el-zorro
door el-zorro Sep 26, 2015 om 22:21
Voeding & gezondheid

Gebit verzorging

er zijn nog belanrijke tips over je tanden die ze bij kassa niet hebben vermeld
punt 1
het is beter voor je tanden om een zak snoep, reep of om zoveel mogelijk van dat gene dat je eet of drink het gelijk in één te doen

dan om het te versprijden over de hele dag
elke keer dat je eet krijgen je tanden en het glazuur een opdonder te verwerken

punt 2
als mensen meer dan 7 keer per dag eet, drink per dag
krijgt het tand gazuur niet genoeg tijd omte rusten
zodat het gazuur weer op je tanden weer op maximale sterkte is
omje tanden goed te beschermen

punt 3
ouders die kleine kinderen hebben
die moeten juist er voor zorgen dat ze de melktanden van kids goed poetsen
ze moeten niet gaan denken als hun kleine kids gaatsjes hebben in hun melktanden
dat het niet erg is
als ze weer van tanden gaan wiselen dat ze die tanden met gaatjes en vullingen
dan toch weer kwijt zijn
de melktanden bepalen namelijk nade wisel van de tanden
hoe sterk je vogende tand is die ze daar voor in de plaats krijgt
dus je erf de kwaliteid van je melktanden
als peuters na het wisselen van tanden te veel gaatjes krijgen
is dat meestal de schuld van de ouders om dat ze de melkdanden nooit
goed hebben verzorgt
als ze de bron goed aanpakken heb je er later veel beter voordeel van
dat scheeld ook in de kosten

punt 4

de meeste mensen houden zich niet aan de 2 minuten regel tijdens het tanden poetsen omdat ze dat te lang vinden
deze regelis er niet voor niks
als je er gewoon aan houd dan weet je zeker dat je alje tanden van boven en beneden
voldoende hebt gepoetst

punt 5

als je gegeten of hebt gedronken hebt moet je minimaal een half uur wachten
voor je je tanden gaat poetsen je tand glazuur is aangetast door eten of door het drinken
na minimaal een half uur is het tangazuur voldoende op sterkte dan kun je wel gewoon je tanden poetsen

het is beter om smorgens eerst je tanden te poetsen dan pas te gaan eten als je moet werken dat scheelt weer in tijd dat je langer op bed kunt blijven liggen

ik vertelde dit nog niet zo lang geleden aan de tandarts
die was verbaast dat ik dit allemaal wist
hij vertelde me dat ik zo kon solliciteren bij hem
omdat ik toch alles over gebit wist
hij verteld dit normaal aan mensen die geen goed gebit hebben

ik heb nog geen één vulling en heb al me tanden nog
dat is tegenwoordig niet meer van zelfsprekend meer

484 11 Rapporteer

door 1953 - Sep 27, 2015 om 04:37
3725 Antwoorden / 95 Vragen

dan om het te versprijden over de hele dag
elke keer dat je eet krijgen je tanden en het glazuur een opdonder te verwerken
Versprijden = verspreiden.

Advies: uw taalvaardigheden nog eens onder de loep te nemen, daar schort nogal het e.e.a. aan.

Gebitsverzorging 1 x per dag is mijn visie voldoende.

Mondhygiënist dr. Martijn Rosema is wel een bekend figuur, speelde in een commercial van een bekend merk, om het product daarmee te promoten.

Een discussie hierover lijkt mij ook overdreven, daar KASSA zelf een enquête heeft gehouden, Optimaal tandenpoetsen

door 1953 - Sep 27, 2015 om 04:40
3725 Antwoorden / 95 Vragen

dan om het te versprijden over de hele dag
elke keer dat je eet krijgen je tanden en het glazuur een opdonder te verwerken
Versprijden = verspreiden.

Advies: uw taalvaardigheden nog eens onder de loep te nemen, daar schort nogal het e.e.a. aan.

Gebitsverzorging 1 x per dag is volgens mijn visie voldoende.

Mondhygiënist dr. Martijn Rosema is wel een bekend figuur, speelde in een commercial van een bekend merk, om het product daarmee te promoten.

Een discussie hierover lijkt mij ook overdreven, daar KASSA zelf een enquête heeft gehouden, optimaal tandenpoetsen.

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2015 om 11:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@1953,

.....Advies: uw taalvaardigheden nog eens onder de loep te nemen, daar schort nogal het e.e.a. aan.......
Rare opmerking. Op taalfouten wordt hier toch niet gewezen ..... anders kunnen we bij ene @1953 ook nog wel eens wat opmerkingen plaatsen.

.....Gebitsverzorging 1 x per dag is volgens mijn visie voldoende.....
Tja, dat is dan jouw visie.

me
door mein33 - Sep 27, 2015 om 13:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 27 sep 2015, 04:37]dan om het te versprijden over de hele dag
elke keer dat je eet krijgen je tanden en het glazuur een opdonder te verwerken
Versprijden = verspreiden.

Advies: uw taalvaardigheden nog eens onder de loep te nemen, daar schort nogal het e.e.a. aan.

Gebitsverzorging 1 x per dag is mijn visie voldoende.

Mondhygiënist dr. Martijn Rosema is wel een bekend figuur, speelde in een commercial van een bekend merk, om het product daarmee te promoten.

Een discussie hierover lijkt mij ook overdreven, daar KASSA zelf een enquête heeft gehouden, Optimaal tandenpoetsen

@1953,

Uw opmerking betreffende de taalvaardigheid van Ts. is een kwestie van "de pot verwijt de ketel", niemand is foutloos, zelfs u niet. ;-)).

Gebitsverzorging 1 x per dag is volgens uw visie voldoende, maar echt onvoldoende als men z'n natuurlijke gebit nog heeft.
Maar ja, met een kunstgebit maakt het voor het gebit geen enkel verschil of men dit niet, éénmaal of meerdere keren per dag reinigt.
Voor voor de persoonlijke hygiëne is het slechts één keer per dag reinigen van een kunstgebit, netjes gezegd, niet erg fris te noemen.
Maar de keuze hierin is en blijft heel persoonlijk.

Een discussie over dit onderwerp lijkt u overdreven, maar het staat een ieder vrij om hier, welke discussie dan ook, te starten.
Vraag mij overigens wel af waarom u zich dan (als eerste en nog eens tweemaal ook) mengt in een, door u overdreven genoemde, discussie.

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2015 om 14:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Dat vraagt u zich af? Ligt toch voor de hand.;-))

me
door mein33 - Sep 27, 2015 om 16:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 27 sep 2015, 14:39]@mein33

Dat vraagt u zich af? Ligt toch voor de hand.;-))

@tijger1,

Niet echt, maar de vraag is dan ook met enig cynisme gesteld.
Ik denk voor iets onbelangrijks, in ieder geval voor mij, als "gratis" punten die voor elke reactie worden gegeven.

door 1953 - Sep 30, 2015 om 01:07
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 27 sep 2015, 11:52]@1953,

.....Advies: uw taalvaardigheden nog eens onder de loep te nemen, daar schort nogal het e.e.a. aan.......
Rare opmerking. Op taalfouten wordt hier toch niet gewezen ..... anders kunnen we bij ene @1953 ook nog wel eens wat opmerkingen plaatsen.

.....Gebitsverzorging 1 x per dag is volgens mijn visie voldoende.....
Tja, dat is dan jouw visie.

... en het blijft mijn visie!

Dieren poetsen ook hun tanden niet!

Poetsen met tanspasta ter meerdere glorie van de fabrikanten.

Hoe waren de gebitten destijds toen er nog geen tandenborstels noch tandpasta voorhanden waren?

me
door mein33 - Sep 30, 2015 om 14:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 30 sep 2015, 01:07][quote=edrick3 schreef op zondag 27 sep 2015, 11:52]@1953,

.....Advies: uw taalvaardigheden nog eens onder de loep te nemen, daar schort nogal het e.e.a. aan.......
Rare opmerking. Op taalfouten wordt hier toch niet gewezen ..... anders kunnen we bij ene @1953 ook nog wel eens wat opmerkingen plaatsen.

.....Gebitsverzorging 1 x per dag is volgens mijn visie voldoende.....
Tja, dat is dan jouw visie.

... en het blijft mijn visie!

Dieren poetsen ook hun tanden niet!

Poetsen met tanspasta ter meerdere glorie van de fabrikanten.

Hoe waren de gebitten destijds toen er nog geen tandenborstels noch tandpasta voorhanden waren?

@1953,

"Dieren poetsen ook hun tanden niet" .

En dieren doen hun behoefte ook niet op de WC. !!
U ook niet @1953 ????

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2015 om 18:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@1953,

.....Hoe waren de gebitten destijds toen er nog geen tandenborstels noch tandpasta voorhanden waren?.....
Rot!

.....Dieren poetsen ook hun tanden niet!.....
Rare vergelijking. Slaat nergens op.

aurora1
door aurora1 - Oct 2, 2015 om 14:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De geschiedenis van de tandheelkunde: klik hier.
Wat ik gemist heb bij de uitzending is vermelding hoe je het beste kunt poetsen, hoe de tandenborstel tegen de tanden te zetten. Als je dat niet goed doet maakt 2 minuten of veel langer weinig verschil.
Dat mis ik ook bij het betoog van TS, en bijv. welke stoffen de meeste schade aanrichten.
Dat het de mond gewoon met water spoelen of water met wat zout erin na het consumeren van iets ook veel kan helpen.
Verder mis ik een opmerking over dat een goed of slecht gebit mede genetisch bepaald is. En om welke leeftijd het gaat met "alle tanden nog hebben".

Nieuw voor me is dat je kennelijk met alleen een HBO opleiding tegenwoordig ook kunt promoveren.

aurora1
door aurora1 - Oct 2, 2015 om 15:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Medicijngebruik en gebit: klik hier.