Ni
door Nico van de Water Oct 31, 2021 om 10:20
Voeding & gezondheid

GGD kan geen herstelcode voor Covid-19 afgeven. Ook getroffen?

Na mijn eerste vaccinatie in juli bleek bij een daaropvolgende ziekenhuisopname dat ik op het moment van vaccinatie besmet was geweest met Covid-19. Vorige week bleek bij het zoveelste telefoontje met de regionale GGD dat deze wacht op een "groen licht" van een organisatie binnen VWS, voordat de GGD mijn herstelcode kan vrijgeven zodat ik deze kan downloaden in de Corona-app. Het grote probleem is dat de diagnose van Covid-19 en het daaropvolgende herstel niet door de GGD zijn geconstateerd. Darom mag en kan deze geen herstelcode vrijgeven. Volgens mijn zijn er tientallen, zo niet honderden, die om diezelfde reden nog steeds geen herstelcode kunnen downloaden. Wie heeft dit ook ondervonden en wat was de oplossing?

3355 7 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 31, 2021 om 10:30
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt erop dat u nog geduld moet hebben.

                              Uit de link:

De CoronaCheck-app zoekt in het systeem van de GGD naar een mogelijke positieve test. Die moet minstens elf dagen oud zijn en mag niet ouder dan 180 dagen zijn. Een herstelbewijs aanmaken voor internationaal gebruik kan alleen op basis van een positieve PCR-test afgenomen bij de GGD. In Nederland zijn zowel een PCR-test als een antigeentest geldig, mits ze door de GGD zijn afgenomen.

"Maar als je bijvoorbeeld bent getest op corona in een ziekenhuis, waarbij er geen koppeling is met de systemen van de GGD, dan lukt het aanmaken van een herstelbewijs in de app nog niet”, zegt de woordvoerder.

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5239522/coronacheck-app-qr-code-fout-error-herstelbewijs-vaccinatie

panter22
door panter22 - Oct 31, 2021 om 10:34
6599 Antwoorden / Vragen

De oplossing is om nog maar een prik te nemen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 31, 2021 om 10:47
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Ook m.i. helaas toch even wachten en in ieder geval de tweede prik halen. Ik begrijp uit u vraag niet dat u die wel heeft gehad.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 31, 2021 om 11:30
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vraag 2e prik en je bent  extra beschermd, dat is makkelijk en zonder risico.

panter22
door panter22 - Oct 31, 2021 om 15:35
6599 Antwoorden / Vragen

Als je corona hebt vastgesteld door de GGD en je neemt daarna 1 prik, dan kun je een vaccinatiebewijs krijgen.
Als je 1 prik hebt gekregen en daarna is vast gesteld dat je corona hebt gehad, dan moet je een 2e prik.
Met een test in het ziekenhuis kan niet worden vastgesteld dat je voor de 1e prik corona hebt gehad.
Dus moet je een 2e prik. Waarom wil je die niet?

mo
door mof - Nov 1, 2021 om 10:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als de besmetting niet is geconstateerd kan de GGD toch niets doen. Maar, u bent gevaccineerd, alshet met Janssen was heeft u gewoon recht op een vacicnatiecode, is het Pfizer of Moderna, dan had u allang de tweede prik kunnen halen. U zeurt volgens mij een beetje.

ka
door kaartendraak - Nov 1, 2021 om 10:42
180 Antwoorden / 2 Vragen

De oplossing? Gewoon NIET, nooit ofte nimmer meedoen aan deze controle maatschappij...........