fammass
door fammass Jul 5, 2012 om 12:54
Voeding & gezondheid

Dermo care nijntje pleisters

Wij hebben maandag 2-7-2012 bij Etos in Oostburg een doosje dermo care Nijntje pleisters gekocht.
18 strips 20x70mm
Het nummer van de streepjes code is : 8713769000007
Dan staan er noch 2 nummers: 341103 en:2017-03
Het laatste zal wel de houdbaarheid zijn.

Op de bij gevoegde foto's is te zien wat één pleisters voor schade aan het gezicht van onze dochter Bo heeft aangericht.
Deze pleister heeft er maar een paar uur opgezeten en het ziet er uit alsof het verbrand is.
We zijn nu inmiddels 3 dagen verder en er zit nog steeds een afdruk van de pleister.
De vellen hangen aan de wang van onze dochter.
Op het doosje pleisters staat:

Veilig voor de baby en kinderhuid. (nee)
Luchtdoorlatend (misschien)
Waterbestendig (ja)
Vuilwerend (ja)
Hecht niet aan de wond (ja)
Huidvriendelijk (nee)
Pijnloos te verwijderen. (nee)

Plak de pleister op een schone en droge huid (is gedaan)
Pleister tenminste 1x per dag vervangen. (we hebben er een geplakt en zie het resultaat)
Dermo care pleisters zijn vrolijk bedrukt en troosten de kleintjes erg snel. (als ze er dan afgaan is het verdriet 10x zo groot)

Wij vinden dit een kwalijke zaak dat er nergens op het doosje staat dat er eventueel een allergische reactie kan voortkomen door het gebruik van deze pleisters.
Onze dochter is nog geen 2 jaar en nou moest ze al gelijmd worden aan haar oog omdat ze gevallen was en dan ook nog eens de effecten van de pleister achteraf.
Het heeft de eerste tijd gebrand als een bezetene en nu heeft ze jeuk tot en met.

zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en wat kan ik er aan doen bij dermo care
ik heb ze al een mail gestuurd vandaag maar nog geen enkele reactie gekregen.. inmiddels 4 uur geleden..

9071 67 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo fammass,

Wat vervelend dat je dochter zo'n nare reactie vertoont.

Met zo'n merknaam (dermo care) zou je dit inderdaad niet verwachten.

De Dermo Care producten zijn speciaal ontwikkeld voor de persoonlijke verzorging van baby's en kinderen. Dermo Care combineert pret voor de kinderen met dermatologisch verantwoorde kwaliteit, geschikt voor een gevoelige baby- en kinderhuid.

Caresse Cosmetics
Zijlweg 148a
2015BJ Haarlem

T 023 542 89 80
F 023 542 89 74
E info@caresse-cosmetics.nl

Zou de reactie even afwachten. Dat heeft even tijd nodig. Je krijgt meestal niet per omgaande een reactie.

Sterkte met Bo.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allergie voor pleister(lijm) komt helaas vaker voor.

Het hoeft niet op een verpakking te staan, omdat je anders op alle producten kan zetten dat het een allergische reactie kan geven.
Dit hoeft alleen voor specifieke voedingsmiddelen, zoals: noten, melk en soja.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat snap ik, bij andere pleisters heeft ze nergens geen last van.
we hebben nu hansaplast pleisters met princessen erop en daar reageert ze niet op.
alleen op de kind en huidvriendelijke plijsters van dermo care...
maar ik wou weten of er meer mensen zijn die er problemen mee gehad hebben..

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allergiën kom je helaas proefondervindelijk achter. Je kan er niet voor waaqrschuwen. Dermo care wil alleen maar zeggen dat ded meeste mensen er prima tegen kunnen. Er zullen altijd uitzonderingen zijn.
Het is zeer vervelend voor je dochter, maar je reactie is nogal overtrokken. Allergiën horen bij het leven en zullen er altijd zijn. Pleisters zonder lijm zijn er niet. Wel pleisters met andere lijm.

Je moet sowieso pleisters niet een paar uur laten zitten, maar de eerste keer altijd snel vervangen om te kijken of er geen reactie is.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en wat kan ik er aan doen bij dermo care
ik heb ze al een mail gestuurd vandaag maar nog geen enkele reactie gekregen.. inmiddels 4 uur geleden..

Wat wil je doen dan? Je hebt nog geen enkele reactie gekregen maar het is pas 4 uur geleden. Wacht even een paar dagen af.
En dermo care kan er niets aan doen dat je dochter allergisch is voor waarschijnlijk de lijm van de pleister. Kan gebeuren, is heel vervelend maar dermo care kan niet overal voor waarschuwen. Dan zou op alles moeten staan dat je er allergisch voor kan zijn.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op donderdag 5 jul 2012, 13:43:
Het is zeer vervelend voor je dochter, maar je reactie is nogal overtrokken. .

waarom overtrokken. wel eens met en kind van bijna twee gezeten wat moord en brand schreeuwd van de pijn? ik denk niet dat mijn reactie overtrokken is en het enige wat ik wil weten is of er nog meer mensen zijn met dit probleem. alle andere dingen zijn handig om te weten maar daar vroeg ik niet om.
en ik ben nog al redelijk braaf met mijn reactie...

