Freestyle libre
Geachte Heer/Mevrouw
Zoals wellicht bij U bekend is heeft de regering de vergoedingen voor de freestyle libre sensor goedgekeurd voor kinderen tot 18 jaar.
Mijn kleinzoon van 11 jaar met diabetes type 1 heeft deze sensor ook gebruikt maar zijn vergoeding werd bij de eerste aanvraag bij zorgverzekeraar Bewuzt afgekeurd omdat de rekeningen van de sensor niet op zijn naam staan.
Een kind van 11 jaar kan toch zelf geen bestellingen/betalingen doen.
is toch logisch dat de rekeningen op naam van de ouders staan.
de tweede aanvraag ook afgekeurd om dat de gegevens niet volledig zouden zijn, terwijl ze een brief hebben van zijn kinderarts waar alle gegevens in staan.
Ik heb het gevoel dat ze steeds iets anders verzinnen om onder de betalingen uit te komen.
Facebook staat vol met zulke verhalen dat zorgverzekeraars niet willen vergoeden.
Omdat de freestyle libre al eens bij jullie in de uitzending is geweest, is mijn vraag krijgen jullie hier meer klachten over, zij zouden dit toch gewoon moeten vergoeden
Met vriendelijke groet
Mevr.Staal
Hier kunt u nog wat antwoorden lezen uit een eerdere vraag hierover.
https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/diabetespatienten-krijgen-sensor-vergoed
https://kassa.bnnvara.nl/pagina/contact
Je zit nu op een forum.
Voor contact met de redactie: klik op de 2e link van sjoppie.
Als een aanvraag wordt afgekeurd omdat de gegevens niet volledig zouden zijn, dan nog maar eens aanvragen met de aanvullende gegevens.
Als je een klacht hebt over een zorgverzekeraar zou je eens hier kunnen lezen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-mijn-zorgverzekeraar
Dat ze een brief van de kinderarts hebben zegt niks.
Misschien is de administratie niet gemachtigd om in medische gegevens te kijken en ontbreekt het hun ook aan tijd om dat te doen.
Zou toch maar weer contact met Bewuzt opnemen welke gegevens nog ontbreken.
https://www.bewuzt.nl/service-en-contact/klacht-indienen
Het probleem is dat er bij die verzekeraar niet verder gekeken wordt dan hun neus lang is.
Maar u kunt bij de leverancier gerust om een verbeterde nota vragen op naam van uw kleinzoon.
Maar ik zou maar per mail vragen aan Bewuzt welke gegevens nog ontbreken, zodat zijn ouders die gegevens kunnen aanvullen.
De ouders moeten de rekening betalen, maar op de rekening zal toch moeten staan dat de senor bestemd is voor je kleinzoon.
Bewuzt gaat niet raden voor wie die sensor bestemd is.
En laat de ouders de gegevens aanvullen die gevraagd worden.
Ik bestel de sensors van zoon op zijn naam. Ik betaal maar het is voor hem , bewust gedaan zodat naam Op factuur staat voor als er vergoeding zou komen. Zou dit zowiezo even wijzigen.
Verder bel abbott en ze veranderen voor u de naam op factuur en krijgt facturen opnieuw via post met de juiste naam.
Daarnaast is er kwa vergoeding wel gezegt dat er vergoed moet worden maar is er nergens nog duidelijkheid en voorlopig is er kwa verzekeraars nog bijna nergens ook daadwerkelijk vergoeding. Dit gaat wel komen, blijven proberen, formulieren invullen etc.
Hier ook nog steeds drama en facturen staan wel op de juiste naam. Zoontje is 9 en heeft 3 jaar type 1 gebruikt sinds mei de sensor. Is toch ff 120 euro per maand
Ik neem aan dat u dit gelezen hebt?
https://www.dvn.nl/nieuws/nieuwsbericht/doorbraak-in-vergoeding-fgm?ArtMID=480&ArticleID=733&tabid=130
Dat is bekend en ondanks dat kinderen in doelgroep vallen is er nog bijna nergens ook daadwerkelijk wat geregeld kwa vergoeding. Tis echt vechten om je geld terug te krijgen, verantwoorden wrm je zo'n ding echt nodig hebt etc. Gaat ze niks aan ze horen gewoon te vergoeden. Is de richtlijnen staat alle kinderen van 4 tot 18. Helaas is het zo simpel niet
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer