Factuur na annuleren afspraak
ik heb onlangs een factuur gekregen van bodyswitch. Ik had me aangemeld bij hen en een uitgebreide intake ingevuld, ik heb ze even telefonisch gesproken. naast intake zat er een bijlage in mijn mail, waarin stond dat na het invullen van de intake ik het verschuldigde bedragen moet betalen. Deze bijlage heb ik nooit ondertekend. Zij zeggen dat het nu ook naast de bijlage vermeld stond. Maar mag je als bedrijf een factuur sturen voor een niet geleverde dienst?
Inloggen op uw persoonlijke cliënt omgeving van BodySwitch
Via onderstaande link kunt u inloggen op uw persoonlijke omgeving om de INTAKE en het VOEDINGS DAGBOEK in te vullen.
Links in het menu kunt u klikken op "Intake" of "Voedings Dagboek".
Neem er rustig de tijd voor. Het systeem is dusdanig te gebruiken dat u eventueel tussendoor kunt stoppen en later weer verder kunt gaan.
Het is belangrijk om de vragen zo compleet en zo uitgebreid mogelijk te beantwoorden.
Het niet compleet invullen heeft invloed op het maken van een goede analyse. Niet compleet ingevulde formulieren kunnen ervoor zorgen dat we de intake procedure niet juist kunnen uitvoeren. Controleert u dus of u alle formulieren correct heeft ingevuld.
Zodra u de intake start, wordt u gevraagd om akkoord te gaan met de voorwaarden.
De algemene voorwaarden zijn tevens als bijlage (PDF) bijgesloten bij deze E-mail.
Zodra u helemaal gereed bent met invullen kunt u het verzoek tot insturen kiezen. Wij ontvangen dan een bericht dat uw intake is afgerond en kunnen controleren of alles goed is gegaan.
Veel succes met het invullen.
>> Log hier in op uw persoonlijke omgeving voor de intake <<
Let op! De eerste keer dient u zelf een wachtwoord aan te maken. U voert het wachtwoord dat u wilt gaan gebruiken als eerste in, en bevestigd deze in het tweede veld.
Belangrijk ten aanzien van uw intake consult:
Ten aanzien van eventueel medicatie gebruik, verzoek ik u alle verpakkingen mee te brengen.
• Verdere werkwijze: Meer informatie over de verdere werkwijze kunt u vinden op de website via deze link.
• Tarieven en vergoeding: Een overzicht van de tarieven en mogelijke vergoeding kunt u hier vinden.
BodySwitch is niet verantwoordelijk voor het wel of niet vergoeden. Controleert u dit dus zelf goed in uw polisvoorwaarden.
Bij twijfel informeert u bij uw eigen verzekeraar.
• Betaling: Voorafgaand aan de afspraak of ter plaatse per pin, afhankelijk van de gemaakte afspraken. U krijgt tijdens het intake-consult een nota mee die u kunt indienen bij uw verzekering.
• Afspraken: Consulten dienen op de afgesproken tijd gevolgd te worden. Wacht- en uitlooptijden zijn in principe niet mogelijk. Dit laatste om ieder zijn/haar tijd te kunnen waarborgen
• Annuleren van uw intakeconsult: Indien u uw intakeconsult annuleert nadat u uw intake vragenlijst heeft ingevuld en ingestuurd, dan worden de kosten voor het intake consult 100% in rekening gebracht ongeacht het moment van annuleren. Dit heeft te maken met de tijd die wij besteden aan de voorbereiding voor uw intakeconsult en de uitgebreide tijd die wij voor u in de agenda hebben gereserveerd.
Verder verwijzen wij u naar artikel 4 van de bijgesloten "Algemene voorwaarden BodySwitch" met betrekking tot verhindering en annulering afspraken.
krijg zojuist deze reactie van Bodyswitch
Goedemiddag,
Dat heeft u wel door akkoord te gaan met het invullen van de intake n.a.v. de informatie die u heeft ontvangen via de eerste Email.
Wij hebben op uw verzoek de gehele procedure in werking gezet en zijn voor u bezig geweest.
Het is jammer dat u uw eigen verantwoording niet wilt nemen in dit proces.
Bij het uitblijven van de betaling zullen wij het dossier uit handen geven aan DAS rechtsbijstand ter incasso.
Het is jammer dat dit zo moet lopen. Wij hebben op uw verzoek kosten gemaakt en u onttrekt zich blijkbaar aan uw eigen verantwoording.
Wij hopen dat het niet zo ver hoeft te komen en dat u uw eigen verantwoordelijkheid ook neemt.
Wij hebben zelfs uit coulance het bedrag verminderd.
Het bedrag zal dan worden vermeerderd met de incasso kosten als het uit handen gegeven moet worden zoals bekend in de leveringsvoorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan met het invullen van de intake vragenlijst.
Uw titel - Factuur na annuleren Afspraak - geen de illusie dat u een afspraak gemaakt heeft, als ik het lees.
Heeft u wel of geen afspraak gemaakt, dat is nu de vraag.
Na uw aanvullig(en) is het duidelijk dat u zult moeten betalen, gelukkig een verminderd bedrag zoals ze schrijven.
Doe dit want anders wordt het alleen maar duurder voor u.
mag je als bedrijf een factuur sturen voor een niet geleverde dienst?
Nee.
Maar je hebt je aangemeld, een intakeformulier ingevuld en ze telefonisch gesproken, dus .....
Hoe hoog was het bedrag? € 55 voor een telefonisch consult?
Maar u hebt die lijst ingevuld en ingezonden en telefonisch contact gehad. Waarom zou u een bijlage moeten ondertekenen?
En wat moet u dan nu betalen?
Bodyswitch heeft na uw uitgebreide intake een afspraak met u gemaakt welke u heeft geannuleerd,
Er is dus tijd gestoken in uw intake en tijd vrijgemaakt voor de afspraak.
Lijkt mij dat u de factuur die uit coulance is verminderd moet betalen.
Aanvullend: U noemt dit zelf in uw vraag/toelichting, let vooral op de lkaatste zin:
(Citaat) Zodra u de intake start, wordt u gevraagd om akkoord te gaan met de voorwaarden. (Door mij 'vet' gemaakt)
De algemene voorwaarden zijn tevens als bijlage (PDF) bijgesloten bij deze E-mail.
Zodra u helemaal gereed bent met invullen kunt u het verzoek tot insturen kiezen. Wij ontvangen dan een bericht dat uw intake is afgerond en kunnen controleren of alles goed is gegaan.
U bent m.i. dus wel degelijk accoord gegaan.
In principe is het niet raar dat er annuleringskosten in rekening worden gebracht als dit vooraf word gecommuniceerd. Deze kosten dienen betaald te worden mijns inziens.
Belangrijk ten aanzien van uw intake consult:
Hier staat toch duidelijk dat je moet betalen als je de vragenlijst hebt ingevuld en opgestuurd,
Toch maar heel snel betalen als u niet meer wilt betalen. Ze hebben u zelfs gematst door het verschuldigde bedrag te verlagen.
En hoezo dat ze geen dienst geleverd hebben?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?
Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer