ro
door robben Nov 6, 2021 om 15:20
Voeding & gezondheid

Cadeau kaart verlopen

mijn vrouw werd haar cadeau kaart geweigerd bij RITUAL  de kaart was namelijk verlopen . op de kaart zelf kan je dit niet zien ,geen datum. mij werd aan geraden om via de PC alsnog de kaar te verzilveren . uit eindelijk kwam ik uit bij Scapino  kreeg daar dan 20 % korting , maar dat was mijn bedoeling niet . Heeft u een oplossing voor dit soort praktijken , Ten slotte is voor deze kaart betaald
Al vast bedankt
M. Nobels

3096 12 Rapporteer

getty
door getty - Nov 6, 2021 om 15:26
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar wat voor een soort kado kaart was het dan?

Donuts
door Donuts - Nov 6, 2021 om 15:29
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ja hoor, daar weet ik wel een oplossing voor. Gewoon op tijd je kadokaart verzilveren en niet een jaar in een la leggen.

justmeagain
door justmeagain Nov 7, 2021 om 22:37
623 Antwoorden / 8 Vragen

De enige werkzame oplossing!

tenormin
door tenormin - Nov 6, 2021 om 15:36
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Iedere cadeau kaart zo snel als mogelijk verzilveren. Dat er voor de cadeaukaart betaald is, is zeker. De cadeaukaarten branche houd er ieder jaar miljoenen aan over.

mahadma
door mahadma - Nov 6, 2021 om 15:36
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Een cadeaukaart is wat anders als cash geld. Cash geld is geldig tot een bepaalde datum, en vaak nog via de Nederlandsche Bank verzilverbaar daarna.

U koopt met geld nu een beperkt geldige kadokaart, die ook nog eens beperkt te besteden is.

Dus als u naar de kaartverstrekker gaat per internet opzoeken, wanneer de kaart gekocht is, vind u hoelang de geldigheids duur is/was en de verloopdatum is.

Gelet op de ervaring in NL zegt iedereen dank u wel tegen zo'n kaart (die ik pertinent weiger aan te nemen) maar legt die kaart vaak als oud vuil in een la'tje om te vergeten en te laten verstoffen. Als de datum overschreden is en er geen escape (meer) is dan is het jammer en helaas, maar dankt de kaartverkoper u met heel veel dank en plezier voor de waarde van de verlopen kadokaart. Ja, er is voor betaald, maar u heeft zich niet aan de geldigheidsduur gehouden.

rj
door rjw Nov 6, 2021 om 16:02
3237 Antwoorden / 5 Vragen

"Gelet op de ervaring in NL zegt iedereen dank u wel tegen zo'n kaart (die ik pertinent weiger aan te nemen) "

Dus als iemand jouw een cadeaukaart als cadeau aanbiedt zeg je recht in het gezicht van de gever "Rot maar op met dat cadeau"????? En eis je dan de waarde in cash of zo?

ne
door neodutchio Nov 6, 2021 om 17:35
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Of je bedankt beleefd RJW.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 6, 2021 om 15:47
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk is deze info van belang: https://financieel.infonu.nl/geld/88183-oude-cadeaubonnen-waardeloos.html en bijv. deze en het is dus zaak om na te gaan of u de kaart niet al langer dan 5 jaar in bezit heeft. Na 5 jaar heeft u geen rechten meer en indien dat niet zo is zit er weinig anders op dan naleving te vorderen conform de wetgeving.

