Gewijzigde indeling supermarkt van Lidl gevaarlijk voor gezondheid van klanten.
Het telkens veranderen van de indeling van een supermarkt is onder normale omstandigheden al heel vervelend maar juist in deze Corona tijd waar je anderhalve meter afstand moet houden is het niet alleen vervelend maar ook gevaarlijk voor de gezondheid van de almaar zoekende klanten!
In mijn geval betreft het de Lidl Heyhoef te Tilburg.
Waarschijnlijk is dit een landelijk beleid en hebben andere Lidl winkels dezelfde metemorfose ondergaan.
Hierover heb ik het hoofdkantoor van Lidl maanden geleden al eens benaderd en gevraagd of men daar in de huidige omstandigheden rekening mee wilden houden.
een antwoord hierop heb ik nooit gekregen maar wat blijkt de grootgrutter heeft sinds kort niet een gedeelte van de winkel opnieuw ingericht, maar de COMPLETE winkel is totaal anders ingericht met gevolg dat de klanten zich helemaal verloren wanen, dan weer vooruitlopend, dan weer achteruitlopend, zoekend en zoekend naar de producten die hier toch eerst stonden maar nu onvindbaar blijken, links en rechts opbotsend tegen eveneens andere zoekende klanten en van afstand houden geen sprake meer is.
Ik vraag mij af of ik nou de enige ben die daar problemen mee heeft en waarom wordt een dergelijk verzoek onder deze omstandigheden gewoon genegeerd terwijl zij qua omzet toch geen schade zullen lijden als zij voor de periode waarin de pandemie heerst eens de artikelen op hun vertrouwde plek laten staan.
Misschien dat het helpt als hier meerdere mensen hun ervaring/mening delen en niet alleen mondkapjes verplicht worden in de winkel maar ook dat er een verbod komt om van hun supermarkt een zoekplaatje te maken tijdens deze crisis met alle gevolgen van dien.
Ook zoekend kun je afstand houden en een mondkapje dragen. Zoekende mensen houd je altijd in een supermarkt Natuurlijk houden ze er geen rekening mee want er is geen probleem.
Het beste wat u kunt doen is een boodschappenbriefje meenemen en alle straatjes doorlopen waar u alles tegen komt wat u nodig hebt. Zo is de anderhalve meter goed te handhaven.
Ook al is de indeling anders, de inhoud van de schappen is hetzelfde. De hagelslag staat nu niet ineens naast de macaroni. Ook in normale omstandigheden zijn mensen aan het zoeken, kijken, lezen en helaas ook ouwehoeren en beppen. Daar valt niets aan te doen. U komt al lange tijd in die supermarkt, een ander wellicht niet.
Waar ik dan weer problemen mee heb in een supermarkt zijn diegene die hun wagentje rechts in het pad zetten, met 1 hand vasthouden en aan de andere kant van het pad iets wil pakken. En niet vergeten de keuvelende dames op leeftijd die uitgebreid de eerste stapjes van de achterkleinkinderen aan het bespreken zijn waardoor er niemand meer langs kan.
Och ook zonder verandering van indeling zijn er mensen die je in de nek hijgen omdat ze haast hebben, sterker nog ze jatten het gewoon uit je wagentje als je ff de andere kant op kijkt. Dus wat de veiligheid betreft, het is de klant zelf die er vaak een zooitje van maakt en totaal geen rekening met een ander houden. En dat heeft niets te maken met een andere winkel indeling want dat gebeurd hier zo vaak, bij de blauwe super, omdat het een zgn "testwinkel" is waar de kassa's langzaam verdwijnen en zo de klant dwingen om over te gaan op zelfscan. En ook daar staan ze bijna bij je op schoot omdat ze dan ook weer haast hebben om vervolgens bij de uitgang de boel al beppend te versperren.
Geachte Sloffy,
De Lidl is ook mijn favoriete supermarkt : goede producten tegen een lage prijs.
Veel Lidls hebben een afbakafdeling gekregen.
In mijn omgeving zijn een paar nieuwe Lidls gekomen in grote gebouwen : hier kun je goed zien in welke richting Lidl gaat : de grootste supermarktketen worden van Nederland.
Dan bent u een tevreden klant☺
Bij ons zijn in de regio een paar filialen gesloten danwel naar een kleiner pand verhuisd. Kan ik nu concluderen dat Lidl op weg is naar een faillissement?
U trekt wel heel bijzondere conclusies !
@Justmeagain,
Over welke regio heeft u het?
Kent u die nieuwe reclame van Lidle: "Ik ga even naar beneden"?
Dat filiaal staat in Amsterdam nieuw West.
En sinds enige jaren adverteert Lidl met L1DL....., dus nummer 1.
Ooh, wacht. Ze adverteren met nummer 1, dus worden ze ook nummer 1. Zo werkt het...
@Diumenge,
Ik vermoed, dat dat hun streven is.
Als je kijkt naar de meest nieuwe geopende supermarkten, gaat de strijd tussen Lidl en Jumbo.
Het zal zeker hun streven zijn ja.
Elke winkel veranderd de indeling wel eens, Vaak is dit ook ten voordele van de klant. want zoals meerdere al zeggen, een LIDL krijgt dan bijvoorbeeld een Broodbak afdeling erbij, maar gezien dit ruimte kost, moeten ze het anders indelen.
U gaat toch ook gewoon elke rij af als u normaal boodschappen doet?
Wat is er nu anders dan dat u normaal boodschappen doet, {behalve dat de producten mogelijk in een ander schap liggen}
Volgens mij is afstand houden niet gebonden aan de (vernieuwde) indeling van een winkel, maar aan de personen in de winkel.
Dan toch maar naar AH. Dan kan je in de app een boodschappenlijstje maken en sorteren op de kortste looproute.
Maar serieus: als het assortiment wijzigd ontkom je er niet aan om af en toe de winkel anders in te delen. De nieuwe indeling kan ook helpen om de winkel veiliger te maken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer