tu
door turtel Jan 14, 2012 om 13:23
Voeding & gezondheid

Cambridge dieet

Heeft er iemand ervaring met het Cambridge dieet plan?
Wil er graag meer over weten.

40873 32 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 14, 2012 om 14:14
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Klik hier en je ziet dat het dieet bepaald niet goedkoop te noemen is. Het is weer januari en dat dé maand voor afslankdieeten enz. Ik heb er geen ervaring mee, maar één ding is zeker, je baksaldo slanbkt in ieder geval af. Kan je niet een dietist(e) via je huisarts regelen? Lijkt mij meer verantwoord en waarschijnlijk goedkoper.

gr
door grootvader_1 - Jan 14, 2012 om 14:25
153 Antwoorden / 44 Vragen

De vraag over een dieet is een vraag van alle tijden in een welvaartsmaatschappij en omdat uiteindelijk het gaat om meer bewegen en minder te eten maar de mens nu eenmaal niet alleen een gewoontedier is en ook afhankelijk door opvoeding en genen is die vraag wel erg moeilijk te beantwoorden.[

Immers; hoe zwaar? Hoe waren de ouders (of 1 van hen), ook te zwaar?
Welke (arbeids)aktiviteit(en) en vrijetijd(en).
De eetgewoontes en dan vooral de tussendoortjes.
En verander DAT maar eens.
Voor een niet al te lange periode lukt dat maar daarna vervalt men weer in oude gewoonten en dat vooral omdat er genen zijn die bij dikkerts ook daartoe aansporen, zo lijkt de wetenschap te hebben gevonden.

Kortom,dit Cambridge dieet is gewoon een vervolg op andere dieëten die uitgaan van extra vulling van de maag met een drankje of een reep waar geen calorie bevat en daarom aan u de vrije keuze uit tientallen van dit soort dieëten.

Tenslotte...............................
heeft elke huisarts wel contacten met diëtisten die uw vraag zouden kunnen beantwoorden en dat zit vaak ook in de basipakketten van zorgverzekeringen.
Dus als advies; hup naar uw huisarts.

De Vrije Vogel

tenormin
door tenormin - Jan 14, 2012 om 17:27
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Uitzonderingen daargelaten, maar ieder weldenkend mens weet waardoor je aankomt. En 99% van de mensen moeten gewoon ontbijt, lunch en avondeten tot zich nemen en alle extra troep (sorry, maar zo noem ik het) links laten liggen. Het gewicht op laten lopen doe je zelf; ga je een dieet volgen val je weer af, om vervolgens weer te gaan snaaien. Het beroemde jojo effect. Frisdranken, koolhydraten, alcohol zoveel mogelijk links laten liggen en je hebt geen boek of dieet nodig, alleen dicipline...en dat is moeilijk. Ben ik nu zo sterk? Ja, na alle dieeten te hebben gevolgd en al het bovenstaande eerst verkeerd te hebben gedaan, ben ik eindelijk tot de conclusie gekomen dat ik die stommerd was en het mezelf aandeed. Maar dat is lang verleden tijd, gelukkig. En als ik het kan, kan iedereen het, geloof me.

mahadma
door mahadma - Jan 14, 2012 om 17:39
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ik kan voor € 49,50 per week een goed werkend en smaakvol dieet samenstellen en dan houd ik nog over ook. En zeker als je je met de decembermaand in ons armoedige Nederland weer hebben volgestopt met veel te veel eten lopen alle dieet goeroe's weer binnen omdat "men"dan weer gewicht kwijt moet. Een oud tante van mij zei altijd: "Elck pondje gaat door 't mondje".

mahadma
door mahadma - Jan 14, 2012 om 18:08
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Van de site geplukt:
"Wat ik niet voor mogelijk hield gebeurde ik viel af en hoe!!!! In 9 weken ben ik 25kg(!) afgevallen die ik er nooit meer terug aan wil hebben!! "

Als iemand in 9 weken 25 kilo afvalt zijn er 2 gedachten bij mij. Ten eerste: dit geloof ik niet. Ten tweede: dit is buitengewoon ongezond en mogelijk gevaarlijk.

