ma
door madras Nov 19, 2015 om 18:02
Voeding & gezondheid

Duizeligheid

Heb nu al zo,n 2 maanden last van duizeligheid,niet continu maar vooral bij het van zitten naar liggen en liggen naar zitten,maar soms ook als ik gewoon zit.de huisarts zegt dat het komt door een combinatie van stress en een nek blessure,en de fysio zegt hetzelfde.Moet nu oefeningen doen(snel van zitten naar liggen en vise versa) het gaat een paar dagen redelijk maar er zijn ook dagen bij dat ik er heel veel last van heb.wie heeft ervaring met deze (volgens arts en fysio) positie duizeligheid.

13264 57 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig heb ik er geen ervaring mee, maar als twee "geleerden" het zeggen zal het wel kloppen. U kunt hooguit een "second opinion" vragen als u dat zou willen.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Third opinion ;-)

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@madras, 4th opinion, grapje. Kan werkelijk van alles zijn; neuropathie tot gewoon een (geloof het of niet) een tekort aan.... noem het allemaal maar op. Ga mezelf uiteraard niet op de artsenstoel neerzetten maar duurde bij mij ook lang voordat de duizeligheid "duidelijk" werd: traag werkende schildklier. Dus, als er niets duidelijk word bij arts of fysiotherapeut (al is hun conclusie hetzelfde) zou u toch eens een internist moeten raadplegen. Schaden kan het tenslotte ook niet.
Beterschap!

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin
Ben pas voor de tweede keer bij de fysio geweest en hij verzekerde mij dat gezien de klachten,het geen neurologische aandoening is,zoals bijvoorbeeld de ziekte van meniere.Maar wat ik lees op internet zou het na een week of 4 over moeten zijn en ik heb er al dik 2 maanden last van.En tja ik weet dat het niet altijd goed is om op internet te gaan zitten zoeken.En m,n huisarts zei:dat als u perse op internet wil zoeken moet u een betrouwbare site zoeken en dat was: thuisarts.nl.Maar het is en blijft elke keer een heel beangstigend gevoel.want ook al lig je (dus kan je niet vallen)maar het voelt wel alsof je valt.Maar goed ik wacht het nog even af,en anders ga ik (hoorde ik vanmorgen toevallig) naar het ziekenhuis waar ze een speciale duizeligheids poli hebben.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga ook eens na of uw bloeddruk niet te laag is. Dit zijn verschijnselen die bij hypotensie voorkomen. Ik had het vroeger als ik plotseling op stond dat ik duizelig werd.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@zoekster
Mijn bloeddruk is heel netjes en volgens de gemiddelde normen (120/80) en heb een hele rustige hartslag (volgens huisarts een sporthart) als ik rustig zit dan zit ik op een hartsslag van ongeveer 45/50.maar gemiddeld zo rond de 55.Ik sport en beweeg dus regelmatig

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

madras schreef op donderdag 19 nov 2015, 19:43: @zoekster
Mijn bloeddruk is heel netjes en volgens de gemiddelde normen (120/80) en heb een hele rustige hartslag (volgens huisarts een sporthart) als ik rustig zit dan zit ik op een hartsslag van ongeveer 45/50.maar gemiddeld zo rond de 55.Ik sport en beweeg dus regelmatig

Dan weet ik het ook niet, duizeligheid ontstaat voornamelijk doordat (tijdelijk) te weinig bloed naar de hersenen stroomt. Die duizeligheid poli lijkt me dan een goed idee.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meet zelf je bloeddruk en meerdere keren per dag.

Ook vlak voor en na duizelig worden en noteer hoe je je voelde.
Een eigen meter, ongeacht de afwijking want het gaat vooral om het verschil, en de eigen naast die van arts na elkaar gebruiken en jullie weten dan een eventuele afwijking.

Maar kijk ook eens naar bepaald eten, wat heb je gegeten of gedronken 12 uren voor je weer eens dit voelde, als je meerdere aanvallen op papier hebt kan het ook iets anders uitgesloten worden of was er iets wat stress veroorzaken kan.

Zowel een leuke voetbal wedstrijd als problemen.....

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 23:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees anders ook eens klik hier.
Heeft u uw oren als eens na laten kijken?
Of gebruikt u medicijnen/pijnstillers die mogelijk dergelijke bijwerkingen kunnen geven?

