Ri
door Rienstra Apr 30, 2020 om 16:52
Voeding & gezondheid

Coronamaatregelen Aldi supermarkten

Sinds de coronacrisis worden hier in onze woonplaats alle winkelwagens bij de supermarkten keurig schoon gemaakt door personeel van de desbetreffende supermarkten. De wagentjes worden vervolgens aan de klanten aangereikt zodat zo ook de anderhalve meter afstand wordt bewaard tussen het winkelend publiek. Behalve bij de Aldi. Daar wordt je geacht het winkelwagentje zelf te pakken en schoon te maken. Soms liggen er desinfecterende doekjes bij, maar als die op zijn, wat vaak gebeurt, staat er een fles Glassex bij en een rol keukenpapier. Dit geeft mij geen veilig gevoel.
Ik heb vandaag deze kwestie voorgelegd bij Aldi Nederland, maar die beweren zich aan de regels van het RIVM te houden daarmee.
Mijn vraag aan jullie is dus of deze handelswijze correct is en of Glassex desinfecterend werkt tegen dit virus. Aldi beweert tenslotte dat we ook in deze tijd veilig boodschappen kunnen doen bij hun winkels.

10881 34 Rapporteer

bussy02
door bussy02 - Apr 30, 2020 om 16:58
143 Antwoorden / 36 Vragen

Ik kwam al nooit bij Aldi, nu al helemaal niet meer als ik bovenstaande lees.
Maar ja de prijs moet ergens andaan komen.
Ik zou zeggen de ALDI links laten liggen.

ju
door juliomariner Apr 30, 2020 om 18:54
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Als u er nooit komt waarom reageerd u dan?

mr
door mrmoto Apr 30, 2020 om 18:57
167 Antwoorden / 4 Vragen

julio 10+

edrick3
door edrick3 - Apr 30, 2020 om 16:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Aldi zal zich echt wel aan de RIVM-regels houden.
Als dit je geen veilig gevoel geeft ..... naar een andere super gaan.
Dat is natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2020 om 17:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan neemt u toch zelf een fles desinfectiemiddel mee en maakt de duwstang schoon. En daarna in de winkel alles wat een ander ook al aangepakt heeft aanraken bijvoorbeeld.

ju
door juliomariner - Apr 30, 2020 om 17:01
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Er hangen ook plastic wegwerp handschoenen. Ik maak liever zelf de wafen schoon, weet ik zeket dat het goed gebeurd

aw
door awm - Apr 30, 2020 om 17:11
44 Antwoorden / 8 Vragen

Dit bericht is achterhaald, ze komen zelfs coronapatienten tekort om een vaccin op te testen las ik gisteren in de krant.

sw
door swat1500 - Apr 30, 2020 om 17:35
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alleen bij de Aldi overigens maar ook bij de Lidl.
Het RIVM geeft niet aan wie het wagentje zou moeten schoonmaken.
Ik vindt het wel uitermate klantvriendelijk als dit gebeurt zoals bij AH en Jumbo.

tenormin
door tenormin Apr 30, 2020 om 17:46
16816 Antwoorden / 108 Vragen

En PLUS!

mr
door mrmoto Apr 30, 2020 om 18:58
167 Antwoorden / 4 Vragen

En MIN.

Th
door Theawaalen Apr 30, 2020 om 19:24
113 Antwoorden / 5 Vragen

Bij ons bij de lidl worden ze door het personeel schoongemaakt en aangegeven welke wagen je mag pakken

tijger1
door tijger1 Apr 30, 2020 om 20:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hier idem.

He
door Hennyvdl Apr 30, 2020 om 20:56
1 Antwoorden / Vragen

Bij ons worden ze ook schoongemaakt bij de Lidl, ga nooit naar de Aldi maar was in de buurt en dacht even snel daar heen. Maar het voelde niet goed......geef mij de Lidl maar

Yv
door Yvonne-909 May 1, 2020 om 12:23
14 Antwoorden / 2 Vragen

Hier ook een Jumbo waar de karren en mandjes helemaal niet schoongemaakt werden!

ne
door neodutchio - Apr 30, 2020 om 18:14
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Tja, als een supermarkt geen personeel in dienst heeft, dan is er ook niemand beschikbaar om te gaan poetsen. De lage prijs moet ergens vandaan komen. Overigens kan Glassex net zo schadelijk zijn als corona. Maar dat heb je met elk schoonmaakmiddel in een spuitfles.

