Da
door Daanoontje82 Sep 3, 2020 om 16:53
Voeding & gezondheid

Getild door de apotheek? Of wie is er verantwoordelijk?

Ik slik al jaren medicatie die mij nog geen 20 euro per kwartaal kost. Begin dit jaar is de dosering verhoogd naar 40mg. Op mijn overzicht van zorgkosten, zie ik ineens dat de medicatie mij nu bijna 200 euro per kwartaal kost. (Tien keer zoveel!) Ik bel de apotheek en vraag om uitleg. Die is als volgt: Er is maar één fabrikant die deze tablet maakt, en daarom houdt die de prijs kunstmatig hoog. Voor de andere doseringen zijn er 4 of 5 fabrikanten, dus liggen die prijzen veel lager.

Ik vraag de apotheek waarom ze me daar niet over informeren, want dan had ik direct gezegd: schrijf maar 2 x 20 mg voor. Want daarvan zijn de kosten 20 euro per kwartaal. Waarop het antwoord is: Dat is niet onze taak.

Vanaf nu krijg ik 2 tabletten van 20 mg voorgeschreven. Ondertussen is mijn eigen risico van 2020 helemaal op. En niemand die ik daarop kan aanspreken.

Bizar toch? En, is het terecht dat we van een apotheek niet hoeven te verwachten dat ze hun klanten informeren over dit soort zaken?

4030 20 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Sep 3, 2020 om 16:59
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het antwoord van de apotheker is correct, het is hun taak niet. De taak van een apotheker is medicatie volgens het recept verstrekken, meer niet.

Edit: quote Er is maar één fabrikant die deze tablet maakt, en daarom houdt die de prijs kunstmatig hoog. Voor de andere doseringen zijn er 4 of 5 fabrikanten, dus liggen die prijzen veel lager.

Dat klopt, zo werkt dat. Een jurk waar duizenden exemplaren van in de winkels hangen is ook veel goedkoper dan een jurk waar er maar een paar van zijn gemaakt.

tenormin
door tenormin Sep 3, 2020 om 17:05
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ja hoor @sprietje, ze moeten nog eens uitleggen hoe het tablet te gebruiken, je weet wel: de gebruikelijke "handelingen". ;-)

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 3, 2020 om 17:08
2042 Antwoorden / Vragen

Dat is inderdaad geen taak van de apotheek die levert gewoon volgens voorschrift en bepaalt ook de prijs niet zelf.
Waar u tegenaan gelopen bent is een weeffout in het systeem, er is natuurlijk geen enkele logische reden dat een bepaalde sterkte ineens een heel andere prijs heeft. Anderzijds moet u niet verbaasd staan dat die andere sterktes dan ook verdwijnen om het probleem op die manier op te lossen.

Da
door Daanoontje82 Sep 3, 2020 om 17:30
Antwoorden / 1 Vragen

Weeffout, daar was ik al bang voor. Een weeffout die mij 350 euro kost. Heb ik toch wat moeite mee. ;)

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 3, 2020 om 19:04
2042 Antwoorden / Vragen

Dat mag, maar voor u uw woede op de apotheek richt, die ziet daar geen stuiver extra van. Het ene medicijn is gewoon onverklaarbaar duurder dan het andere (het is wel verklaarbaar maar dat voert veel te ver) en uw betaalt gewoon terecht uw eigen risico. Nogmaals dat twee pillen van 20mg veel goedkoper zijn dan één pil van 40gr is wat het is, en indachtig de dexamfetamine discussie, wees u  niet verbaasd als die escape binnenkoart niet meer bestaat.

rj
door rjw Sep 3, 2020 om 19:53
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is geen weeffout. Als er maar 1 fabrikant is die deze dosis maakt zal de markt heel klein zijn, anders zouden die anderen het ook wel gaan leveren. En als de markt klein is worden de kosten al snel een stuk hoger.

Je kunt je beter afvragen waarom de arts niet gewoon een dubbele dosering heeft voorgeschreven? Of zijn de nieuwe medicijnen misschien ook op andere gebieden anders (dus niet alleen het aantal milligrammen)?

justmeagain
door justmeagain Sep 4, 2020 om 00:02
623 Antwoorden / 8 Vragen

Waarom heeft u 350 euro eigen risico en de rest van het land 385?

tijger1
door tijger1 - Sep 3, 2020 om 17:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat is terecht, daar gaat de apotheek niet over.

Donuts
door Donuts - Sep 3, 2020 om 17:33
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Om alvast antwoord te geven op een eventuele vervolgvraag: ook uw huisarts of specialist schrijft zonder aan de centjes te denken voor wat u nodig heeft. De enige die wat aan (hoge) medicijnprijzen kan doen is Minister De Jonge, u weet wel die man met die leuke, maar dure schoenen.

tenormin
door tenormin Sep 3, 2020 om 18:25
16826 Antwoorden / 108 Vragen

☺☺

rj
door rjw Sep 3, 2020 om 19:57
3259 Antwoorden / 5 Vragen

En we hebben gezien wat de gevolgen zijn door lagere prijzen voor medicijnen te bedingen zoals hij 2 jaar geleden heeft gedaan: Nederland staat onderaan de lijst bij farmaceutische bedrijven omdat er in andere landen meer verdient kan worden. Als je het onderste uit de kan wilt hebben, krijg je ook het lid op je neus (wel leuk trouwens dat die eeuwenoude gezegdes gewoon relevant blijven)

PS: die schoenen van Hugo de Jonge zijn helemaal niet zo duur hoor. Ik heb ook een paar staan van dat merk (Mascolori). Ze vallen in dezelfde prijsklasse als bijvoorbeeld Floris van Bommel en die draagt ook iedereen.

Donuts
door Donuts Sep 4, 2020 om 13:00
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@RJW, wat uw 1e alinea betreft, dat heb ik ook nog in mijn geheugen. Zoals vaak heeft ieder voordeel, ook een nadeel. De schoenen van Hugo kosten rond de 200/250 euro, voor het gros van de vragenstellers zal dit fiks aan de prijs zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 3, 2020 om 18:03
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Indien u hierover problemen of vragen heeft dat is het primair van belang om navraag te doen bij uw ziektekostenverzekeraar en bij uw huisarts.

Via uw ziektekostenverzekeraar kunt u te weten komen of er een ander en preferent middel is dat u kunt benutten.

Al al gezegd: de apotheek levert, en kan ook niet anders dan leveren, wat uw huisarts voorschrijft. En die heeft dus nu een goedkoper middel voorgeschreven. Kennelijk wel ook preferent. Het lijkt mij dat uw huisarts het grote kostenverschil wel had kunnen weten maar ook dat is niet zeker.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 3, 2020 om 19:15
2042 Antwoorden / Vragen

TS zegt dat er maar één middel van 40mg is, dat staat er letterlijk, dan kun je technisch dus ook 2 maal 20mg gebruiken wat veel goedkoper blijkt maar dat heeft met preferentie niets te maken. De ziektekostenverzekeraar zou ik er absoluut buiten laten want voor je weet is 2 keer 20mg verboden en wordt de apotheek verplicht 40mg  te verstrekken tegen de gekende prijs en de huisarts heeft echt geen enkele weet van dit soort prijsdetails. Die gaat over werkzame stoffen en bij allergie e.d. eventueel over het merk.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 3, 2020 om 20:35
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@HENKDEZEVENDE, graag onderbouwing waar dit op gebaseerd is omdat het naar mijn mening absoluut niet verboden is om indien het voorschrift 40 mg is per inname dat  te doen met 2 x 20 per inname als de werkende inhoud hetzelfde is. Ik heb de ervaring dat indien een medicijn 40 mgram goedkoper is dan hetzelfde met 20 mgram men dat zeer simpel in tweeén kan en mag breken als 20 is voorgeschreven.

En het feit dat zowel de huisarts het middel voorschrijft en de apatheek ook levet betekent overduidelijk dat het wel degelijk mag dus anders dan dat u stelt. Helaas. Zowel de huisarts als de apother zouden dan in 'overtreding' zijn als het is zoals u stelt. Herhaald, graag onderbouwing waarop u dat baseert.

tijger1
door tijger1 Sep 3, 2020 om 20:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heremietkreeft, lees nog eens wat henk schrijft. Als er eentablet van 40 mg wordt voorgeschreven, wordt er normaal gesproken ook zo'n tablet geleverd. Heeft niets met doorbreken of preferent van doen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 3, 2020 om 21:20
2042 Antwoorden / Vragen

Twee keer 20 mg slikken is medicinaal verantwoord, meestal zal een apotheek u echter adviseren pillen niet in tweeën te breken om aan een halve dosis te raken omdat dit tot verschillende doseringen kan leiden. Of dat ook een probleem is, is afhankelijk van het medicijn.
Inderdaad 40mg vervangen door goedkopere 2 x 20mg is mogelijk juist niet toegestaan door de verzekeraar, precies daarom zou ik daar geen slapende honden wakker maken. In dat geval zou de apotheek mevrouw een plezier gedaan hebben en is dat feest daarna voorbij, de huisarts staat daar er nog steeds buiten, die schrijft zoveel daags zoveel mg van een werkzame stof voor.

gerbera
door gerbera Sep 3, 2020 om 21:54
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Indien de huisarts in dit geval 2xdaags 20mg voorschrijft is er geen zorgverzekeraar die dat kan tegen gaan.
Halveren van tabletten is geheel afhankelijk van het soort medicijn, deze zijn voorzien van een zgn deelstreep en zijn er speciale snijapparaatjes voor.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 4, 2020 om 10:00
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER1, alweer probemen met uw ogen? Lees de vraag nog eens goed. Tabletten 40 mg die zijn voorgeschreven blijken extreem duur en Ts heeft nu 2 x 20mg voorgeschreven gekregen! Ik kan helaas het lettertype niet groter maken maar als u weer reageert op niet goed leze, pak dan even eerst een loupe of zo.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 4, 2020 om 10:59
2042 Antwoorden / Vragen

Ik zie dat ik het ook niet goed gelezen heb, niet de apotheek maar de huisarts heeft er 2 x 20 van gemaakt. Mooi en daarmee is het dan klaar. TS krijgt niets terug en geen van de betrokken partijen hadden een verantwoordelijkheid hierop te letten. Ik zie nog steeds niet wat een preferentie beleid van een verzekeraar hiermee te maken heeft.

panter22
door panter22 - Sep 3, 2020 om 19:37
6599 Antwoorden / Vragen

Je moet de dubbele dosis slikken en je zult nu toch €40 per kwartaal kwijt zijn ipv €20.
Je had de apotheek ook naar de prijs kunnen vragen.
Sommige apotheken zullen die info misschien wel uit zichzelf geven, maar die van jou toevallig niet.
Niets aan te doen.
Je moet gewoon betalen.

rj
door rjw - Sep 3, 2020 om 20:00
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je al aan de huisarts gevraagd of hij/zij voor de volgende keer gewoon 2x20mg wil voorschrijven?

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 3, 2020 om 20:36
16830 Antwoorden / 202 Vragen

? Ts. stelt toch dat dat is bebeurt? :-)

tijger1
door tijger1 Sep 3, 2020 om 20:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is bebeurt?

Tr
door Trostomaat Sep 4, 2020 om 19:28
239 Antwoorden / Vragen

'Betreurd' zal ie bedoelen. Dat is inderdaad wel met een 'd'.

1paul
door 1paul - Sep 4, 2020 om 10:50
3134 Antwoorden / 0 Vragen

de arts die dit middel voor schrijft had u daar op kunnen wijzen, tegelijk dit zit niet in zijn takenpakket net als dit niet bij de apotheker thuis hoort, men wil marktwerking maar markt conform denken zit er nog niet echt in....

mr
door mrmoto - Sep 4, 2020 om 10:58
167 Antwoorden / 4 Vragen

als ik op 2 januarie medicijnen bestel is mijn eigen risico van 385 euro gelijk op zoals bij zovele medicijngebruikers dus ik vind dat u een beetje zeurt , wees blij dat u medicijnen krijgt !

Tr
door Trostomaat Sep 4, 2020 om 19:29
239 Antwoorden / Vragen

Dus zolang de medicijnenkosten onder de € 385 blijven, mag je niet kritisch zijn?

mr
door mrmoto Sep 4, 2020 om 20:09
167 Antwoorden / 4 Vragen

lezen is en blijft moeilijk of niet , ik heb het in het geheel niet over kritisch gehad!

sn
door snuffelbaard - Sep 4, 2020 om 12:54
17 Antwoorden / 2 Vragen

Wat kreeg u eerst? Begin dit jaar is de dosering verhoogd schrijft u..

Ik vraag me nl. af of een apotheker of wie dan ook zonder voorafgaand bericht, met daarin ook een verwijzing naar o.a. eventuele financiële consequenties een vaste klant, want dat bent u zo te lezen zo maar iets anders mag leveren met dergelijke consequenties?

Zelfs een apotheker is toch iets meer dan een zgn. 'dozenschuiver'? Maar ook die en dus ook een apotheker heeft toch verstand van centen (en hoe!) en weet toch al bij inkoop wat de consequenties en reacties van zijn klanten zullen zijn? Waarom koopt hij dat product eigenlijk überhaupt in? Niemand wil iets dergelijks toch hebben als men van te voren weet dat dat 10x zo duur is? Ook meneer de apotheker zelf toch niet?

Ik vind dat gewoon misdadig.. Nietsvermoedende klanten een poot uittrekken.. Oplichting, bedrog.. Stap naar de rechter! Ik begrijp ook niet dat de zorgverzekeraar dat niet doet en dat accepteert? Of heeft die zitten slapen?

Donuts
door Donuts Sep 4, 2020 om 13:04
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U mag het misdadig vinden, maar gelukkig is dit niet misdadig. En grote woorden als oplichting en bedrog slaan werkelijk nergens op.

rj
door rjw Sep 4, 2020 om 18:03
3259 Antwoorden / 5 Vragen

U bent apotheker of arts? En u weet precies wat er op het recept van TS stond?

sn
door snuffelbaard Sep 7, 2020 om 15:27
17 Antwoorden / 2 Vragen

Sprietje: wat je hier ook van mag vinden, ik zou naar de rechter stappen en laat die dan maar uitmaken wat dit is. Eerlijke mensen handelen niet zo.

RJW: uit de vraagstelling constateer ik dat het gaat om een doorlopende, automatische en ongewijzigde medicatie. Daarop is mijn reactie gebaseerd.

gerbera
door gerbera Sep 7, 2020 om 16:13
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@snuffelbaard, u maakt een verkeerde constatering dus de vraag nog maar eens goed lezen. Er staat nergens dat het om een doorlopende ongewijzigde medicatie gaat. Er staat duidelijk dat het om een, door de arts voorgeschreven, wijziging (hogere dosis) van de medicatie gaat.

ro
door ronny530 - Sep 4, 2020 om 13:34
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Ten eerste u bent geen arts ten tweede bent u geen apotheker maar u bent wel een patiént die medicatie nodig heeft. Generieke medicijnen zijn wel voorhanden maar uw medicijn is een specifiek medicijn die maar door één fabrikant geproduceerd wordt. Uw arts heeft deze medicatie voorgeschreven en dat zal een reden hebben en dat kan met de samenstelling van het medicijn te maken hebben of de bijwerkingen van dat medicijn in een hogere dosis. U krijgt nu 2 keer 20 mg voorgeschreven want dat is voor u goedkoper maar loopt u daar mee geen hoger risico op bijwerkingen van het medicijn want een arts weet heel goed welk medicijn geschikt is.

pe
door pebk Sep 7, 2020 om 17:04
581 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzinnige reactie. De werking van medicijnen van verschillende merken kan verschillen, maar een huisarts kijkt in principe alleen naar de werkzame stof, tenzij er een gewichtige reden is om er van af te wijken. Een arts kan afwijken van het voorkeursmedicijn van de verzekeraar, maar doet dat alleen in speciale gevallen.

