he
door hedelman Sep 4, 2013 om 10:48
Voeding & gezondheid

Dekbed

Wij waren in Macedonië op vakantie, daar zagen wij gekleurde dekbedden. Dus dekbedden waar geen overtrek meer om heen hoeft. Weet iemand of deze in NL verkrijgbaar zijn?

10965 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 4, 2013 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die hadden ze bij mijn moeder in het verpleegtehuis ook.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2013 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier bijvoorbeeld. Klik hier

ve
door verwijderd - Sep 4, 2013 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Sep 4, 2013 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ziekenhuizen gebruiken ze ook; voordeel is dat ze dun zijn, dus een paar op je bed in de winter plus: gemakkelijk te wassen. Ik vind ze hartstikke handig maar veel variatie in de slaapkamer brengen ze dan weer niet. Qua kleur e.d. Tenzij je natuurlijk een hele kleurcollectie koopt.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2013 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op woensdag 4 sep 2013, 13:53: Ziekenhuizen gebruiken ze ook; voordeel is dat ze dun zijn, dus een paar op je bed in de winter plus: gemakkelijk te wassen. Ik vind ze hartstikke handig maar veel variatie in de slaapkamer brengen ze dan weer niet. Qua kleur e.d. Tenzij je natuurlijk een hele kleurcollectie koopt.

U kunt ook een sprei aanschaffen. Altijd dezelfde kleur.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2013 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen jammer dat ze er niet in 2 persoons te verkrijgen zijn.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2013 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

edit red. - off topic

ve
door verwijderd - Sep 4, 2013 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja prachtig gezicht, net als in een hotel. Maar na twee dagen slapen? Maar maakt niet uit. Als zo'n dekbed wordt aangeschaft, moet men er toch minstens twee kopen.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2013 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als hedelman dekbedden wil zonder overtrek zullen dat er wel meer dan twee moeten zijn, tenzij ze in de droger kunnen. Meer fragiele materialen moeten 'gewoon' gedroogd worden. Ik heb met de warme dagen ook die dunne, hoesloze dekjes gebruikt maar na een paar dagen gaan ze toch lekker in de was. Is allemaal zo gepiept en fris en fruitig. Gewoon bij de Wehkamp. En 's-winters goed te gebruiken als het wat koud is in huis en je het "ons ben zunnig" principe wilt houden, lekker warm op de bank.

[edit]

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

leuk. tijger1 -- aangeklikt- amsterdam-- 199, 00. klik ik daarna aurora aan-- amsterdam-- 159,00 . het loont dus om rond te googlen, he. ik vind een dunne slaapzak zonder de rits ook handig in de zomer. en idd- dat wassen, he. lijkt me heel lastig. ik vind ze sowieso erg duur, maar ja. succes verder !!!

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hennub86

Volgens mij bent u abuis. Bij Aurora kost hij €269,00.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hennyb86

Ik zie nu het verschil pas. De mijne van €199,00 is een dubbele, die van Aurora van €159 is een enkele, en daar kost een dubbele € 269.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

toen ik aurora aanklikte stond hij in dat vakje links-- aanbieding- 159,00, hoor. echt waar. nu staan er ineens kussens. haha. waar het mij eigenlijk omging is-- zoeken !!! google !!! kom je de leukste aanbiedingen tegen. geldt waarschijnlijk ook voor die dekbedden.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

hebben we elkaar gekruist ? sorry. ok. ik snap het. maar zoeken blijft !!!!!!

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hennyb86

Als je die sites aanklikt, verspringen weleens de aanbiedingen, maar links kun je de diverse onderdelen aanklikken en dan komt ook Amsterdam naar voren.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens bij Jysk, die hebben ook dekbedden waar geen overtrek bij nodig is.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Bij Aldi of Lidl zijn ze af en toe in de aanbieding. Extra groot voor weinig geld. ( € 30,00) Maar doe je er dan een laken onder, anders is het toch niet echt schoon om alleen onder een dekbed te liggen.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@aps

Dat lijkt me bij die dure toch ook van toepassing. Je gaat toch niet iedere week een dekbed wassen? Voor een hotel of zo is het een andere zaak. Maar in het verpleeghuis werd ook een bovenlaken onder het dekbed gebruikt.

Heel vroeger had je die dingen trouwens ook al en die werden dan een gestikte of gewatteerde deken genoemd. Vaak voor 's winters boven op de gewone deken.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij vreselijk onhandig, in de winterperiode duurt het dagen voor dat dat dekbed droog is, denk ook niet dat het het materiaal ten goede komt als je dat elke week in de wasmachine stopt.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

zijn ook wel eens bij de Aldi (denk 1x per jaar), dan zijn ze wel 80% goedkoper....

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 23:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

nog een site voor de TS misschien?

ve
door verwijderd - Sep 7, 2013 om 00:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ tenormin

Alleen mogen we op die site niet weten wat ze kosten. Zij werken voor de gezondheidszorg, dus zal wel extra duur zijn.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2013 om 08:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er loopt op dit moment een sale op www.brandinvites.nl.

Even naar onder scrollen en daar staat Homefashion, sluit op vrijdag 13 september om 8 uur. Dekbedden met print staan onder dekbedden en hoofdkussens, daar kosten ze € 26 voor 140cm bij 200cm en € 29 voor 240cm bij 220cm. Kan in de wasmachine. Keuze uit diverse dessins zolang de voorraad strekt.

Ik heb al diverse malen iets via deze site besteld, altijd goed gegaan. Duurt wel wat langer voordat je het in huis hebt maar de verwachte verzenddatum staat erbij, bij deze sale tussen 30 september en 8 oktober.