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ik heb wel eens gezeten met een kind dat moord en brand schreeuwt en het is echt heel vervelend dat uw dochter allergisch is voor die pleisters. Allergie voor de lijm op pleisters geven wel vaker een allergische reactie, dermocare gebruikt volgens mij een soort hars die minder vaak een allergische reactie geeft, maar dat wil niet zeggen dat het nooit kan voorkomen.
Helaas is dit alleen te ontdekken door het te proberen. Erg sneu voor uw meisje.

Wat ik wel overtrokken in uw reactie vind is de laatste zin:

het is al 4 uur geleden en ik heb nog geen reactie. een beetje geduld mag wel hoor, geeft ze even de tijd zeg!

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

fammass schreef op donderdag 5 jul 2012, 13:55:

waarom overtrokken. wel eens met en kind van bijna twee gezeten wat moord en brand schreeuwd van de pijn? ik denk niet dat mijn reactie overtrokken is en het enige wat ik wil weten is of er nog meer mensen zijn met dit probleem. alle andere dingen zijn handig om te weten maar daar vroeg ik niet om.
en ik ben nog al redelijk braaf met mijn reactie...

Je benadrukt je woorden door ze vet af te drukken. Alsof we ze anders niet zouden kunnen lezen of begrijpen. Dat wijst toch al op een vorm van irritatie.

Dan is er nog de mooie afsluiter

ik heb ze al een mail gestuurd vandaag maar nog geen enkele reactie gekregen.. inmiddels 4 uur geleden..

inmiddels 4 uur geleden.

Tsjonge jonge, al wel 4 uur!!!. Is je dochter soms gebaat bij een snel antwoord? Het had mij pas verbaasd als je direct antwoord gekregen had. Ga maar uit van morgen, als het mee zit, of denk je werkelijk dat daar iemand zit om per direct emails te beantwoorden.

Dus ja, overtrokken.

Wind je niet zo op en ga liever Cardiflor of Lanette voor je dochter halen. Daar heeft ze veel meer aan.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, niets op eigen houtje op smeren! Ik heb ook een lijmallergie (kan nog maar een soort pleisters verdragen) en als je huid helemaal kapot is, kun je die beter met rust laten en zorgen dat er geen irritatie bijkomt. Alleen een creme gebruiken die door de huisarts is aangeraden. En uit de zon blijven (behalve met mutsje op), dan geneest het het snelst.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@winterman.. op onzinnige commentaren zitten we hier echt niet te wachten. als je jou aantal posts wilt verhogen (1797) doe het dan nuttig maar ga geen dom commentaar zitten schrijven aub. daar hebben we ook lekker veel aan. en inderdaad ik benadruk woorden.. is nix mis mee. als ik alles groot had geschreven was het roepen geweest.. als je persee berichten wilt omploegen op fouten en/of dingen die jou niet passen ga dan hier klagen of zo.

nogmaals.. ik wil enkel weten of er nog meer mensen zijn die met dit product de zelfde of lijkende problemen hebben gehad met hun kinderen... geen onnodig commentaar zoals winterman doet om zijn statestieken op te veinzen...
anders mag het voor mij gesloten worden hier want ik heb geen zin om me de hele tijd te moeten verdedigen tegen zulke mensen!

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik ook regelmatig pleisters van dit merk voor mijn kleuter maar nergens last van.
Je dochtertje zal allergisch zijn voor de lijm of het plastic.

Beterschap voor je dochtertje.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu ik er aan denk..........jaren geleden had ik een paar hechtingen in mn bovenarm waar ze in het ziekenhuis zo`n grote witte pleister op hadden geplakt. Kreeg jeuk eraan en toen ik hem eraf haalde was het ook helemaal rood. Had niet echt pijn maar wel een paar dagen jeuk.

Heel vreemd want ik heb in mijn leven al heel wat pleisters geplakt gekregen vanuit een ziekenhuis of arts en nooit last van gehad. Ook latere opgeplakte pleisters heb ik nooit last van gehad.

Het is echt heel triest voor je dochtertje en ik zou ook pissig zijn, maar denk dat dit gewoon een gevalletje pech is waar niemand iets aan kan doen.

Denk wel dat je nog iets van Dermo care gaat horen, maar zal niks meer zijn dan excuus voor het ongemak ben ik bang.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op vrijdag 6 jul 2012, 11:30:
Het zou wel eens kunnen zijn dat TS iets onnodig kommentaar vindt. Het aan hem zelf om te beslissen.

Klopt, maar als je een vraag neer zet op een openbaar forum kan je niet eisen dat iedereen het met je eens is, of eisen stellen aan het soort antwoorden dat je wilt krijgen. Een antwoord is nog geen "dom commentaar" omdat het je iets verteld wat je liever niet wil horen.
Hij vraagt waarom ik zijn antwoord overtrokken vind, dus ik leg dat keurig netjes uit en dan wordt ik beschuldigd van het verhogen van mijn aantal posts. Over dom commentaar gesproken.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@winterman plaats dan eens iets zinnigs of een antwoord waar ik iets aan heb.. in plaats van commentaar geven...

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat vervelend dat uw dochterje deze reactie heeft door de gebruikte pleister.
Natuurlijk beseft de TS zelf ook wel dat een bedrijf niet altijd direct reageert. Maar ik begrijp de reactie wel,of althans ik heb er begrip voor. Als het je eigen oogappeltje betreft...

Maar de contact gegeven zijn zie ik voor u online gezet. Misschien kunt u ze bellen. Ik denk dat het bedrijf zelf ook wel zal schrikken van de reactie welke bij de huid van uw dochtertje is opgetreden.

Sterkte en wijsheid toegewenst..

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

fammass schreef op vrijdag 6 jul 2012, 11:54: @winterman plaats dan eens iets zinnigs of een antwoord waar ik iets aan heb.. in plaats van commentaar geven...

Ik gaf je al de tip Cardiflor te halen. Dat is een homeopathisch middel wat goed helpt bij dit soort klachten.
Hou er daarnaast rekening mee dat dit niet eenmalig is en vaker voor kan komen.
Sterkte verder.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2012 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

we zijn een paar dagen verder nu en we hebben vandaag een pakketje gehad.
ik niets besteld mijn vrouw niets besteld en de kids zijn te klein om te bestellen...
we openen het pakje en wat zit er in?????

hier kijken

en inderdaad er zaten leuke dingen in zoals een rugzakje van woezel en pip ,shampo en nog wat spul.
de pleisters die ik nog had (bewust bewaard) heb ik reeds terug gestuurd in een enveloppe die carese cosmetics heeft mee gestuurd.

al met al een mooie actie van dermocare... Komt het gedeelte CARE toch nog goed.

mochten er nog mensen zijn waarvan hun kinderen de zelfde ervaring hebben gehad zou ik het alsnog graag horen. vooral wat er eventueel aan te doen is of allergiën testen of zo...

greetz fammass

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan snap ik één ding niet; Je hebt je eigen tatooshop, dan weet je toch hoe je beschadigingen van de huid kunt behandelen?
Vind het heel vervelend voor je dochterje hoor maar je reactie is zwaar overtrokken, juist jij behoort te weten dat niet elke huid hetzelfde is.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 10:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@fammass,

Aardige reactie van democare.
Hoop dat alles weer een stuk beter gaat met dochterlief.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn dat het met Bo beter gaat en lieve reactie van Dermacare imho.
Hele volksstammen gebruiken bijvoorbeeld probleemloos Spriroflor of Midalgan maar heb beiden een keer geprobeerd en had een uitslag van jewelste, leken wel brandvlekken inclusief blaren. Daar ga ik echt de producent niet voor aansprakelijk stellen, mijn huid reageert nu eenmaal slecht op dat spul. Kan gebeuren.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

fammass schreef op donderdag 5 jul 2012, 12:54:
Op het doosje pleisters staat:

Veilig voor de baby en kinderhuid. (nee)
Luchtdoorlatend (misschien)
Waterbestendig (ja)
Vuilwerend (ja)
Hecht niet aan de wond (ja)
Huidvriendelijk (nee)
Pijnloos te verwijderen. (nee)

Je geeft zelf aan dat er duidelijk op het doosje staat dat het niet veilig is en niet huidvriendelijk. Wat had je dan nog meer voor waarschuwing gewild ?

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@fammass, ik kan me levendig voorstellen dat je je druk maakt om die kleine van je, het is geen pretje om een kind van 2 jaar zo te moeten zien pijn lijden maar mijn moeder zei vroeger altijd, als het jeukt geneest het dus misschien dat je je daaraan vanst kan houden?? Ik denk niet dat de kleine er verdere schade door zal houden het trekt denk ik vanzelf weg maar het heeft tijd nodig, probeer de jeuk een beetje met een watje gedrenkt in schoon (gekookt) koud water te deppen dat verlicht altijd wel iets.
Succes. Gr Oplossing

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Koekelooer, begrijpend lezen is ook een vak. Of zit je te stangen?

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@koekeloer,

Volgens mij heeft TS die toevoegingen tussen haakjes er zélf achtergezet! ;-)

Op het doosje staat écht niet dat het niet huidvriendelijk en niet veilig is!

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

fammass schreef op donderdag 5 jul 2012, 12:54: Wij hebben maandag 2-7-2012 bij Etos in Oostburg een doosje dermo care Nijntje pleisters gekocht.
18 strips 20x70mm
Het nummer van de streepjes code is : 8713769000007
Dan staan er noch 2 nummers: 341103 en:2017-03
Het laatste zal wel de houdbaarheid zijn.

Op de bij gevoegde foto's is te zien wat één pleisters voor schade aan het gezicht van onze dochter Bo heeft aangericht.
Deze pleister heeft er maar een paar uur opgezeten en het ziet er uit alsof het verbrand is.
We zijn nu inmiddels 3 dagen verder en er zit nog steeds een afdruk van de pleister.
De vellen hangen aan de wang van onze dochter.
Op het doosje pleisters staat:

Veilig voor de baby en kinderhuid. (nee)
Luchtdoorlatend (misschien)
Waterbestendig (ja)
Vuilwerend (ja)
Hecht niet aan de wond (ja)
Huidvriendelijk (nee)
Pijnloos te verwijderen. (nee)

Plak de pleister op een schone en droge huid (is gedaan)
Pleister tenminste 1x per dag vervangen. (we hebben er een geplakt en zie het resultaat)
Dermo care pleisters zijn vrolijk bedrukt en troosten de kleintjes erg snel. (als ze er dan afgaan is het verdriet 10x zo groot)