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Sep 4, 2020 om 14:01
104 Antwoorden / Vragen

U bent niet getild door de aptheek en het is ook niet bizar. Iemand heeft een recept uitgeschreven voor een medicijn en dat medicijn kost een bepaald bedrag. U had ook kunnen vragen of dit medicijn dezelfde prijs heeft als het eerder voorgeschreven medicijn. Dat u hetzelfde medicijn in een andere verpakking heeft gekregen doet daar niet aan af.

ti
door timelu - Sep 4, 2020 om 18:37
43 Antwoorden / 1 Vragen

Op medicijnkosten.nl kun je de prijs van medicijnen exclusief toeslagen en afleverkosten vinden.

Hou er wel rekening mee dat een heleboel medicijnen of merken niet leverbaar zijn.

En soms lijkt het een duurdere variant , maar als die voor uw verzekering preferent is, is dat voor u goedkoper.

Donuts
door Donuts - Sep 4, 2020 om 18:46
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Onbegrijpelijk dat de redactie van dit forum niet even de titels van de topics fatsoeneert. Op de homepage kan dat wel, maar is blijkbaar teveel gevraagd om dat ook op het forum even te doen. Ook dit topic weer een fantastische insinuerende opmerking in de titel.

Zo dat ben ik kwijt...

Re
door Reinier182 - Sep 6, 2020 om 11:19
154 Antwoorden / Vragen

Ja het is niet de plicht van de apotheek of andere zorg instanties maar wel een groot probleem voor patiënten. De kosten weet je altijd pas achteraf en nooit vooraf. Overal kan je vooraf prijs opgave krijgen in de zorg nooit. Ineens krijg je de rekening en artsen en specialisten enz schrijven vak technische lekker voor en kijken niet hoe je het kan betalen. Er moet een systeem komen waar vooraf kosten te controleren zijn en je het weet? Vaak gaat er een tijd over heen voordat de rekeningen komen en kan ingrijpen. Nu zullen heel veel zorg weigeren omdat ze bang van derekeningen zijn. Zo zijn artsen en apothekers bezig met geld verdienen en niet met de patiënten want ze weten donders goed wat het kost. De kosten zijn voor gewone mensen vooraf bijna niet te vinden. De zorg is een asosiale tak die alleen met geld bezig zijn en niet om patiënten geven. Anders hadden ze wel met duidelijke informatie gekomen.

gerbera
door gerbera - Sep 6, 2020 om 21:31
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@reinier182,

U bent uw gram kwijt, jammergenoeg is datgene wat u schrijft een onzinverhaal. En als u zo over artsen en apothekers denkt informeer dan eens bij een apotheker wat deze aan de medicijnen verdient en vraag uw arts eens wat deze van de prijs van medicijnen weet.

sn
door snuffelbaard - Sep 7, 2020 om 15:15
17 Antwoorden / 2 Vragen

Ik begrijp de vraag niet zo goed?

Ik neem aan dat u niet zelf hoefde af te rekenen in de apotheek maar achteraf de rekening kreeg van uw zorgverzekeraar maar wat kreeg u hiervoor? Was dat hetzelfde medicijn maar dan in een andere dosis, bijvoorbeeld pillen van 20 mg.? En was dat 'oude' medicijn nog in de 'oude' doses verkrijgbaar? Waarom heeft men u dan een hogere dosis gegeven? U heeft daar neem ik aan niet zelf om gevraagd, integendeel. Had u van te voren geweten dat dit 10x zo duur was, had u dat niet geaccepteerd. Nu bent u pas achteraf door uw zorgverzekeraar daarmee geconfronteerd en eenmaal gekregen medicijnen mogen nu eenmaal niet geruild of geretourneerd worden. U staat dus met de rug tegen de muur.

Als dat allemaal zo is begrijp ik niet hoe dit kan en dat dit kan.

a.) Het bedrijf dat dit doet zou men ogenblikkelijk moeten sluiten. Oplichterij.

b.) Een apotheek is een winkel als alle anderen: men koopt in, zet daar een winstmarge op om onkosten en salaris te genereren en geen verlies te draaien. De apotheker ziet bij inkoop dus ook die abnormale prijsverhoging. Of het nu wel of niet zijn taak is: waarom koopt hij dat in? Mocht men in zijn winkeltje gelijk moeten afrekenen dan bleef hij gegarandeerd zitten met zijn medicijn in deze dosis voor die prijs. Doordat men pas (veel) later de rekening krijgt kan dit überhaupt gebeuren. Of het nu wel of niet zijn taak is: schandalig! Ik durf gerust te stellen dat ook dit een vorm van oplichterij is.

c.) Ergo: in eerste instantie betaalt u nu die absurde prijsverhoging maar zodra het maximium van uw eigen risico is bereikt dient de zorgverzekeraar dit te betalen. Lees: wij met z'n allen want mocht deze zorgverzekeraar verlies draaien mogen wij dat een volgend jaar met z'n allen ophoesten.