eenigma
door eenigma - Jan 14, 2012 om 18:52
252 Antwoorden / 14 Vragen

Dit is een slecht crashdieet, je valt in korte tijd veel af, afhankelijk van de mate van overgewicht meer of minder. Wie echt heel veel overgewicht heeft, meer dan 40 kilo, kan dit dieet doen maar moet het wel laten volgen door een maagbandje of gastric-bypass en kan over twee jaar dan het overtollige vel (op eigen kosten) weg laten halen en de buik/borsten laten liften. Doordat je te snel teveel afvalt kom je namelijk extreem ruim in je vel te zitten met alle psychische en lichamelijke problemen van dien.

Wie 20 kilo en minder kwijt wil/moet heeft niets maar dan ook helemaal niets aan dit dieet omdat je eetgewoonten slechts tijdelijk worden veranderd, je lichaam op de spaarstand gaat staan, je hormoonhuishouding definitief ontregeld raakt en je metabolisme naar de kloten gaat, zal je na verloop van tijd het verloren gewicht weer aankomen en zelfs meer dan dat. Voor wie dit dieet als eerste dieet in zijn leven doet is het een begin van de rest van je leven jojoen met je gewicht en van het ene wonderdieet dat je heel snel beloofd te laten afvallen naar het volgende gaan.

De ervaring is ja, je valt er snel veel mee af en je komt het later weer allemaal aan plus extra, en wie denkt dat hem/haar dit niet zal overkomen zoals de mevrouw die zo blij is met haar verloren kilo's en zweert dat ze die nooit meer aan gaat komen. Je hebt er niets over te zeggen want je lichaam is veranderd op ene manier die ervoor zorgt dat je nooit meer normaal zal kunnen eten zonder aan te komen.

Een gezond gewicht bereik je niet met dit dieet maar met gezonde eetgewoonten langzaam in te voeren, meer te bewegen, vaker te wandelen, onnodige calorieën te vermijden en je te focussen op gezond willen eten en leven ipv een snelle fiks voor een langdurig probleem.

Het is net als die snelle hap van de snackbar makkelijk en snel resultaat maar op de lange duur betaal je er een hoge prijs voor.

tenormin
door tenormin - Jan 14, 2012 om 18:53
16816 Antwoorden / 108 Vragen

mahadma, dat klinkt meer als een reclameleus en inderdaad: levensgevaarlijk.

@turtel, je hebt echt geen cambridge, atkins, sonja bakker, dokter frank en noem ze maar op, nodig. Gewoon met alles matigen. Ik heb het, uiteindelijk op de "langzaam maar zeker manier" gedaan: 15 kilo in een jaar en eindelijk zonder jojo effect omdat ik na dat jaar zo gewend was om goede eetgewoonte te handhaven dat ik al meer dan 7 jaar geen ons meer ben aangekomen. Proost! Want als je een wijntje lust, mag dat gerust. (Heel saai, ik lust geen alcohol).

tu
door turtel - Jan 15, 2012 om 19:09
4 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo allemaal.
Heb jullie reaksies gelezen.En dan nu mijn verhaal.
Ik ging dit dieet volgen omdat ik al jaren teveel weeg.Maar er komt niks af of bij.
Heb het 1 week volgehouden maar ben nu gestopt omdat ik er acute verstopping van kreeg.Volgen s de consulente moet ik daar maar voor naar de huisarts gaan .Dat komt niet van het dieet.Nu pas ik er voor om met het volgen van een dieet problemen met mijn darmen te krijgen.Dus ga ik nu mijn eetgewoonten veranderen en geen troep meer tussendoor eten en dan misschien maar 1kg per jaar af te vallen maar dan blijf ik tenminste gezond.En het was nog duur ook.
bedankt voor jullie reaksies.

