ma
door marco Jan 9, 2019 om 16:41
Voeding & gezondheid
Egg -sellent

goedemiddag .mijn naam is marco zalm.
en er zit me iets niet lekker .kunnen jullie soms egg - sellent  stichting beheer derdengelden ? nou dat is een organisatie die geld verdienen over jonge kinderen dr rug .
het is een mega grote tussen  leverancier die kinderen langs de deuren eiren verkopen met hun bolderkarretje .zogenaamde bleie eiren zoals hun t noemen .maar het zijn gewoon ordinaire scharrelkip eiren met de code 2-nl-4364405 .de kinderen denken nou die hebben een mooi leven.
niet dus.
 de eiren komen als t goed is van smits b.v te rijen
de factuur van stichting beheer derdegelden egg sellent gieterijstraat 87 ridderkerk
en als je contact opneemt met dit nr 0180-622633. krijg je zie hieronder.

V & V Commodities VOF in Barendrecht

Veevoeder1e Barendrechtseweg 682992XCBarendrecht
mijn gevoelzegr dat er iets niet klopt .ik kan ernaast zitten hoor. maar misschien is t een item om hier iets mee te doen.
[edit gegevens verwijderd - redactie]

24126 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 9, 2019 om 16:53
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt dat deze opomerking is bedoeld voor de readactie van het Kassa programma. Wij zijn vrijwilligers die op basis van kennis, ervaring etc. vragen proberen te beantwoorden. Ik ken de stichting die u noemt niet.

jo
door jorisw - Jan 9, 2019 om 16:57
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Haal je telefoonnummer even weg, voordat een lolbroek allerlei abonnementen voor je besteld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 9, 2019 om 16:57
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb de website bekeken en ook ik zet vraagtekens. De vraagtekens betreffen dan vooral of hier sprake is van zeer jonge kinderen, of in ieder geval kinderen die volgens de wetgeving nog niet mogen werken. Op zich een 'aardig'verdienmodel. Het lijkt op een colportage instelling en niet bestemd voor een goed doel of goede doelen m.u. privé doel van de bestuurder. Maar ik kan het mis hebben.

https://www.egg-sellent.nl/

I
k heb de redactie van de site gevraagd uw telefoonnummer te verwijderen.

marita5
door marita5 Jan 9, 2019 om 17:14
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@gerritaltena , werken met kinderen van 13 jaar tot +16 jaar .

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 9, 2019 om 17:39
16827 Antwoorden / 202 Vragen

En zoials de wettelijke regeling interpreteer mag het dus niet https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jongeren-en-werk/vraag-en-antwoord/welk-werk-mogen-kinderen-van-13-en-14-jaar-doen

Z
elfstandig weekbladen verspreiden maag ook niet als voorbeeld.

Ook: http://www.arbeidstijdenwet.nl/werken-regels-kinderen-13-14-jaar/ en dus niet op schooldagen
(Niet uit te sluiten zijn ook eventuele fiscale problemen)

marita5
door marita5 - Jan 9, 2019 om 17:10
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marco ,

Lees ook hier , klik op de rode regels

https://www.egg-sellent.nl/eieren1

Staat ingeschreven bij Kvk als Groothandel Egg- sellent Bv groothandel in eieren  , zie hier het adres , het bovenste woord op de vlag kan ik niet lezen, de rest totaal leverancier met een groen hart .
tel nr :078 - 7400044

https://www.google.nl/maps/place/Wattstraat+17,+3335+LV+Zwijndrecht/@51.8288009,4.6199509,3a,15y,301.51h,101.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKVy7bt5MB7XP_de1J1VjFw!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47c42e8a6d147527:0x8e1ae7d13e60e9aa!8m2!3d51.8290039!4d4.6193684?hl=nl

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=70482136&start=0&site=kvk2014

gerbera
door gerbera Jan 12, 2019 om 12:04
7358 Antwoorden / 14 Vragen

het bovenste woord op de vlag kan ik niet lezen,

de wind stond bij mij wat gunstiger, er staat Facilitair totaal ;-))

marita5
door marita5 Jan 12, 2019 om 12:05
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Dank u wel , ik zat al te wachten op uw grapje , kon niet missen ;-))