Wij vinden dit een kwalijke zaak dat er nergens op het doosje staat dat er eventueel een allergische reactie kan voortkomen door het gebruik van deze pleisters.
Onze dochter is nog geen 2 jaar en nou moest ze al gelijmd worden aan haar oog omdat ze gevallen was en dan ook nog eens de effecten van de pleister achteraf.
Het heeft de eerste tijd gebrand als een bezetene en nu heeft ze jeuk tot en met.

zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en wat kan ik er aan doen bij dermo care
ik heb ze al een mail gestuurd vandaag maar nog geen enkele reactie gekregen.. inmiddels 4 uur geleden..
het is een pijnlijke les voor u en haar, maar dek het voortaan af met een gaasje en zet het vast met kinderleukoplast,deze tip heb ik ook niet van mijzelf

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

koekeloer schreef op woensdag 11 jul 2012, 13:21: Je geeft zelf aan dat er duidelijk op het doosje staat dat het niet veilig is en niet huidvriendelijk. Wat had je dan nog meer voor waarschuwing gewild ?

Tuurlijk......maak je nu een geintje ?!......
de tekst tussen haakjes staan dus Niet op de verpakking dat heeft vraagstelle zelf ngevuld.......op tekst dat het huidvriendelijk zou zijn

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste Famass,
Ik vind dat je zwaar overtrokken, bijna hysterische reageert op een minimale allergische reactie. Het ziet er indrukwekkend uit, maar over een paar dagen is het helemaal verdwenen en zie je er niets meer van.
Ze heeft waarschijnlijk gewoon een allergische reactie en dat kan gewoon gebeuren. Hoort bij het leven.
Dat je vreemd boos reageert als ze niet binnen 4 uur antwoorden op je mail getuigd van je spanning.
In plaats van zo opgefokt te zijn had je ook gewoon naar de huisarts kunnen gaan en die had je hetzelfde verteld.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken het verschijnsel van huidvriendelijke pleisters die een heftige reactie oproepen. Ik ben bloeddonor en krijg steeds een huidvriendelijke pleister op mijn arm na het bloedgeven. Na een minuut of 10 haal ik die er af en zit dan minstens een dag of vier met een opgezette rode plek op m'n arm.Blijkbaar ben ik dus allergisch voor de lijm. Maar daar hebben ze nog nooit van gehoord in het ziekenhuis. Het vreemde is dat ik wel een reactie krijg op mijn arm maar niet als ik de pleister op mijn vinger doe.
Ach ja, ik kan ermee leven.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op woensdag 11 jul 2012, 13:29: @koekeloer,

Volgens mij heeft TS die toevoegingen tussen haakjes er zélf achtergezet! ;-)

Op het doosje staat écht niet dat het niet huidvriendelijk en niet veilig is!

Dat maakte ik niet op uit het verhaal. wat heeft het voor nut om te zeggen wat er op het doosje staat als je het zelf verandert ? Dat help ons niet (in ieder geval mij niet)

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoppa, weer een allergie erbij. Naar wanneer het je overkomt natuurlijk, maar toch: waarom hadden we dat vroeger niet, of in elk geval veel minder? En zei men in voorkomende gevallen (de enkele gevaarlijke allergie daargelaten) "daar kan ik niet zo goed tegen, maar niet meer gebruiken". Omdat we ons toen een stuk minder druk maakten en de kinderen wanneer ze eens vielen gewoon (dus zonder speciale -dure- pleisters) genazen weerstand op bouwden.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

geachte fammass
zelfs ik heb er last van . ik ben psoriasis patient en de dermatoloog raade mij die pleisters aan maar ik heb ze er snel weer verwijdert1! ik kon namelijk niet tegen de lijm die gebruikt word voor die pleisters, dus ik reageer heel erg op die pleisters met zoals op uw fotos te zien is met rode huid en onstekinkjes achteraf.nu gebruik ik normale pleisters het is wat pijnlijk om die te verwijderen maar heb er tenminste geen rode huid meer van en porieen die onstoken zijn!! liever een beetje pijn dan een paar dagen een rode plek in je gezicht of andere plaatsen en de rotzooi achteraf als het geiiriteerd is kan het makkelijker onsteken .
veel s6

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ vraagsteller
Info over allergie voor bruine pleister.

Een pleister is een stukje kleefpleister met een wondkussen. De materialen voor kleefpleister en wondkussen kunnen verschillen. Vooral de lijm is belangrijk omdat sommige mensen hier allergisch voor zijn. Deze lijm bevat colofonium (engels: colophony, rosin) wat op bruine pleisters zit. Klachten bij allergie voor bruine pleister zijn: roodheid, pukkeltjes of blaasjes en jeuk. De huid kan later gaan schilferen en opzwellen. Minder voorkomend zijn galbulten en astma.

Geeft bij artsen aan dat ze een allergische reactie op bruine pleister gehad heeft.
U zou witte wondpleister op de binnenkant van haar onderarm kunnen testen om te kijken of zij daar wel tegen kan.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond, goed advies maar wellicht beter nog de kleine meid een gehele allergietest laten ondergaan. Als er zo'n heftige reactie op de pleister is is er wellicht meer wat problemen kan veroorzaken, daarbij kan via een allergietest dan ook een keus worden gemaakt voor pleisters waarvan de ouders met een gerust hart zeker van kunnen zijn de juiste pleister op te plakken immers zal het schaap de komende jaren nog heel veel keren vallen zoals een kind betaamt.
En wat in die lijm zit zit wellicht nog in veel meer spullen waar zo'n kleintje mee te maken kan krijgen.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tdehond,

off topic:
mooi verhaal, maar wie heeft het hier over 'bruine pleister'?
Het gaat over dermo care Nijntje pleisters.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het over bruine pleister.

Hoezo: dermocare + waterafstotend? Plakt m.i. net zo lekker als bruine pleister.

Ik zou voor de witte hypo allergene pleister gaan gezien de vurige rode plek door dermocare? pleister.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

thaorchid woensdag 11 jul 2012, 18:45
tdehond, goed advies maar wellicht beter nog de kleine meid een gehele allergietest laten ondergaan.

Als ze verder geen klachten heeft zou ik dat haar niet aan doen. Moet er bloed geprikt worden. Een drama voor kleine kinderen.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tdehond,

off topic:
.....[i]Ik heb het over bruine pleister......
Ja, dat had ik gelezen, vandaar mijn reactie: hoezo bruine pleister?
Daar heeft TS het helemaal niet over gehad.
Leuke info, maar .... wat heeft dit met de vraag te maken?
Stel je de door jou genoemde bruine pleister gelijk aan de dermocare?

Maar laat verder maar.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een kind heeft een allergische reactie op de lijm in een pleister. Kan gebeuren, komt wel vaker voor. Kind leeft nog, zal er ook niets aan overhouden. Beetje overtrokken reactie van TS, alsof het een wereldprobleem is. Dit soort kleine probleempjes horen bij het leven, als je nooit iets ergers overkomt dan ben je een mazzelaar.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zijn wijze woorden Tucker

tucker schreef op woensdag 11 jul 2012, 22:20: Een kind heeft een allergische reactie op de lijm in een pleister. Kan gebeuren, komt wel vaker voor. Kind leeft nog, zal er ook niets aan overhouden. Beetje overtrokken reactie van TS, alsof het een wereldprobleem is. Dit soort kleine probleempjes horen bij het leven, als je nooit iets ergers overkomt dan ben je een mazzelaar.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

wie kan lezen heeft een duidelijk voordeel maar wie begrijpt wat hij/zij leest kan er zijn voordeel van maken!!!!

vraag ik om domme opmerkingen of ik wel of niet overtrokken reageer... NEE
winterman heeft het al gezegt en dat is prima. verzin zelf eens wat texten in plaats van ze over te nemen van anderen! (respect @winterman voor creativiteit)

lezen is moeilijk maar begrijpen wat je leest helemaal.
dus voor die Boeroepers speciaal een leeshulpje!

fammass schreef op donderdag 5 jul 2012, 12:54:

{SARCASME AAN}

Veilig voor de baby en kinderhuid. (nee)
Luchtdoorlatend (misschien)
Waterbestendig (ja)
Vuilwerend (ja)
Hecht niet aan de wond (ja)
Huidvriendelijk (nee)
Pijnloos te verwijderen. (nee)

ik heb ze al een mail gestuurd vandaag maar nog geen enkele reactie gekregen.. inmiddels 4 uur geleden..{SARCASME UIT

natuurlijk snap ik dat er na 4 uur geen reactie komt.. zelfs ik reageer nooit zosnel (tenzij ik er heel snel rijk van kan worden).

en wat heeft een tattooshop met dermatologische problemen te doen.. ik tatoëer en ontwerp... ik ben geen schoonheids specialist/dermatoloog!!!

ik stel nog een keer mijn vraag en ik zal heel langzaam schrijven voor diegene die niet snel kunnen lezen!!

w i e h e e f t d e r g e l i j k e p r o b l e me n m e t d e r g e l i j k e p l e i s t e r s g e h a d!

thats all!!

voor mij mag het hier CLOSED

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het vervelende van een allergische reactie is dat bij volgend contact met allergeen een volgende reactie heftiger kan zijn. Bijvoorbeeld astma, gevolg kind hevig benauwd. Is te voorkomen door uit voorzorg ook het gebruik van bruine pleisters te vermijden. Beter safe dan sorry.

Het is goed dat gemeld is dat ook dermo care pleisters een dergelijke reactie kunnen veroorzaken.

M.i. is een kind een kostbaar bezit.

tucker schreef op woensdag 11 jul 2012, 22:20: Beetje overtrokken reactie van TS, alsof het een wereldprobleem is.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op donderdag 12 jul 2012, 10:16: Het vervelende van een allergische reactie is dat bij volgend contact met allergeen een volgende reactie heftiger kan zijn. Bijvoorbeeld astma, gevolg kind hevig benauwd.

Bijvoorbeeld astma?

Wat een dehond kul weer. Van een pleistertje zal je geen allergische astma krijgen. Ook hoeft een volgende reactie niet heftiger te zijn. Een volgende reactie kan zelfs minder heftig zijn. Het lichaam past zich aan en is in staat zijn eigen immunotherapie te ontwikkelen.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allebei kan, sommige mensen 'groeien' over hun allergie heen. Anderen niet. Mijn allergieën zijn in de loop der jaren juist erger geworden. Kan nu nog maar 1 soort pleister verdragen.
Allergieën kunnen ook later ontstaan, dus eerst heb je helemaal geen last van een bepaalde stof en ineens krijg je er een allergische reactie van.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 00:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op donderdag 12 jul 2012, 22:26: Allebei kan, sommige mensen 'groeien' over hun allergie heen. Anderen niet. Mijn allergieën zijn in de loop der jaren juist erger geworden. Kan nu nog maar 1 soort pleister verdragen.
Allergieën kunnen ook later ontstaan, dus eerst heb je helemaal geen last van een bepaalde stof en ineens krijg je er een allergische reactie van.

Daar heb je gelijk in, maar er zijn verschillende soorten allergische reacties en van een reactie op een pleistertje ga je geen allergische astma krijgen bij het volgende pleistertje. Dat weet jij ook en ik schrijf trouwens dat de volgende reactie niet heftiger "hoeft " te zijn. Dat impliceert al dat beide kan.

Dr dehond slaat de plank weer eens mis met zijn google wijsheid.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 02:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ondanks dat TS dringend heeft verzocht het onderwerp te sluiten moet mij iets van het hart.
Alleen TS kan een antwoord een topantwoord benoemen.
TS geeft het verkeerde antwoord van de hond de kwalificatie van een topantwoord.
Doordat TS dat een topantwoord noemt blijkt hij totaal niets af te weten van het onderwerp.
En noemt een onzinnig antwoord toppie.
Het is bij een allergie juist andersom : men dient iemand regelmatig bijen of wespengif toe om hem immuun te maken voor een volgende allergische reactie.
Dan neemt de allergie af, en raakt het lichaam immuun.
Alhoewel zoekster dat anders ondervindt.

En TS, om na al dit geleuter uw vraag te beantwoorden : ik niet
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++======

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 02:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

TS, om uw vraag woordelijk te beantwoorden : ik niet.
TS het is totaal niet verontrustend dat uw kind zo heeft gereageerd op die pleister.
Het is gewoon een reactie van het lichaam op een stof die uitgerekend uw kind niet verdraagt.
Laat uw kind testen op iedere allergie.
Een wespensteek kan een veel sterkere reactie veroorzaken.
Hierbij sluit ik de discussie (haha)

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 09:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wimmie20.
Die desensibilisatie gaat niet altijd op, vooral niet bij die allergieén waarbij je in anafalactische shock kan raken. Zoals soms de reactie bij notenallegie of penicilien.
Ik zal je een desensibilisatietherapie meesturen bij allergie voor peniciline. Ben je na die desensibilisatie voortaan niet meer allergisch voor peniciline? Nee, Voor 12 uur kun je dan peniciline toegediend krijgen en daarna krijg je weer een allergische reactie.
klik hier

Er zijn duizenden allergiëen, kun je die allemaal met elkaar vergelijken? NEE
Heeft het zin om lijmallergie te vergelijken met wespenallergie? NEE
Kun je van iedere allergie afkomen? NEE
Is er voor iedere allergie een desensibilisatietherapie? NEE
Steeds maar weer de pleister plakken (eerst klein pleistertje plakken en dan steeds grotere) en dan wordt het dochtertje van fammass vanzelf niet meer allergisch voor die lijm? NEE

Veel beter om pleisters te kopen waar zij niet op reageert. Msschien groeit zij over haar allergie heen, misschien niet.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op vrijdag 13 jul 2012, 09:21:
Veel beter om pleisters te kopen waar zij niet op reageert. Msschien groeit zij over haar allergie heen, misschien niet.

Misschien was er bij die pleister iets fout gegaan met de fabricage.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman dat zijn ze nu aan het onderzoeken.

C L O S E . P L E A S E

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op vrijdag 13 jul 2012, 02:37:
Alleen TS kan een antwoord een topantwoord benoemen.
TS geeft het verkeerde antwoord van de hond de kwalificatie van een topantwoord.
Doordat TS dat een topantwoord noemt blijkt hij totaal niets af te weten van het onderwerp.

leren lezen! niet alles is altijd een top antwoord omdat het een topantwoord is maar omdat een deel ervan een topantwoord is!!!

dus zou het makkelijk zijn als niet alles door iedereen uit zijn context gerukt wordt!

tdehond schreef op donderdag 12 jul 2012, 10:16:
Het is goed dat gemeld is dat ook dermo care pleisters een dergelijke reactie kunnen veroorzaken.

M.i. is een kind een kostbaar bezit.

en misschien zouden jullie de ruzies willen uitvechten op een andere site.
om al dat gejank van wie wat waar en waarom wel niet misschien of soms doet vroeg ik niet!
prettig weekend!

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het heel sneu voor uw dochtertje.
Het is wel vaak zo dat pleisters nooit 1x daags vervangen dienen te worden, altijd meerdere keren per dag.
Zeker de gezichtshuid is erg gevoelig.
Van een volwassene ook maar van een kind helemaal.
Als ik bij iemand, zeker bij een kind, een pleister plak neem ik altijd die witte pleisters van hansaplast (of kruidvat, hema etc) sensitive omdat veel kinderen en ook volwassenen zo'n allergie hebben.
Gaat nooit fout qua allergie en ze zijn heel makkelijk, pijnloos te verwijderen.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben geen ervaring met die dermo care pleisters. Wel met allergie voor bijna alle pleisters. Mijn vrouw heeft daar last van. Alleen die witte pleisters die wat minder goed plakken, geven die reacties niet. Het is belangrijk dat u nu weet dat uw kind die overgevoeligheid heeft. Waarschijnlijk zijn er nog meer merken die dat effect bij haar hebben. Of ontwikkelt ze in de toekomst daar overgevoeligheid voor. Meldt het in elk geval als ze ooit medische behandeling moet ondergaan.