tenormin
door tenormin - Jan 15, 2012 om 19:19
16816 Antwoorden / 108 Vragen

nou turteltje, dat is nu precies wat ik je al vertelde, zie mijn reactie van gisteren, 18:53. En als je echt alleen maar eet zoals ik aangaf is het echt geen kilo per jaar, hoor. Dat worden er veel meer!!! Je zult versteld staan dat je er eigenlijk niets van merkt, als je de rest van je eventuele snaaibuien niet meer doet. Het mes snijd van 2 kanten: geen (dure) dieëten; geen boeken met recepten, gewoon je gezonde verstand gebruiken. Veel succes.

stofzuigers
door stofzuigers - Jan 15, 2012 om 19:29
75 Antwoorden / 14 Vragen

Tenslotte...............................
heeft elke huisarts wel contacten met diëtisten die uw vraag zouden kunnen beantwoorden en dat zit vaak ook in de basipakketten van zorgverzekeringen.
Dus als advies; hup naar uw huisarts.

@ Grootvader,

Als u de media in de gaten heeft gehouden , dan HAD u kunnen weten dat de diëtiste niet meer vergoed wordt !! ( PER 1 JANUARI )) Noch in het basispakket Noch bij een aanvullende verzekering!!

Deze consulten zijn nu voor eigen rekening, zo 30 a 50 euro per maand.

mahadma
door mahadma - Jan 15, 2012 om 19:35
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Deze consulten zijn nu voor eigen rekening, zo 30 a 50 euro per maand.

Maar als je 1 of 2 keer naar een dietiste gaat, weet je wel hoe je het moet doen en die kosten zijn minder en gezonder als het crash dieet.

tenormin
door tenormin - Jan 15, 2012 om 19:37
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nou stofzuigers, voor zo 'n bedrag kun je best zelf gezonde maaltijden samenstellen. Maar natuurlijk moet er medisch niets aan de hand zijn met turtels, edoch, daar is niets over geschreven.

eenigma
door eenigma - Jan 15, 2012 om 22:44
252 Antwoorden / 14 Vragen

Voor een goed en gratis ad vies van een diëtiste en ervaringsdeskundigen kan je hier terecht Op dieet......

Veel fora op internet over diëten, afvallen en de problemen die je daarbij tegenkomt zijn ervaringsdeskundigen maar bevatten ook vaak reclame voor alle onzin pillen en wondermiddelen, zoals Oprha Winfrey altijd zei "als ik het middel om slank te worden én te blijven had gevonden zou ik het met jullie allemaal delen!" Juist aan een superrijke vrouw als zij, die iedere dure kuur en voor ons onbetaalbaar middel kon verschaffen kun je zien dat afvallen en slank blijven ontzettend moeilijk is en niet te koop in een potje of wonderdieet want dan had zij dat probleem met haar gewicht echt net gehad.

Afvallen is meestal het moeilijke niet, op gewicht blijven wel omdat je je veranderde eetgewoonten de rest van je leven moet volhouden en dan nog het risico loopt aan te komen omdat je lichaam anders met energie omgaat door het afvallen. De webiste in de link geeft gezond verstand informatie en je kan er met je vragen terecht daarnaast les je hoe het anderen vergaat en kom je vast wel dingen tegen die je herkent.

Clubs als de Weight Watchers verdienen veel geld en hun diëten werken voor 99% van de deelnemers tijdelijk omdat ze laag calorische diëten gebruiken met alle desastreuze gevolgen voor je lichaam van dien. Het is niet gezond om 1 kilo per week af te vallen tenzij je extreem overgewicht hebt zoals ik eerder noemde, is 1 tot hooguit 2 kilo per maand afvallen door gezond te eten en iets meer te bewegen de grootste kans om het gewicht definitief kwijt te raken en de gezonde eetpatronen de rest van je leven vol te houden.

De oorzaak van overgewicht bij gezonde mensen heeft àltijd een emotioneel aspect en het is dus ook van groot belang om te onderzoeken wat de rol van voedsel in je leven is waardoor je overgewicht is ontstaan en de denkpatronen die daar een negatieve rol inspelen om te buigen en te veranderen.