Ge
door Genee - Jan 9, 2019 om 17:17
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet waar u zich druk over maakt, de jonge kinderen of dat het maar scharreleieren zijn.
Zie geen verschil met kinderen van 15 jaar die een krantenwijk hebben of werken als afwashulp b.v.

gerbera
door gerbera - Jan 12, 2019 om 12:02
7358 Antwoorden / 14 Vragen

de kinderen denken nou die hebben een mooi leven.

Dacht u nu werkelijk dat die "kinderen" dat denken, die denken alleen maar aan het zakcentje wat ze verdienen.
Daarnaast wordt in overleg met de ouders gekeken of het "kind" er voor geschikt is.
Kinderen onder de 16 jaar doen geldtransacties dus lopen niet met geld op zak.
En wat is er ordinair aan een scharrelei.

mijn gevoelzegr dat er iets niet klopt .ik kan ernaast zitten hoor.
U zit er dus naast.

marita5
door marita5 Jan 12, 2019 om 12:08
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij dat jongeren ook begeleid worden door 18+ ers : Egg-sellent is op zoek naar 18+ers die willen helpen bij het opzetten van nieuwe wijken. Ben jij; spontaan, enthousiast, klantvriendelijk, kan je goed omgaan met jongeren, ben je 3 avonden per week beschikbaar en heb je dan een vervoersmiddel ter beschikking? Dan zijn we op zoek naar jou!

Egg-Sellent
door Egg-Sellent - Jun 18, 2019 om 12:14
1 Antwoorden / Vragen

Beste Marco Zalm,

Wat jammer dat je een vervelend gevoel krijgt bij ons bedrijf. Ik geef via deze reactie graag wat uitleg, in de hoop dat dit onduidelijkheden en onjuistheden weg neemt.

Stefan is 12 jaar geleden begonnen met het verkopen van verse eieren bij hem in de straat. Mensen waardeerden dit initiatief en vonden het fijn dat er verse eitjes van de boer aan huis werden bezorgd. Na een aantal jaar vond het broertje van Stefan het ook leuk om af en toe te helpen, maar dat helpen ging over in zelf een aantal klantjes bedienen. Gevolgd door een neefje, nichtje en vriendjes/vriendinnetjes van deze personen, die ook op zoek waren naar een leuk bijbaantje. Jongeren willen graag wat doen, maar kunnen op weinig plekken aan de slag. Daarbij kreeg Stefan heel veel positieve reacties van de ouders die aangaven dat de jongeren heel veel van dit baantje leerden: het contact, rekenen, communiceren, discipline enzovoorts. Het animo en de persoonlijke ontwikkeling van de jongeren vormde de aanleiding om een bedrijfje Egg-sellent op te richten.

Egg-sellent haalt de eieren op bij de boer waar de kippen, binnen, vrij rondscharrelen (code 2). Aan het voer worden geen antibiotica, vismeel of andere aanmaakmiddelen toegevoegd. Het zijn gewoon normale eieren voorzien van een code, die voldoen aan alle kwaliteitseisen (HACCP, IKB, CAT). De eieren zijn alleen veel verser als in een supermarkt. Egg-sellent levert inmiddels veel eieren aan bedrijven & consumenten. De afbeelding die u bij het bericht plaatst komt dan ook niet overeen met hoe onze kippen leven.

De jongeren berichten Egg-sellent op eigen initiatief dat ze bij hun in de wijk eieren willen verkopen, vervolgens gaat iemand van Egg-sellent even bij diegene thuis langs om, in bijzijn van de ouders, kennis te maken. Egg-sellent helpt, wanneer de ouders van jongeren dat willen, de jongeren op pad. We coachen de jongeren totdat we tenslotte levert Egg-sellent wekelijks verse eieren bij de jongeren.

