serveerster
door serveerster Dec 12, 2011 om 13:23
Voeding & gezondheid

Feest organiseren voor 14 meiden van 12 jaar

Een feest organiseren voor 14 meiden in de leeftijd van 11/12 jaar.....

De 12e verjaardag van onze dochter komt eraan en ze wil graag samen met een klasgenootje het feest organiseren.
Heeft iemand nog leuke ideeën voor ons?
Wij zijn niet van plan om de meiden ergens mee naar toe te nemen waar ze tegen een behoorlijke vergoeding bezig worden gehouden.

Vorig jaar hebben we thuis een kookstudio gehouden en aan de mooi gedekte tafel alles gezamenlijk opgegeten.

Graag horen wij leuke, en niet al te prijzige, feestideeën.

28243 18 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Dec 12, 2011 om 13:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Karaoke? Er zijn overigens meerdere suggesties via Google te vinden...

vr.gr.

jpm
door jpm - Dec 12, 2011 om 13:34
820 Antwoorden / 28 Vragen

@serveerster. Is het een idee om een toneelstukje te laten instuderen? Stel, er is een tijdsvak van 4 uur gepland voor het feestje. Laat ze 2 uur studeren en oefenen met elkaar. Ga dan lekker patat o.i.d. eten en daarna nog eens 2 uur studeren. Daarna is de grote uitvoering waarvoor de volwassenen (ouders, opa's, oma's, tante en ooms e.d.) worden uitgenodigd.
Een goede site voor teksten (zoek goed wat in de betreffende tijd is in te studeren) is: www.makoenders.nl .
Ik kwam op dit idee omdat ik juist bezig ben met een kerstmusical. De website was eenvoudig te vinden via de google opzoekterm: tekst toneelstukjes. Wellicht dat u andere ideeën hebt die via internet tot een oplossing kunnen worden gebracht.

edrick3
door edrick3 - Dec 12, 2011 om 13:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo serveerster,

Kijk eens hier.

Veel plezier.

stacey
door stacey - Dec 12, 2011 om 13:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Misschien een ´(op)tut´feestje,
de dames in de dop zijn rond deze leeftijd al wel wat bezig met make up, sieraden en kleding verwacht ik, allemaal mooi optutten en opdoffen voor een modeshow en/of fotoshoot waarbij ze een mooie foto van zichzelf al dan niet in lijstje als aandenken (mee) kunnen krijgen.

serveerster
door serveerster - Dec 12, 2011 om 13:50
12 Antwoorden / 2 Vragen

@aurora1, jpm, Edrick3 en Stacey,

Wat zijn jullie snel met reacties zeg, dankje!
Ik heb zelf natuurlijk ook gegoogled en vooral slaapfeestjes zijn in trek.
Helaas voor de meiden zie ik het niet zitten om 14 meiden de hele nacht wakker te hebben (rare naam eigenlijk, SLAAPfeestjes....)
De karaoke en optutten staan nu in ieder geval op het lijstje en ik hoop dat er nog wat bij komt zodat de meiden er samen iets leuks uit kunnen kiezen.

Bedankt!

fe
door feeny - Dec 13, 2011 om 20:25
35 Antwoorden / 0 Vragen

cupcakes maken is momenteel ook helemaal hip, leuk en lekker. Misschien leuk in combinatie met bijv. optutten.

succes

pino123
door pino123 - Dec 13, 2011 om 22:06
2760 Antwoorden / 14 Vragen

Leuke sportieve optie is gaan zeilen. In de buurt van Amsterdam heb je daar mogelijkheden voor, allemaal in een eigen kleine zeilboot. Ken het budget natuurlijk niet, maar is wel weer eens wat anders dan de geijkte dingen. Anders is (wel beetje eng) maar survival. Op 6 meter hoogte klimmen en klauteren. Mijn kids vonden dat helemaal te gek. In het begin heel eng, maar je zit goed gezekerd erkan niets gebeuren.

