el-zorro
door el-zorro Nov 19, 2014 om 17:50
Voeding & gezondheid

donatie goede doel

Nederland is het gulst land van de hellewereld wat betreft donatie goede doelen

er is nooit een uitzending geweest zo ver ik weet
waar in besproken werd waarom de directeuren van al die goede doelen meer dan 13 duizend euro per maand in hun eigen zak steken
ze hebben allemaal al een normaal baan met salaris waarom moeten ze hier misbruik maken om hier ook hun zakken extra mee vullen
terwijl ze het zelf niet nodig hebben vaak horen we dat bepaalde gebieden na jaren nog steeds geen geld heeft gezien
omdat er te veel geld achter over wordt gedrukt
dit is ook een rede dat ik nooit wat doneer
het is belachelijk veel wat ze er aan verdienen

we moeten met ze alle gewoon niks meer doneren

je kan beter eten of kleding geven of ander materiaal
om een ander gebied te helpen met opbouw
daar hebben de die directeuren niks aan

dus alle vrijwilligers die dit doen doen dit dus niet vrijwillig
zoals word beweerd

dit zijn een paar sits die ik opgezocht heb

http://kwfkankermaffia.wordpress.com/2011/09/07/salaris-kwf-directeur-inkomen/

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=3610.0

http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/11/goede-doelen-zorgen-vooral-goed-voor-zichzelf/#.VGzCFenu0dg

1160 16 Rapporteer

komsja
door komsja - Nov 19, 2014 om 18:12
1064 Antwoorden / 218 Vragen

el-zorro
ben het voor een groot deel met u eens,want er blijft enorm veel geld aan de zogenoemde strijkstok hangen en niet alleen door een directeur of ander hooggeplaatst persoon,want er word ook enorm veel door de zogenaamde vrijwilligers achterover gedrukt,het is helaas zo dat de 1 z,n dood is een ander z,n brood,en zo gaat het ook soms bij de de voedselbanken in ons eigen landje want er er zijn lieden die zich maar al te graag aanbieden als vrijwilliger om een extra graantje mee te kunnen pikken,Tja helaas zit de (sommige)mens zo in elkaar oftewel pakken wat je pakken kan over de rug van de medemens het was/is en zal altijd zo blijven

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2014 om 18:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoe komt uw potje jam of oude deken dan terecht op de plek waar het nodig is?

el-zorro
door el-zorro - Nov 19, 2014 om 19:15
9 Antwoorden / 32 Vragen

als ze vracht schepen gebruiken met containers als ze er zo kunnen komen of vracht vliegtuigen om het af te leveren

er zijn genoeg middelen om te gebruiken om alles over te brengen naar het ramp gebied

via land of zee of de lucht

dat niet alles via bepaalde wegen niet snel op plaats van bestemming kan komen
is niet erg op deze manier weten we zeker dat het werkelijk aan komt

eigenlijk zou er 1 organisatie moeten zijn die niet omkoopbaar is

die over een rekening beheert waar al het geld van goede doelen word gestort die alles regelt zoals het hoort dan kunnen al die directeuren niet hun zakken meer vullen

dat er op de achter grond door aantal mensen op word gecontroleerd dat alles eerlijk verloopt
daar moet goed over na gedacht worden

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2014 om 19:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En met welk geld moet dat dan betaald worden, als er alleen maar goederen gegeven worden?

el-zorro
door el-zorro - Nov 19, 2014 om 19:59
9 Antwoorden / 32 Vragen

tegenwoordig kunnen we online inkopen doen er moet duidelijk een vast verzamel plek zijn voor opslag voor levering spullen ze moeten bellen naar groothandels bij levering en controle goed keuring dan pas betalen zo zie je duidelijk wat in komsten en uitgave zijn moet er nog wel wat extra eind controles komen van overzicht bank saldo overzicht

dit is de weg waar we naar toe moeten gaan om gesjoemel tegen te gaan
en zo veder gaan om een systeem te bedenken om fraude steeds lastige te maken

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2014 om 20:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u zegt dat de mensen beter spullen kunnen geven of kleding en dat zal dan echt op de bestemde plaats moeten komen. Die vrachtauto's rijden niet voor niets en die boten varen ook niet gratis, dus geld moet er komen.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 19, 2014 om 21:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Laat iedereen maar zelf bepalen wat hij met zijn geld wil doen, om andere mensen te helpen.

rots92
door rots92 - Nov 19, 2014 om 22:59
157 Antwoorden / 3 Vragen

Wat zou volgens u een redelijke vergoeding zijn?

valerius-2
door valerius-2 - Nov 19, 2014 om 23:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=rots92 schreef op woensdag 19 nov 2014, 22:59]Wat zou volgens u een redelijke vergoeding zijn?
Volgens mij is het liefdadigheid, dat is nu alleen inkomen , en dat is een leuk salaris. Volgens de wet is dit toegestaan. Maar kijk maar eens naar andere maatschappelijke instellingen . Woningbouw verenigingen en dergelijke.

komsja
door komsja - Nov 20, 2014 om 17:31
1064 Antwoorden / 218 Vragen

el-zorro
Het is opzich een heel goed plan,maar helaas zal ook daar wel iemand tussen zitten die de boel voor zijn of haar eigen belang zal besodemieteren en het nodige in eigen zak steken,dus het kleverige strijkstokje zal overal en altijd blijven bestaan.

ge
door gerboe - Nov 21, 2014 om 13:54
806 Antwoorden / 0 Vragen

Niet al die directeuren van goede doelen strijken 13 duizend euro per maand op. Als uitwassen in goede doelenland je weerhouden van een gift aan wie of wat dan ook dan is dat erg betreurenswaardig. Kies voor kleinere organisaties en check ze op hun onkosten. Zo is het is wel degelijk mogelijk om zo iets goeds te doen voor de wereld.

door 1953 - Nov 21, 2014 om 15:41
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Niets meer aan die zogenaamde goede doelen schenken is een optie!

valerius-2
door valerius-2 - Nov 21, 2014 om 20:43
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 21 nov 2014, 15:41]Niets meer aan die zogenaamde goede doelen schenken is een optie!

Niet meer eten dan heeft u ook geld over. Zo kan men natuurlijk alles over een kam scheren, maar men kan echt nog goede doelen vinden die wel het geld alleen die soort zaken gebruiken en het zelf het als liefde werk doen.

el-zorro
door el-zorro - Nov 23, 2014 om 18:04
9 Antwoorden / 32 Vragen

eigenlijk zouden die directeuren die miljoenen terug moeten betalen
zolang zij niks terug betalen moeten we niks meer over maken met ze alle
dan raken ze in paniek in veel bedrijven sjoemelen ze met geld
bijna altijd als er bij bedrijven iets gebeurt wat niet mag valt dat meestal onder artikel 47 daar valt onder misleiding , beloftes die ze niet waar kunnen maken

Artikel 47 dit valt er allemaal onder
1.
Als daders van een strafbaar feit worden gestraft:
2°. zij die door giften, beloften, misbruik van gezag, geweld, bedreiging, of misleiding of door het verschaffen van gelegenheid, middelen of inlichtingen het feit opzettelijk uitlokken.

geld dat ze in hun zakken steken valt onder verduistering

http://www.wetrecht.nl/verduistering/

als je iets doet dat niet mag door iets te doen door willens en wetens
is dat ook strafbaar

artikel 157
http://wetenschap.infonu.nl/recht-en-wet/49280-opzet-de-verschillende-vormen-in-het-strafrecht.html

zij kunnen toch geen echte reden noemen waarom ze het geld in hun zak steken
veel van deze organisaties gebruiken deze doelen ook als melk koe waar ze zelf beter van worden

het is niet de bedoeling dat ze overal mee weg komen
een gewone burger mag dit ook niet
er moet niet met 2 maten gemeten worden

ho
door hopetobehelping - Nov 23, 2014 om 18:31
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste el-zorro,

ben het helemaal met u eens. Heb persoonlijk jarenlang aan een bepaald goed doel gedoneerd.
Toen ik erachter kwam wat het percentage was dat daar aan de strijkstok bleef hangen ben ik er meteen mee gestopt.
Aan goede doelen in of vanuit Nederland geef ik dan ook helemaal niets meer.
Als ik aan een goed doel geef doe ik dat tegenwoordig altijd ter plaatse zodat het meteen ook terecht komt bij de mensen die het echt nodig hebben. Mijn gevoel is er in ieder geval een stuk beter op geworden.

komsja
door komsja - Nov 24, 2014 om 18:17
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@hopetobehelping
U zegt dat u uw donatie ter plaatse geeft,maar aan wie geeft u dat dan? neem aan niet aan de eerste de beste vrijwilliger die daar rond loopt maar aan iemand die de financieen onder zijn of haar hoede heeft en dan zijn we weer op hetzelfde punt.