Sterkte en succes, turtel, ik wens je een gezonder eetpatroon en daardoor slanker 2012 toe.

pauls0
door pauls0 - Jan 15, 2012 om 23:36
149 Antwoorden / 2 Vragen

Daar hoef ik niets meer aan toe voegen, wat u schrijft.. Groot gelijk..

Ik val liever voor hetzelfde geld van de trap af, en dat is ook ongezond en gevaarlijk..

=mahadma schreef op zaterdag 14 jan 2012, 18:08: Van de site geplukt:
"Wat ik niet voor mogelijk hield gebeurde ik viel af en hoe!!!! In 9 weken ben ik 25kg(!) afgevallen die ik er nooit meer terug aan wil hebben!! "

Als iemand in 9 weken 25 kilo afvalt zijn er 2 gedachten bij mij. Ten eerste: dit geloof ik niet. Ten tweede: dit is buitengewoon ongezond en mogelijk gevaarlijk.

br
door brasker - Jan 17, 2012 om 12:29
4 Antwoorden / 3 Vragen

Is erg duur en op den duur niet vol te houden zou het niet doen kost je 35 euro per week.

serveerster
door serveerster - Jan 21, 2012 om 13:48
12 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb geen ervaring met cambridge maar wil je wel graag laten weten hoe
ik ben afgevallen.

Eet vooral niet te weinig wanneer je wilt afvallen!

Ik ben zelf 10 kg afgevallen door zeer regelmatig en voldoende te eten.

's morgens 3 of 4 volkoren crackers of brood
om 10 uur een stuk fruit
als lunch ook weer 4 boterhammen
om 15.00 een stuk fruit
en het diner met verstand (dus veel groente)
om 20.00 een bakje yoghurt.

Doordat ik zo'n beetje om de 2 uur iets at had ik ook geen hongergevoel.
En wil je er nog meer vaart achter zetten dan meer gaan bewegen.

in
door ine123 - Jan 28, 2012 om 22:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

stop toch met die eiwit-dieten.
die werken alleen maar negatief.
Ik heb zelf het hormoonbalansdieet ge volgd vaan Newlife Nederland.
Waanzinnig........... en je blijft slank voor altijd....
Je kunt het vinden op [edit redactie, het plaatsen van commerciele of promotionele links is niet toegestaan]

succes,

Ine

snowgirl
door snowgirl - Feb 5, 2012 om 12:14
89 Antwoorden / 46 Vragen

hallo,

ik het dit dieet gevolgt en met goede begleiding is het goed vol te houden.
het is niet goedkoop,maarja welk dieet is dat wel...

ik ben er veel mee afgevallen..

serieus met goede begleiding is het echt wel haalbaar en verantwoord..

elke dieet heeft wel voor en nadelen..

je kan het toch altijd proberen

succes

mahadma
door mahadma - Feb 5, 2012 om 12:29
11520 Antwoorden / 51 Vragen

snowgirl,

dit soort CRASH dieeten zijn absoluut niet gezond, 25 kilo in 9 weken volgens de site. En dit wordt door geen enkel zichzelf respecterend dietist(e) geadviseerd.

tenormin
door tenormin - Feb 5, 2012 om 12:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Als snowgirl de wel degelijk goede adviezen zou hebben opgevolgd was er van het is niet goedkoop, maar ja, welk dieet is dat wel deze opmerking geen sprake hoeven te zijn. Kennelijk zijn onze ervaringen en adviezen of niet gelezen of het zelf het geld er wel voor over hebben (in strijd met je gezondheid) niet interessant. Als iemand voor een crash dieet gaat, dan vooral doen; natuurlijk helpt het (de weegschaal zegt dat toch?) maar diezelfde weegschaal geeft helaas niet aan wat er in de toekomst weer staat bij het wegen. Moet snowgirl helemaal zelf weten; eigen verantwoording en vooral: eigen lijf. Mag je zelf verknoeien of goed verzorgen.

eenigma
door eenigma - Feb 5, 2012 om 14:02
252 Antwoorden / 14 Vragen

@Snowgirl,

Hoeveel ben je afgevallen in hoeveel tijd?

