ar
door arnoudj May 10, 2010 om 20:15
Voeding & gezondheid

Gevaarlijke Clarks schoenen

Al jaren liep ik tot volle tevredenheid op Clarks schoenen. Totdat ik onlangs drie paar heb gekocht die zeer gevaarlijk blijken te zijn. Op een natte straat, een stukje natte tramrails of een nog niet helemaal opgedroogde vloer in een winkel verliezen de zolen alle grip zodat je willoos onderuit gaat. Gelukkig nog zonder beenbreuken, alleen met blauwe plekken. Maar ik durf ze niet meer te dragen. De zolen zijn domweg van verkeerd materiaal gemaakt.
De fabrikant/importeur in Breda weigert op de klacht over deze gevaarlijke constructiefout in te gaan en verwijst in een onnozel briefje naar de verkoper. Daar moet ik dan nog maar naar toe, maar dat is in een plaats waar ik maar zelden kom. En daar verwacht ik niet veel van.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen met deze dure maar onbruikbare Clarks schoenen?

4023 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de schoenen niet deugen moet je terug naar de verkoper. Zo moet dat volgens de consumentenwetgeving. Je hebt niets met de fabrikant te maken. De reactie van de fabrikant is terecht.

Schrijf anders vooruitlopend op je teruggang naar de winkel een brief, waarin je je klacht uit en dat je daarover wil praten tijdens een afspraak. Zo voorkom je dat - als je daar naar toe gaat - niet met lege handen staat om de de man, die daar over gaat, toevallig niet aanwezig is.

Vladja

ve
door verwijderd - May 11, 2010 om 01:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Arnoud,

De wet op de consumentenkoop heeft geen betrekking op koop bij de groothandel, zoals Makro.
Ik weet dat die ook Clarks verkopen. Ik meld dat, omdat je schrijft dat je niet vaak bij de verkoper komt. het zou de Makro kunnen zijn.
Wanneer er iets mis is met de schoenzolen dien je dat wel te bewijzen. Binnen een redelijke termijn doen ze bij de Makro niet moeilijk over geld terug of vervanging.

Clarks schoenen hebben vaak geen uitgesproken hak. De zool loopt vaak zo door in de hak. Daarmee heb je sneller kans dat je uitglijd. Ongeacht het zoolmateriaal.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - May 11, 2010 om 08:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, bij de Makro. En ik heb ze een tijdje in de kast laten staan omdat ik in de winter andere schoenen droeg. En de winter duurde zo lang dat ik verwacht dat de Makro de tijd tussen klacht en koop wel erg lang vindt. Maar ze zijn ongebruikt, nagelnieuw. Ik zal me nog bij de Makro melden, hopelijk willen ze me helpen. Het is anders wel een erg dure sof.

ve
door verwijderd - May 11, 2010 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Arnoud:

Wanneer je de bon nog hebt, kun je een kleine kans hebben. Zonder bon hoef je het niet te proberen.

H.

ve
door verwijderd - May 11, 2010 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

arnoudj

Het is ook mogelijk om een klacht in te dienen over een gevaarlijk produkt:

Adres Voedsel en Warenwet

Bel de Warenklachtenlijn 0800 0488
voor klachten, twijfels of vragen over
de veiligheid van levensmiddelen en
consumentenproducten.

Postadres
Voedsel en Waren Autoriteit
Postbus 19506
2500 CM Den Haag

Telefoon
(070) 448 48 48

E-mail
info@vwa.nl

Keuringsdienst van waren:

http://www.vwa.nl/portal/page?_pageid=119,1639669&_dad=portal&_schema=PORTAL

Bel 0800 0488

De Warenklachtenlijn is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar op het gratis telefoonnummer
0800 0488. Uw klacht kan ook digitaal verstuurd worden door het klachtenformulier in te vullen.

Let op! Bij voedselvergiftiging moet acuut actie ondernomen worden door de VWA/Keuringsdienst van Waren. Klachten met betrekking tot voedselvergiftiging moeten daarom telefonisch doorgegeven worden.

Welk soort klachten:

? Als u klachten, twijfels of vragen heeft over levensmiddelen of over de hygiëne in bijvoorbeeld een restaurant of supermarkt.
? Als u klachten, twijfels of vragen heeft over de veiligheid van consumentenproducten en gebruiksartikelen als speelgoed, textiel, huishoudelijke artikelen, attractietoestellen, cosmetica, etc.
? Als u iets signaleert dat de voedselveiligheid in gevaar kan brengen.
? Als het rookverbod in openbare ruimten geschonden wordt.
? Als u klachten hebt over huisdiervoedsel.

De medewerkers van de VWAKeuringsdienst van Waren zullen uw klachten en opmerkingen serieus beoordelen en, indien nodig, onmiddellijk actie ondernemen.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.