J. Schipper
door J. Schipper Oct 13, 2017 om 13:35
Voeding & gezondheid

Ervaring met pijn s i gewricht

Ik zoek mensen die pijn hebben in het s i gewricht en hun ervaring hier willen delen, zoals doen ze gerichte oefeningen en welke (fysio) behandeling is effectief - als die er al is.

10262 11 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Oct 13, 2017 om 13:37
703 Antwoorden / 2 Vragen

sacro-iliacale gewrichten voor diegenen die niet weten wat het is of wat het inhoud ;-)

tenormin
door tenormin Oct 13, 2017 om 14:38
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Voor mij dus. ;-)

ge
door gewicht Oct 13, 2017 om 19:30
170 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zal toch op Google moeten zoeken welke gewrichten dat dan wel zijn.

tdmduc
door tdmduc Oct 14, 2017 om 12:36
703 Antwoorden / 2 Vragen

hoeft niet, ik had al een hyperlink in het antwoord verwerkt.. één klik was genoeg geweest.

ge
door gewicht Oct 14, 2017 om 12:45
170 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry tdmduc, je hebt volkomen gelijk. Ik ben nu op de hoogte.  Excuseer mijn gemakzucht.

tdmduc
door tdmduc Oct 14, 2017 om 12:48
703 Antwoorden / 2 Vragen

;-)

tijger1
door tijger1 - Oct 13, 2017 om 15:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem contact op met uw behandelend specialist.

boppe1943
door boppe1943 - Oct 13, 2017 om 15:06
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Als u googeld op "oefeningen s i gewricht" ziet u tal van websites waar u uit kunt kiezen. Ik wil u echter sterk afraden om aan de hand van filmpjes en tips oefeningen te gaan doen, want dat kan héél verkeerd aflopen (ik spreek uit ervaring!). Ga hiervoor naar een (fysio)therapeut in uw omgeving, die goed bekend staat. Of mogelijk kan uw huisarts een goede en ervaren therapeut op dit gebied aanbevelen.

panter22
door panter22 - Oct 13, 2017 om 15:35
6599 Antwoorden / Vragen

Ga naar een fysiotherapeut die masseert. Die kan voelen wat er aan de hand is en gericht de spieren masseren. Oefeningen is dan een hulpmiddel. Het is even zoeken maar ze zijn er nog wel.
Een fysiotherapeut die je een blaadje met oefeningen geeft is zonde van het geld.
In een groepje wat oefeningen doen ook.
Die oefeningen kun je ook wel op internet vinden.
Je ook niet laten intapen met medicinale tape, werkt ook niet.
Eventueel een chiropractor, kan wel verlichting geven.

aurora1
door aurora1 - Oct 13, 2017 om 16:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat heeft u aan de ervaringen van mensen met een vergelijkbaar probleem?
Een aandoening kan bij iedereen verschillen en een andere behandeling vereisen.
Ga naar uw huisarts of specialist.
Die kunnen u helpen dit is een forum  voor consumentenvragen en niet voor medische problemen.

panter22
door panter22 Oct 13, 2017 om 17:01
6599 Antwoorden / Vragen

Aan dit soort klachten doet de huisarts niets. Hooguit een pilletje tegen de pijn en een verwijzing naar een fysiotherapeut. Een specialist komt er echt niet aan te pas.
Dus moet je het zelf maar uitzoeken.
Een vraag stellen kan altijd, een antwoord geven hoeft niet,

avangestel
door avangestel - Oct 13, 2017 om 17:11
23 Antwoorden / 2 Vragen

10. Stuitbeen_osteolyse: Eigenwaarde Inbreuk  (E.W.I.) bijvoorbeeld door hemorroïden (aambeien) van het rectum.
Los het eigenwaardeprobleem op en u geneest. We hebben allemaal min of meer eigenwaarde problemen die wel eens een probleempje kunnen geven, dit is echter een vervelende omdat je stuitbeen in vele opzichten gevoelig is.

