ca
door carien boonstra Oct 17, 2020 om 11:21
Voeding & gezondheid

Corona-app

Op mijn I-phone is de corona-app niet te plaatsen omdat het een oudere versie is. Is dat niet vreemd als voor een goede werking van de app een grote spreiding daarvan nodig is?

3586 19 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Oct 17, 2020 om 11:26
1203 Antwoorden / 2 Vragen

De reden waarom de app niet werkt op oude iOS versies, wordt op deze site https://www.icreatemagazine.nl/nieuws/corona-app-werkt-niet/ uitgelegd

Du
door Duc7 Nov 16, 2020 om 17:45
35 Antwoorden / Vragen

Dank je Sprietje die had ik nog niet gelezen. Voor mij duidelijk nu waarom ik de Appingedam kan installeren.

Re
door Reinier182 - Oct 17, 2020 om 11:40
160 Antwoorden / Vragen

Ja dat is kapitalisme. Steeds worden gedwongen nieuwe apparaten te kopen en goede spullen weg te gooien. Je mag niks verdienen en wordt wel gedwongen steeds nieuwe te kopen. Overheid werkt er keihard aan mee ondanks hun zogenaamde groen image.

gerbera
door gerbera Oct 17, 2020 om 12:04
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Er is niemand, dus ook de overheid niet, die u verplicht steeds nieuwe apparaten te kopen, de enige die daarin beslist bent u zelf. Maar ja als Nederlander moet je altijd wel wat te z..ken hebben en mocht u het niet eens zijn met deze overheid, heeft u volgend jaar zelf in de hand.

Donuts
door Donuts Oct 17, 2020 om 12:08
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou bijna gaan denken dat dit account nr. 3 is van een geboren amsterdammer.:-))

tenormin
door tenormin Oct 17, 2020 om 13:41
16828 Antwoorden / 108 Vragen

De schrijfstijl van de Geboren Amsterdammer is anders, dus dat zal hem niet zijn.

pino123
door pino123 Nov 16, 2020 om 09:44
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Een te gemakkelijk antwoord om het te gooien op kapitalisme. Het gaat ook om veiligheid van systemen, en ouders systemen zijn kwetsbaarder. Daarnaast worden deze telefoons in het buitenland vervaardigd, heeft dus geen moer te maken met de regering.

Re
door Reinier182 Dec 13, 2020 om 10:40
160 Antwoorden / Vragen

Veiligheid wat niet werkt is geen veiligheid. Het heeft heel veel te maken met de regering en kapitalisme. Elke beweging en stap die je doet wordt gecontroleerd. Met alles word je wel gedwongen. Hoe lang hebben apparaten ondersteuning? Alleen slapende mensen hebben niks door en geloven alles.

panter22
door panter22 Dec 13, 2020 om 10:47
6599 Antwoorden / Vragen

Dan neem je toch geen mobiel?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 13, 2020 om 19:02
2048 Antwoorden / Vragen

Veiligheid wat niet werkt. Zucht. Als je Cruyff wil imiteren is het "veiligheid wie niet werkt" maar Cruyff is dan wel de enige persoon op deze wereld die dat kon zeggen en niet weggehoond worden. Veiligheid wat, serieus?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 17, 2020 om 11:53
16838 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft gelijk en voor zover ik uit berichtgeving afleid is daar ook aandacht voor. Een probleem is klaarblijkelijk dat niet alle oudere mobile telefoons nog woden bijgwerkt (ge-uodate). Helaas zijn er van overheidswege wel vaker missers op het automatiseringsgebied.

tenormin
door tenormin - Oct 17, 2020 om 12:53
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Met u zullen er tallozen mensen zijn die de app niet kunnen plaatsen: daarom gaat men ook echt geen nieuw toestel aanschaffen.

rj
door rjw Oct 17, 2020 om 13:33
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Zoveel van die oude smartphones zijn er niet meer in gebruik.

me
door mein33 - Oct 17, 2020 om 12:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Op mijn Nokia 6210 krijg ik hem ook al niet aan de praat !

justmeagain
door justmeagain Oct 17, 2020 om 22:51
623 Antwoorden / 8 Vragen

Maar op die telefoon krijgt u dan ook zeker geen virus..... goeie ouwe tijd :-)

me
door mein33 Oct 18, 2020 om 10:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

;-)) , ook geen last van pogingen tot Spoofing o.i.d. en het apparaat doet nog steeds waar hij voor gemaakt is.

rj
door rjw - Oct 17, 2020 om 13:34
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Technisch kan het niet anders. De technologie die nodig is voor de app zit er domweg niet in.

diumenge
door diumenge - Oct 17, 2020 om 13:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan moet je een behoorlijk oude iPhone hebben en dat is prima, maar de meerderheid zal een iPhone of Android hebben die voldoende recent is.

mahadma
door mahadma - Oct 17, 2020 om 14:39
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb een nokia 3310, en als ik geen geld krijg van de staat om een nieuwe tel te kopen voor die app, tja, dan geen app.

diumenge
door diumenge Oct 17, 2020 om 14:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen app dus.

mahadma
door mahadma Oct 17, 2020 om 14:42
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Was ik toch al niet van plan.

diumenge
door diumenge Oct 17, 2020 om 14:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Da's mooi want de staat was toch al niet van plan om je geld te geven voor een nieuwe telefoon ;-).

mahadma
door mahadma Oct 17, 2020 om 15:23
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Die staat geeft al geld genoeg miljarden aan het buitenland ........ dan kan er geen geld voor een tel voor mij meer af.

diumenge
door diumenge Oct 17, 2020 om 15:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Precies!

Donuts
door Donuts Oct 17, 2020 om 15:28
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom zouden andere Nederlanders uw nieuwe smartphone moeten betalen? Moet niet gekker worden.

mahadma
door mahadma Oct 17, 2020 om 16:26
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Beste Sprietje, als ze willen dat ik een app op mijn tel zet, moet ik daar dan wèl een geschikte tel voor hebben. Iedreen betaald toch ook mee aan die miljarden naar verweggistan.

me
door mein33 Oct 18, 2020 om 10:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR SPRIETJE 17 OKT. 2020 OM 15:28
503 ANTWOORDEN / VRAGEN

Waarom zouden andere Nederlanders uw nieuwe smartphone moeten betalen? Moet niet gekker worden.

@Sprietje,

Er zijn duizenden medelanders die wel een van ons allen een 'gratis' phone krijgen, evenals een bijv. fiets en al wat nog zo meer nodig is !

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 17, 2020 om 17:41
2048 Antwoorden / Vragen

Het is vooral Apple die mee moest werken met deze app die dat veroorzaakt heeft. Nou worden iPhones sowieso al veel langer up to date gehouden dan android toestellen dus u heeft gewoon een oud toestel. Smartphones gaan geen tien jaar mee, nu nog niet. Als de ontwikkeling een keer vertraagd, komt dat misschien wel een keer.

me
door mein33 Oct 18, 2020 om 10:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR HENKDEZEVENDE Smartphones gaan geen tien jaar mee, nu nog niet.

@henk..,

Dat zal ook nooit meer gebeuren, anders verdienen de tech-bedrijven te weinig.
Een kleine onzinnige verandering aan aan apparaat, zonder dat dat een kwaliteitsverbetering met zich brengt, doet al miljoenen gekken midden in de nacht voor de winkel staan om weer honderden (bijv.) Euro's te verkwisten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 18, 2020 om 15:37
2048 Antwoorden / Vragen

Altijd leuk weer eens een verbitterde ziel te treffen die het systeem doorziet en de duistere intenties van het grootkapitaal kent. U bent dus ook één van die mensen die het ontgaan is dat je nu voor €100 al een smartphone koopt waar je, als je daar zuinig mee bent en dat type lijkt u mij wel, zo vier jaar mee kan doen en in die vier jaar geen app zult vinden die het niet doet. Uw eigen oude smartphone kostte honderden euro's en dateert nog uit de tijd dat de ontwikkelingen hard gingen en hardware ook daadwerkelijk snel steeds beter werd. Dat ligt achter ons en er is geen enkele reden om te mopperen over het feit dat die smartphone je dan €25 per jaar zou kosten, en wie weet wordt het op den duur nog goedkoper en gaat het nog langer mee.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 18, 2020 om 15:55
2048 Antwoorden / Vragen

2x

rj
door rjw Nov 16, 2020 om 08:53
3261 Antwoorden / 5 Vragen

@mein33: je beschrijft nu situatie van 10 jaar geleden. De tijd dat mensen 's nachts in de rij gaan staan voor een nieuw device ligt al ver achter ons.

