du
door dutch249 Feb 3, 2019 om 11:15
Voeding & gezondheid

Dons

Beste,

Na het bekijken van Kassa, en dan met name het onderwerp dons, verbaast het mij dat de actiegroepen die inbreken, dus boeven zijn, niet waren uitgenodigd, om te vertellen waarom zij inbreken en stelen, waarvoor normaal iemand in de gevangenis komt.
Dit programma was dermate eenzijdig gericht datje het gevooel had door de vegetariers en de veganisten te worden gebrainwashed.
Normalieter kan ik me dat voorstellen in totalitaire regimes, echter niet in Nederland.
Natuurlijk mocht iemand komen om te vertellen dat hij een bedrijf had waarbij netjes werd gehandeld.
De man werd echter de mond gesnoerd en begraven onder al dan niet heldere of meestal niet reele argumenten.
Als de BNNVARA zich objectief had willen opstellen en willen voorlichten, dan hadden zeker de inbrekers aan het woord moeten komen.
Of durven die nie, en doen ze liever hun hobby in het geniep.
Kortom een tendentieus onderwerp waarbij de objectiviteit zoek was.

dutch

1787 11 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Feb 3, 2019 om 11:19
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Helemaal mee eens. Ken ff niet plussen dus bij deze +10

tenormin
door tenormin Feb 3, 2019 om 11:26
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera +10 vvan jou voor @dutch249 ;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 3, 2019 om 11:26
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mee eens, z.g. gemotiveerde activisten die hun zin wensen door te drijven op manietren die kennelijk ook nog worden gedoogd.
(Dat bijv. iemand iets heeft tegen grote nertsfokkerijen, dat kan, maar dan inbreken en de dieren laten ontsnappen waardoor zij dan dood gaan ....)

marita5
door marita5 - Feb 3, 2019 om 11:28
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Dutch249 ,

Uw ongenoegen kunt u kenbaar maken bij de redactie .

Heb je een vraag over de tv-uitzending? Of heb je een klacht of tip? Mail dan naar kassa@bnnvara.nl.

Lees hier de volledige informatie , en reacties .

https://kassa.bnnvara.nl/gemist/nieuws/het-dierenleed-dat-achter-jouw-donzen-jas-schuilt

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2019 om 11:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

ja, ik denk ook dat het speelgoed eendjes waren die ze aan het inladen waren.:-((

Dus het maakt niet uit dat die met een paar tegelijk bij hun nekken werden gegrepen en in een krat gegooid. Ook mag je die natuurlijk rustig in de rondte schoppen. :-((

De eendehouder kreeg alle gelegenheid zijn zegje te doen.

jo
door jorisw - Feb 3, 2019 om 11:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

We weten ondertussen toch wel dat het bij dit soort programma's niet hoort dat er aan genuanceerde berichtgeving wordt gedaan. En ongeacht de situatie is het altijd de schuld van bedrijven. Terecht of onterecht, dat maakt niet uit. Dat de programmamakers de programma's slechts kunnen maken omdat bedrijven (en hun werknemers) flink belasting betalen maakt blijkbaar niet uit.

Ka
door Kassagebruiker - Feb 3, 2019 om 11:49
683 Antwoorden / 5 Vragen

Volledig mee eens, + 100 als het zou kunnen, die inbrekers die dus bekend hebben openlijk op tv moeten dus gewoon voor de rechter komen.

En als de geintervieuwde eenden fokker VRIJWILLIG aanbiedt dat mnen mag komen wordt er meteen op ingehakt dat ze dàt dan wel erg graag komen doen, maar als ze dan niks vervelends vinden hoor je daar nooit meer wat van.  Een zeer tendieuse presentatie met weer een eigen mening die meer waard is als de inbrekers en de fokker. Ik vraag mij af of als het bij ELKE eendenfokker zo gaat als in het filmpje, wat dàt is natuurlijk de norm volgens de presentatie. 1 fokker is slecht, dus zijn ze allemaal slecht.

En als je dan niets dierlijks wil eten/gebruiken, tja, dan zal je toch veganist moeten worden, maar dàt wil men weer niet. Bedenk maar even, welk konijn wordt er geslacht en opgegeten, het eigen of een konijn anoniemicus bij de poelier vandaan.Er is zo'n prachtig spreekwoord: "Wat niet weet wat niet deert".

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 3, 2019 om 11:56
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Zulke waarschuwingen zouden af en toe herhaald moeten worden, hopelijk helpt dat.
Een aantal jaren geleden werd er een programma aan kikkerbilletjes gewijd met filmmateriaal en al, er kwamen mensen in actie om restaurants af te gaan die ze op de menukaart hadden staan. Niet veel later werd tijdens een interview een acteur gevraagd wat hij het liefst at en het antwoord was kikkerbilletjes. De boodschap herhalen lijkt mij.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 3, 2019 om 13:38
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Op zich zijn kikkerbilletjes echt lekker is het eten ervan en ook het 'slachten' gelijk aan dat van kippepoten.
(Het probleem is dat er sprake was - mogelijk nog is - van het levend aftrekken van de poten en dat is uiteraard niet ok!)

va
door vanlotjegetikt - Feb 3, 2019 om 13:03
809 Antwoorden / Vragen

En wat is nu uw vraag??

Va
door VanS - Feb 3, 2019 om 13:09
2 Antwoorden / Vragen

Dat er actievoerders zijn due filmpjes maken van de gevilde wasbeerhondjes hoor ik niemand over... en dat is net zo erg. Die filmpjes zijn ook veel herhaald en er is toch een bepaalde bewustwording gekomen over bontkragen. Gewoon onder de aandacht blijven brengen dit verhaal over eenden en ganzen.

ja
door jackyh - Feb 3, 2019 om 14:45
953 Antwoorden / 4 Vragen

Die omroep is een linkse kerk. Duidelijk?

gerbera
door gerbera Feb 3, 2019 om 16:03
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Nee, verklaar u nader.

Redacteur
door Redacteur - Feb 3, 2019 om 17:45
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Dank voor de reacties. Ons forum is voorbehouden aan consumentenvragen -en problemen. Meepraten over de uitzending kan via onze Gemist-pagina.

Alle bijdragen zijn hier welkom: Het dierenleed dat achter jouw donzen jas schuilt

De redactie