Conclusie: dit zou een zaak voor het OM moeten zijn om uit te zoeken (lijkt me toch niet zo moeilijk) en alle verantwoordelijken voor de rechtbank te dagen en uiteindelijk iedereen die op deze manier is opgelicht zijn centen terug te betalen. het zou toch gek moeten zijn als dit geen kans van slagen heeft?. Misschien wil een programma als Kassa of Radar hier wel iets mee beginnen en zo nee: waarom niet vraag ik me dan af?

gerbera
door gerbera Sep 7, 2020 om 16:05
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik begrijp de vraag niet zo goed? Dan toch nog maar even de vraag goed doorlezen. Het was de arts die een hogere dosis (40 mg i.p.v. 20 mg) had voorgeschreven en die wordt simpelweg, ongeacht de prijs, door de apotheek verstrekt. Inmiddels is dit weer terug gedraaid naar 2x daags 20 mg.

pe
door pebk - Sep 7, 2020 om 17:17
581 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is de apotheek niet verwijtbaar, maar ik ben blij dat 'mijn' arts meer meedenkt. In principe wordt gekeken door de apotheker naar de werkzame stof en de te gebruiken hoeveelheden. Deze combinatie, tesamen met de preferentie van de zorgverzekeraar zorgt voor de uitlevering van een bepaald middel.Een arts kan ook eisen dat een bepaald merk uitgeleverd wordt. In praktijk blijkt de ene pil met werkzame stof de ander niet. Ook kunnen er verschillende vulmiddelen gebruikt worden waar bepaalde lichamelijke reacties op kunnen zijn.

Mijn partner krijgt een medicijn dat de apotheker zelf kan maken, maar niet mag omdat de rechten opgekocht zijn door een bepaalde pharmaceut. (Het mag wel, maar dan zou elke vestiging het voor zichzelf moeten doen, dus gebeurt het niet) Uit 'coulance' mag de 5 ug versie wel door andere leveranciers gemaakt worden, maar alles wat meer bevat niet. Deze pillen zijn vele malen (tientallen!) goedkoper dan die van de pharmaceut met de rechten. De arts speelt er op in door het voorschrijven van 4x vijf microgram voor te schrijven.

Dit is echter wel op initiatief van mijn partner gebeurd (na het vinden van artikelen op diverse fora). Het is het gevolg van de in mijn ogen schimmige spelletjes tussen pharmaceuten met patenten en octrooien en verzekeraars, allemaal met winstdoeleinden.

Vervelend dat het eigen risico op is. Maar i

va
door vanlotjegetikt - Sep 7, 2020 om 17:18
809 Antwoorden / Vragen

Voor de goede orde.
Een arts heeft de eed van hippocrates afgelegd
Een apotheker is lomp gezegd een gifmenger die daar erg lang voor heeft gestudeerd.
Is nog steeds primair bezig met het verstrekken van mediciatie op verzoek van............
Dat mensen het niet altijd waarderen de kosten die ermee gemoeid zijn helaas.

mi
door miennaamishaaz - Sep 7, 2020 om 22:02
725 Antwoorden / 1 Vragen

Zodra uw eigen risico op is zou dit moeten betaald worden door de Zorverzekeraar. Gezien die 200 euro kostende medicijnen de goedkoopste zijn, heeft de zorverzekeraar geen andere keuze dan dit te betalen.
Waarom zou u dit zelf moeten betalen?

Imformatie met betrekking tot medicijn vergoeding
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geneesmiddelen/vraag-en-antwoord/welke-medicijnen-krijg-ik-vergoed