Of glassex bacterien doodt is de vraag, maar het maakt de stang wel schoner.

tijger1
door tijger1 Apr 30, 2020 om 23:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bacterien hebben niets van doen met een virus.

tenormin
door tenormin - Apr 30, 2020 om 18:58
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Gewoon met latex handschoentjes de boodschappen doen (vergeet niet uw gezicht of wat dan ook niet ongemerkt aan te raken) thuis handen wassen en boodschappen wegzetten. Geen garantie trouwens dat wat u aan boodschappen in de winkel heeft aangeraakt, anderen dat ook hebben gedaan. Wel handschoentjes gelijk dumpen. Ach, die duwstang schoonmaken geeft ook een gevoel van schijnveiligheid. De rest van de kar kunnen ze niet aan beginnen, daar raakt iedereen toch ook mee in contact. Ja, ik weet dat er supers zijn die een soort wasstraat voor de karretjes hebben.

mr
door mrmoto Apr 30, 2020 om 19:06
167 Antwoorden / 4 Vragen

Er zijn zo van die momenten dat ik denk wat kunnen sommige mensen toch overal een drama van maken , de ene winkel doet zelfs je boodschappen thuis bezorgen en de andere winkel willen ze niet meer in vanwege een niet schoongemaakt winkelwagentje ,als je trek krijgt in voedsel moet je toch de boodschappen halen ,niet dan ? Misschien een optie om een eigen boodschappenwagen aan te schaffen en die dan minimaal 3 keer per week met een hogedrukreiniger (van de Aldi ,Lidl ,Action of van Karcher ) schoon te spuiten .

tenormin
door tenormin Apr 30, 2020 om 19:39
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@mrmoto, het was mijnerzijds ietwat sarci bedoelt. Zelf kan ik geen boodschappen meer doen (niets met Corona te maken) maar vind het soms wat overtrokken, die vragen over... Als men echt bang is: zou ik niet naar de winkel gaan. Heb nu de pech dat ik 2 á 3 weken moet wachten voor ze bezorgen. Officieel mag de bezorger/ster niet binnenkomen, nu, bij mij, gelukkig, wel. Kratten op aanrecht, uitgepakt, kratten weer mee, als ik pin houden we afstand en klaar is kees. Dat men het serieus moet nemen staat buiten kijf, maar neem je eigen maatregelen of vraag iemand in de buurt. Ik heb enorm veel lieve mensen in de wijk om me heen die nu boodschappen voor me doen. Eigen boodschappenwagen is niet haalbaar natuurlijk: waar laat je zo'n kreng. Als ik kon lopen dan mag ik wel met rollator de PLUS in, hoef ik geen wagentje vanwege de afstand.

mr
door mrmoto Apr 30, 2020 om 20:06
167 Antwoorden / 4 Vragen

tenormin ,mijn reactie was niet op de persoon gespeeld maar op het gene wij afgelopen dinsdag in een winkelcentrum zagen ,diverse mensen die de gekste caprolen uit halen om maar te laten zien hoe moeilijk zij het hebben en dan ook met een karretje de weg blokkeren .
wel stond er een fles met desinfectie middel en een torck rol buiten om je geleende karretje zelf schoon te maken , als je dit als een probleem ervaar blijf dan onder je steen zitten en wacht op de bezorg dienst!
Op andere plaatsen in de wereld moeten de mensen maar zien hoe ze hun eten (lees boodschappen ) verzamelen en hier wordt gezeurd dat ze zelf het karretje moeten cleaneren .

tenormin
door tenormin Apr 30, 2020 om 20:20
16816 Antwoorden / 108 Vragen

+10 @mrmoto. Ik hoorde dat mensen gewoon in de gangpaden lekker stonden "te kleppen", geen rekening houdend met andere mensen. Dus de paden bezet hielden. Jaja, dat waren bejaarde mensen. Lekker dan.

rebek
door rebek May 27, 2020 om 01:21
228 Antwoorden / 97 Vragen

Vandaag bij AH, de pinautomaat in de straat is uit coronaveiligheid gesloten.... Maar in de AH niet. Stond de wachtrij in het gangpad en opzij gaan voor de mensen die bij de kassa betaald hadden Ho maar

pe
door peentjes - Apr 30, 2020 om 19:54
421 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de Aldi die ik bezoek zijn de schone en gebruikte karren duidelijk gescheiden. Geen klant hoeft zelf iets schoon te maken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 30, 2020 om 20:27
2010 Antwoorden / Vragen

Lieve Mona, ik ben niet tevreden met mijn supermarkt, wat moet ik doen?

Lieve Rienstra, zoals met veel dingen in het leven is het je eigen keuze waar je gaat winkelen dus als je niet tevreden bent zou ik een andere supermarkt bezoeken.

diumenge
door diumenge - Apr 30, 2020 om 20:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De ALDI waar ik kom gebruikt wegwerpkarren, dat is beter voor iedereen. Het geeft wel veel rommel.

rj
door rjw - Apr 30, 2020 om 20:53
3238 Antwoorden / 5 Vragen

De laagste prijs en de beste service gaan niet samen.

aurora1
door aurora1 - Apr 30, 2020 om 22:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar naar een andere supermarkt gaan waar extra service in de prijs van de producten opgenomen is? Niemand verplicht u toch om naar Aldi te gaan?
Neem anders (latex) handschoenen mee, en desinfecterend spul met een rol papier. Het weinige personeel bij Aldi werkt zich altijd een slag in de rondte voor een enorm laag salaris opdat u zo weinig mogelijk voor producten hoeft te betalen. Dat ze dan ook nog 1 van de bijv. 3 personeelsleden buiten wagens moeten laten poetsen en klanten zoals u aanreiken naast achter de kassa zitten en vakken vullen lijkt mij persoonlijk wat te veel gevraagd, en zeker voor dergelijk lage prijzen en lonen.

ju
door juliomariner Apr 30, 2020 om 22:35
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Wat betreft de lonen heeft u geen gelijk. Aldi betaald zijn personeel als 1 van de besten in de branche. Het personeel moet daar wel keihard voor werken.

gerbera
door gerbera - Apr 30, 2020 om 22:31
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Toch maar even de betreffende manager aanspreken want bij onze Aldi worden de wagentje keurig schoon gemaakt dus zal dat per filiaal verschillen. Maar ik neem zelf desinfecterende doekjes mee en maak het wagentje nog ff extra schoon, trek wegwerphandschoentjes aan en ga met een veilig gevoel de winkel in of dat nou de Aldi, Vomar, Deka of AH is. Helaas kom je in elk van die supers wel een paar oenen tegen die je zowat tegen de po..n rijden en je het liefst voor een vitrine opzij duwen omdat ze blijkbaar haast hebben. En zelfs daar wordt bij onze AH op gelet en die personen, door het personeel, aangesproken op hun gedrag.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 1, 2020 om 10:18
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Men houdt zich bij Aldi wel degelijk aan de regels en ik weet dat daar in ieder geval in mijn gemeete ook controle op is. Men doet het iets anders dan bij (overigens ook niet alle andere) supermarkten en winkels waar geen wagentje verplicht is maar een mandje.

sk
door skybird - May 1, 2020 om 11:36
16 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is niet alleen bij de Aldi, hoor. Bij de Plus in Schoonhoven exact hetzelfde. Staat er een fles ontsmettingsmiddel en een rol doekjes om zelf schoon te maken. Moet je eerst je winklwagen pakken, vervolgens naar de ingang waar de fles reinigingsmiddel staat (je kan dus al besmet raken op het moment dat je het wagentje vastpakt) en wanneer je klaar bent met boodschappen moet je het vieze wagentje zelf weer terugzetten, zodat andere klanten ook weer besmet kunnen raken. Toen ik daarop reageerde kreeg ik wel zo'n onbeschoft antwoord van die bedrijfsmanager daar dat ze bij mij voorgoed hebben afgedaan!

va
door vanlotjegetikt May 15, 2020 om 17:25
809 Antwoorden / Vragen

Bij de AH ook zelfbediening.
Alleen bij de Lidl maakt men wel zelf de karren schoon.

vo
door voortah - May 1, 2020 om 11:45
6 Antwoorden / 0 Vragen

Het mag natuurlijk niets kosten bij de Aldi.
Veertien dagen terug was het helemaal erg. Ik stond bij de kassa en de regels van 1,5 meter
werden in acht genomen, één kassa open en de kassa ernaast was dicht. Niks aan de hand
zou je denken. Maar toen het drukker werd, gingen plotseling alle kassa's open, dus we stonden plotseling
bijna schouder aan schouder. Toe ik de cassière hierop aanspraak, was haar antwoord : "Ja wemoeten wel
anders beginnen de klanten te morren, dat ze zolang moeten wachten". Ja waar ben je dan mee bezig.
Ik heb dit toen op Facebook gezet, waarop de Gemeente hun een officiële waarschuwing heeft gegeven.
Nu is alles orima geregeld.

tijger1
door tijger1 May 1, 2020 om 16:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Klikspaan, boterspaan.

mj
door mjurgen - May 1, 2020 om 11:52
62 Antwoorden / 19 Vragen

Hier (Zuid-Limburg) bij de Aldi, de Lidl, de Jumbo, de AH en de Jan Linders worden de karretjes sinds een tijdje telkens schoongemaakt.

jhogaarts
door jhogaarts - May 1, 2020 om 11:57
101 Antwoorden / 1 Vragen

geen probleem!

johanna66
door johanna66 - May 1, 2020 om 12:07
48 Antwoorden / 6 Vragen

Het is kennelijk per filiaal en plaats nogal verschillend. Bij de Lidl en Jumbo hier (Boxmeer) worden alle wagentjes door personeel schoongemaakt, bij A.H. en Aldi zelf doen.  In het algemeen vind ik dat supermarkten het heel goed doen en hun verantwoording nemen.

mo
door mof - May 1, 2020 om 12:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U hoeft iet bij Aldi boodschappen te doen. Bij mijn Coop, trouwens, doen ze hetzlefde, ook zelf schoonmaken.
waar het knijpt is niet zozeer het winkelwagentje maar de flacon met desinfectant: deze wordt door veel mensen aangepakt met blote handen maar deze wordt vrijwel niet gedesinfexteerd.

glassex werkt ws niet goed. Desinfectant moetca 70% alcohol bevatten.
Brandspiritus, 85%, werkt wel, en op elke liter 200 ml water, zit je op 70%

ed in den bosch
door ed in den bosch - May 1, 2020 om 12:24
5 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn ervaring bij Aldi en Lidl. Aldi op Scheveningen. Aldi Scheveningen vanaf de eerste dag onveilig onregelmatige voorzieningen om te desinfecteren. Schoonmaakmiddel en rol keukenpapier als dat er al is. Dan weer plastic handschoenen die je ontdekt als je de winkel verlaat en niet altijd aanwezig. Ondoenlijk om elkaar in de winkel te passeren op 1,5 meter. Zou niet open mogen zijn en riskeren een hoge boete bij "CONTROLE". Heb zelf altijd latexhandschoenen en desinfecterende doekjes bij me.
Lidl op Loosduinen. Beter geregeld, maar alleen buiten en bij de kassa's. Is meer ruimte in de winkel, maar veel te druk. Geen 1,5 meter strategie. In het algemeen is het in supermarkten veel te druk en te weinig ruimte. Als de kleintjes het moeilijk hebben waarom kunnen de "groten" dan gewoon door gaan. Een vorm van hypocrise, zowel in de sector als op de info in de media, valt niet te ontkennen. Dus we rotzooien met z'n allen maar wat aan lijkt mij. Zijn de regels nog niet streng genoeg?

