Fa
door Famed Jul 26, 2019 om 10:42
Voeding & gezondheid

Famed

Famed stuurt factuur voor een behandeling; echter, de behandelde persoon is een ander met andere naam en wonende op een ander adres.
wie herkent dit?
Is volgens mij een grove schending van privacy.

MMet Famed hierover gemaild; het antwoord wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.  Moet na ruim een week nog gebeuren.
Telefonisch contact had ook geen resultaat.

Wie herkent dit?

3239 12 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jul 26, 2019 om 10:49
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat voor toegevoegde waarde heeft het of ander dit zouden herkennen? Het is inderdaad niet netjes en zou zelfs onder een datalek kunnen vallen.
U hebt uw taak voldaan door te melden dat het niet voor u is. Fouten worden nou eenmaal gemaakt, hoe zuur het ook kan zijn. Maar wat zou u kunnen met de informatie die u nu heeft?

Magnum007
door Magnum007 - Jul 26, 2019 om 10:50
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo meneer,mevrouw ,

Is de factuur per mail gestuurd?

Gewoon “weggooien” die mail en vragen om de juiste factuur.

Als het een factuur is per post,zou ik Famed even bellen.

ma
door malty - Jul 26, 2019 om 10:56
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Het duurt bij Famed wel wat lang als ze wat uit moeten zoeken.
Maar Famed zal contact op moeten nemen met de zorgverlener en als die ook niet snel is..

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2019 om 11:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vervelend, maar “grove schending privacy” . Heel klein beetje overdreven. Stuur hem terug, persoon onbekend.

En u neemt als gebruikersnaam “famed”. Ook niet erg correct.

me
door mein33 - Jul 26, 2019 om 11:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Retouneren met de vermelding "onbekend op dit adres" , meer hoeft u niet te doen !!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 26, 2019 om 12:02
16774 Antwoorden / 202 Vragen

In beginsel behoeft u helemaal niets te doen. Het is uiteraard wel correct om Famed hierover te informjkeren. Daar heeft u klaarblijkelijk een 'standaard'antwoord op gekregen. U had de factuur ook terug kunnen zenden aan de afzender met de opmerking: onjuiste adressering ( zonder postzegel van u) . Kijk ook even bij de reacties op deze vraag:

door winniedepoohh 3 dec. 2011 om 15:48
Geldzaken & recht

Famed

Ik wordt doodziek van de firma famed,

waar wordt ingegaan op de fouten die daar gemaakt kunnen worden. Hoe dan ook maar dat zal duidelijk zijn, de nota niet betalen.

ze
door zeeuw.p - Jul 26, 2019 om 12:13
11 Antwoorden / 1 Vragen

Heb heel slechte ervaringen met Famed.Famed is een incassofabriek die zo snel en zo veel mogelijk incassokosten probeert te verdienen. Communicatie is ver onder de maat (als er al antwoord komt) Bij een verkeerde naam en rekening volstaat het 1x bericht daarover per mail. Voor uw moeite krijgt u geen onkostenvergoeding.

jo
door jorisw Jul 26, 2019 om 14:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ze worden pas incassofabriek als je niet betaald. Gewoon direct betalen en er is niets aan de hand.

brainless
door brainless Jul 26, 2019 om 14:33
324 Antwoorden / 0 Vragen

Maar je gaat toch geen rekening betalen die niet voor jou bedoeld is?

panter22
door panter22 Jul 26, 2019 om 15:51
6599 Antwoorden / Vragen

Je weet dat je een rekening krijgt, Die moet je betalen aan Famed ipv de tandarts. Je kunt uitstel van betaling vragen, in delen betalen, wat wil je nog meer.

aurora1
door aurora1 - Jul 26, 2019 om 13:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, ik herken helemaal niets. Maar wat voor zin heeft het te weten of iemand iets “herkent”? Wat zou herkend moeten worden?
Op dit forum worden geen klachten behandeld. I.c. moet dat door Famed gedaan worden. Dus nog even geduld, er is kennelijk ergens een fout gemaakt. Het is vakantietijd, overal snikheet en soms maakt iemand een fout en dit moet uitgezocht worden, u maakt vast nooit fouten?
Wat ook een onzin en hoe verzint u het: grove schending van de privacy?
U had de rekening gewoon terug kunnen sturen met een relevante mededeling op de envelop.
Dat had minder tijd en moeite gekost dan u hier speciaal aanmelden voor uw mededeling.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 26, 2019 om 14:30
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Het zou kunnen dat de behandelaar die de nota aan Famed heeft uitbesteed een fout gemaakt heeft, die zou u eventueel ook kunnen inlichten zodat de juiste persoon de rekening krijgt.

panter22
door panter22 - Jul 26, 2019 om 15:46
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt de fout gemeld. Klaar. Kan Famed de rekening naar de juiste persoon sturen. Heb je de rekening in de brievenbus gekregen, dan is hij verkeerd bezorgd.

costnix
door costnix - Jul 26, 2019 om 16:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Was het al aan de buitenkant te zien, dat de brief niet voor u was?

sw
door swat1500 - Jul 27, 2019 om 00:43
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Het klinkt inderdaad als een schending van de privacy wetgeving. U heeft onterecht inzage gekregen in de medische gegevens van een ander. U kunt deze overtreding melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Als Famed inderdaad in verzuim is kunnen zij een dwangsom opgelegd krijgen.