marianna
door marianna Feb 3, 2023 om 14:31
Voeding & gezondheid

Doppen van Colaflessen

Sinds kort zitten er speciale doppen op de Coca Colaflessen en dat is regelrecht een idiote gewaarwording! Normaal kun je zo'n dop vrij goed openmaken, maar nu zit er een ringetje onderaan dat enige gebruiksaanwijzing kan gebruiken. Maar als je artrose in je handen hebt dan is het openmaken van zo'n nieuwe dop een HEL! Het doet onnodig veel pijn en ik heb er de kracht ook niet meer voor, dus gebeld met de Cola Cola Company en wat blijkt: het is een opdracht van de regering om plastic aan de fles te houden ivm het statiegeld, zodat plastic niet meer rond kan zwermen. Tja, daar moet je het mee doen en ik maak tegenwoordig mijn flessen open met een tang en daarna moet je weer zeer deskundig zijn om de dop weer goed te plaatsen, zodat hij niet gaat lekken als je hem in de koelkast legt. Maar wat moet je ermee en waar kun terecht om dit duidelijk te maken aan de ontwerpers van deze nieuwe sluiting?

11597 21 Rapporteer

marita5
door marita5 - Feb 3, 2023 om 14:43
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marianna ,

U bent niet de enige , plaats een klacht op klacht.nl , klik op de rode regel .

https://www.klacht.nl/coca-cola/klacht/nieuwe-dop-coca-cola/

Mabelle
door Mabelle Feb 3, 2023 om 16:35
403 Antwoorden / 1 Vragen

Klacht indienen is zinloos, verplichte maatregel.

marita5
door marita5 Feb 3, 2023 om 16:41
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Niet geschoten is altijd mis .

rj
door rjw Feb 4, 2023 om 13:57
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Als je wilt klagen moet je dat eigenlijk richting ke medeburgers doen. Die hebben er voor gezorgd dat deze wetgeving nodig is omdat ze het nodig vinden om hun zooi op straat te flikkeren.

Gr
door Grunn1 Feb 4, 2023 om 14:07
1427 Antwoorden / 18 Vragen

In dit geval is geschoten altijd mis.
Heeft niks met de fabrikant te maken maar een maatregel vanuit de regering (misschien zelfs wel uitde eu).

ne
door neodutchio - Feb 3, 2023 om 14:56
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Vreemd, ik heb geen last van de klachten die ik lees. De nieuwe dop draait hetzelfde als de oude dop. In plaats van de dop eraf halen dus je m naar de zijkant. En daar blijft die netjes staan. Werkt als een soort scharnier.

rj
door rjw Feb 3, 2023 om 15:43
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Dat ja. Ik vond het wel een slimme oplossing. En zolang veel mensen zo lomp zijn dat ze hun zooi op straat gooien is dit een noodzakelijk iets. Het mooiste zou natuurlijk zijn dat al die regels niet nodig zijn omdat iedereen z'n rommels gewooon netjes in de vuilnisbak gooit maar helaas.....

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 3, 2023 om 15:07
2010 Antwoorden / Vragen

Zijn er geen "officiële" hulpmiddelen/apparaten in de handel om dit mee op te lossen a la een blikopener maar dan voor flessendoppen?

sira
door sira Feb 3, 2023 om 15:24
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Daar zijn ongelooflijk veel hulpmiddelen voor, ik zou legio foto's kunnen plaatsen. Die mensen moeten gewoon naar een zorgwinkel of op internet bestellen. Die openers zijn handig voor jong en oud en zelfs als je niets aan je handen mankeert.

Mabelle
door Mabelle - Feb 3, 2023 om 15:36
403 Antwoorden / 1 Vragen

Loop eens bij de Blokker naar binnen als je niet online wilt kopen. Die hebben allerlei openers om het openen wat makkelijker te maken.

Ik heb zelf deze gekocht https://www.blokker.nl/blokker-multi-opener/1938886.html voor het openen van (Cola)flessen, werkt prima, weinig kracht nodig. Ik vind hem niet handig voor het openen van potten, maar daar had ik hem ook niet voor gekocht.

sira
door sira Feb 3, 2023 om 21:08
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Ga eens op de site van https://able2.nl/nl kijken. Dat is de groothandel van zorg- en hulpartikelen. Je kunt er als particulier niet kopen, maar een zorgwinkel kan het wel bestellen.

