
Het wordt door het CFH geadviseerd niet te gebruiken. Helaas betekent dat ook dat het bijna nergens meer verkrijgbaar zal zijn.

vanden bosch
door vanden bosch - May 15, 2010 om 00:52
252 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zag trouwens dat ik een fout maak: het moet niet aspirine zijn maar vitamine C

"Buckley´s hoestsiroop is dan ook niet meer dan 80% suikerstroop met een scheut azijn, een schep vitamine C en extract van de Ipecacuanha."

Buckley´s Mixtura is een mengsel van kaliumwaterstofcarbonaat 50 mg, ammoniumcarbonaat 28,7 mg, capsicumtinctuur 0,55 mg, levomenthol 3,5 mg, kamfer 0,4 mg, Canadabalsem 4 mg, alcohol (90% v/v) 3,4 mg, glycerol, dennenaaldenolie, carrageenextract; 80 ml /gram

Zoals gezegd door spooky is het inderdaad nog gewoon via internet verkrijgbaar

zetteke
door zetteke - May 15, 2010 om 01:11
6 Antwoorden / 1 Vragen

LOL Ik was al wat bezorgd over de asperine , aangezien dat acetylsalicylzuur bevat, wat ik niet mag hebben , leek me voor kinderen ook geen feest , doe maar een asperientje :}

Maar dank voor Uw reactie, Ga zoals ik zei waarschijnlijk toch eens voorzichtig de site uitproberen , ben toch wel vrij serieus op zoek.

En giftig.. ach , om zelf ook maar eens lekker kort door de bog te goan, je krijg tegenwoordig van de deurkruk ziekte muneer .. :}

Z

elenay
door elenay - May 15, 2010 om 01:33
1031 Antwoorden / 142 Vragen

"Als zanger was het een uitkomst."

Wat wij altijd gebruikten in de band is het bijenprodukt propolis.

Voortreffelijk voor de keel, de zanger was er helemaal blij mee. Heel goed voor de weerstand etc.

Ik gebruik het nu al heel lang en zou niet zonder willen.

Er bestaan capsules, propoliszalf, maar ook tabletten waarop je kunt zuigen en de keelpijn verdwijnt.

Ik heb alle drie omdat ik preventief de capsules gebruik en propoliszalf in mijn neus smeer ter preventie van de pollen in de lucht voor mijn Cara.

Hier kun je over propolis lezen:

Scrol hier naar beneden en lees de eigenschappen.

Betrouwbaar adres waar ik het al jaren bestel.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 15, 2010 om 02:23
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag zetteke,

Mocht je iets anders willen proberen: Siroop Famel. Bijna een eeuw oude hoestdrank op basis van creosoot en efedrine. En een heleboel glucose.
Probaat, sinds ik klein kind was. Google maar eens op siroop famel, of alleen op famel.

Hier kun je er ook over lezen:

http://www.consumed.nl/medicijnen/1062/Famel%C2%AE_Efedrine_zelfzorg

Omdat ik jaren geleden hoorde dat het om het creosoot uit de handel zou gaan, heb ik bij een drogist die stopte met werken een paar flessen ingekocht voor half geld. Nu nog 1 fles over. Het lijkt er op internet op dat het nog steeds verkocht wordt.

Propolis hebben we zelf. Een soort hars. Wordt door bijen van knoppen van bomen gewonnen. Dat is op te lossen in alcohol. Daarna kun je er zelf gemakkelijk en goedkoop zalfjes, smeerseltjes en drankjes van maken met toevoeging van vaseline, lanoline of glycerine.
Is niet wetenschappelijk aangetoond dat het helpt, doch sommige zeggen er baat bij te hebben.
Net zoals een vrouw met MS, die zich dagelijks door 4 bijen laat steken, zegt daar baat bij te hebben.
En een vrouw uit de buurt die bij ons honing koopt want ze zegt dat ze minder last van hooikoorts heeft in de wijk, wanneer ze honing eet van bijen uit de buurt.
Allemaal niet wetenschappelijk, dus niet dubbel blind bewezen. Kan een groot subjectiviteitsgehalte hebben.