Je
door Jeff59761 Nov 16, 2020 om 09:49
43 Antwoorden / 1 Vragen

de app kan op telefoons met Android versie 6.0 of nieuwer, of een Apple iPhone met iOS 13.5 of nieuwer dus je moet een vrij nieuwe iphone hebben of een toch behoorlijk oude android. Ik ga de app in geen geval op mijn telefoon zetten want je moet je bluetooth er voordurend voor open hebben wat niet goed is voor de accuduur en niet genoeg beveiligd.

tenormin
door tenormin Dec 16, 2020 om 23:28
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@rjw, dat wat je aan @mein33 schrijft: is hooguit 8 jaar geleden: (Oktober 2012): zie me nog in "het glazen huis" op de Dam staan voor de toen nieuwste I phone 6: kleindochter werd toen 18 en kreeg er een: daar moest lang op gewacht worden: gingen als zoete broodjes over de toonbank: levertijd weken en weken van wachten.

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2020 om 00:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[edit niet inhoudelijke reactie - redactie]

justmeagain
door justmeagain - Oct 18, 2020 om 22:46
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dus moet de overheid miljoenen uit gaan geven omdat een paar duizend inwoners een te oude telefoon hebben?

Mijn moeder heeft alleen een vaste lijn, moet de overheid daar ook wat op uitvinden?
Krijgt zij nu een hip apparaat van onze belasting centen waar ze volgend jaar niets meer mee kan?

rj
door rjw Nov 16, 2020 om 08:54
3261 Antwoorden / 5 Vragen

En dan lukt het nog niet, omdat de oude telefoon domweg de functionaliteit niet hebben om dit te laten werken.

va
door vanlotjegetikt Nov 16, 2020 om 15:06
809 Antwoorden / Vragen

Nee maar het kan geen kwaad je eens in het armoedebeleid van deze regering te gaan verdiepen.

Du
door Duc7 Nov 16, 2020 om 17:39
35 Antwoorden / Vragen

En het zijn wel wat meer dan een paar duizend “oude” telefoons en de app werkt ook niet overal goed.
beetje kort door de bocht.

pe
door pebk - Nov 16, 2020 om 17:24
581 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vrees dat het tijd wordt uw telefoon te vervangen. Niet alleen werkt deze app niet, ook de telefoon krijgt geen of bijna geen security updates meer, terwijl er nog wel problemen gevonden worden.

Du
door Duc7 Nov 16, 2020 om 17:38
35 Antwoorden / Vragen

Niet helemaal juist. Ik krijg nog steeds regelmatig security updates en houdt dit zelf ook goed in de gaten. Dus geen rede om een nieuwe telefoon te kopen voorlopig, zeker niet voor een Corona app die niet echt goed werkt.

Du
door Duc7 - Nov 16, 2020 om 17:36
35 Antwoorden / Vragen

Ik heb een iPhone 5S en krijg de app ook niet geïnstalleerd evenals mijn vriendin met de iPhone 6 het niet lukt.
voor de app heb je iOS 14 of hoger nodig en die krijg je niet meer op de oudere telefoons omdat daar geen face id op zit.
gelukkig krijg ik nog wel verdere beveiligings update en koop voor deze Corona app dus echt geen nieuwe telefoon.
dan meer geen app, trouwens buiten dit probleem zijn er vele andere problemen met de app.

zie:
https://www.gelderlander.nl/berg-en-dal/probleem-met-corona-app-langs-de-grens-nederlands-en-duits-systeem-werken-niet-samen~a5b4d198/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/toch-privacyprobleem-in-corona-app-patienten-zouden-onder-druk-kunnen-worden-gezet~be3d0c8b/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Dit zijn maar 2 voorbeelden uit de vele die je via Google kunt vinden, buiten het iOS probleem om.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Nov 16, 2020 om 17:39
2048 Antwoorden / Vragen

Wat is cognitieve dissonantie toch een prachtig fenomeen. Uw toestel is zo oud dat de corona app er niet op draait maar er zijn toch allerlei problemen met die app. Wat kwam er nou eerst?

diumenge
door diumenge Nov 16, 2020 om 17:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welke problemen zijn er met deze app dan?

gerbera
door gerbera Nov 16, 2020 om 22:18
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Uw links over problemen zijn van september, deze zijn inmiddels achterhaald.

pe
door peentjes - Dec 13, 2020 om 19:59
421 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft helemaal gelijk. Maar zo denkt de overheid niet.

rj
door rjw Dec 13, 2020 om 20:07
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe denkt de overheid dan wel?

Of moet ik dit lezen dat u wel weet hoe apps gemaakt kunnen worden voor devices die de benodigde functionaliteit niet ondersteunen? Zo ja, dan is dit goud waard.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 14, 2020 om 10:27
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Beste Peentjes,

De Apple is dure en  moet nieuwe versie hebben,  en  update naar kan vaak niet.

Mijn Android 4.4,  ja echte oude zooi  ging moeiteloos naar  Android 6.0 en werkte....
Daar ontvang ik op oude zooi,  elke dag 3x batterij laden maar leuk voor kleine kinderen...

Deskundige zeggen dat oude zooi wegpleuren hier, maar ik bewees met oude  Motorola  met 4.2 naar 4.4 was gegaan dat
het soms wel kan....    Niet  de overheid maar Apple is hier lastig door geen gratis update voor oude zooi mogelijk te maken!

pe
door peentjes Dec 16, 2020 om 15:40
421 Antwoorden / 0 Vragen

IK bedoelde aan te geven dat de overheid niet denkt in het belang van klanten - dus mogelijke gebruikers met 'verouderde' apparatuur - maar van: hoe krijg ik zo snel mogelijk (...) iets om de markt dat werkt. Inmiddels blijkt ook dat de Nederlandse app zodanig is geprogrammeerd dat er over de werkzaamheid (aan de hand van data) na 10 maanden niets is af te leiden over het gebruik of de efficiëncy ervan door degenen die hem konden downloaden.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 16, 2020 om 15:56
2048 Antwoorden / Vragen

Onzin maar discussie is zinloos met mensen die toch al weten hoe het zit terwijl ze echt nul verstand van IT of applicatieontwikkeling of privacy hebben.

diumenge
door diumenge - Dec 16, 2020 om 21:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 16, 2020 om 23:05
2048 Antwoorden / Vragen

Zouden mensen daarna dan geloven dat het aan Apple lag of nig steeds denken dat het boze opzet van de regering is?

tenormin
door tenormin Dec 16, 2020 om 23:55
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@henk, ik denk dat de meesten denken denken dat het boze opzet van de regering is. ;-). Niet.

gerbera
door gerbera - Dec 19, 2020 om 22:03
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb de I-phone SE, toch ook al een oudje en daar werkt de app, vanaf het begin met softwareversie 12, normaal op. Heb nu inmiddls de softwareversie 14.2

Analoog
door Analoog - Dec 20, 2020 om 09:19
137 Antwoorden / Vragen

Vergeten die App, wat een onzin om daar op te gaan vertrouwen, beetje normaal doen en niet de massa volgen, is het leven stuk makkelijker.

gerbera
door gerbera - Dec 20, 2020 om 11:06
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom vergeten die App, het lijkt mij juist een extra hulpmiddel juist voor kwetsbare mensen. Dan heb ik het voornamelijk over mensen met o.a Astma en COPD die regelmatig last van benauwdheid hebben. Als snel kan men dan angstig worden en denken besmet te zijn terwijl dat niet het geval hoeft te zijn omdat niet elke aanval hetzelfde beeld geeft. In dat geval kan zo'n App dus geruststelling brengen, heeft het niets te maken met het met de massa meedoen.