Gr
door Grunn1 - Feb 3, 2023 om 16:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Is een nieuwe maatregel om te voorkomen dat doppen los in de natuur verdwijnen.
Deze doppen komen op elke soort frisdrank en wordt al een tijdje in bijvoorbeeld Duitsland gebruikt.
Wen er maar aan want dit blijft zo.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2023 om 10:36
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Met deze doppen voldoet men bij CocaCola nu al aan komende wetgeving: https://www.cocacolanederland.nl/leer-ons-kennen/nieuws-en-pers/coca-cola-introduceert-aangehechte-doppen-aan-flessen  en is het met die wetgeving verplicht om zorg te dragen dat fles en dop van hetzelfde materiaal zijn en ook gemakkelijk recyclebaar.

justmeagain
door justmeagain - Feb 5, 2023 om 00:07
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dat hadden alla frisdrank leveranciers al 10 jaar geleden moeten introduceren. Veel beter voor het milieu.

Be
door Berleen - Feb 6, 2023 om 11:19
13 Antwoorden / Vragen

Er zijn heelveel hulp midellen te koop voor flessen en poten blikjes
Gewoon bij het hulpmiddel en winkel

Aad de Jong
door Aad de Jong - Feb 6, 2023 om 11:22
1 Antwoorden / Vragen

Prima de nieuwe doppen.

marijke77
door marijke77 - Feb 6, 2023 om 12:03
156 Antwoorden / 3 Vragen

Hiervoor zijn wel handige hulpmiddelen waarmee je doppen er makkelijk af kunt draaien.

tricht
door tricht Feb 6, 2023 om 12:03
7 Antwoorden / 0 Vragen

Man en paard graag!

tricht
door tricht - Feb 6, 2023 om 12:03
7 Antwoorden / 0 Vragen

Of ik artrose heb, weet ik niet, kan al een week mijn hand niet gebruiken en vind die rottige dop serieus een grote belemmering. Anderzijds ben ik blij dat het een poging is om ook het kleinste plastic niet op straat te laten komen.

Maar eens uitkijken of andere leveranciers zich nog niet hebben aangesloten.
Wordt ik toch nog de slimste mens?

john devries
door john devries - Feb 6, 2023 om 12:09
213 Antwoorden / Vragen

Wereldschokkend nieuws hoor ,Marianna krijgt de Colaflessen niet meer open. Ik zou ze dichtlaten als ik jou was , want Cola is slecht voor de maag. Maar je zou net als ik ook een hulpmiddel kunnen kopen om dit soort flessen en groentepotten etc te openen.

Na
door NatasKapaan Feb 7, 2023 om 02:14
1 Antwoorden / Vragen

Daar gaat het toch niet om! Azijnpisser....
Het gaat erom dat de nieuwe doppen klote zijn. Dat jij geen cols drinkt heeft daar niets mee te maken...

john devries
door john devries Feb 7, 2023 om 10:53
213 Antwoorden / Vragen

@NATASKAPAAN
Je moet goed  lezen wat er staat blinde vink. Er staat nergens dat ik geen Cola drink en ik meld TS dat de doppen  prima te openen zijn met de hulpmiddelen die op de markt zijn voor mensen met atrose en reuma.

CP
door CPV - Feb 6, 2023 om 12:25
20 Antwoorden / Vragen

Nou, het weer sluiten van de fles is ook een stuk moeilijker geworden. Je moet de dop er eerst goed recht op trekken, voor je hem dicht kan draaien.
Dat lijkt me voor een groep mensen ook een probleem.

ka
door kaartendraak - Feb 6, 2023 om 12:40
171 Antwoorden / 2 Vragen

Als de dop aan het ringetje blijft hangen en het is van plastic, is het puntje waar de dop aan blijft hangen dan niet door te knippen of snijden? Ik heb dat al jaren met simpele flesjes hobbylijm waar doppen onhandig aan de fles blijven hangen, even een knipje en het is los.
Om te openen is al antwoord gegeven, er zijn speciale pottenopeners te koop die diverse maten deksels van groentepotten(en fruit) kunnen losdraaien en daar zit ook altijd een inkeping voor flessen aan.