Hardware ERror MAN. (echtgenote is imker.)

elenay
door elenay - May 15, 2010 om 02:47
1031 Antwoorden / 142 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op zaterdag 15 mei 2010, 02:23]Dag zetteke,

Mocht je iets anders willen proberen: Siroop Famel. Bijna een eeuw oude hoestdrank op basis van creosoot en efedrine. En een heleboel glucose.
Probaat, sinds ik klein kind was. Google maar eens op siroop famel, of alleen op famel.

Hier kun je er ook over lezen:

http://www.consumed.nl/medicijnen/1062/Famel%C2%AE_Efedrine_zelfzorg

Omdat ik jaren geleden hoorde dat het om het creosoot uit de handel zou gaan, heb ik bij een drogist die stopte met werken een paar flessen ingekocht voor half geld. Nu nog 1 fles over. Het lijkt er op internet op dat het nog steeds verkocht wordt.

Propolis hebben we zelf. Een soort hars. Wordt door bijen van knoppen van bomen gewonnen. Dat is op te lossen in alcohol. Daarna kun je er zelf gemakkelijk en goedkoop zalfjes, smeerseltjes en drankjes van maken met toevoeging van vaseline, lanoline of glycerine.
Is niet wetenschappelijk aangetoond dat het helpt, doch sommige zeggen er baat bij te hebben.
Net zoals een vrouw met MS, die zich dagelijks door 4 bijen laat steken, zegt daar baat bij te hebben.
En een vrouw uit de buurt die bij ons honing koopt want ze zegt dat ze minder last van hooikoorts heeft in de wijk, wanneer ze honing eet van bijen uit de buurt.
Allemaal niet wetenschappelijk, dus niet dubbel blind bewezen. Kan een groot subjectiviteitsgehalte hebben.

"Is niet wetenschappelijk aangetoond dat het helpt, doch sommige zeggen er baat bij te hebben"

De wetenschap heeft mij nooit gevraagd en ook niet al die mensen die ik ken en er veel baat bij hebben.

Ik heb een erfelijke immuunziekte en ik heb de propolis weleens langere tijd laten staan, nou en of dat je dat verneemt.

Ik heb de honingpollen en propolis zelfs destijds nog laten controleren
via mijn huisarts in het lab.

En daarbij komt, dat onze zanger er heel veel baat bij had destijds.

Net als de andere bandleden, want ze slikten het allemaal.

Jammer dat die dan door de wetenschap zijn overgeslagen.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 15, 2010 om 03:26
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ E.

Zeg ik toch: Sommige zeggen....

Heb je jezelf al eens aangeboden voor wetenschappelijke testen op dit gebied?

H.

tdehond
door tdehond - May 15, 2010 om 07:36
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=zetteke schreef op zaterdag 15 mei 2010, 01:11]LOL Ik was al wat bezorgd over de asperine , aangezien dat acetylsalicylzuur bevat, wat ik niet mag hebben , leek me voor kinderen ook geen feest ,

Vanwege de acetylsalicylzuur is het ongeschikt voor kinderen. Bij kinderen kan dit n.l. het syndroom van Rye veroorzaken, voornamelijk bij kinderen met b.v. griep of andere virale infecties.

tdehond
door tdehond - May 15, 2010 om 08:03
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Er zit geen salicylzuur in. Maar het kan geen kwaad om te weten dat producten als aspirine niet gegeven mag worden bij kinderen met griep of andere virusinfecties.
Vandaar dat kinder pijnstillers nu paracetamol bevatten.

Broomhexine tabletten ( maakt slijm gemakkelijker op te hoesten) in combinatie met b.v. gorgelen met kamille thee bij een zere keel werkt prima.

mariegh
door mariegh - May 15, 2010 om 11:41
263 Antwoorden / 13 Vragen

In Engeland werd en wordt ipecac vaak gebruikt in hoestdranken. Als het je om die homeopatische stof te doen is, google dan eens verder en je zult zien dat o.a. dr. Vogel het ook voert. Wellicht helpt dat jou even goed.

tdehond
door tdehond - May 15, 2010 om 12:47
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ipecac heeft o.a. als bijwerking: braken. Zou ik ook liever niet aan kinderen geven.