Hoelang geleden is dat nu en hoeveel is er nu nog vanaf?

wo
door wolferl - Mar 18, 2012 om 18:39
2 Antwoorden / 3 Vragen

@mahadma

Ik zal mijn verhaal vertellen.

Ik ben 28 jaar, en al sinds mijn 15de zwaarlijvig. naarmate ik ouder werd, kwam ik meer aan. Elk jaar vond ik wel iets waardoor ik kon afslanken. Huisartsen, dietistes, herbalife, modifast etc. Op een gegeven moment sprak men zelfs over een maagband of maagverkleining. NO WAY!!! dacht ik.

Voor mijn 27ste meldde ik mij aan bij een dietiste, het ging aanvankelijk goed, maar de verleiding om meer te eten was te groot. Ik viel dus geen reet af. Een jaar lang door tobben en aan modderen bij die dietist en ik was zelfs zwaarder als dat ik toen begon. Op mijn top (bij die dietist) woog ik 240 kilo. En ik vroeg haar om een eerlijk antwoord, hoeveel zou ik met alle inspanningen, op hun manier kunnen afvallen op jaar basis. 10 tot 15 procent van mijn lichaamsgewicht. Dat ging dus nog jaren duren.

Ik stopte er mee, en zat gedesillusioneerd thuis, te piekeren en te peinzen. Ik ontdekte per toeval Cambridge, en belde naar de dichtsbijzijnde consulent op. Nee, deze zat de komende maanden vol. Ze verwees me naar een consulent iets verder weg. Ik belde hem, en we hadden een leuk gesprek.

Ik ben nu een jaar later, en weeg nu 97 kilo. Ik ben dus 143 kilo afgevallen in iets meer dan een jaar. Ik blijf op mijn gewicht en ben gezond. Ik eet ontzettend gezond en op vaste tijden. Mijn huisarts is stomverbaasd, en is enthousiast over Cambridge. Ik ben geen consulent, ik ben slechts een super tevreden klant. En ik raad dit iedereen aan. 3 shakes op een dag is voldoende, en je kan niet smokkelen.

Wel moet je enorm sterk in je schoenen staan, en niet je gek laten maken door slechte ervaringen. Hou je je zelf goed aan dit dieet (volg raad op van je consulent) dan komt het goed.

Het programma is is zeer goed bedacht, je word niet na het halen van je streefgewicht in de steek gelaten door je consulent. De behandeling gaat verder, en je bouwt af en je bouwt op. TOP!!!

araatapa
door araatapa - Aug 14, 2012 om 14:34
2 Antwoorden / 2 Vragen

Diëten zijn een ramp, je denkt dan de hele tijd aan eten. Zoals elders al gemeld: volg gewoon een paar voedingsregels die mij ook hebben geholpen:

- Eet 's ochtends een uitgebreid en voedzaam ontbijt (eieren, volkorenbrood, worst, maar ook fruit).
- Eet als je tussendoor honger hebt. Je kunt altijd een paar noten of iets als kaas eten, alleen 's avonds niet (dan worden vetten opgenomen).
- Eet altijd bewust! Eet dus altijd aan tafel. Eet niet voor de tv, aan de computer of tijdens het autorijden, en lees niet tijdens het eten.
- Vermijd zoetigheden, want daar krijg je honger van. Vermijd ook zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt).
- Vermijd lichte koolhydraten (pizza, pasta, chips, ketchup) en vermijd alle snacks.
- Drink geen zoete dranken.
- Drink veel water (vult de maag en vertraagt de spijsvertering).
- Eet rood fruit en rode groente (liefst rauw, dat is beter voor de spijsvertering).
- Minder voorbewerkt voedsel (bijvoorbeeld volkoren zuurdesembrood) is beter dan voorbewerkt voedsel (zoals witbrood).
- Vermijd alcohol (veel calorieën).
- Zorg ervoor dat je dagelijks beweegt: ga met de trap in plaats van met de lift, doe een paar push-ups voor de tv, ...
- Vermijd de bus en de auto. Ga te voet of met de fiets.