U kunt deze klacht in ieder geval kenbaar maken bij de gratis service van de Consumentenbond www.klachtenkompas.nl. Indien de kaart inderdaad langer dan 5 jaar geleden is uitgevene zou ik de 20% accepteren.

marita5
door marita5 - Nov 6, 2021 om 16:44
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Robben ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel

http://cadeaubonservice.nl/geldigheidsduur-cadeaubon/

mahadma
door mahadma - Nov 6, 2021 om 17:09
11520 Antwoorden / 51 Vragen

DOOR RJW 6 NOV. 2021 OM 16:02
2202 ANTWOORDEN / 5 VRAGEN

"Gelet op de ervaring in NL zegt iedereen dank u wel tegen zo'n kaart (die ik pertinent weiger aan te nemen) "

Dus als iemand jouw een cadeaukaart als cadeau aanbiedt zeg je recht in het gezicht van de gever "Rot maar op met dat cadeau"????? En eis je dan de waarde in cash of zo?

Antwoord:
Waarde RJW, sinds ik één keer een kadokaart en plain publiek geweigerd heb en direct aan de gulle gever heb teruggegeven met de woorden: "Nee, dank je wel, geeft die maar aan een goed doel", weet iedereen dat ik liever niets krijg als een gemeend bezoek als een een kado. Sinds die tijd krijg ik (als men iets wil/kan geven) een enveloppe of een gericht kado.

Ik vind overuigens wel dat je denkt mijn reactie te kennen met je woorden: Rot maar op enz", dat dit zegt meer over jou als over mij.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 6, 2021 om 17:20
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Staat er geen uitgifte - en geen vervaldatum op de kaart dan is deze onbeperkt geldig.
Alleen een uitgiftedatum betekent dat de kaart 5 jaar geldig is.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/andere-onderwerpen/geldigheid-van-cadeaubonnen

getty
door getty Nov 6, 2021 om 17:34
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Zo simpel is het niet

kan ook k op de site aangeven staan, hoeft niet perse op de kaart

sjjoppy
door sjjoppy Nov 6, 2021 om 20:18
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat heeft TS in de bijgevoegde gedeelde link kunnen lezen.

panter22
door panter22 - Nov 6, 2021 om 17:38
6599 Antwoorden / Vragen

Had je vrouw een cadeaukaart van cadeaukaart.nl?
Kijk dan artikel 6 geldigheid.
https://www.cadeaukaart.nl/algemene-voorwaarden
Kijk ook eens op:
https://www.giftomatic.nl/verlopen-cadeaukaart/

sira
door sira - Nov 6, 2021 om 22:06
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Bol.com zegt zelf op hun site:

Op hoeveel apparaten tegelijk kan ik Kobo Plus gebruiken?

Het abonnement is gekoppeld aan je bol.com account. Je persoonlijke account kun je aan 5 apparaten tegelijk koppelen.

Het abonnement is dus niet gekoppeld aan je rekeningnummer maar aan je account.
Zou ik al een dergelijk abonnement hebben, kan ik tegen familie zeggen: "log maar in op mijn account en download de boeken die je hebben wilt. Ik schiet wel voor en we rekenen later wel met elkaar af."

Met of zonder rekeningnummer, het is sowieso geen waterdicht systeem

getty
door getty Nov 6, 2021 om 22:16
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Verkeerde vraag

marita5
door marita5 Nov 6, 2021 om 22:55
11494 Antwoorden / 15 Vragen
sira
door sira Nov 7, 2021 om 09:04
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Ik zie het. Stom

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 7, 2021 om 21:05
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik weigerde deze zooi!

Als we dat allen doen  is het snel over met deze dubieuze voorwaarden en geen THT datum er duidelijk erop!

Mijn gehele familie weet dit en ook personeel en collega's  doen geen kaarten meer.

Alleen  grappenmakers gaven mijn een Te Goed Bon....  ik was winnaar dus  TE Goed voor de rest!

ma
door marcokuif - Dec 2, 2021 om 20:16
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kreeg vandaag een nieuwe kaart te zien en ze hadden de tekst op de kaart aangepast!
Er staat niet meer op 1 jaar na activatie maar deze cadeaukaart is 1 jaar geldig.
Dit hebben ze niet voor niks gedaan ook hoeft de pincode niet open gekrast te worden...... Dus het is nu wel duidelijker alleen had ik hier niks aan!