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 02:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw tensie (bloeddruk) kan dan mogelijk te laag zijn. Heft de duizeligheid op als u zoute drop consumeert? Uw fecaliën (poep) is wel of niet zwart of met rood bloed voorzien? Is het zwart dan kan het zijn dat u mogelijk maagbloedinkjes en/of darmbloedinkjes heeft (gehad). Een mogelijke ontwikkeling van een tumor? Hematologisch (bloed) onderzoek middels venapunctie? U heeft onlangs medicatie gekregen - bijsluiter(s) gelezen?

Uw huisarts heeft u al mogelijk gerustgesteld met de diagnostiek.

Wij experten kunnen daarin niet verder adviseren noch gissingen noch aannames doen over uw duizeligheid. U kunt allicht vragen aan uw huisarts of het toch lichamelijk zou kunnen zijn om u door te verwijzen naar een internist om het lichamelijk uit te sluiten.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

1953 schreef op vrijdag 20 nov 2015, 02:57: Uw tensie (bloeddruk) kan dan mogelijk te laag zijn. Heft de duizeligheid op als u zoute drop consumeert? Uw fecaliën (poep) is wel of niet zwart of met rood bloed voorzien? Is het zwart dan kan het zijn dat u mogelijk maagbloedinkjes en/of darmbloedinkjes heeft (gehad). Een mogelijke ontwikkeling van een tumor? Hematologisch (bloed) onderzoek middels venapunctie? U heeft onlangs medicatie gekregen - bijsluiter(s) gelezen?

Uw huisarts heeft u al mogelijk gerustgesteld met de diagnostiek.

Wij experten kunnen daarin niet verder adviseren noch gissingen noch aannames doen over uw duizeligheid
.

Exact, de enige juiste conclusie.
Ik snap alleen niet dat in de regels hierboven precies het tegenovergestelde doet en zelfs het woord 'tumor' in de mond neemt.

De vraagsteller moet naar medici. Niet naar een forum.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

1953 schreef op vrijdag 20 nov 2015, 02:57: Uw tensie (bloeddruk) kan dan mogelijk te laag zijn. Heft de duizeligheid op als u zoute drop consumeert? Uw fecaliën (poep) is wel of niet zwart of met rood bloed voorzien? Is het zwart dan kan het zijn dat u mogelijk maagbloedinkjes en/of darmbloedinkjes heeft (gehad). Een mogelijke ontwikkeling van een tumor? Hematologisch (bloed) onderzoek middels venapunctie? U heeft onlangs medicatie gekregen - bijsluiter(s) gelezen?

Uw huisarts heeft u al mogelijk gerustgesteld met de diagnostiek.

Wij experten kunnen daarin niet verder adviseren noch gissingen noch aannames doen over uw duizeligheid
.

Exact, de enige juiste conclusie.
Ik snap alleen niet dat in de regels hierboven precies het tegenovergestelde doet en zelfs het woord 'tumor' in de mond neemt.

Laat staan de woorden 'wij experten'. Zeker in dit geval volkomen misplaatst.

De vraagsteller moet naar medici. Niet naar een forum.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry, twee keer bijna dezelfde boodschap...

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gerboe
Het woord "tumor" heeft een beladen betekenis gekregen, terwijl de eigenlijke betekenis "zwelling" is.
Zo worden de verschijnselen van een ontsteking beschreven in het rijtje: tumor (zwelling), rubor (roodheid), calor (warmte, hitte) , dolor ( pijn)
Als een patiëntënt dit rijtje ziet, zal hij/zij zich een hoedje schrikken.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo @costnix, u hebt gelijk. Maar dat algemeen dat begrip met iets ernstigs wordt geassocieerd is een feit.
Maar waar het me hier uiteraard om gaat is dat een waslijst aan medische termen/oorzaken wordt genoemd gevolgd door de opmerking dat je beter niet kunt gissen.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hier regelmatig last van, soms korte tijd en soms maanden lang. Ook kan ik dan niet goed in dieptes kijken of omhoog. Het heeft te maken met je evenwichts orgaan en kan verder geen kwaad. Het gaat echt weer over. Maar het kan versterken, wat bij mij ook gebeurd is, doordat je suikerwaarde te hoog is. Het naar beneden brengen van je suikerwaarde helpt!

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal uiterst zinnige adviezen. Toch zou ik u ook aanraden vooral naar eten te kijken. Daar u al een nek blessure heeft is voorzichtigheid geboden maar. ik kreeg een simpele oefening van mijn fysio. Ga midden op het bed zitten met de benen op de grond. Laat u nu opzij vallen. Doe dit 10x naar links en 10x naar rechts. 2-3 maal per dag. Weet niet of u dit mag voor uw nek en let op bedranden oid! Even uitmeten vooraf is handig.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerboe schreef op vrijdag 20 nov 2015, 10:13:
1953 schreef op vrijdag 20 nov 2015, 02:57: Uw tensie (bloeddruk) kan dan mogelijk te laag zijn. Heft de duizeligheid op als u zoute drop consumeert? Uw fecaliën (poep) is wel of niet zwart of met rood bloed voorzien? Is het zwart dan kan het zijn dat u mogelijk maagbloedinkjes en/of darmbloedinkjes heeft (gehad). Een mogelijke ontwikkeling van een tumor? Hematologisch (bloed) onderzoek middels venapunctie? U heeft onlangs medicatie gekregen - bijsluiter(s) gelezen?

Uw huisarts heeft u al mogelijk gerustgesteld met de diagnostiek.

Wij experten kunnen daarin niet verder adviseren noch gissingen noch aannames doen over uw duizeligheid
.

Exact, de enige juiste conclusie.
Ik snap alleen niet dat in de regels hierboven precies het tegenovergestelde doet en zelfs het woord 'tumor' in de mond neemt.

De vraagsteller moet naar medici. Niet naar een forum.

Mogelijke ontwikkeling ...

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

mallejon schreef op vrijdag 20 nov 2015, 12:36: Ik heb hier regelmatig last van, soms korte tijd en soms maanden lang. Ook kan ik dan niet goed in dieptes kijken of omhoog. Het heeft te maken met je evenwichts orgaan en kan verder geen kwaad. Het gaat echt weer over. Maar het kan versterken, wat bij mij ook gebeurd is, doordat je suikerwaarde te hoog is. Het naar beneden brengen van je suikerwaarde helpt!

Dr. Mallejan de glucosegehalte in het bloed heeft niets van doen met de tensie (bloeddruk).

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Te hoge bloeddruk, stilstand in je bloed. Maar daar hebben we toch huisartsen voor !

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al jaren (met tussenpozen) last van deze kwaal. Er zijn verschillende types duizeligheid, Bij mij is het 'Benigne positieduizeligheid'. Treedt op bij veranderende stand van het hoofd, met name de oren, want daarin zit het evenwichtsorgaan. Dat is gevuld met een vloeibare substantie en die gaat verharden. Voor een andere ziekte ben ik onder behandeling bij een neuroloog en die noemt die duizeligheid niet verontrustend. Waar ik wel achter ben gekomen is (zoals anderen ook melden) dat het sterk te maken heeft met de bloeddruk. Door medicijngebruik wisselt mijn bloeddruk nogal en zodra de bovendruk lager wordt dan 140 begint de duizeligheid. Ik heb ermee leren leven.
Overigens ik ben een man van 78 jaar en er zijn meer types duizeligheid. Maar wat Madras beschrijft lijkt wel erg op wat ik ervaar. Misschien dat dit verhaal je iets kan helpen? En ga eens naar een andere arts? Sterkte, Joop

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel erg lang doorgelopen met duizeligheid totdat ik er genoeg van kreeg. Ben door de huisarts doorverwezen naar de internist en die had het over "kristallen" in het oor die niet goed op zijn plaats zaten en heeft me oefeningen gegeven, Kijk even op internet naar B.P.P.D.
Het heeft mij reuze geholpen maar me wel aan de oefeningen gehouden. Soms heb ik weer wat last en meteen weer aan de slag dan is het met 2 dagen weer voorbij. Succes.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Madras,

Duizeligheid wordt ook heel vaak veroorzaakt door de oogspieren, te denken valt dan aan Meniere.
In onze praktijk komen we vaak deze klachten tegen, een correcte bril op de juiste sterkte en middelpunten kan in veel gevallen al veel klachten wegnemen, ligt het echter niet aan de normale brilsterkte, dan kan het ook nog zijn dat u een prismatische correctie in uw brillenglazen moet hebben. Voor een dergelijke controle moet u niet bij een brillenwinkel of normale oogarts zijn, maar bij een specialist. Wij verwijzen mensen met klachten als de uwe door naar Bieuwenga Booij, oogarts in Havelte.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Duizeligheid kan ontstaan door lage bloeddruk of een probleem met het evenwichtsorgaan. Het evenwichtsorgaan zit in het binnenoor, als dat het probleem veroorzaakt zou het minder moeten worden door het slikken van reisziekte tabletten (cinnarizine 25mg) zo kan je een oorzaak misschien uitsluiten.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eens naar de huisarts voor een verwijzing naar de KNO-arts. Er kan ook iets spelen dat met het evenwichtsorgaan te maken heeft. Dit kan een KNO-arts met een onderzoek vaststellen of uitsluiten. Als het afkomstig is van het evenwichtsorgaan dan is dit met medicijnen te verhelpen. Ga voor uzelf na of dit erger wordt wanneer de luchtdruk veranderd of dat het u is opgevallen nadat u van vakantiebestemming terugkwam met het vliegtuig. Maak een lijstje van wat u opvalt als u last heeft van die duizeligheid. Zodat er gerichter onderzoek gedaan kan worden. Ik hoop dat u spoedig duidelijkheid krijgt hierover.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Twee maanden? Ik heb het al 15 jaar. Dokter zei ook dat het uit mijn nek komt. Geloof me maar dat je er nooit meer van af komt.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi ik heb daar ook veel last van EHBO geweest omdat ik er erg bang van werd heb al een herseninfarct gehad namelijk , maar deze duizeligheid was toch anders komt vanuit mijn nek heb nek hernia en mijn ogen heb namelijk droge ogen. Daardoor ging ik constant mijn spieren spannen en kreeg meer pijn en nog meer duizeligheid ben nu speciale oefeningen bij fysiotherapeut aan het doen staan in bepaalde houding met gewichten heel erg zwaar maar zo versterk ik mijn rug en elke week een behandeling voor nek rug tot nu toe helpt het wel beterschap gr Helga

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik schreef eerder:

[Twee maanden? Ik heb het al 15 jaar. Dokter zei ook dat het uit mijn nek komt. Geloof me maar dat je er nooit meer van af komt.]

Voor alle duidelijkheid: Mijn evenwichtsorgaan is onderzocht en in orde bevonden, mijn bloeddruk is normaal. Er zijn foto's van mijn nekwervels gemaakt en die toonden op bepaalde plaatsen "slijtage" aan. Vandaar de diagnose dat het 'uit mijn nek' komt.
Ik zie niet in, in welke hoek van het medische circuit nog een 'second opinion' te halen zou zijn.

De duizeligheid wordt getriggerd door bijvoorbeeld stress en vermoeidheid. Ik zou ook van de alcohol afblijven. En mijn opmerking dat je er niet meer vanaf komt is wel degelijk serieus bedoeld.

Een nieuwe nekwervel is misschien wel aan te brengen (nooit gevraagd, maar in het medische circuit staan ze overal hun messen te slijpen om wat te proberen. Opereren is daar tenslotte de core business. Maar ik heb in de versre verte geen zin om mezelf as proefkonijn te laten gebruiken. Een lekke band is lek. Een versleten nek is versleten. En na experimentele operaties kom je wellicht in een rolstoel of tussen zes planken het ziekenhuis uit. Thank you very much!

Zorg in ieder geval voor een goed hoofdkussen, dat goed steun geeft. Ik heb Tempur jarenlang gebruikt, en nu gebruik ik latex. Een steuntje in je (onder)rug bij het zitten helpt ook. Daar zijn ook vele varianten van.

