El
door Els Blok Jul 13, 2022 om 14:31
Voeding & gezondheid

Er heerst ook n vreselijke mollenplaag .In ieder geval in Amsterdam

Uit eigen ervaring weet ik dat er n vreselijk mollenplaag heerst. En, niet bij mij inde buurt maar ook in Amsterdam, een heuse rattenplaag. Het is zo ontzettend onnozel wat hiermee nu gebeurd.
En dat komt NIET door fouten van bewoners, maar doordat de overheid zich er niet meer nee bemoeit. Het Was goed geregeld
Ratten verspreiden ziektes en mollen ondergraven vanalles... maar vooral mollen in dijken zijn in n land als Nederland echt n bedreiging.
Wat wel gebeurt: er komt hier in de buurt n man van onderhoud .... de molshopen met n grote schep plat slaan... ( zelf gezien en met de man gesproken)echt te absurd voor woorden .. en de laatste tijd rijden ze over de hopen heen

1861 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 13, 2022 om 14:35
16843 Antwoorden / 202 Vragen

Nou en?? Wij zijn vrijwilligers die proberen op basis van eigen kennis en ervaring vragen van consumenten te beantwoorden.
Het lijkt mij dat u met deze klacht bij het Amsterdamse uw Gemeentebestuur moet zijn. Dat afgezien van het absolute gegeven dat mollen ook een gunstig effect hebben op het bodemmilieu.M.i. is een en ander nog altijd goed geregeld en wordt er gehandeld indien er veel overlast is. Is het mollenseizoen niet ook al voorbij?

gr
door gravin2 Jul 13, 2022 om 15:51
24 Antwoorden / Vragen

"nou en?"

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 13, 2022 om 14:46
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Om zelf actie te ondernemen.

MOLLENDOEK OM MOLLEN TE WEREN

Mollendoek is een diervriendelijke oplossing tegen mollen. Door het mollendoekhorizontaal te plaatsen onder het grasveld maken mollen geen kans meer in de tuin- en landschapsarchitectuur. Met het mollendoek zijn molshopen en ondergravingen verleden tijd. Nooit meer last van molshopen in de tuin!

Mollendoek Mollenwering Rootbarrier

https://appeltern.nl/nl/tuinadvies/tuinieren/mollen_in_mijn_tuin_wat_kan_ik_doen

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 13, 2022 om 16:04
16843 Antwoorden / 202 Vragen

@SJOPPY, vraagstelster suggereert dat dat ongeveer in geheel Nederland aan de orde is. Met knipoog :-)

Gr
door Grunn1 - Jul 13, 2022 om 14:47
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Een groot deel van de randstad ligt onder de zeespiegel en zal door de stijging van de zeespiegel binnen een aantal jaren terug worden genomen door de zee. Dankzij de mollen kan dit iets eerder gebeuren.

ju
door juliomariner - Jul 13, 2022 om 14:55
1324 Antwoorden / 2 Vragen

De mol en bruine en zwarte rat zijn niet beschermd en zouden in pricipe bestreden mogen worden.
De mol zou met klemmen gevangen kunnen worden echter lijkt me dat midden in Amsterdam niet zinvol omdat de klemmen zeer waarschijnlijk gejat zullen worden. In het verleden was er een chemische bestrijding d.m.v. mollentabletten mogelijk. Deze vormden een giftig gas. Dit is volgens mij echter niet meer toegestaan.
Er zijn zgn mollenverjagers verkrijgbaar welke met geluidsgolven werken of geurzakjes maar het schijnt dat dit niet goed werkt.
Carbid in de gangen leggen wordt ook gezegd maar uit eigen ervaring weet ik dat de mollen hier hartelijk om lachen en gewoon verder gaan met ngangen graven.
Ratten bestrijden met gif mag alleen door professionele bestrijders.

pino123
door pino123 - Jul 13, 2022 om 15:06
2763 Antwoorden / 14 Vragen

En dat komt NIET door fouten van bewoners

Nee hoor, komt niet doordat iedereen zijn zooi op straat gooit.....

ne
door neodutchio - Jul 13, 2022 om 15:27
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Ratten komen niet even gezellig buurten, zij komen daar waar eten is. De overheid zal daar geen veroorzaker van zijn.

Be
door Bewaklu - Jul 13, 2022 om 15:35
131 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is geen klaagforum. Bericht gemeld.

Redacteur
door Redacteur - Jul 13, 2022 om 16:09
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Dank voor je bijdrage. Het Kassa-forum Vraag & Beantwoord is specifiek bedoeld voor het stellen van vragen over een consumentenkwestie. Omdat dit topic geen verzoek om advies bevat, sluiten we het bij dezen.

De redactie

Franske1958
door Franske1958 - Jul 13, 2022 om 16:10
426 Antwoorden / 2 Vragen

Zoek eens op Google hoe U mollen moet mollen, en U krijgt heel veel antwoorden.