ka
door karin25 Dec 6, 2006 om 16:48
Voeding & gezondheid

Droog en pluizig haar

Hallo allemaal,

Ik heb al jaren last van droog en pluizig haar. Ik heb al best wat middeltjes er tegen geprobeerd maar weinig helpt. Ik zoek een product of manier om er vanaf te komen want het is werkelijk geen gezicht. Ik zoek iets dat echt werkt en niet zo'n flut product van andrelon ofzo want dat heb ik allemaal al geprobeerd en die beloven een hoop maar werken voor geen meter. Wie kan me hierin advies geven?

Groetjes, Karin

37428 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 6, 2006 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan uw kapper u geen goed advies geven of anders als het ernstig is een huidarts via de huisarts?

ve
door verwijderd - Dec 6, 2006 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

minder het haar wassen zodat het haar zelf kan herstellen en wat vetter wordt

het haar is meestal te schoon nu

labswans

ve
door verwijderd - Dec 6, 2006 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Loop eens een haarproducten winkel binnen die gespecialiseerd is in afro (lees kroeshaar) kapsels, elke grote stad heeft er wel een.
Daar hebben ze veel meer verstand van dit soort haartypen en betere producten voor dit soort problemen dan een westerse kapper.
Een ervaringsdeskundige.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2006 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, je zult toch moeten uitproberen!!! Wat bij de een helpt, is niet voor de ander geschikt!

Heb je hot-oil al geprobeerd, of amandelolie(evt met een eidooier) warm in de haren smeren en lang laten zitten. Ook schijnt er bij (lach niet) de Hema een héél goed haarmasker te zijn. Dan hoor ik veel over kokos-wax!!!!

De kapper is alleen maar duur, uitproberen.

Doe het maar gewoon eens met olijfolie en een eidooier, heb je denkelijk in huis. Haren wassen, inpappen, aluminiumfolie eroverheen.(leuk gezicht) en afwachten.

Groetjes Lonkertje. Ik heb lang haar, en spuit de punten altijd in mer GLISS-OIL.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2006 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een groot deel is de conditie van je haar een afspiegeling van je algehele toestand. Dus ga bijv. eens kijken of je wel gezonde voeding binnenkrijgt en of er bepaalde voedingsstoffen aan ontbreken. Ook een ziekte kan hierbij van invloed zijn.

Mijn insteek is dus niet die van de haarproducten, maar de benadering van binnenuit.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2006 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Edwardus, daar moet ik je natuurlijk gelijk in geven.

Maar een goede verzorging van het haar zelf is ook belangrijk. Denk aan wind en weer en zon enz. Vaak zwemmen en de verkeerde shampoo gebruiken.

Ik ga uit van een gezond persoon.

Tijden van stress (vit b) roken(vitc) dit alles is van invloed. Maar ja dat moet de persoon zelf bekijken en bij zichzelf nagaan!

Groetjes.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2006 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel ik het liefste niets gebruik, dus gewoon schoon water, verpest je het natuurlijke evenwicht ook niet....

Maar hoewel ik gezien mijn leeftijd eerder kinds zou worden, de Baby Shampoo is geweldig, gewoon goedkope huismerk, liefst zonder geuren, en prikt niet in oogjes...

Baby produkten geven vaak betere dan merken, want die hebben nog teerdere huid, dus doe of je nog jong bent!

Een Dermataloog vertelde dat vele dure produkten speciaal voor dit soort groepen vaak aangepaste Baby produkten zijn, maar ze vertrouwen het helaas dan niet...

Door niet vanalles te kopen maar eerst bij andere te proberen, blijf je niet met  vele flesjes zitten....

Mijn buurvrouw had ook last van droog en pluizig haar, en ging eerst bij mijn in bad... dus niet verkeerd denken, maar het hielp!

ve
door verwijderd - Dec 6, 2006 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi je schrijft niet wat je allemaal geprobeert hebt dus hier een paar tips die ik zelf (lang haar dat snel reageert op mijn lichamelijk toestand) regelmatig gebruik.

Je haar wassen met ouderwetse groene zeep, 1x per week.

1x per maand doe ik voordat ik het haar echt was of een ei of een flesje bier door het haar. Dit laat ik ongeveer 20 minuten intrekken onder een handdoek.

Ik zou zeggen probeer het eens 2 a 3 maanden want baat het niet dan schaad het niet.

Bij mij werkt het wel.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2006 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken het probleem. De kapper raadde mij aan om mijn haar slechts 1x per week te wassen met een zo neutraal mogelijke shampoo. Daarbij raadde hij mij ook aan om de conditioner niet helemaal uit te spoelen. Dat helpt allemaal een beetje. Wat voor mij echt goed werkt is om daarna Frizz-ease van John Frieda te gebruiken. Ik doe elke keer na het wassen twee 'pompjes' hiervan in mijn haar en dat helpt dus geweldig. De laatste keer bij de kapper kreeg ik complimenten dat mijn haar er zo goed uitzag. Succes ermee!

ve
door verwijderd - Dec 7, 2006 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt allemaal, ik ga het eens proberen.

Groetjes, Karin

ve
door verwijderd - Dec 8, 2006 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Denk eraan om na de inwerktijd van eidooier en olie níet eerst water op
je haar te doen, maar eerst een milde shampoo erin masseren. Met water
bindt je de vettige olieën vast die heel moeilijk weg te wassen zijn.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2006 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb er ook veel last van, vind de producten van John Friieda geweldig.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2006 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

weleda haarolie bij drogist verkrijgbaar en anders  kun je het
laten bestellen, is niet zo duur (er is ook shampoo en haarlotion van
weleda)

ve
door verwijderd - Dec 8, 2006 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Karin het is een oud middel maar het is waar wat de andere zegt groene zeep het is een grootmoeders middel maar het helpt opzeker. En zeker geen kokos middelen gebruiken want daar wordt je haar maar vet van.

Veel geluk ermee

ve
door verwijderd - Dec 8, 2006 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er ook veel profijt van en je kan kiezen of je krullen wilt of gewoon glad maar je moet wel de shampoo en de conditioner gebruiken en na een paar weken zie je het verschil echt goed. Veel succes

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 09:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat ik dit probleem ook heb (erg kroezig), vooral in dit jaargetijde, ben ik op advies een  product van John Frieda gaan gebruiken en bereik hier een zeer goed resultaat mee. Het flaconnetje is echter erg duur. Bij de HEMA heb je een zwart potje met creme (goede krul oid) wat echter een heel stuk goedkoper is en het zelfde resultaat biedt. Succes ermee

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn dochter van bijna drie en ik hebben ook van dat pluishaar. Zeker in de winter.

Sinds kort heeft Andrélon een spulletje dat je in je natte of droge haar kunt smeren en het is meteen glad en zacht. Wij geven de voorkeur aan in het natte haar smeren, maar als je daar even geen zin in hebt, in van dat natte haar, dan is het wel handig dat het ook in droog haar kan. Het is niet vet (daar heb ik zelf zo'n hekel aan), het is niet duur. Het kost ongeveer 3 euro en daar doe je best lang mee. Bij schouderlang haar heb je maar 2 pompjes per keer nodig. Wij gebruiken het om de dag en het werkt bij ons prima. Geen droog pluishaar meer, geen klitten meer

Het heet Gladmakende creme geschikt voor eigenwijs en pluizig haar.

Misschien wat voor jou? Succes

Cyberbabe

ve
door verwijderd - Jan 15, 2007 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer eens een beetje schuim of gel erin te doen.

Succes

ve
door verwijderd - Jan 15, 2007 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gratje een maand later heeft dat geen zin meer

ve
door verwijderd - Jan 16, 2007 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik ook de shampoo van john freida en daarna de conditioner het helpt zeker wel.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2007 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al vele jaren doe ik na mijn conditioner jojobaolie in het haar, want dat is vochtinbrengend. Je kunt het zo bij de drogist kopen en ook op je gezicht gebruiken. Het is erg vitamine E rijk. Je hebt maar een klein beetje nodig en je haar glanst en is niet meer droog.

Groet, Elena

ve
door verwijderd - Nov 10, 2011 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

de beste maar ook de duurste oplossing is de nieuwe kerathine behandeling,
hiermee krijg jij en iedereen met beschadigd haar weer mooi glanzend haar voor maar liefst 3 tot 5 maanden mits je de shampoo en conditioner gebruikt, ga naar een gespecialiseerde kapper voor meer info, de behandeling kost ongeveer v.a. 245 euro incl produkten. die je moet gebruiken.