Sterkte dus maar en laat je niet onnodig behandelen, met de kans dat het erger wordt. Ik leef na 15 jaar ook nog en ben er langzamerhand aan gewend. Alles went immers.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al jaren heb ik problemen met evenwicht en duizeligheid: bijvoorbeeld als de rugleuning van de tandartsstoel omlaag of omhoog beweegt, of zelfs als ik in bed mijn hoofd op het kussen van links naar rechts draai, dan draait de hele kamer rond.
Volgens de huisarts kan dat komen doordat de vloeistof in het evenwichtsorgaan (de drie halfcirkelvormige kanaaltjes) op oudere leeftijd iets "stroperig" is geworden, zodat de signalen naar de hersenen over de stand van het hoofd vertraagd doorkomen. Met de bloeddruk heeft het, althans in mijn geval, niets te maken.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

linden schreef op vrijdag 20 nov 2015, 13:33: Ik heb al jaren (met tussenpozen) last van deze kwaal. Er zijn verschillende types duizeligheid, Bij mij is het 'Benigne positieduizeligheid'. Treedt op bij veranderende stand van het hoofd, met name de oren, want daarin zit het evenwichtsorgaan. Dat is gevuld met een vloeibare substantie en die gaat verharden. Voor een andere ziekte ben ik onder behandeling bij een neuroloog en die noemt die duizeligheid niet verontrustend. Waar ik wel achter ben gekomen is (zoals anderen ook melden) dat het sterk te maken heeft met de bloeddruk. Door medicijngebruik wisselt mijn bloeddruk nogal en zodra de bovendruk lager wordt dan 140 begint de duizeligheid. Ik heb ermee leren leven.
Overigens ik ben een man van 78 jaar en er zijn meer types duizeligheid. Maar wat Madras beschrijft lijkt wel erg op wat ik ervaar. Misschien dat dit verhaal je iets kan helpen? En ga eens naar een andere arts? Sterkte, Joop

Onderdruk minder dan 60, begint de duizeligheid op te komen.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een ongelooflijke onzin van iemand die zich voordoet alsof hij er professioneel verstand van heeft..
Onze Pinkvink weet te vertellen dat het waarschijnlijk Meniere is.
En dat wordt volgens deskundige Pinkvink veroorzaakt door de oogspieren.
Hallo deskundige : Meniere is een afwijking in het oor, en niet in de ogen !
In het oor zit een waterpas, met trilhaartjes.
Meniere is het niet goed functioneren van die waterpas.
Als ik de klacht van TS zo lees vermoed ik dat het WEL Meniere is.
Dat is heel simpel vast te stellen zonder dokter.
Meniere is niet te genezen, alleen te onderdrukken.
Daarvoor wordt Cinnerazine voorgeschreven.
Dat is een vrij verkrijgbaar middel tegen zee/reis ziekte.
Want zeeziekte wordt veroorzaakt door een verstoring van de oor waterpas.
Neem je een paar tabletten, en de klachten zijn weg of veel minder, dan mag je aannemen dat het nagenoeg zeker Meniere is.
In het ziekenhuis kan men een en ander vaststellen middels een zgn."wiebelstoel".
In een duistere kamer doet men wiebel proeven.
Op het hoofd zitten dan sensoren.
Duizeligheid met Meniere symptomen kan ook een virus zijn dat meestal na enkele weken over gaat.
Komt u nog een keer terug om de uitslag te vertellen ?
Overigens : als Meniere wordt vastgesteld dan kan men er levenslang aan lijden, of het verdwijnt vanzelf na langere tijd.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++=============

pinkvink schreef op vrijdag 20 nov 2015, 14:04: Hallo Madras,

Duizeligheid wordt ook heel vaak veroorzaakt door de oogspieren, te denken valt dan aan Meniere.
In onze praktijk komen we vaak deze klachten tegen, een correcte bril op de juiste sterkte en middelpunten kan in veel gevallen al veel klachten wegnemen, ligt het e Wij verwijzen mensen met klachten als de uwe door naar Bieuwenga Booij, oogarts in Havelte.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 01:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toevallig met mijn schoovader bij de huisarts geweest ivm duizelighei.
Bleek waarschijnlijk BPPD te zijn:
https://www.thuisarts.nl/benigne-paroxismale-positieduizeligheid-bppd/ik-heb-last-van-benigne-paroxismale-positieduizeligheid

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 07:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

De link van @Mira C
KLIK

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u al eens koolmonoxide in uw huis laten meten?

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan ook je evenwichtsorgaan zijn, waarbij deze oefeningen ook gebruikt worden. De KNO-arts kan testen of dat de oorzaak is.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2015 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

HET probleem is, dat er bij ons mensen zo veel verkeerd kan gaan, dat zelfs een arts niet alle mogelijkheden kan overzien. Een huisarts zal meer neigen naar wat hem bekend is, een specialist kent vaak helaas enkel nog zijn directe specialisme, want de zorgverzekeraar eist dat nu eenmaal: liefst een orthopeed, die 500 linkerknie operaties per jaar doet, en geen idee meer heeft van de verbindingen naar de rug, dan een wat meer generalist, die ook eens denkt aan het mogelijk gehinderd zijn op wervels in de rug.

Leuk om aan burgermensen e.e.a te vragen - wie weet komt ergens het "he, ik toevallig ook, en zo-en-zo behandeld"- doch IK acht mij in zoiets niet bevoegd. Ik vraag ook niet aan passagiers, hoe het vliegtuig gevlogen moet worden.

IK zou eens naar een andere arts / ziekenhuis gaan, desnoods in een ander land, bijv op vakantie met een goede reisverzekering.
Bijv:
a) Mijn lage rug problemen zijn in een Thais zhs -na 20 jaar rugpijn- gediagnostiseerd en in een Vlaams zhs geopereerd gezien de NL wachttijden, en in NL gerevalideerd.
b) mijn neuroloog dacht - na diverse tests - aan het "carpale tunnel syndroom" (= door afknelling prikkeling in de vingers), doch een ( inmiddels de 3e ) fysiotherapeut bewees, dat het een knelling onder het sleutelbeen was

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf had ook last van duizeligheid. Het klinkt misschien gek maar het bleek bij mij van de Oral-B Pro-expert Premium tandpasta te komen (!). Zelf uitgetest door een tijdje niet met deze pasta te poetsen en na een tijdje weer eens wel, na een keer poetsen met deze tandpasta ging de kamer al draaien. Meteen met deze tandpasta gestopt en geen duizeligheid meer gehad. Mijn zus had ook al langer last van duizeligheid en liep bij meerdere artsen die niets konden vinden, ook zij gebruikte Oral-B tandpasta. Zij is hier mee gestopt en sindsdien ook geen duizeligheid meer.
Ik weet niet of u deze tandpasta gebruikt maar misschien een tip.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2015 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@bikkes
Wat u zegt daar heb ik nog nooit van gehoord,ik gebruik de Oral-B tandpasta van de aldi maar dat duizeligheid te maken kan hebben met het gebruik van een bepaald merk tandpasta is nieuw voor mij.
Maar de bepaalde oefeningen die hier genoemd worden doe ik al,maar het vreemde is,dat als ik een bepaalde oefening doe de duizeligheid na 1 oefening (bijvoorbeeld,van zitten naar liggen)de duizeligheid weg is en het kan dagen goed gaan en denk dan heyy het is weg,maar zo ineens is het er weer als ik bijvoorbeeld zijdelings of voorover buig om de vaatwasser uit te pakken of iets uit een keukenkastje wil pakken en als ik dan weer rechtop ga staan is de duizeligheid binnen een aantal seconden alweer weg,en als ik diezelfde beweging weer maak! Totaal geen last.
Twee huisartsen en de fysio hebben alle drie de mening dat de klachten een combinatie zijn van stress en een nekblessure.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2015 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

nokkenas schreef op zaterdag 21 nov 2015, 12:03: Heeft u al eens koolmonoxide in uw huis laten meten?

Wat een onzin verhaal uwerzijds, sloeg nergens op, daar wordt u niet duizelig van.

Als CO-intoxicatie van toepassing zou zijn, dan kunt u het na 30 secondes niet meer navertellen, comateuze fase en na 1 minuut treedt de dood in.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2015 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

1953,
totale onzin wat u hier beweert.
Het is wel degelijk mogelijk dat er een geringe vorm van koolmonoxide in een ruimte aanwezig is.
Zonder het rampscenario dat u beschrijft.
Duizeligheid kan wel degelijk worden veroorzaakt door een geringe aanwezigheid van koolmonoxide.
+++++++++++++++++++++++++++++++++=========

1953 schreef op woensdag 25 nov 2015, 22:16:
nokkenas schreef op zaterdag 21 nov 2015, 12:03: Heeft u al eens koolmonoxide in uw huis laten meten?