Je zult je fantastisch voelen, niet alleen omdat je gewicht verliest, maar ook omdat je, als je deze regels volgt, gezond eet en veel beweegt. Bovendien heeft het een positief effect op je darmflora, waardoor je minder trek zult hebben en minder zin zult hebben in snacks en zoetigheden.

stacey
door stacey - Mar 28, 2013 om 11:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=haifaany schreef op donderdag 28 mrt 2013, 11:53].
Een mooi alternatief wat relatief véél minder negatieve effecten en negatieve ervaringen heeft is [.

Zit je hier nu reclame te maken ?
Dat is verboden op deze site.......

Al dit soort dieetgedoe is simpelweg ongezond En geldverspilling !

ha
door haifaany - Mar 28, 2013 om 12:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 28 mrt 2013, 11:58][quote=haifaany schreef op donderdag 28 mrt 2013, 11:53].
Een mooi alternatief wat relatief véél minder negatieve effecten en negatieve ervaringen heeft is [.

Zit je hier nu reclame te maken ?
Dat is verboden op deze site.......

Al dit soort dieetgedoe is simpelwongezond En geldverspilling ![/eg quote]

Iets als 'al dit soort is slecht' bestaat niet naar mijn mening. Veel diëten werken niet en is zonde van je geld. En andere diëten werken wel.

Dit heb ik zelf ondervonden en deel hier mijn ervaring met de rest. Als je dit ziet als reclame dan zij het zo :)

stacey
door stacey - Mar 28, 2013 om 12:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=haifaany schreef op donderdag 28 mrt 2013, 12:13]...
Dit heb ik zelf ondervonden en deel hier mijn ervaring met de rest. Als je dit ziet als reclame dan zij het zo :)

Dat zie ik niet zo, en heb ik niet verzonnen maar de redactie,
lees de regels........
linken naar een Commerciële website waar je iets kunt kopen/aanprijst is Niet toegestaan......

ha
door haifaany - Mar 28, 2013 om 12:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wie dit dieet volgt zet zijn gezondheid op het spel. Het is volkomen onverstandig om jezelf dit aan te doen. En het is niet nodig omdat er genoeg gezonde alternatieven te vinden zijn.

==> Op deze website vind je informatie over het gevaar van het Cambridge Dieet en lees je enkele ervaringen en reviews van mensen die dit dieet hebben gevolgd.

Het Cambridge Dieet doet wel wat het belooft, dat is zeker waar!

Je verliest veel kilo's. Maar, wat dan? Zodra je stopt met diëten, en dat ga je zeker (ooit) doen komen de kilo's gewoon weer terug. Nee, er komen een paar kilo's bovenop jouw [u]oud[/u] gewicht.
Als je goed zoekt op internet vind je behoorlijk veel negatieve ervaringen met dit dieet.

Het heeft negatieven bijwerkingen gedurende het dieet, is duur, en doet niet wat het zou moeten doen. Namelijk dat je niet alleen afvalt, maar BLIJVEND en PERMANENT jouw extra kilo's verliest.

Een mooi alternatief wat relatief véél minder negatieve effecten en negatieve ervaringen heeft is het Mentale Dieet Plan[/url]. Dit dieet is meer een stappenplan en is bedacht door Katja Callens.

De essentie van het Mentale Dieet Plan zit hem in de volgorde van wat je eet. Hiernaast wordt jouw mindset bevorderd door de mentale oefeningen!

[edit redactie - links naar commerciële websites verwijderd]

sr
door srinne22 - Apr 29, 2013 om 17:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook het cambridge dieet 4 weken gevolgd.
Eerlijk, het dieet is gewoon niet zonder risico's.
Je legt je lever en je galblaas bijna volledig stil, waardoor de kans op galsteenvorming groot is en genoeg mensen uiteindelijk onder het mes verdwijnen voor een galblaasverwijdering.

Mijn mening over een dieet, doe het gewoon niet langer dan twee weken. Op die manier kun je gewoon over gaan op een gezond patroon zonder dat je lichaam is gewend aan te weinig eten.. Zo voorkom je het jojo effect.

Mensen moeten zich eens gaan focussen op een gezonde levensstijl, gezond eten, je lichaam schoonhouden van al die gif die wij naar binnen werken en gaan voorzien van de juiste stoffen. Dan val je en af en het resultaat is blijvend.
Je koolhydraten moet je inderdaad beperken en alleen gezonde koolhydraten nemen, deze zitten in groente, fruit, noten en zaden.. Al die light-producten weggooien, zijn hartstikke ongezond. En je komt er nog van aan ook!

Maar goed, ik heb op een bepaald moment een boekje over voeding gekocht.. Erg interessant, dan lees je ook wat voedsel met je lichaam doet en ga je je door je voeding heen focussen op je lichaam. Bijvoorbeeld: walnoten en cashewnoten zijn gezond voor de zenuwstelsel , bloedvaten en huid.. Je gaat je lichaam zien als een motor die de juiste stoffen binnen moet krijgen om goed te kunnen werken.

karinja123
door karinja123 - May 28, 2013 om 08:33
3 Antwoorden / 0 Vragen

He, doet hij het weer niet, ok deze keer dan goed, sorry ik ben nieuw op deze site, weet nog niet goed hoe alles werkt: mijn cambridge dieet ervaring

mi
door miepje58 - May 28, 2013 om 08:59
208 Antwoorden / 6 Vragen

Het blijft een leuke discussie, over diëten. Ik zou ook nooit (meer) aan een crashdieet beginnen, maar ik wil wel even laten weten dat volgens mij er voor iedereen wel een oplossing is voor overgewicht, zodra je de oorzaak weet!

Bij mij bleken het de koolhydraten.
Ik ben 10 jaar geleden begonnen met de koolhydraten zoveel mogelijk te mijden. Ik eet geen brood, pasta, rijst, peulvruchten en fruit. En eigenlijk niks dat uit een pakje of zakje komt. Ook geen suikervervangers!
Gelukkig hou ik niet van zoet, zelfs fruit vind ik meestal te zoet. Behalve aardbeien en die mogen in beperkte mate. Ik word ziek van zuivel.

Dus... ben ik in het eerste jaar van het beperken van de koolhydraten afgevallen van 91 naar 75 kilo en die kilo's zijn er nog steeds af. Mijn glucosegehalte is uitstekend (vorige week nog gemeten bij de huisarts, nuchter 5,8), mijn cholesterol is goed (4,7), ik heb nooit meer buikpijn, hoef geen caloriën te tellen en voel me fitter dan ooit.

Zoals gezegd: dit past dus bij mij! Ik heb het ontdekt nadat ik me al ruim 40 jaar niet goed voelde, ondanks het eten van 'gezonde' dingen als bruin brood, halvarine, rauwkost en alles mager, mager, mager.

Mijn goede raad is dus: doe nooit een crashdieet, schrijf eerst eens op wat je eet en hoe je je voelt, lees, lees en lees goede boeken over hoe je lijf werkt, en dus niet 'dit of dat dieet' en doe het rustig aan.
En o ja... matig bewegen kan ook geen kwaad. Niet ineens 3 uur per dag gaan sporten.

tenormin
door tenormin - May 28, 2013 om 11:28
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@miepje58, ook mijn schoondochter had o.a. altijd en eeuwig buikpijn en eigenlijk een algemeen "zich niet goed voelen". Nu is ze er pas sinds kort achter gekomen dat ze een glutenintolerantie heeft: juist, dat zat (zit) allemaal in de haar zo geliefde pasta's, brood enfin, noem maar op. 't Is goed zoeken naar glutenvrije voeding maar....ze voelt zich top, geen buikpijn meer en nog veel andere dingen waar ze nu geen problemen mee heeft. Afvallen gaat met onsje per week, op natuurlijke wijze dus daarbij is geduld een schone zaak.

fr
door franchis - Jun 7, 2013 om 16:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb er ervaring mee maar het is erg lastig vol te houden.
[edit redactie - reclame]