En @winterman: mij valt al een hele tijd op dat u een wat agressieve toon hanteert op dit forum. Er bestaat een gezegde: Als je niets vriendelijks te zeggen hebt, zeg dan niets.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2012 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pleister-allergie kan idd. heel vervelend zijn! Ligt vaak aan het merk en wij gebruiken het liefst de speciale pleisters van Hansaplast Sensetive. Geef je kind liever een leuke stikker, dan die kinderpleisters, die geen rekening houden met overgevoeligheid! Hebben ze nog iets echt leuks ook!
Zelf hebben wij ook vaak last van allergische reactie's op pleisters. Zeker op die goedkopere huismerken. Dan krijgen we vuurrode uitslag mét pukkeltjes!

ve
door verwijderd - Jul 25, 2012 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jeetje.... Wil ten eerste zeggen, dat het een mooie dame is.

Vind de bijwwrking van deze pleister, niet vreemd, het zoontje van iemand heeft nog erger gereageerd. we hebben zelfs eerst de pleister moeten losweken, voordat we hem konden verwijderen... kind was zo van slag dat we hem pas hebben verwijdert nadat hij sliep.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hellaas heb ik dezelfde ervaring met dat soort pleisters. ook bij u is het zo te zien bij je dochtertje een aardige rode vlek geworden. pijnlijk hopelijk is het ondertussen goed aan het genezen.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan helemaal geen pleisters verdragen. Zelfs de witte, amper plakkende pleisters, weken mijn bovenste huidlaag los. Als ik de pleister verwijder trek ik een laagje huid mee. Ook speciale hypo allergene tape (ik zwik regelmatig door mijn enkels) doet dit met mijn huid. Verwondingen gaat een gaasje + verbandje omheen. Plaatsen waar dit niet mogelijk is maak ik een aantal keer per dag schoon.

@ TS
Om dit in de toekomst te voorkomen is het wellicht handig om te testen welke pleister(s) je dochter wel verdraagt en deze mee te geven als ze elders gaat spelen of straks naar school gaat. Verdraagt ze geen enkele pleister, leer haar te vragen naar een verbandje. Dit heeft niet iedereen in huis dus zullen ze haar zeer waarschijnlijk thuis brengen waar je het zelf kunt behandelen. Dat voorkomt een boel narigheid.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

spikkel schreef op maandag 30 jul 2012, 16:13: Verdraagt ze geen enkele pleister, leer haar te vragen naar een verbandje. Dit heeft niet iedereen in huis dus zullen ze haar zeer waarschijnlijk thuis brengen waar je het zelf kunt behandelen. Dat voorkomt een boel narigheid.

Ja en dan plakken ze verbandje vast met leukoplast en heb je wellicht zelfde probleem..........

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op maandag 30 jul 2012, 16:20:
spikkel schreef op maandag 30 jul 2012, 16:13: Verdraagt ze geen enkele pleister, leer haar te vragen naar een verbandje. Dit heeft niet iedereen in huis dus zullen ze haar zeer waarschijnlijk thuis brengen waar je het zelf kunt behandelen. Dat voorkomt een boel narigheid.

Ja en dan plakken ze verbandje vast met leukoplast en heb je wellicht zelfde probleem..........

Ik bedoel zo'n verbandje dat je om je arm of je been doet. Het losse einde plak je dan vast op de rest van het verband. Het zou een beetje gek zijn om dat dan op je huid te gaan plakken.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

spikkel schreef op maandag 30 jul 2012, 18:06: [Ik bedoel zo'n verbandje dat je om je arm of je been doet. Het losse einde plak je dan vast op de rest van het verband. Het zou een beetje gek zijn om dat dan op je huid te gaan plakken.

Ligt er even aan waar wond is, in geval van meisje waar de vraag over ging zou ze dan haar hoofd half gemummificeerd moeten krijgen ;-)

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaat ook zelfklevend verband. Dat had ik in eerste instantie voor mijn hond gekocht (het plakt aan elkaar maar niet aan je huid of de vacht van een hond) maar gebruik het nu zelf ook. Ideaal spul. Zo wie zo verkrijgbaar bij de DA drogist alleen niet goedkoop.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op maandag 30 jul 2012, 18:10:
spikkel schreef op maandag 30 jul 2012, 18:06: [Ik bedoel zo'n verbandje dat je om je arm of je been doet. Het losse einde plak je dan vast op de rest van het verband. Het zou een beetje gek zijn om dat dan op je huid te gaan plakken.

Ligt er even aan waar wond is, in geval van meisje waar de vraag over ging zou ze dan haar hoofd half gemummificeerd moeten krijgen ;-)

Zoals ik al schreef: verwondingen gaat een gaasje + verbandje omheen. Plaatsen waar dit niet mogelijk is maak ik een aantal keer per dag schoon. Ik denk dat de dochter van TS dit ook liever heeft dat die 'leuke' pleister ;-)

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb niet alles gelezen (en na de eerste pagina wil ik dat ook eigenlijk niet) dus wellicht schrijf ik iets wat al geschreven is.

