sloffy
door sloffy Oct 22, 2020 om 20:27
Voeding & gezondheid

Gewijzigde indeling supermarkt van Lidl gevaarlijk voor gezondheid van klanten.

Het telkens veranderen van de indeling van een supermarkt is onder normale omstandigheden al heel vervelend maar juist in deze Corona tijd waar je anderhalve meter afstand moet houden is het niet alleen vervelend maar ook gevaarlijk voor de gezondheid van de almaar zoekende klanten!
In mijn geval betreft het de Lidl Heyhoef te Tilburg.
Waarschijnlijk is dit een landelijk beleid en hebben andere Lidl winkels dezelfde metemorfose ondergaan.
Hierover heb ik het hoofdkantoor van Lidl maanden geleden al eens benaderd en gevraagd of men daar in de huidige omstandigheden rekening mee wilden houden.

een antwoord hierop heb ik nooit gekregen maar wat blijkt de grootgrutter heeft sinds kort niet een gedeelte van de winkel opnieuw ingericht, maar de COMPLETE winkel is totaal anders ingericht met gevolg dat de klanten zich helemaal verloren wanen, dan weer vooruitlopend, dan weer achteruitlopend, zoekend en zoekend naar de producten die hier toch eerst stonden maar nu onvindbaar blijken, links en rechts opbotsend tegen eveneens andere zoekende klanten en van afstand houden geen sprake meer is.

Ik vraag mij af of ik nou de enige ben die daar problemen mee heeft en waarom wordt een dergelijk verzoek onder deze omstandigheden gewoon genegeerd terwijl zij qua omzet toch geen schade zullen lijden als zij voor de periode waarin de pandemie heerst eens de artikelen op hun vertrouwde plek laten staan.
Misschien dat het helpt als hier meerdere mensen hun ervaring/mening delen en niet alleen mondkapjes verplicht worden in de winkel maar ook dat er een verbod komt om van hun supermarkt een zoekplaatje te maken tijdens deze crisis met alle gevolgen van dien.

2368 13 Rapporteer

mr
door mrmoto - Oct 22, 2020 om 20:37
167 Antwoorden / 4 Vragen

heel simpel uit te leggen . Dan kom je meer producten tegen en dan koop je meer !

ju
door juliomariner - Oct 22, 2020 om 20:47
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Ook zoekend kun je afstand houden en een mondkapje dragen. Zoekende mensen houd je altijd in een supermarkt Natuurlijk houden ze er geen rekening mee want er is geen probleem.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 22, 2020 om 21:23
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Het beste wat u kunt doen is een boodschappenbriefje meenemen en alle straatjes doorlopen waar u alles tegen komt wat u nodig hebt. Zo is de anderhalve meter goed te handhaven.

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2020 om 21:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En na twee keer weet u waar alles staat.

ne
door neodutchio - Oct 22, 2020 om 22:03
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ook al is de indeling anders, de inhoud van de schappen is hetzelfde. De hagelslag staat nu niet ineens naast de macaroni. Ook in normale omstandigheden zijn mensen aan het zoeken, kijken, lezen en helaas ook ouwehoeren en beppen. Daar valt niets aan te doen. U komt al lange tijd in die supermarkt, een ander wellicht niet.
Waar ik dan weer problemen mee heb in een supermarkt zijn diegene die hun wagentje rechts in het pad zetten, met 1 hand vasthouden en aan de andere kant van het pad iets wil pakken. En niet vergeten de keuvelende dames op leeftijd die uitgebreid de eerste stapjes van de achterkleinkinderen aan het bespreken zijn waardoor er niemand meer langs kan.

gerbera
door gerbera - Oct 22, 2020 om 22:25
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Och ook zonder verandering van indeling zijn er mensen die je in de nek hijgen omdat ze haast hebben, sterker nog ze jatten het gewoon uit je wagentje als je ff de andere kant op kijkt. Dus wat de veiligheid betreft, het is de klant zelf die er vaak een zooitje van maakt en totaal geen rekening met een ander houden. En dat heeft niets te maken met een andere winkel indeling want dat gebeurd hier zo vaak, bij de blauwe super, omdat het een zgn "testwinkel" is waar de kassa's langzaam verdwijnen en zo de klant dwingen om over te gaan op zelfscan. En ook daar staan ze bijna bij je op schoot omdat ze dan ook weer haast hebben om vervolgens bij de uitgang de boel al beppend te versperren.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 22, 2020 om 22:49
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sloffy,

De Lidl is ook mijn favoriete supermarkt : goede producten tegen een lage prijs.