druifje01
door druifje01 - May 15, 2010 om 13:45
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Als het te handel product uit de handel genomen is zal daar wel een reden voor zijn. Wellicht is er in sommige gevallen iets mis mee en ontloopt men zo schadeclaims. Iedereen is vrij om de waarschuwende werking van een uit de handel nemen te negeren en een en ander op een andere wijze te kopen. Men is gewaarschuwd en daar zal het ook om gaan.

druifje01
door druifje01 - May 15, 2010 om 13:55
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Kan de ervaring van tdehond beamen: broomhexine werkt goed. Het is dan weliswaar geen antwoord op Uw vraag maar daar het mogelijk een product betreft waar U nadelige effecten van kunt verwachten kan dat beter achterwege blijven. Aan U de keus.

tdehond
door tdehond - May 15, 2010 om 14:04
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=druifje01 schreef op zaterdag 15 mei 2010, 13:45]Als het te handel product uit de handel genomen is zal daar wel een reden voor zijn.
Er zitten 2 middelen in die ik liever niet gebruik:
Ipecac en Dextromethorphan

vanden bosch
door vanden bosch - May 15, 2010 om 21:38
252 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat voor we met middelen in de rondte gaan gooien eerst moeten weten wat voor hoest de vraagsteller heeft.

Broomhexine is een slijmoplosser wat dus gebruikt wordt bij een vastzittende hoest en heeft totaal geen nut bij een kriebelhoest.

Dextromethorphan wordt gebruikt om de hoest te onderdrukken (bijvoorbeeld bij een kriebelhoest) en mag dus niet gebruikt worden bij een vastzittende hoest

pa
door paulqest - Sep 28, 2011 om 13:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt het prima bestellen op internet,zonet de bestelling binnen van die discount.
Het is geen nep.
Wat een onzin al die commentaren ,tante betjes die het zo goed voor hebben met ons.Pf.

stacey
door stacey - Sep 28, 2011 om 13:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=paulqest schreef op woensdag 28 sep 2011, 13:02]Wat een onzin al die commentaren ,tante betjes die het zo goed voor hebben met ons.Pf.

Wat een onzin Ruim 1 jaar later commentaar op een antwoord te gaan leveren PFFF

p.
door p.g. - Dec 30, 2011 om 12:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

En heeft iemand echt het antwoord ???
waar is buckley's gebleven het is echt de enigste hoestdrank dat echt helpt.

snap er dan ook helemaal niets van dat het van de een op de andere dag uit de handel is ( had ik het geweten had ik extra flesjes in geslagen).

p.
door p.g. - Dec 30, 2011 om 12:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

en weet jij al een goed alternatief voor Buckley's ?

ci
door ciskakort - Aug 13, 2014 om 21:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zie dat de vraag al een hele tijd geleden is gesteld maar ik gebruik Buckleys nog steeds, het is
Canadees spul en wordt in Canada nog volop gebruikt er zijn zelfs vele soorten van ook in tabletvorm, ik heb het geluk familie te hebben in Canada dus of ze nemen het mee of sturen het over.
Het is echt superspul en inderdaad voor het zingen een uitkomst deed ik ook altijd als ik wat hezig was slok van het spul en zong weer de sterren van de hemel bij wijze van spreke.

Ze zetten het zelf ook op de bijsluiter dat kinderen het absoluut niet mogen gebruiken omdat er zoveel medicinale produkten in zitten verwerkt dat het zeer schadelijk zou zijn voor kinderen onder de 12 jaar. Ook volwassenen mogen niet meer als 30 ml per dag hebben (5 ml) per keer of de dokter moet dit hebben voorgeschreven.
Het gevaar van overdosering zit hem in dat er leverfalen kan ontstaan dit is al bij een volwassene dus laat staan wat dit bij een kind kan doen.

Beetje raar dat de EU het dan over de dieren heeft want een paracetamol is ook dodelijk voor dieren, de bestanddelen buiten paracetamol zijn
microkristalijne cellulose (E460), polyvidon K90 (E210), natriumcarboxymethylzetmeel en magnesiumstearaat ( E470B) en dit zijn tevens de bestanddelen die ook in Buckleys zijn verwerkt daarnaast zitten er natuurlijke produkten in dus beetje flauwekul eigenlijk.