lexgensen
door lexgensen Dec 28, 2007 om 21:57
Voeding & gezondheid

Electrische sigaret

Ik heb alle eerdere discussies hierover gemist. Vraag:

Ik heb vlekjes op mijn stembanden en mag absoluut niet meer roken. Dat is heeeeel erg moeilijk Is een electrische sigaret een uitkomst? Nicotine? Ontwenning? Gewoontes?

Wie heeft ervaring?

Ik rook 3 pakjes zware van Nelle per week

14470 13 Rapporteer

labswans
door labswans - Dec 28, 2007 om 22:11
1918 Antwoorden / 10 Vragen

U zegt dat u moet stoppen met roken : mooi voornemen voor de komende tijd in uw leven.

Maar u wilt grijpen naar een alternatief : de ekectrische sigaret

Dit is voor u ook geen alternatief.

Waarom ? Hierin zit nicotine in een ampul welke bij elke haal in uw lichaam wordt opgenomen. De nicotine is voor u waar u vanaf moet lijkt mij. Daar gaat het nu juist om toch ?

Stoppen is moeilijk maar als u een sterke wil heeft om toch door te willen leven is abrupt stoppen een must lijkt mij.

De nicotine in de ampul heeft u sneller binnen in een grotere dosis dan met de sigaret. Er zit op sommige exemplaren wel een beveiliging dat u niet te veel halen kan nemen maar niet op alle versies.

mijn advies is niet aan de electrische sigaret te beginnen in uw geval. Er zal dan geen verbetering in uw situatie komen dan dat uw portomonee snel leeg raakt en dat u gezondheid verslechterd  en niet verbeterd.

succes met stoppen met roken , labswans

stacey
door stacey - Dec 28, 2007 om 22:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Hier kun je meer lezen;

Forum - supersmoker

Forum - Electronische sigaret

Groetjes,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 28, 2007 om 22:21
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Als u helemaal niet meer mag roken, voor uw eigen bestwil: niet meer roken! Helemaal dus niet.

lexgensen
door lexgensen - Dec 29, 2007 om 18:04
274 Antwoorden / 88 Vragen

bedankt voor de reaktie en goede wensen

lexgensen
door lexgensen - Dec 29, 2007 om 18:05
274 Antwoorden / 88 Vragen

Veel zin en onzin gelezen op de gegeven adressen dank voor je reaktie

lexgensen
door lexgensen - Dec 29, 2007 om 18:06
274 Antwoorden / 88 Vragen

Bedankt voor je reaktie. Je stelt het simpel, maar je hebt wel gelijk

wi
door wippie - Dec 29, 2007 om 18:17
260 Antwoorden / 0 Vragen

Als eigenaar van een zowat 70 jarig bestaande familie tabaks speciaalzaak waarvan ik in mijn 43e jaar bezig ben heb ik een advies. Begin niet aan alternatieven die U alleen maar veel geld kosten. Ik kan het nog niet, ja geen karakter schijnt dat te heten, maar ik sta wel iedere dag van s' ochtends vroeg tot een late sluitingstijd, tussen deze producten, een ding geef ik U mee, het is verdomde moeilijk maar stop met roken. Geef geen geld uit aan alternatieven

aurora35
door aurora35 - Jan 16, 2008 om 00:33
8 Antwoorden / 1 Vragen

"Waarom ? Hierin zit nicotine in een ampul welke bij elke haal in uw lichaam wordt opgenomen"

Niet helemaal waar. In de doos zitten 5 ampullen met en 5 ampullen zonder nicotine. Je kunt dus zelf kiezen wat je wilt. Daarnaast kun je ook volledig overstappen met de elektronische sigaret op nicotinevrije ampullen.

aurora35
door aurora35 - Jan 16, 2008 om 00:42
8 Antwoorden / 1 Vragen

Beste.

Ik heb zelf ervarig met de elektronische sigaret en ik moet eerlijk zeggen dat het mij enigszins toch wel wat tegenvalt. Als roker ben je gewend dat je rook inademt om dat daarna weer te kunnen uitblazen. Dit gebeurt niet echt met de elktro sigaret. Er komt maar weinig rook vrij en dat is best vreemd. Daarnaast is de smaak bij verreweg niet te vergelijken met de smaak van een gewone sigaret. Dit ga je dan weer missen...vind ik dan. Je hebt niet het gevoel dat je rookt.

Aan de andere kant zie en ervaar ik ook wel wat voordelen. Het is een goed alternatief voor mensen die echt willen stoppen met roken, maar toch nog graag iets in hun mond nemen dat vergelijkbaar is met een sigaret. Je mag en kunt het overal gebruiken. Het is onschadelijk (zeker als je de nicotinevrije ampuls neemt). In kosten valt het ook best mee. Eenmalig 65,00 en 5 ampullen kosten 6,95. Met 5 ampullen doe je gemiddeld 5 weken als je normaal 20 sigaretten per dag zou roken. Er zit ook een blokkeringssysteem op. Wanneer je meer dan 15 keer per minuut doet inhaleren, dan blokkert de sigaret en moet je wachten. Zo beperk je je rookgedrag en minder je vanzelf.

Ik meen wel te hebben begrepen, dat de elektro sigaret niet echt geschikt is voor middelzware tot zware rokers? Maar daar kan ik niet goed over oordelen, aangezien ik niet meer dan 10 sigaretten per dag rook. Ook moet ik eerlijk bekennen dat ik nog steeds gewone sigaretten ben blijven roken....

Ik hoop dat je iets met deze informatie kunt en dat het je helpt bij het maken van een weloverwogen keuze!

Succes ermee.

Groetjes, Aurora.

elenay
door elenay - Jan 16, 2008 om 00:50
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Misschien heb je hier wat aan. Gewoon stoppen is uiteraard het beste, maar ik weet uit ervaring van mensen om me heen , dat ze bij Kruidvat valeriaan capsules kopen. Dat houd je rustig, en door de valeriaan verlang je niet mee zo naar nicotine. In mijn kruidenboek staat dus ook : De valeriaanwortel bevat essentiéle olie en valepotriaten die een zeer gewaardeerde, kalmerende werking hebben. Valeriaan wordt met succes gebruikt bij stress en angstgevoelens-zonder de kans op gewenning of een slaperig gevoel overdag. Tevens wordt het ingezet als hulpmiddel bij het stoppen van roken. En het is lekker goedkoop, hartelijke groet en succes, Elena

lexgensen
door lexgensen - Jan 16, 2008 om 17:48
274 Antwoorden / 88 Vragen

dank voor je antwoord. inmiddels rook ik niet meer en dit hoop ik volte houden

lexgensen
door lexgensen - Jan 16, 2008 om 17:49
274 Antwoorden / 88 Vragen

bedankt voor je antwoord en tip. inmiddels ben ik gestopt.......

aurora35
door aurora35 - Jan 16, 2008 om 17:54
8 Antwoorden / 1 Vragen

Wat goed om te horen dat je gestopt bent! Daar heb ik echt bewondering voor! Klasse zeg!

Volhouden en zeer zeker trots op jezelf zijn hoor!

Groetjes, Aurora.