Wat een onzin verhaal uwerzijds, sloeg nergens op, daar wordt u niet duizelig van.

Als CO-intoxicatie van toepassing zou zijn, dan kunt u het na 30 secondes niet meer navertellen, comateuze fase en na 1 minuut treedt de dood in.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2015 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@1953, als er een koolmonoxide meter in huis is; dat waarschuwt tijdig!! en hoeft uw gruwel verhaal helemaal niet gesteld te worden. Iedereen met een geiser/cv zou zo'n ding in huis moeten hebben!

ve
door verwijderd - Nov 25, 2015 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@1953

Misschien dan dit maar eens lezen.

[bewerken]Symptomen
Een koolstofmonoxide vergiftiging begint meestal met hoofdpijn, vermoeidheid, wat misselijkheid en sufheid. Het slachtoffer wijt deze klachten vaak niet aan koolstofmonoxide en zoekt een andere verklaring. In een later stadium treden bewustzijnsstoornissen op, met misselijkheid braken, diepe bewusteloosheid en overlijden.
Symptomen van koolstofmonoxide vergiftiging (tussen haakjes het percentage van het hemoglobine dat gebonden is met koolstofmonooxide)[3][4][2]:
Kortademigheid bij inspanning (10-25%), versnelde ademhaling
Hoofdpijn en misselijkheid (10-30%)
Duizeligheid (25-4

ve
door verwijderd - Nov 25, 2015 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, bron vergeten
Bron Eerste hulp Wiki.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 05:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

madras schreef op donderdag 19 nov 2015, 18:02: Heb nu al zo,n 2 maanden last van duizeligheid,niet continu maar vooral bij het van zitten naar liggen en liggen naar zitten,maar soms ook als ik gewoon zit.de huisarts zegt dat het komt door een combinatie van stress en een nek blessure,en de fysio zegt hetzelfde.Moet nu oefeningen doen(snel van zitten naar liggen en vise versa) het gaat een paar dagen redelijk maar er zijn ook dagen bij dat ik er heel veel last van heb.wie heeft ervaring met deze (volgens arts en fysio) positie duizeligheid.

Ik ben geen arts en pretendeer dat ook absoluut niet te zijn.
Ik denk bij de klachten meteen aan bloeddoorstroming die beperkt is.

Los gezien van uw klacht raad ik iedereen aan dagelijks 100 mg aan Acetyl-Salicyl-zuur te nemen, veel artsen doen dat ook uit voorzorg. Het klinkt allemaal eng, maar het is gewoon Aspirine, maar dan in een hele lage dosering. Koop gewoon Aspirine met 500 mg per tablet per dag (bij de drogist, maar dan wel ASS Acetyl-Salicyl-zuur en geen APC of Paracethamol) en knip die tabletten in 4 stukjes. 100 mg per dag is beter dan 500 mg per dag.
Wat doet het: het schakelt je bloedplaatjes uit. Als je een wondje hebt, dan verkleven de bloedplaatjes om het bloeden sneller te stoppen. Het probleem: je bloedplaatjes gaan op oudere leeftijd ook in je aderen verkleven en zorgen dan mede voor verstoppingen in je aderen.

NOGMAALS, dit is geen doktersadvies en ZEKER geen oplossing voor het probleem van TS, maar wel een goede tip voor een ieder boven de 45 jaar oud.

@TS, uitdrukkelijk: laat je doormeten in het ziekenhuis. Een CT-scan geeft meestal wel uitslag, maar niet altijd.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begon doezelig dit topic te lezen, vanaf de eerste bijdrage tot aan nu, de laatste bijdrage.

Nu ben ik duizelig.

Kan ik de declarative indienen bij de Verenigde Vrijetijds Artsen in dit topic?

Ik hoop minstens zes duzend euro vangen.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mooi he,
al die tips van onze medicijnmannen / vrouwen.
Maar het zijn er zoveel verschillende dat je er gewoon duizelig van wordt.

Wat de hier gegeven aspirine tip betreft : als je al bloedverdunners / antistollingsmiddelen gebruikt kan het een ongewenst resultaat geven.
Volg deze tip dus niet klakkeloos op.

