Gea Koster
door Gea Koster Oct 2, 2021 om 20:07
Voeding & gezondheid

Claudicatio intermittens

Mijn man is op advies van zijn medisch specialist verwezen naar een fysiotherapeut i.v.m. looptraining bij claudiato intermittens. Na 6 behandelingen is er een rekening gestuurd door de fysio naar de zorgverzekering. De behandelingen gingen door en mijn man bemerkte resultaat. Na de volgende 6 behandelingen weer een rekening gestuurd, waarop de fysio te horen kreeg dat er niet vergoed werd, omdat meneer in 2017 al 12 behandelingen heeft ondergaan voor dit probleem en er dus geen betaling plaats vind. Wij, als verzekerden, hebben daar nooit bericht van gekregen. Heeft onze zorgverzekering, Ditzo, daar gelijk in en hoeven ze deze behandelingen niet te vergoeden?
Wie heeft ooit iets soortgelijks meegemaakt?

Met vriendelijke groeten
Gea Koster
Hoogeveen

1511 6 Rapporteer

getty
door getty - Oct 2, 2021 om 20:15
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat staat er in de verzekeringsvoorwaarden? heeft u die nagelezen?

u kan altijd bezwaar aantekenen.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 2, 2021 om 20:16
7356 Antwoorden / 3 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 2, 2021 om 20:51
16957 Antwoorden / 202 Vragen

Jammer dat u niet vooraf toestemmijng heeft gevraagd resp. gecontroleerd of dat biine uw polis resp. aanvullende polis valt.
Dat had de fysiotherapeut overigens ook kunnen (en m.i. op basis van zorgvuldigheid) ook kunnen doen. Mijn fysiotgherapeut houdt zelf bij wanneer het aantal behandelingen aan de limiet van mijn verzekering komt. Ik vrees voor u dat uw vezekering terecht niet vergoed omdat dit kennelijk niet binnen de door u afgesloten verzekering valt.

Hoe dan ook valt het niet onder de basisvezekering. En herhaald, de fysiotherapeut had dat vooraf kunnen nagaan voordat de declaratie werd ingestuurd.

sira
door sira - Oct 2, 2021 om 20:58
2531 Antwoorden / 24 Vragen

U heeft inderdaad de polisvoorwaarden niet gelezen, zoals Getty en Sjoppy al aangeven.

Ik zit al vanaf 1999 bij Stad Holland en heb de Extra Uitgebreide AV en daardoor heb ik recht op 36 behandelingen per jaar. Overigens heb ik vanaf '99 tot heden in totaal 4 behandelingen gehad. Uiteraard betaal ik wel meer voor deze verzekering. Toch vind ik Ditzo t.o.v. Stad Holland wel erg beperkt met de aanvullende verzekering.

gerbera
door gerbera - Oct 2, 2021 om 22:19
7459 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft het over 2017 (lang geleden dus) dat het max. aantal behandelingen heeft plaatsgevonden. Over welk jaar  heeft u het dat er niet meer vergoed wordt. Afhankelijk van uw aanvulling is het aantal behandelingen dat vergoed wordt 6 tot 9 per jaar dus elk jaar opnieuw heeft u recht op vergoeding van het max. aantal behandelingen.

marita5
door marita5 - Oct 3, 2021 om 07:18
11648 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gea Koster ,

Dit staat op de site van Ditzo ,

Voor onderstaande indicaties wordt fysiotherapie vanaf de eerste behandeling vergoed:

  • Bij claudicatio intermittens worden de eerste 37 behandelingen vergoed vanuit de basisverzekering
Voor verdere informatie , zie deze link , klik op de rode regel .

https://www.ditzo.nl/zorgverzekering/fysiotherapie