ha
door harrybre - May 1, 2020 om 12:25
240 Antwoorden / Vragen

Bij Aldi Moerwijk ( Breda-Noord) worden de handvaten van de winkelwagentjes uitstekend schoongemaakt. Daarna pas mag het winkelend publiek ze meenemen.
Desinfecterend: tegen bacterien, virussen, schimmels, gisten ? ? Wie van de 4 ? Tegen corona VIRUS is enkel deze van belang = minstens 70 % alcohol erin. Anders zonde van het werk resp. klantenbedrog.
Daarom is het eerste, wat ik thuis doe, de handen wassen. ( en eens in de 7-14 dagen boodschappen doen voor ons tweetjes)

mo
door mof - May 1, 2020 om 12:26
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Maar het geeft ook maar weer de hysterie aan: alle maatregelen dienen om gecontroleerd naar een groepsimmuniteit van 70% of om en nabij te komen. Er waren 2400 ic plekken gerealiseerd, waarvan nu nog maar 750 in gebruik zijn. Tel daar ca 600 ic plekken bij op voor de overige ic gevallen die er ook zijn, dan hebben we nog plek voor 1000 patienten. De maatregelen van nu zijn dus hoe dan ook te streng. We gaan te langzaam toe naar groepsimmuniteit.

ka
door kaartendraak - May 1, 2020 om 12:44
171 Antwoorden / 2 Vragen

Juist andersom bij de aldi waar ik altijd kom, daar stond wekenlang een bewaker die gedegradeerd was tot wagentjes schoonmaker tot afgelopen donderdag, maar bij de andere supers(dirk en ah) was het al veel eerder dat de klant het zelf mag doen.

Nu ben ik helemaal niet bang en doe ik het voor mezelf niet, als een ander het wel wil doen als die de kar pakt prima. Maar hoe het personeel hiermee omgaat is geheel per winkel afhankeleijk en verschillend, hier doen ze het wel, daar weer niet, daar weer zus, hier weer zo enz.

simon55
door simon55 - May 1, 2020 om 12:51
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Nu met de CORONA geeft het RIVM richtlijnen , die gewoon idioot zijn. De winkelwagentjes moeten na iedere klant gere8nigd worden,  wat pure waanzin is . Voor die tijd deed ook niemand heen, terwijl je toen ook al duizenden bacteriën aanraakte. Dus , heeft ook nu geen enkel effect. En 4 % is pas besmet , dus kom op,  en pak massaal de winkelwagen m de te sneller komen we aan de 70 %.

marijke77
door marijke77 - May 1, 2020 om 16:25
156 Antwoorden / 3 Vragen

Dit heeft niks met de aldi te maken, dit gebeurd bij meerdere winkels, soms zijn de doekjes er niet en personeel bij nde karretjes zetten als er niet aan de lopende band klanten komen is ook niet nuttig, en wat is er moeilijker dan even zelf je karretje schoon te maken, heb je een hekel aan de keukenrol neem dan even een doekje van jezelf mee, niks mis mee.

endemion
door endemion - May 1, 2020 om 21:18
237 Antwoorden / 3 Vragen

Je maakt je druk om niks.

Sowieso
https://www.ninefornews.nl/geen-bewijs-dat-coronavirus-kan-worden-verspreid-in-supermarkt-zegt-deze-vooraanstaande-duitse-viroloog/

Lees vooral ook door, de onafhankelijke media schets als snel een heel ander plaatje dan wat je wordt wijsgemaakt via de standaard meuk. Patrick Savalle zei het zo mooi in onderstaande interview.

https://youtu.be/Kk55uLukytU?t=1905
"Het is toch lachwekkend geworden tegenwoordig. Dat mensen nog naar het NOS journaal kijken. Dat mensen nog denken dat het NRC nog echt nieuws is. Oorlog na oorlog na oorlog blijkt dat ze gelogen hebben, blijkt dat er een structuur in te hebben gezeten, blijkt dat ze al diezelfde leugens hebben overgenomen. Op gegeven moment moet je toch gaan denken..."