En wat koolmonoxide betreft : ik heb een CO meter besteld, dan kan ik meten of er CO in mijn huis aanwezig is.
Ik bedoel dus niet een CO melder (Tenormin noemt dit foutief een meter) maar echt een meter met uitlezing, die de lucht meet.
Kost een beetje, maar veiligheid mag van mij wel wat kosten.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op donderdag 26 nov 2015, 16:27:
Ik bedoel dus niet een CO melder (Tenormin noemt dit foutief een meter) maar echt een meter met uitlezing, die de lucht meet.
Kost een beetje, maar veiligheid mag van mij wel wat kosten.

Ja, dat is inderdaad foutief geschreven, heb dat bij preview over het hoofd gelezen, excuses voor meter wat melder moet zijn. Zou met een *edit* knop op de site beter zijn gegaan!

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tenormin,
geeft nix, dit kleine foutje.
Ik meet het maar even.
Ohnee, ik bedoel ik meld het maar even.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++==

quote=tenormin schreef op donderdag 26 nov 2015, 16:45][

Ja, dat is inderdaad foutief geschreven, heb dat bij preview over het hoofd gelezen, excuses voor meter wat melder moet zijn. Zou met een *edit* knop op de site beter zijn gegaan!

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nokkenas
Koolmonoxide kan onmogelijk een oorzaak zijn.
Woon in een flat en heb geen eigen verwarmingsketel en geen geiser voor het warme water uit de kraan of douche.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het valt me op dat er niemand reageerd op de reactie van bikkes (duizeligheid door tandpasta)
Maar ondanks dat ik het ook een erg ongeloofwaardig verhaal vond,ben ik vanmorgen begonnen om m,n bijtspijkertjes te poetsen met een andere tandpasta.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een reacties, je zou door de bomen het bos niet meer zien. Het duizelt mij ervan. Wat nu te doen? Ik blijf erbij om via een huisarts een verwijzing te vragen naar een KNO-arts. Mocht het niets zijn met het evenwichtsorgaan dan kan deze weer verwijzen naar een neuroloog of een andere specialist. Ja het is een lastig moment in het jaar. En ja de eigen bijdrage is een behoorlijke last, we willen die liever niet en het wordt ook nog hoger in 2016. Onzekerheid maakt het zeker niet beter. En zolang er geen gerichte onderzoeken zijn gedaan, blijft het hopen dat de klacht vanzelf ophoudt. Maar dan blijft de vraag toch bestaan waar het vandaan komt. Ik hoop voor u dat u duidelijkheid mag krijgen over wat er aan de hand is.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2015 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zoals ik in m,n reactie van 26-11-2015 om 18.14 uur al gemeld had een andere tandpasta gebruikt want dacht:ga dat na de reactie van bikkes toch een keer proberen.
Het kan pure toeval zijn,maar vandaag voor de zevende dag achtereen niet duizelig meer geweest,en tja om er zeker van te zijn dat het aan de tandpasta heeft gelegen zou ik weer moeten gaan poetsen met de Oral-B maar na 10 weken last te hebben gehad van die duizeligheid wacht ik daar even mee want ben allang blij dat ik er nu vanaf ben.
De nek klachten zijn er nog wel maar wat ben ik blij dat de beangstigende duizeligheid nu weg is (afkloppen)
Heb ook op internet zitten zoeken,en heb gelezen dat er inderdaad een verband kan zijn met duizeligheid en het gebruik van een tandpasta.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2015 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is mooi, meld het ook aan uw huisarts.

J. Schipper
door J. Schipper - Dec 10, 2015 om 16:12
64 Antwoorden / 30 Vragen

Heb je geen last van labyrinthitis? Oftewel draaiduizeligheid. Zoek dat eens op op internet en kijk of je er wat aan hebt.

zoekster
door zoekster - Dec 10, 2015 om 16:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ach, al zoveel antwoorden zijn gegeven op deze vraag, maar helaas, die zijn verdwenen in het zwarte gat. De astronomen hebben het er nog over en zijn er helemaal draaiierig van.

costnix
door costnix - Dec 10, 2015 om 22:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Bij een te lage bloeddruk kan het voorkomen, dat u bij het van positie wisselen duizelig wordt. Dit wordt orthostatische hypotensie genoemd,