costnix
door costnix Oct 13, 2017 om 19:52
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het stuitbeen (os coccygis) is niet het sacroiliacaal (S.I.) gewricht

tijger1
door tijger1 - Oct 13, 2017 om 18:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u geen andere klachten of aandoeningen hebt, dat blijkt wel na uw gesprek met de dokter, zou ik u aanraden een goede masseur te zoeken. Bijvoorbeeld van een sportschool.  Heb daar zelf goede ervaringen mee. Een fysio aait alleen. En oefeningen hadden niet echt nut.

costnix
door costnix - Oct 13, 2017 om 19:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Is de oorzaak al bekend? Pijn in het SI-gewricht heeft vele oorzaken. Ga dus naar uw huisarts!

kc
door kcdb - Oct 13, 2017 om 20:19
113 Antwoorden / 2 Vragen

Met enige regelmaat last gehad van pijn in mijn Si-gewricht. Een ervaringsdeskundige dus.

Probeer eerst de pijn te stillen met eeen relatief onschuldige pijnstiller zoals Paracetamol 1000 mg. Ibuprofen kunt u als iets sterker middel ook proberen, maar sommigen reageren iets minder goed op deze pijnstiller. Helpen deze pijnstillers te weinig tegen de hevige pijn, ga dan over op een sterker middel waarbij u de keuze kunt maken tussen Naproxen of Diclofenac. De een reageert beter op het ene medicijn als op het anderen, of andersom. Sommige drogisterijmiddelen zijn afgeleiden daarvan. Maar let bij de twee laatstgenoemde middelen goed op, want ze zijn minder onschuldig als velen denken. Ik zeg wel eens, als je te veel van deze medicijnen inneemt brandt het gaatjes in de maag, en dat wilt u natuurlijk ook niet. Deze middelen altijd innemen met ander voedsel of bij een maaltijd. Eventueel kunt u aanvullend tijdens het gebruik van deze middelen een maagtablet als Omazeprol innemen. Er zijn ook medicijnen die Diclofenac combineren met een maagbeschermingstablet. Informeer hiervoor bij uw huisarts.

Tja, en dan de fysiotherapie. Een van de dingen waar je het eerst aan denkt en wat voor de fysiotherapeut graag zelf voorschrijft. Lukt het u om in beweging te blijven dan gaat de ontsteking in het Si-gewricht meestal vanzelf over. Maar uw fysiotherapeut denkt daar natuurlijk anders over. Die ziet zijn kassa ook graag rinkelen. Kunt u de verleiding van een fysiotherapeut niet weerstaan, kies dan voor slechts enkele behandelingen. Let zelf goed op. Sommige fysiotherapeuten behandelen, behandelen nogmaals en behandelen voor alle zekerheid nog een keer. Mijn ervaring is dat veel van die laatste behandelingen voor de patient volstrekt overbodig zijn en alleen goed zijn voor de kas van de fysiotherapeut. Ook al betaald uw aanvullende zorgverzekering het, vraagt u zichzelf af of al die extra  behandelingen wel echt nodig zijn voor u. De gezondheidszorg is al duur genoeg, daarbij hebben we allemaal een verantwoordelijkheid. Als u dus vindt dat de behandelingen fysiotherapie voor u niet meer nodig zijn, u kent uw eigen lichaam het best, durf dan ook gerust "nu stoppen we ermee" tegen uw fysiotherapeut te zeggen.

brainless
door brainless Oct 13, 2017 om 21:55
324 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een onsteking in het SI gewricht wordt eerst rust voorgeschreven (met pijnbestrijding), daarna (nadat de ontsteking weg is) wordt pas beweging (en evt fysio) aangeraden.
Ik heb dus te lang door gelopen met ischias waardoor de klachten enorm zijn toegenomen en ik zelfs uitval kreeg.
Neuroloog was verbolgen dat ik "gewoon" doorgelopen was met de pijn.

panter22
door panter22 Oct 14, 2017 om 09:23
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb ook een aantal fysiotherapeuten versleten en ben geschrokken.
Fysiotherapeuten die voortborduren op de diagnose van de huisarts en geen eigen onderzoek doen of  alleen in groepsverband oefeningen laat doen. Kun je direct mee kappen.
Ik had ook nog de pech dat de huisarts een verkeerde diagnose had gesteld.