gr
door gravin4 - Dec 14, 2011 om 13:35
52 Antwoorden / 19 Vragen

Sieraden maken. Alles wat je nodig hebt is een paar dozen kralen, staafjes, metaaldraad en een paar goede tangetjes. Voordeel is dat je alles ook weer uit elkaar kunt halen, als de mode verandert. Action, Zeeman, Xenos e.d hebben voordelige spulletjes. En oma's, tantes, buurvrouwen hebben vast nog wel oude kettingen die je kunt gebruiken. Ook op rommelmarkten vind je veel bruikbare, goedkope spullen. Boekje uit de bibliotheek eventueel voor inspiratie.
Eigenlijk heel simpel: een oorbel bijvoorbeeld maak je snel door een aantal kraaltjes op een staafje te rijgen (of op een stukje metaaldraad dat je onderaan ombuigt in een lusje, aan een oorhaakje hangen en klaar!
Zo houdt iedereen iets tastbaars en bruikbaars over aan het feest. Fijne muziek erbij, lekkere dingen op tafel, zo wordt het echt gezellig.
Veel plezier!

Em
door Emmap - Dec 14, 2011 om 15:52
162 Antwoorden / 8 Vragen

Misschien is het volgende wel hééél belegen, en heel jaren zeventig (of heel hip en retro?? Breien schijnt ook weer 'in' te zijn!) en misschien is het meer voor iets jongere kinderen, maar je weet maar nooit:

Laat alle kinderen een oude sok meenemen, ongeveer hun eigen maat of wat groter. (Of koop een pak goedkope sportsokken)
Zorg zelf voor een heel assortiment naalden, garen, knopen en wol in div. kleuren, lapjes w.o. vilt in div. kleuren en misschien nog ander creatief materiaal.
Laat ze dan hun sok omtoveren tot een soort handpop, als je nl. de sok over je hand doet, en het gedeelte waar normaal je tenen inzitten een paar cm naar binnen duwt, heb je een soort mond of bek. Je zou ze een excentrieke popster kunnen laten maken, in de bek naai je een roze of rood rond lapje, als haar neem je heel veel wollen draadjes die je door de sok steekt en vastknoopt, de knopen al dan niet met klein lapje er nog onder worden de ogen...
Hoe gekker, hoe leuker....
Als de poppen (zo goed als) klaar zijn, wordt het tijd voor het 'popconcert'. Met heel gekke artiesten en een 'zaal' vol gillende fans!

lijnvb
door lijnvb - Dec 14, 2011 om 21:00
27 Antwoorden / 2 Vragen

Waar bij mij een groot succes was bij de meiden was het beschilderen van T-shirts met textielverf. Ik heb goedkope witte T-shirts gekocht (markt, Bristol, Hema, Zeemann enz. en textielverf en attributen bij een hobbywinkel. Als hoogtepunt werd een winnaar gekozen door een 'jury' (ikzelf + wat hulp) die een prijsje kreeg. Winnen vonden ze leuk, maar het leukst het schilderen en hun eigen T-shirt mee naar huis nemen.
Succes met je feestje.

discovery
door discovery - Dec 14, 2011 om 22:52
91 Antwoorden / 23 Vragen

@ serveerster
Indertijd toen mijn kinderen die leeftijd hadden konden we in ons wijkcentrum een zaaltje huren voor bijna niets. Met eigen muziek, drankjes en versnaperingen hebben ze daar de avond van hun (toendertijd) leven gehad.
Misschien een idee?

Groet Discovery

wimmi20
door wimmi20 - Dec 15, 2011 om 00:58
2154 Antwoorden / 7 Vragen

De dochter van TS is binnenkort jarig.
Nogal winter dus.

Pino 123 adviseert te gaan zeilen.
Ijszeilen Pino 123 ?

