ev
door evrianl Mar 19, 2013 om 17:29
Voeding & gezondheid

Capsules terug in doordrukstrips

Ik gebruik al jaren Omeprazol van het merk Mylan die altijd handig in een potje zaten, Tegenwoordig doen ze die dingen weer in doordrukstrips. Nadeel voor ouderen en mensen met reuma is dat de capsules snel platgedrukt worden, niet goed uit gedrukt kunnen worden en ook nog eens veel ruimte in beslag nemen. Ook de kleur is wéér veranderd.
Verpleegkundigen in mijn naaste omgeving vinden het ook al waardeloos en uiteraard vele patiënten met ons ook. Zelfs de apotheek zegt het ook echt niet leuk te vinden is dit niet te zot voor woorden? Kan de consumentenbond hier misschien ook iets aan doen? Zelf heb ik al contact met hun opgenomen maar ze wilden hier niets mee doen. Dit geldt ook voor meerdere medicijnen zoals die hele kleine tabletjes Atorvastatine van Phizer.

Graag reactie als het mogelijk is.

4995 15 Rapporteer

jo
door jorisw - Mar 19, 2013 om 17:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als het echt niet anders geleverd kan worden kan het doordrukstrip probleem worden opgelost door iemand anders de capsules er uit te laten halen en in een potje te doen.

Wellicht dat de verandering het gevolg is van bepaalde regelgeving (in Nederland of andere landen)?

ev
door evrianl - Mar 19, 2013 om 17:48
7 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is juist wat u zegt maar dan denk ik waar is het nu voor nodig om het elke keer te veranderen. Het zal gegarandeerd ergens mee te maken hebben maar ze vertellen mij niet waarom ze het doen dus blijf ik nog steeds met dezelfde vraag zitten he?

Hmm dat weet ik niet ook niet of het met een bepaalde regelgeving betreft.

Cookies
door Cookies - Mar 19, 2013 om 18:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=evrianl schreef op dinsdag 19 mrt 2013, 17:48]Dat is juist wat u zegt maar dan denk ik waar is het nu voor nodig om het elke keer te veranderen. Het zal gegarandeerd ergens mee te maken hebben maar ze vertellen mij niet waarom ze het doen dus blijf ik nog steeds met dezelfde vraag zitten he?

Waarom ze dat doen (money, money, money), kun je in deze Radar uitzending zien KLIK

.....Dit geldt ook voor meerdere medicijnen zoals die hele kleine tabletjes Atorvastatine van Phizer.........

Die zitten al jaren en jaren in doordruk strips.

ev
door evrianl - Mar 19, 2013 om 19:12
7 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie.
Ik heb Atorvastatine in een potje a 90 stuks.

Cookies
door Cookies - Mar 20, 2013 om 00:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=evrianl schreef op dinsdag 19 mrt 2013, 19:12] Ik heb Atorvastatine in een potje a 90 stuks.

Vreemd, ik slik al jaren Atorvastatine van Pfizer en krijg ze altijd in doordruk strips.

di
door digioma - Mar 20, 2013 om 00:55
646 Antwoorden / 29 Vragen

Heel simpel want ik gebruik dat medicijn ook. Als ik een nieuw voorraadje krijg (jawel in die lastige doordrukstrips) knip ik met een nagelschaartje heel voorzichtig de folie open en doe de losse pillen in een ooit bewaard potje met deksel van hetzelfde medicijn. Eenvoudige oplossing toch en geen kans op vergissen.

sw
door swat1500 - Mar 20, 2013 om 01:28
3776 Antwoorden / 0 Vragen

Het is de fabrikant die kiest voor de wijze van verpakking. Doosjes met doordrukstrips zijn eenvoudiger te verpakken dan potjes en waarschijnlijk vel goedkoper.

Er is geen wetgeving die bepaalt of medicijnen in potjes moeten. Zult u ook in Den Haag niemand voor warm krijgen.

ev
door evrianl - Mar 20, 2013 om 08:24
7 Antwoorden / 1 Vragen

Allemaal hartelijk dank voor uw reactie,
Het enige wat wij moeten doen is maar weer afwachten of ze de pillen wel of niet in een potje stoppen want voor de rest zal het wel de doofpot worden omdat er toch niet naar ons geluisterd zal worden bij de fabrikant.

Ik weet nu in ieder geval genoeg en zal ook een nagelschaartje gaan gebruiken voor de strips en kijken of het makkelijker gaat dan dat geduw door zo'n gleufje.

Hopelijk zullen de tabletten ooit weer in een potje komen misschien moeten we allemaal door blijven klagen naar de fabrikant of een gesprek aan gaan.

ev
door evrianl - Mar 20, 2013 om 08:27
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=digioma schreef op woensdag 20 mrt 2013, 00:55]Heel simpel want ik gebruik dat medicijn ook. Als ik een nieuw voorraadje krijg (jawel in die lastige doordrukstrips) knip ik met een nagelschaartje heel voorzichtig de folie open en doe de losse pillen in een ooit bewaard potje met deksel van hetzelfde medicijn. Eenvoudige oplossing toch en geen kans op vergissen.

Best en goed idee om met een nagelschaartje te doen, ga ik ook eens proberen, eigenlijk belachelijk maar keus hebben we niet he?
Bedankt in ieder geval voor de bruikbare tip.

poltol
door poltol - Mar 20, 2013 om 10:11
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Kijk de RADAR uitzending van maandag maar eens terug, dan weet u waarom het steeds veranderd.
Geld, geld en nog eens geld voor die bedrijven.

hier kunt u het zien

Vr.gr. poltol

ev
door evrianl - Mar 20, 2013 om 10:25
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=poltol schreef op woensdag 20 mrt 2013, 10:11]Hallo,

Kijk de RADAR uitzending van maandag maar eens terug, dan weet u waarom het steeds veranderd.
Geld, geld en nog eens geld voor die bedrijven.

hier kunt u het zien

Vr.gr. poltol

Bedankt voor de tip ik ga direct terug kijken.

loreleigil
door loreleigil - Mar 24, 2013 om 08:59
678 Antwoorden / 3 Vragen

Al mijn medicatie wordt al jaren door de apotheek netjes uitgestript. Gewoon een kwestie van vragen aan de balie en nu krijg ik mijn medicatie netjes in reumapotjes.

ev
door evrianl - Mar 24, 2013 om 09:00
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=loreleigil schreef op zaterdag 23 mrt 2013, 22:31]Al mijn medicatie wordt al jaren door de apotheek netjes uitgestript. Gewoon een kwestie van vragen aan de balie en nu krijg ik mijn medicatie netjes in reumapotjes.

Hee dat is een supergoed idee om te vragen of de Apotheek het in speciale reumapotjes wil doen.
Geweldig bedankt, hier had ik niet aan gedacht.

richard83
door richard83 - Mar 24, 2013 om 09:03
386 Antwoorden / 28 Vragen

Me moeder gebruik die ook al jaren dan de Omeprazol Actavis er van. die zitten ook in door druk strips. weet niet als dat de zelfde zijn? die jij heb.

ev
door evrianl - Mar 24, 2013 om 09:05
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=richard83 schreef op zondag 24 mrt 2013, 09:03]Me moeder gebruik die ook al jaren dan de Omeprazol Actavis er van. die zitten ook in door druk strips. weet niet als dat de zelfde zijn? die jij heb.

Ja die heb ik ook al jaren eerst in potjes nu in doordrukstrips.