De contactgegevens die u benoemd zijn van onze accountant en kloppen wel degelijk, alleen komen ze inderdaad niet overeen met onze eigen contactgegevens.

Hierbij onze contactgegevens, Tel.: 078-740 0044. Mail: mail@eggsellent.nl. Deze kunt u ook vinden op onze Facebook pagina en website www.egg-sellent.nl.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog meer vragen hebben, schroom niet om contact op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Team Egg-sellent

costnix
door costnix Jun 18, 2019 om 14:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dit SPAMbericht had u ook via een privébericht aan de vragensteller kunnen sturen.

pino123
door pino123 Jun 18, 2019 om 15:19
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ze hadden ook helemaal niet hoeven reageren.... Ik vind het persoonlijk wel netjes..

tijger1
door tijger1 Jun 18, 2019 om 16:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Privébericht?

costnix
door costnix Jun 18, 2019 om 16:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ben in de war met Radar. Daar kan het wel.
Ik vind het spam (en gerapporteerd”) en mosterd na de maaltijd. Eggsellent doet mij denken aan Mr. Burns van De Simpsons. Zijn catchphrase “Excellent” spreekt hij zo uit.

Dy
door DylandeSnoo - Sep 12, 2019 om 19:58
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb voor de zomervakantie stage gelopen bij egg-sellent en ben gestopt omdat het mijn moraal te boven ging.

Egg-sellent bied geen contracten aan aan hun loopjongeren en dat is om een reden.
"aansprakelijkheid"
Deur aan deur verkoop wordt afgekeurd onder de wet.
wettelijk gezien leveren hun alleen op bestelling en de kids maar risico lopen.

Ik ben een pacemakerpatient en kreeg
tijdens mijn stage een optater..
2 dagen huilen gingen ze janken over hun "aansprakelijkheid".

Maarja ik ben een watje, dus ben netjes weggegaan en heb mezelf in kunnen houden.

Ook zijn ze gierig ik heb namelijk overuren gedraaid tijdens mij stage en die zou ik betaald krijgen.. ik heb geen cent gezien.

Het zijn nepe walgelijke zakenmannetjes die doen alsof ze het beste voorstreven heb onder de jongeren.
Maar als de politie komt tijdens de levering zijn ze ineens niet aansprakelijk.

aurora1
door aurora1 Sep 12, 2019 om 22:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat walchelijk dat u hier klaagt  met een eenzijdig verhaal over een bedrijf. Als u problemen met dat bedrijf heeft moet u dat met het bedrijf oplossen. Uw moraal vind ik verre van geweldig, eerder het tegendeel. Hebben ze u weggestuurd wegens niet voldoen?
Als uw gezondheid zodanig is dat u daar geen stage had mogen lopen, dan heeft u informatie daarover achtergehouden.
Roddelen over bedrijven hoort hier niet thuis maar kunt u bij u privé ventileren. Dit is een rubriek Vraag & Beantwoord.
Lees de spelregels maar eens door, waarmee u had moeten beginnen.

Verder is het wel handig om naar de datum van een topic te kijken.

panter22
door panter22 Sep 13, 2019 om 08:47
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een slechte ervaring gehad en dat is vervelend, zo tijdens je stage. Als je stage loopt, dan krijg je meestal geen vergoeding voor je gemaakte uren. Moelijk wel een stagevergoeding.
Waar jij tegenaan loopt is dat de jongeren wederverkoper zijn. Zij kopen de eieren bij egg-sellent en verkopen die weer.

Dy
door DylandeSnoo Oct 8, 2019 om 11:08
1 Antwoorden / Vragen

De wederverkopers kunnen beter direct zelf bij een leverancier afhalen en gewoon alsnog in hun wijken blijven lopen en de tussenpersoon "eggsellent"ertussen uithalen.

Is namelijk voor de wederverkopers even illigaal, als je dan toch risico loopt doe het dan goed.

aurora1
door aurora1 Oct 8, 2019 om 14:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En daarom werkt u in die Theetuin of bij die Bowling als afwasser?