Allereerst dit: Hoe kom je als ouder er achter dat je kind een allergie heeft? Ik weet dat je mijn antwoord al weet maar schrijf het toch: het overkomt je... Het overkomt je doorgaans maar één keer, anders ben je geen goeie vader of moeder. Je legt eigenlijk meteen de schuld bij het bedrijf van de pleisters maar als je er objectief over nadenkt, dan weet je dat dat bedrijf helemaal niets kan doen aan de (misschien wel heel specifieke) allergie van je dochter. Ik heb overigens zelf dit ook meegemaakt bij een bepaald type pleister na een operatie. Bij mij gingen met de 5 pleisters (grote vierkante) tevens de bovenlagen van mijn huid grotendeels er mee af. Persoonlijk vind ik dat van je dochter nog meevallen, maar zij en jullie zullen daar anders over denken (dit zegt niet dat ik niet meeleef, ik weet nog precies hoe verschrikkelijk het was..).

Pleister-allergie komt inderdaad wel vaker voor, ook bij volwassenen. We moeten er allemaal van uitgaan dat deze producten uitvoerig getest worden voordat het op de markt komt, toch kan je niet voorkomen dat sommige mensen op één van de honderd biljard soorten chemische stoffen die tegenwoordig gefabriceerd en gebruikt worden, reageren..

Zoals al geschreven, er zijn veel mensen die reageren op lactose, gluten, noten etc, maar je kunt nu eenmaal niet alles opschrijven, dan koopt niemand niets meer.. Er staat doorgaans wel op een product welke stoffen er in zitten.

Iemand die allergisch reageert op een pleister zou zich eigenlijk moeten laten testen op alle gangbare allergieën.. Ik weet dat je daar met zo'n jong kind niet op zit te wachten, maar voorkomen is dan beter dan genezen (zoals je helaas al hebt meegemaakt..).

Ook is al eerder geschreven dat als je eenmaal weet dat je kind een allergie heeft, je een nieuw product éérst voorzichtig moet uitproberen, dus ook bijvoorbeeld shampoo, deodorant of zeep.

Als het bedrijf een bepaald percentage aan klachten ontvangt zullen ze ofwel een dergelijk product direct uit de schappen halen om claims te voorkomen, of een extra waarschuwing op de verpakking plaatsen. Dit is gewoon afhankelijk van het aantal klachten wereldwijd.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ramonnetje,

had alles eerst maar gelezen.
Uw verhaal is al 8 keer verteld.
Of nog veel vaker.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 23:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

ramonnetje schreef op maandag 30 jul 2012, 23:23: Zoals al geschreven, er zijn veel mensen die reageren op lactose, gluten, noten etc, maar je kunt nu eenmaal niet alles opschrijven, dan koopt niemand niets meer.. Er staat doorgaans wel op een product welke stoffen er in zitten.

Iemand die allergisch reageert op een pleister zou zich eigenlijk moeten laten testen op alle gangbare allergieën.. Ik weet dat je daar met zo'n jong kind niet op zit te wachten, maar voorkomen is dan beter dan genezen (zoals je helaas al hebt meegemaakt..).

.

Vroeger was vrijwel niemand allergisch en tegenwoordig iedereen.......iedereen heeft ook ADHD
En alles maar laten testen kost niet alleen de zorg veel geld, is voor kind niet leuk en is ook geen noodzaak.
Beetje weerstand kweken wellicht ipv alles te onderdrukken ?
Mijn kind zou van alles niet hebben gemogen vanwege allergie volgens `de deskundigen` en dan had ik hem wel in een steriele tent kunnen zetten, dat heb ik niet gedaan want dat leek me ongezellig en nu is kind `er overheen gegroeid` dus niet al te spastisch doen met dit soort zaken zolang het niet dodelijk is lijkt me......
Vervelend zo`n reactie maar dat gaat ook weer over.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2012 om 08:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

dus niet al te spastisch doen met dit soort zaken zolang het niet dodelijk is lijkt me......

@ stacey
Zodra het dodelijk is, dan is het te laat. Heel erg jammer als het dan je kostbaarste bezit is, je kind.

Geen pleister plakken waar het kind last van heeft, lijkt mij een kleine aanpassing.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2012 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op dinsdag 31 jul 2012, 08:49:
dus niet al te spastisch doen met dit soort zaken zolang het niet dodelijk is lijkt me......

@ stacey
Zodra het dodelijk is, dan is het te laat. Heel erg jammer als het dan je kostbaarste bezit is, je kind.

Geen pleister plakken waar het kind last van heeft, lijkt mij een kleine aanpassing.

Van huiduitslag- contactallergie van een pleister ga je Niet dood........
Daar ging het hier over en over een allergietest omdat er een huidreactie was op een pleister dus daar reageerde ik op.......
Bovendien betreft het een kwetsbare kinderhuid en groei je daar wellicht overheen.

Als je door een wesp gestoken wordt en je blijkt allergisch kun je wel pech hebben maar dat weet je pas als het gebeurd, of moet iedereen op voorhand daarop getest worden ?
Wat overigens niet echt werkt want het kan ook zomaar ineens ontstaan.