Mijn advies: Duyvis voor als er een fuif is.
Of anders pannenkoeken bakken of andere bak (vis) aktiviteiten.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==============

=pino123 schreef op dinsdag 13 dec 2011, 22:06: Leuke sportieve optie is gaan zeilen. In de buurt van Amsterdam heb je daar mogelijkheden voor, allemaal in een eigen kleine zeilboot. Ken het budget natuurlijk niet, maar is wel weer eens wat anders dan de geijkte dingen. Anders is (wel beetje eng) maar survival. Op 6 meter hoogte klimmen en klauteren. Mijn kids vonden dat helemaal te gek. In het begin heel eng, maar je zit goed gezekerd erkan niets gebeuren.

kathy1978
door kathy1978 - Dec 15, 2011 om 05:25
69 Antwoorden / 4 Vragen

Het is al voorgesteld. Sieraden maken. Welke 12jarige wil nou geen hippe te gekke sieraden. Leuke lange ketting rijgen. Bij pipoos hebben ze ook een heel assortiment. Je hebt wel wat materiaal nodig zoals een paar tangetjes. Kan je goedkoop vaak op de markt kopen bij fournituren stand of online. Je hebt ook kant en klare pakketjes die je moet maken dan zitten alle knopen en draad er al in. Maar zelf iets bedenken is natuurlijk het leukst. Vergeet niet de kunstbloemen. Schijnt nu helemaal in te zijn als oorbel. Kant en klare haakjes voor oorbellen zijn te koop. U begrijpt het al ik maak zelf sieraden. Technieken zijn niet zo moeilijk. Veel staat op internet. Mocht u wat willen weten, ik kan u altijd een paar scans toesturen van technieken uit een boek.

eva369
door eva369 - Dec 15, 2011 om 08:43
308 Antwoorden / 2 Vragen

Als het met kerstmis is, misschien goedkope kerstballen kopen van plastic en die beschilderen?

ti
door timelu - Dec 15, 2011 om 14:46
43 Antwoorden / 1 Vragen

Op de feestjes van mijn dochter van 12 hebben we al een paar jaar iets met sieraadbedels gedaan. We hebben aan zilverkleurige boekenleggers bedels gehangen. De eerste bedel eraan (vlinder) had aan de onderkant meerdere ringetjes waar weer verder bedels aan konden. Ook hebben we sleutelhangers gemaakt met ketting eraan met daaraan bedels en horloge (zonder bandje maar met aan beide zijde een ringetje). Onder het horloge konden ook nog bedels. De boekenleggers, bedels en horloges heb ik via ebay besteld in Hongkong. Als je er een beetje tijd in steekt kun je die dingen daar heel voordelig kopen (zonder verzendkosten). Typ dan bij uitgebreid zoeken tibet silver charm of bookmark in en kies voor wereldwijd. Dan vind je er heel veel. De losse horloges vind je in verschillende modellen onder watch face. Ook is het leuk om bij de sleutelhangers lintjes bij te gebruiken. Ook hebben we al eens een zeepketting gemaakt. De kinderen mochten toen zelf zeep gieten in diverse vormpjes en daar een ketting van maken. Met een beetje zoeken op internet vind je genoeg van zo'n leuke workshops die (ruim) onder een tientje pp blijven.

serveerster
door serveerster - Dec 20, 2011 om 19:19
12 Antwoorden / 2 Vragen

Dank allemaal voor de reacties,

De meiden zijn eruit.
Ze gaan sieraden maken en iemand die hier veel ervaring mee heeft gaat ons daarbij helpen!
En natuurlijk wordt er een fotosessie gehouden om iedereen te vereeuwigen met de mooie zelfgemaakte creaties.

Fijne feestdagen!

Groetjes Serveerster

pino123
door pino123 - Dec 20, 2011 om 20:03
2760 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op donderdag 15 dec 2011, 00:58]De dochter van TS is binnenkort jarig.
Nogal winter dus.

Pino 123 adviseert te gaan zeilen.
Ijszeilen Pino 123 ?

Zeker de lolligste thuis..... Ik kom tenminste met ideeën voor een paar jonge meiden. En geen ideeën voor in het bejaardenhuis, pannenkoeken bakken met meiden van 14?

pino123
door pino123 - Dec 20, 2011 om 20:03
2760 Antwoorden / 14 Vragen

14 = 12