Na
door NatasKapaan - Feb 7, 2023 om 02:11
1 Antwoorden / Vragen

Wij vinden het echt verschrikkelijk! Uit de kleine flesjes die je koopt bij de benzinepomp drinkt het niet fijn. En de grote flessen krijg je moeilijk gesloten. Bij het inleveren van de flessen druipt er altijd wat uit,... plakt mijn boodschappen tas weer!
Ik zeg afschaffen die dop!!

Gr
door Grunn1 Feb 7, 2023 om 16:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wen er maar aan want dit komt straks verplicht op alle flessen met doppen. Wordt in het buitenland al langer gebruikt.

lp
door lpaard1981 - Feb 7, 2023 om 13:00
50 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb net de klacht ook gemeld wat dit is alles behalve klantvriendelijk.
met een speciale doppentang verkrijgbaar bij o.a de blokker, maar het is toch belachelijk dat voor het milieu een fles niet meer normaal open te maken is.
nadat ik de fles met een tang geopend heb, knip ik met een heel fijn schaartje de dop los, zodat de fles ook weer gewoon te gebruiken is zonder dat het een knoeiboel wordt. Wie deze onzin heeft bedacht heeft duidelijk niet aan het gemak gedacht.

ge
door gerardvantol - Feb 7, 2023 om 15:47
57 Antwoorden / 2 Vragen

Hetzelfde euvel treedt op bij cola van de Jumbo. Ook ik moet tegenwoordig met gereedschap de fles te lijf. Weer zo'n door ambtenaren bedachte maatregel, die wordt dan doorgevoerd zonbder behoorlijk uit te testen.

Gr
door Grunn1 Feb 7, 2023 om 15:59
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Is niet door ambtenaren bedacht maar is straks verplicht in de eu. Deze doppen zijn al langere tijd in gebruik in het buitenland

rj
door rjw Feb 7, 2023 om 21:45
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Het is ingevoerd omdat onze medeconsumenten zo asociaal zijn dat ze alle zooi op straat gooien. Als iedereen gewoon z'n spullen zou weggooien in de vuilnisbak was dit niet nodig geweest.

En het is niet aan de ambtenaren om producten te testen. Het is ook helemaal niet ontworpen door ambtenaren, dat weet je zelf toch ook wel hoop ik.

justmeagain
door justmeagain - Feb 7, 2023 om 23:55
623 Antwoorden / 8 Vragen

A ik heb de radio commercials gehoord waarin duidelijk de bedoeling wordt uitgelegd

B hoezo is Cola slecht voor de maag? Als ik misselijk ben en een glas Coca Cola drink daar kan geen pil tegenop.
C die doppen heb ik al uit het buitenland en ze zijn net zo eenvoudig open te maken en te sluiten.
Als je er weerstand tegen hebt wordt het pakjes met een rietje.

Vk2zha
door Vk2zha - Feb 18, 2023 om 11:35
1 Antwoorden / Vragen

De nieuwe doppen op de coca cola flessen zijn ondingen. Ze sluiten niet goed. Ze zijn ook korter dan de vorige. We hebben nu al twee keer gehad dat een fles half leeg is gelopen in de koelkast. Een grote smeerzooi dus.

Het is misschien een goed idee maar ik draai de dop los. De dop zit telkens in de weg als je inschenkt en hij sluit dus niet goed. Je moet heel goed kontroleren of hij er wel goed opzit anders ontdek je de volgende dag dat de fles leeg is en alles onder in je koelkast ligt. Dit moet beter kunnen want deze oplossing werkt dus niet. Ik gooi de doppen nooit los weg dus het lost ook niets op.

Brouwf
door Brouwf - Jul 1, 2023 om 13:28
1 Antwoorden / Vragen

Waardeloos en irritant die nieuwe doppen. Ik trek 'm bij de eerste keer openen los, omdat het anders nagenoeg onmogelijk is de dop er weer goed sluitend op te draaien. Of het lekt echt of na een dag is de prik uit de frisdrank

JMA2
door JMA2 - Jul 2, 2023 om 23:22
114 Antwoorden / 2 Vragen

Heel vervelend dat een kleine groep hier moeite mee blijkt te hebben. Maar helaas voor hem is de grootste groep prima in staat om deze flessen en doppen probleemloos te gebruiken wat een enorme milieuwinst oplevert.