mo
door money Nov 7, 2015 om 22:02
Voeding & gezondheid

Douwe Egberts koffie niet lekker meer.

Ik vind de Douwe Egberts koffie niet lekker meer.

Vroeger was het dé koffie, maar het lijkt er op dat die verandering van smaak er mee te maken heeft dat de firma verkocht is aan de Amerikaanse Sara Lee.

Ik ben niet de enige die dat vindt, ik hoor van zoveel mensen om me heen dat ze geen DE-koffie meer kopen.

Al lange tijd ben ik op zoek naar een koffiemerk met dezelfde lekkere smaak als de oude DE koffie.

Wie heeft die al gevonden?

9405 23 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 7, 2015 om 22:26
7184 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Money,
Kanis en Gunnink zou ik een goede vervanger vinden.

diumenge
door diumenge - Nov 8, 2015 om 16:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

DE is niet overgenomen door of verkocht aan Sarah Lee, maar juist afgestoten door Sarah Lee in 2012. En is sinds 2013 in handen van de Duitse investeringsmaatschappij Joh. A. Benckiser.

me
door mein33 - Nov 8, 2015 om 17:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zoveel mensen zoveel smaken.
Een jaar of drie geleden vonden wij dat de koffie van DE in smaak en geur veranderde.
We hadden de indruk dat de koffie niet gebrand maar verbrand was omdat er een onprettig smaakje en geurtje aanzat.
Kanis en Gunnink koffie geprobeerd en dat gebruiken we tot heden nog steeds.
Wij vinden het een lekkere en smakelijke koffie en we zetten het in een simpele Cafeduo.
Bijkomstig is dat de prijs ook nog eens een stuk voordeliger is t.o.v. DE.

mahadma
door mahadma - Nov 8, 2015 om 18:11
11538 Antwoorden / 51 Vragen

Ook kan de smaak van "de mens" veranderen door (bijvoorbeeld) leeftijd, roken, drinken, veranderde leef en eet gewoontes, gebruik van kruiden, bedenk het maar. En om langere tijden, jaar in, jaar uit, een zelfde natuurproduct dezelfde smaak, geur en of smaak te geven, lukt gewoon niet altijd. Door een andere koffieteler op dezelfde plantage heb je al een andere smaak.

Cookies
door Cookies - Nov 8, 2015 om 19:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mein33 schreef op zondag 8 nov 2015, 17:40]
Kanis en Gunnink koffie geprobeerd en dat gebruiken we tot heden nog steeds.
Wij vinden het een lekkere en smakelijke koffie en we zetten het in een simpele Cafeduo.
Bijkomstig is dat de prijs ook nog eens een stuk voordeliger is t.o.v. DE.

K&G vind ik zelf ook wel lekker en is inderdaad wat goedkoper dan D.E. Maar je hebt er wel wat meer van nodig voor dezelfde sterkte als bij D.E. rood. D.E. rood-donker is sterker en bevalt me prima. Misschien deze eens proberen?

tijger1
door tijger1 - Nov 8, 2015 om 20:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gebruik zelf al jaren Markus Gold van de Aldi. Iedereen wil altijd een tweede bakkie, dus kan niet slecht zijn. :-))

Cookies
door Cookies - Nov 9, 2015 om 10:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 8 nov 2015, 20:38]Gebruik zelf al jaren Markus Gold van de Aldi. Iedereen wil altijd een tweede bakkie, dus kan niet slecht zijn. :-))

Dat zegt niks. Op het werk is het ook altijd druk bij de koffiemachine, terwijl iedereen het slootwater noemt;-)

Overigens heb ik die koffie zelf eens geprobeerd: veel slapper dan D.E., wat betekent dat je de lagere prijs 'kwijt' bent omdat je daar veel meer van nodig hebt om dezelfde sterkte te bereiken bij D.E.

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2015 om 11:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 9 nov 2015, 10:30][quote=tijger1 schreef op zondag 8 nov 2015, 20:38]Gebruik zelf al jaren Markus Gold van de Aldi. Iedereen wil altijd een tweede bakkie, dus kan niet slecht zijn. :-))

Dat zegt niks. Op het werk is het ook altijd druk bij de koffiemachine, terwijl iedereen het slootwater noemt;-)

Overigens heb ik die koffie zelf eens geprobeerd: veel slapper dan D.E., wat betekent dat je de lagere prijs 'kwijt' bent omdat je daar veel meer van nodig hebt om dezelfde sterkte te bereiken bij D.E.

Veel slapper? Hoe komt u op het idee, het is 100% arabica. Maar smaken verschillen uiteraard.:-) Maar ik zou de samenscholing bij de koffiemachine toch echt niet willen vergelijken met mijn visite.

Maar als ik bij iemand ben die DE gebruikt, laat ik het bij één kopje uit beleefdheid.:-))

Cookies
door Cookies - Nov 9, 2015 om 11:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 9 nov 2015, 11:09][quote=carola.83 schreef op maandag 9 nov 2015, 10:30][quote=tijger1 schreef op zondag 8 nov 2015, 20:38]Gebruik zelf al jaren Markus Gold van de Aldi. Iedereen wil altijd een tweede bakkie, dus kan niet slecht zijn. :-))

Dat zegt niks. Op het werk is het ook altijd druk bij de koffiemachine, terwijl iedereen het slootwater noemt;-)

Overigens heb ik die koffie zelf eens geprobeerd: veel slapper dan D.E., wat betekent dat je de lagere prijs 'kwijt' bent omdat je daar veel meer van nodig hebt om dezelfde sterkte te bereiken bij D.E.

Veel slapper? Hoe komt u op het idee, het is 100% arabica. Maar smaken verschillen uiteraard.:-) Maar ik zou de samenscholing bij de koffiemachine toch echt niet willen vergelijken met mijn visite.

Maar als ik bij iemand ben die DE gebruikt, laat ik het bij één kopje uit beleefdheid.:-))

Dat laatste natuurlijk omdat je die persoon niet op hoge kosten wil jagen;-)

Kan best 100% arabica zijn, feit is dat ik bij D.E. voldoende heb aan 2 schepjes koffie voor 1 bakkie en er van de Aldi 3 nodig had om dezelfde sterkte te bereiken.

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2015 om 11:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83

Het is dat we hier anoniem zijn, wel zo goed, maar anders zou ik u uitnodigen voor een lekker bakkie. :-))

me
door mein33 - Nov 9, 2015 om 13:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 9 nov 2015, 10:30][quote=tijger1 schreef op zondag 8 nov 2015, 20:38]Gebruik zelf al jaren Markus Gold van de Aldi. Iedereen wil altijd een tweede bakkie, dus kan niet slecht zijn. :-))

Dat zegt niks.

Een 2e "bakkie"nemen kan natuurlijk ook betekenen dat het ontzettend gezellig en gastvriendelijk is bij @tijger1 en dan neemt men al snel dat 2e "bakkie". ;-))

Cookies
door Cookies - Nov 9, 2015 om 13:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mein33 schreef op maandag 9 nov 2015, 13:00]Een 2e "bakkie"nemen kan natuurlijk ook betekenen dat het ontzettend gezellig en gastvriendelijk is bij @tijger1 en dan neemt men al snel dat 2e "bakkie". ;-))

Dat zou natuurlijk mogelijk kunnen zijn, maar daar komen we nooit achter want we worden niet uitgenodigd.;-) Maar ik drink wel 5 bakken slootwater op mijn werk en dat is a) niet omdat het zo ontzettend gezellig is en b) niet omdat de koffie zo lekker is.

aurora1
door aurora1 - Nov 9, 2015 om 13:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Om de smaak van koffie te versterken kan een beetje zout toegevoegd worden.....

me
door mein33 - Nov 9, 2015 om 14:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 9 nov 2015, 13:38]Om de smaak van koffie te versterken kan een beetje zout toegevoegd worden.....

Maar éééééé'h, met zout toevoegen was geloof ik ook iets niet in de haak of zo !!!

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 9, 2015 om 15:10
7184 Antwoorden / 3 Vragen

Zelf zet ik voor meerdere dagen koffie en gebruik daar DE grove maling.voor Ben er een tijdje mee bezig maar gaat daarna gitzwart de koelkast in. De smaak blijft goed. Toch zet ik voor bezoek een vers bakkie.

to
door tondh - Nov 9, 2015 om 15:26
9 Antwoorden / 0 Vragen

Koffiebonen van DE, gewoon top :)

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 9, 2015 om 16:15
7184 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt maar je maalt je een ongeluk en ik heb daarom geen molen.

sl
door slobberbone - Nov 9, 2015 om 17:17
508 Antwoorden / 2 Vragen

De manier van zetten bepaald ook een hoop bij koffie, hoe meer werk hoe lekkerder meestal.

Dus geen lauwe koffie uit matig koffiezetapparaat, maar zelf eerst bonen malen en daarna in de percolator, Mmmmmm.

diumenge
door diumenge - Nov 9, 2015 om 18:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De L'OR Espresso bonen van DE zijn prima!

costnix
door costnix - Nov 9, 2015 om 18:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het meest ingewikkelde recept voor filter koffie heb ik in militaire dienst geleerd:
Op één liter net niet kokend zachtwater,
3 eetlepels koffie met kop
1 schepje Buisman
1 theelepel cacaopoeder
1 snufje zout
Giet een klein beetje van het water en laat de koffie wellen.
Giet nu de rest van het water langzaam in het filter.
Het was veel werk maar het was HEEL lekkere koffie!

jo
door jorisw - Nov 9, 2015 om 21:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 9 nov 2015, 11:09]
het is 100% arabica.

Maar dat zegt helemaal niets over de sterkte. De sterkte wordt bepaald door de kwaliteit van de bonen, de versheid, hoe ze gebrand zijn en de maling. Arabica zegt alleen wat over het karakter van de smaak.

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2015 om 22:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jorisw

Arabica is een soort net zoals robusta.

Lees maar eens hier.

http://www.moccador.nl/verschil-arabica-robusta

curly
door curly - Nov 10, 2015 om 13:33
162 Antwoorden / 18 Vragen

Drink liever een warme choco.

Ben een keer naar een koffiebranderij geweest.

Van o.a. Arabica koffie en Robuusta koffie maken ze blends.

Weet niet over welke lekkere koffie deze artieste over zingt.