MichelleGroningen
door MichelleGroningen Sep 26, 2020 om 21:38
Voeding & gezondheid
CBD olie wel THC olie niet?

Op de BBC heb je nu zo’n Home Cook show. En op Netflix inmiddels koken met cannabis. Nu zag ik zo’n Nova decarboxylator waarmee je de wiet van de koffieshop op de hoek kunt (voor)bereiden om er mee te koken. Uitgevonden door een moeder die advocaat is! Echter in de wet staat dat het verboden is om (zuivere) THC in je bezit te hebben. Omdat je dan een middel van lijst 1 van de Opiumwet bewerkt. Dus als mijn vriend dat thuis kookt voor mij kan ik dus als medeplichtige worden gezien?! Wanneer is het eens afgelopen met die schaduw (il)legaliteit in ons land? Kan ik zo’n ding kopen en er dan mee naar de politie stappen om te vragen of het mag, of een brief naar Grapperhaus toesturen, hoe werkt dat?

3342 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2020 om 21:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Begin met niet alles te geloven wat u op tv ziet.

MichelleGroningen
door MichelleGroningen - Sep 26, 2020 om 21:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

De reviews laten zien dat dat wel goed zit.

tenormin
door tenormin Sep 26, 2020 om 23:05
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Natuurlijk zit het met reviews wel goed. Verdienmodel misschien. ;-((

gerbera
door gerbera - Sep 26, 2020 om 21:52
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn mensen die bij koken bier gebruiken waarvan dan de minderjarige kinderen ook eten, mag dat wel M.a.w. geloof niet alles wat u wordt voorgeschoteld, bestel de box en u zal er achter komen dat u er niets mee kan. En in de tekst "een moeder die advocaat is" zit een schrijffout, er moet staan "een moeder die advocaat lust"

tenormin
door tenormin Sep 26, 2020 om 22:55
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Wel "wiet-advocaat toch". ? Waar mensen toch in geloven, liever: willen geloven. Maar ja, geloof en hoop doet leven.

pe
door pebk Sep 28, 2020 om 12:13
579 Antwoorden / 0 Vragen

Het verschil is wel dat de alcohol uit het bier verdampt en alleen de smaak achter blijft. THC kan tegen hogere temperaturen dan alcohol.

Space-brownies zou ik mijn kinderen niet geven. Oliebollen gemaakt van een bierbeslagje wel.

gerbera
door gerbera Sep 28, 2020 om 13:20
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@PEBK,  de klok en de klepel?

Verdampt alcohol met koken?

Het antwoord is simpel: nee. Volledig wegkoken zal het eigenlijk nooit doen.

tenormin
door tenormin - Sep 26, 2020 om 23:03
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Een brief naar Grapperhuis sturen lijkt me geweldig. Zeker doen @michellegroningen. Hij is nu in een zo frêle positie dat hij alles, ook onzin, zal beantwoorden. M.a.w. wat denkt u nu werkelijk? Is allemaal nonsens: koken met wiet, cannabis e.a. opiumwet verboden rotzooi. Laat uw vriend er wijn of bier voor gebruiken, koken bedoel ik, dat vervliegt. En topchefs: ik heb ze nog nooit zien koken met illegale rommel. Er is legale wiet op de markt: voor pijn killing, maar ook dat is in een beperkte hoeveel te koop/te krijgen.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 27, 2020 om 00:02
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien is het alweer uit de mode;

Momenteel niet verkrijgbaar.
We weten niet of en wanneer dit item weer op voorraad is.
https://www.amazon.nl/Ardent-Nova-Decarboxylator-220V/dp/B07JMFDFKH

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 27, 2020 om 10:44
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Het is aan u zelf of u wel of niet meedoet aan vermeend illegaal handelen. Als het inderdaad illegaal is, is het risico ook voor u.
Of dit nu wel of niet illegaal is kan een goede vraag zijn die dan beter kan worden gesteld bij bijv. www.consuwijzer.nl (ACM) .

gerbera
door gerbera - Sep 28, 2020 om 11:21
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als u denkt met dat apparaat zuivere THC olie te kunnen maken met wiet van de hoek moet ik u teleurstellen. Daar is echt wel iets meer voor nodig.  Het bewuste apparaat is feitelijk niet meer dan een sapcentrifuge waarmee  met minstens 1 kilo spul van de hoek misschien maar een miniscuul druppeltje olie over houdt. Dus bespaar u de moeite en laat uw vriend lekker op normale wijze, al dan niet gekruid met wiet, voor u koken. Want die moeder heeft te diep in het glaasje advocaat gekeken in combinatie met het gebruik van wiet.

pe
door pebk - Sep 28, 2020 om 12:16
579 Antwoorden / 0 Vragen

Die dingen hoeven niet illegaal te zijn, los van of je het kan gebruiken voor illegale dingen. Een groot vleesmes mag je best thuis in de keuken hebben, maar tijdens een avondje stappen is het taboe (tenzij je kok bent in een restaurant misschien). Lachgas is ook nog steeds vrij verkrijgbaar en bezit is niet strafbaar. Het gebruiken voordat je gaat autorijden is weer niet toegestaan, tenzij dat was voor de slagroom op het toetje.

gerbera
door gerbera Sep 28, 2020 om 13:24
7348 Antwoorden / 14 Vragen

n.a.v. uw reactie,

Verdampt alcohol met koken?

Het antwoord is simpel: nee. Volledig wegkoken zal het eigenlijk nooit doen.
Van de beginhoeveelheid alcohol blijft er na bereiding zoveel over:
  • Flamberen: tot 75%
  • Kort koken: 10 tot 50%
  • (lang) sudderen: minstens 5%

pe
door pebk Sep 28, 2020 om 14:16
579 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de toevoeging.

drevil
door drevil - Aug 30, 2021 om 17:04
222 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij kan je wiet gewoon in de oven decarboxyleren... Dus geen noodzaak om zo'n apparaat te kopen.

gerbera
door gerbera Aug 31, 2021 om 14:11
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom die ouwe zooi van bijna een jaar geleden weer naar boven gehaald.

sira
door sira - Aug 30, 2021 om 18:34
2290 Antwoorden / 24 Vragen

Dit zijn van die apparaten waarvan achteraf blijkt dat het de miskoop van de maand was.

gerbera
door gerbera Aug 31, 2021 om 14:13
7348 Antwoorden / 14 Vragen

De datum van dit topic is u blijkbaar ontgaan, is van sept. 2020

pe
door pebk Aug 31, 2021 om 16:01
579 Antwoorden / 0 Vragen

Mij ook ;)

sira
door sira Aug 31, 2021 om 17:26
2290 Antwoorden / 24 Vragen

Helaas gebeurt ons dat allemaal weleens een keer.

pe
door pebk - Aug 31, 2021 om 16:00
579 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zit volgens mij in de categorie "zakdoekje leggen" ("Niemand zeggen"). In Nederland hoef je niet bang te zijn voor de politie. Als u voor persoonlijk gebruik wat CBD wilt maken dan zou ik het vooral niet aan de grote klok hangen. Wiet kunt u legaal kopen, maar de coffeeshop kan dat niet. Toch zijn ze goed bevoorraad. U mag tot vijf gram (in een zakje) in uw bezit hebben.

Als uw vriend er in gaat handelen dan is het wat anders, maar als het voor eigen gebruik is zou ik Grapperhaus niet gaan lastigvallen.