Ook een aanrader HoeZitHetNuEcht.nl via die weg kun je tal van verschillende bronnen raadplegen die niet als stokpaardje voor de staat/globalisten/elite of hoe je wilt noemen optreden. In een chromium browser (vivaldi, chrome ed) zul je RSS Subscription Extension (by Google) [kassa accapteert de link niet hiernaartie] moeten installeren om de "volgen" knoppen naar behoren te laten werken andere browsers zoals (palemoon) gaan standaard al beter om met RSS feeds.

ju
door juliomariner May 2, 2020 om 21:21
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Nee lekker betrouwbare sites

gerbera
door gerbera May 3, 2020 om 11:38
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dat gebazel over kranten en browsers heeft totaal niets met de vraag van de TS te maken.

Professor Hendrik Streeck zei op de Duitse tv dat uit zijn onderzoek is gebleken dat het virus zich minder gemakkelijk verspreidt dan gedacht.

En die professor moet zijn huiswerk maar eens over maken, dat het inmiddels een wereldprobleem is ontgaat hem blijkbaar.
Het virus verspreid zich héél makkelijk alleen door de nodige voorzorgsmaatregelen gaat het minder gemakkelijk
 dan de verwachting was. En als je het dan op die manier onderzoekt weet ik ook nog wel een paar zaken op te noemen. Deze professor luisterd te veel naar de onzinnige opmerkingen van Trump.

Gliphoeve
door Gliphoeve - May 15, 2020 om 16:36
10 Antwoorden / 9 Vragen

In Amersfoort heb je - ook Landelijke - winkels ketens die allesreiniger bij de deur uitstallen, om daarmee de winkel karren te ontsmetten. Het lijkt me dat naast het beboeten van mensen voor het niet naleven van de 1,5m regel de politie hier ook een taak heeft om hierin STRENG op te treden.

Gliphoeve
door Gliphoeve - May 15, 2020 om 16:45
10 Antwoorden / 9 Vragen

In Amersfoort heb je - ook Landelijke - winkels ketens die allesreiniger bij de deur uitstallen, om daarmee de winkel karren te ontsmetten. Het lijkt me dat naast het beboeten van mensen voor het niet naleven van de 1,5meter regel de politie hier ook een taak heeft om hierin STRENGop te treden.

tijger1
door tijger1 May 15, 2020 om 17:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard, gooi ze in het gevang.

bu
door burgos - May 15, 2020 om 16:49
96 Antwoorden / 7 Vragen

De supermarkten vinden het genoeg , steeds iemand die die karretjes verzorgt wordt
te duur, ook bij Appie moet je het nu zelf doen.

simon55
door simon55 - May 15, 2020 om 17:37
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Het zogenaamde schoonmaken van winkelwagentjes is pure schijnheiligheid. In normale tijden doen ze er geen ene moer aan. En heeft Jan en alleman ook met z n klauwtjes  die kar in handen gehad. Maar met corona moet het volgens het RIVM. Wat is het verschil ? Daarna mag je hem wel pakken met duizenden bacteries erop. Ik zou zeggen tegen de Hr v Dissel,  laat je nakijken

rebek
door rebek - May 27, 2020 om 01:14
228 Antwoorden / 97 Vragen

Niets mis mee zou ik zeggen. Bij de Dirk wordt alles maar doorgelaten omdat er anders gevechen van komen als ze de 1 klant polici te strak handhaven

rebek
door rebek - May 27, 2020 om 01:31
228 Antwoorden / 97 Vragen

Nadat ik uit n supermarkt kom waar je zelf moet reinigen spuit ik nog wat op mn handen. En daarbij, je ziet een fles met n vloeistof. Maar wát voor vloeistof blijft gissen. Gewoon thuis je handen wassen.

Van alle contact, bv vriezerdeur, mensen die met t hele gezin in t gangetje staan en waar je noodgedwonge schouder aan schouder langs moet heb je veel meer kans besmet te worden. En wat dacht je van de pinapparaat bij de kassa