Veel Lidls hebben een afbakafdeling gekregen.

In mijn omgeving zijn een paar nieuwe Lidls gekomen in grote gebouwen : hier kun je goed zien in welke richting Lidl gaat : de grootste supermarktketen worden van Nederland.

gerbera
door gerbera Oct 23, 2020 om 09:38
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dan bent u een tevreden klant☺

justmeagain
door justmeagain Oct 24, 2020 om 00:12
623 Antwoorden / 8 Vragen

Bij ons zijn in de regio een paar filialen gesloten danwel naar een kleiner pand verhuisd. Kan ik nu concluderen dat Lidl op weg is naar een faillissement?
U trekt wel heel bijzondere conclusies !

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 24, 2020 om 00:19
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Justmeagain,

Over welke regio heeft u het?

Kent u die nieuwe reclame van Lidle: "Ik ga even naar beneden"?

Dat filiaal staat in Amsterdam nieuw West.

En sinds enige jaren adverteert Lidl met L1DL....., dus nummer 1.

diumenge
door diumenge Oct 25, 2020 om 10:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ooh, wacht. Ze adverteren met nummer 1, dus worden ze ook nummer 1. Zo werkt het...

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 25, 2020 om 11:20
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Ik vermoed, dat dat hun streven is.

Als je kijkt naar de meest nieuwe geopende supermarkten, gaat de strijd tussen Lidl en Jumbo.

diumenge
door diumenge Oct 25, 2020 om 11:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het zal zeker hun streven zijn ja.

mi
door miennaamishaaz - Oct 22, 2020 om 23:07
725 Antwoorden / 1 Vragen

Elke winkel veranderd de indeling wel eens, Vaak is dit ook ten voordele van de klant. want zoals meerdere al zeggen, een LIDL krijgt dan bijvoorbeeld een Broodbak afdeling erbij, maar gezien dit ruimte kost, moeten ze het anders indelen.

U gaat toch ook gewoon elke rij af als u normaal boodschappen doet?

Wat is er nu anders dan dat u normaal boodschappen doet, {behalve dat de producten mogelijk in een ander schap liggen}

pino123
door pino123 - Oct 23, 2020 om 08:01
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij is afstand houden niet gebonden aan de (vernieuwde) indeling van een winkel, maar aan de personen in de winkel.

rj
door rjw - Oct 23, 2020 om 11:45
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Dan toch maar naar AH. Dan kan je in de app een boodschappenlijstje maken en sorteren op de kortste looproute.

Maar serieus: als het assortiment wijzigd ontkom je er niet aan om af en toe de winkel anders in te delen. De nieuwe indeling kan ook helpen om de winkel veiliger te maken.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 23, 2020 om 21:40
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Alles wat ik niet kan vinden  koop ik niet dus omzet verlies,  en vaak maandenlang  elders winkelen....

Als we dat allen doen  is het zo over,  bij Deen meegemaakt dat personeel na verbouwing al moest zoeken en gek werd van de vele
vragende klanten, dat was 2019 dus toen we nog gezond waren.

Gewoon na verbouwing  1 maand elders en  als meerdere dat doen worden ze voorzichtiger....
Het kan dat na nieuwe producten er ook een aantal verdwenen zijn....  en  alles vragen, doei.

diumenge
door diumenge Oct 24, 2020 om 11:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Altijd leuk die 'als we dat met ons allen doen' reacties. Want we gaan dat niet met ons alles doen, dus het is bijvoorbaat kansloos.

rj
door rjw Oct 25, 2020 om 09:51
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Dus een bedrijf mag nooit maar dan ook nooit de boel veranderen en optimaliseren? Waarschijnlijk werk je zelf niet, anders had je ook wel gesnapt dat dingen soms moeten veranderen.

panter22
door panter22 - Oct 24, 2020 om 09:54
6599 Antwoorden / Vragen

Noem mij een supermarkt waar mensen in een treintje achter elkaar aanlopen op 1,5 m afstand.

ro
door ronny530 - Oct 25, 2020 om 10:22
2752 Antwoorden / 41 Vragen

De coronacrisis maakt niet dat supermarkten de indeling zo moeten houden zoals die voor de crisis ook was dus wat dat betreft is uw klacht onterecht. U bent niet verplicht om naar die supermarkt te gaan en dat u niet aan de nieuwe indeling kunt wennen maakt niet dat de supermarkt aan uw wensen gehoor gaat geven. Uw suggesties over hoe e.e.a. beter zouden kunnen worden in dank afgenomen maar of de supermarkt daar ook iets mee doet durf ik te betwijfelen.