ka
door kasperarie Dec 4, 2015 om 13:39
Voeding & gezondheid

Ervaring met dierenarts korsten in Duitsland tov nl

Onze newfoundlander loopt met haar rechter voorpoot mank,dit is de ene keer erger dan de andere keer ,het begin van het loper gaat het moeilijkst na 10/20 meter gaat het een stuk beter,volgens de dierenarts moet er een operatie volgen,kosten €1000

er zou iets in het kniegewricht niet goed zijn.

zijn er mensen die ervaring hebben met dierenartsen in Duitsland ,

deze zouden hele andere prijzen rekenen dan in Nederland .

37222 6 Rapporteer

adjepatatje
door adjepatatje - Dec 4, 2015 om 13:50
16 Antwoorden / 34 Vragen

In principe is bijna alles goedkoper in Duitsland. Niet flauw bedoeld! Het is zeker de moeite waard om het te proberen. Ik zou de dichtsbijzijnde gewoon even bellen. Op google staat wel het één en ander, maar ik zie niet meteen het verschil voor een aandoening als deze.

mahadma
door mahadma - Dec 4, 2015 om 13:57
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Net even wat gegoegeld, een hondensite schreef dat ze vaak voordeliger zijn, kwalitatief wordt er goed over geoordeeld.  Maar resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor nu.

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2015 om 13:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit trad niet zo lang geleden bij mijn hondje ook op. Op het laatst liep ze wel eerst 500 meter op drie pootjes. Dan na verloop van tijd weer goed.

Dus pootje onderzocht niets te zien. Dierenarts, ontstekingsremmers en pijnstillers voorgeschreven, had geen effect. Terug dierenarts, diagnose, moet wel artrose zijn.

Dierenarts heeft glucosamine voorgeschreven in poedervorm. Ik had daar weinig vertrouwen in, maar tot mijn verbijstering liep ze na een week weer de deur uit op vier pootjes. Alleen als ze een tijd gelegen heeft en gaat dan lopen, trekt ze nog even met die ene.

Het poeder strooi ik over haar eten en schijnt heel erg lekker te zijn, want ze likt haar bord af. Je schijnt ook brokken te hebben, waar dat glucosamine al in verwerkt is, maar mijn hond eet rauw vlees.

Dus uit persoonlijke ervaring zou ik zeggen, probeer eerst dat. Opereren kan altijd nog.

boxermail
door boxermail - Dec 5, 2015 om 18:16
1 Antwoorden / Vragen

Dierenarts in Duitsland is met een operatie duurder. Men berekend er alle gebruikte middelen apart.

Dus gebruik operatietafel, verdoving, infuus etc. worden samen opgeteld.

Zelf lang in Duitsland getraind met mijn honden. Je ziet dan wel eens een rekening.

Uit U verhaal zou het atrose kunnen zijn. Hierdoor komen er kleine deeltjes kraakbeen vrij.

Het verhaal van tijger1 is een goed advies. Men kan ze ook verkrijgen bij drogisterijen.(glucosamine) in tabletvorm.

Even omrekenen naar het gewicht van de hond.

Mocht dit niet helpen dan zou ik U naar de dierenkliniek in klijndijk(bij Emmen) verwijzen.

Daar heeft men een disipline orthopedie.(www.artsendier.nl) Ik heb er diverse honden met o.a.knieproblemen

doorgestuurd. Een faire prijs met goed resultaat.  Succes!!

ro
door roefmirjam Dec 5, 2015 om 19:55
1 Antwoorden / Vragen

Ik kan diverse facturen laten zien van Nederlandse Dierkliniek waar elk gaasje doekje watschijfje naaldenbed en wat nogal meer vermeld staat. Tot €700,- toe.

ro
door roefmirjam Dec 5, 2015 om 19:55
1 Antwoorden / Vragen

ro
door roefmirjam Dec 5, 2015 om 19:55
1 Antwoorden / Vragen

boxermail
door boxermail Dec 6, 2015 om 17:59
1 Antwoorden / Vragen

Helaas wordt de dierengeneeskunde steeds commerciëler Gelukkig heb ik hier geen ervaring mee. Ik spreek 1 prijs af voor een operatie inclusief vervolg consulten, Men kan het altijd in Duitsland proberen. Vraag dan duidelijk wat inclusief is.

ro
door roefmirjam - Dec 5, 2015 om 19:47
1 Antwoorden / Vragen

Wij zijn met onze hond diverse malen naar Duitsland geweest, voor scan en medicatie. Veel goedkoper. Scan kost hier in Nederland meer dan €400,- vertelde onze dierenarts die dit zelf niet kon. In Duitsland vanaf €150,- ook de medicatie en inentingen schelen aanzienlijk . Wij waren bij tierkliniek Camp in Kleef. Goede ervaring. Consult is ook veel goedkoper, arts belt ook nog om te informeren tenminste in ons geval. Voor kleine dingen zoals inentingen gaan we naar onze eigen dierenarts, omdat het 46km van ons vandaan is, is dat de moeite niet. Maar mocht er iets kostbaarders aan de hand zijn informeren we toch echt over de grens.

pi
door pieterwolters - Dec 7, 2015 om 13:50
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien de (loon)kosten in Duitsland zou ik er eerlijk gezegd niet al teveel van verwachten van de prijzen. De loonkosten zijn daar weliswaar iets lager dan hier, maar ook weer niet zoveel dat de tarieven heel veel lager zouden kunnen zijn. Als dat wel het geval is moet je opletten of ze wel hetzelfde doen voor het geld als hier.