de
door deetman Oct 15, 2005 om 15:38
Voeding & gezondheid

Goedkope multivitaminen van aldi

beste mensen,

ik heb multivitaminen van de aldi gekocht. zijn dit goede? of is dit weggegooid geld? of moet je van die dure multivitaminen kopen bij een speciaalzaak? gezond eten is natuurlijk het beste maar ter aanvulling wil ik toch deze pillen. wat is jullie advies? heb ik een goede koop gedaan bij de aldi???

mvg mirjam

66334 30 Rapporteer

liekie
door liekie - Oct 15, 2005 om 16:39
7 Antwoorden / 11 Vragen

Hoi Mirjam.

Een goed multivitaminepreparaat heeft alle benodigde vitaminen en mineralen in de juiste hoeveelheid. Of ze nu 3.79 per 120 zijn of 15 euro. Ik gebruik zelf altijd eigen merk van Trekpleister en daar zit alles in wat ik nodig heb. En die zijn veel goedkoper dan de Centrum pillen. Dus ik denk niet dat je je geld hebt weggegooid.

Groet Liekie

maryvon
door maryvon - Oct 15, 2005 om 16:53
99 Antwoorden / 44 Vragen

Er is wel degelijk een verschil in het aanbod van multi-vitaminen, het is niet zo dat deze allemaal hetzelfde zijn. De hoeveelheid van  een bepaalde stof bijv magnesium kan in de ene groter zijn als in de andere pil.

Ieder lichaam moet het voor zijn afgestemde middel slikken. Wat voor de 1 goed is , doet voor een ander weer niets. Het beste is om te kijken of er daadwerkelijk een tekort is dmv een bloedonderzoek, en dan na een tijdje, na het slikken van de vitaminen kijken of er een verschil is.

holstein
door holstein - Oct 16, 2005 om 10:14
922 Antwoorden / 16 Vragen

Volgens mij moet je het niet zover zoeken, want door de bank genomen zijn multi-vitaminen allemaal gelijk en testen hebben uitgewezen dat je echt die dure merken niet hoeft te hebben.
Is hetzelfde verhaal als b.v. met paracetamol pijnstillers, zijn van bekende merken vaak wel 5 keer zo duur als eigen merk spul en zijn ook precies gelijk.
Apotheken beginnen ook steeds meer met merkloze medicijnen, moet toch ergens vandaan komen.......

maryvon
door maryvon - Oct 16, 2005 om 10:56
99 Antwoorden / 44 Vragen

het gaat bij multivitaminen niet om de prijs - kwaliteit verhouding, het gaat om de samenstelling van een preparaat.

Ik zou als ik toch goed bezig wil zijn, eerst eens wat info inwinnen bij iemand die er verstand van heeft.

Misschien heb je het helemaal niet nodig.

liekie
door liekie - Oct 16, 2005 om 11:33
7 Antwoorden / 11 Vragen

Hoi Mirjam

Ik heb even wat voor je nagezocht in mijn Assistent Drogist-boek

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van de vitaminen en mineralen is als volgt.

Vitamine A 800 mcg (microgram), Vitamine D 5 mcg, vitamine E 10 mg(milligram), Vitamine B1 1,4 mg, Vitamine B2 1,6 mg. Vitamine B3 (nicotanamide 18 mg en nicotinezuur 18mg), vitamine B6 2 mcg, foliumzuur 200 mcg, biotine 150 mcg, panthoteenzuur 6 mg, vitamineC 60mg, fosfor 800mg, magnesium 300mg, jodium 150mcg, ijzer 14 mg en zink 15mg.

Op het potje dat je gekocht hebt staat als het goed is precies hoeveel van de vitaminen en mineralen in een pil zit de de precieze hoeveelheid van iedere stof. Met je eten krijg je altijd wel het een en ander binnen. Een multivitaminepreparaat kan geen kwaad mits je je aan de aangegeven hoeveelheid pillen per dag houdt. je kunt van sommige bestanddelen die je ook in je eten hebt zitten iets te veel binnen krijgen. Maar hetgene dat je lichaaam niet nodig heeft plas je gewoon weer uit.

Hopelijk heb je hier iets aan, want van bovenstaande antwooorden wordt je volgens mij niet veel wijzer.

Groet Liekie

maryvon
door maryvon - Oct 16, 2005 om 13:45
99 Antwoorden / 44 Vragen

Ze wordt van mijn antwoord dan misschien wel niets wijzer, ze kan er in ieder geval mee doen wat ze zelf wilt.  Ieder lichaam heeft behoefte aan een andere aanvulling, waar de 1 teveel van heeft heeft de ander te weinig. Dus zomaar een multi-vitaminepreparaat gaan slikken is niet verstandig, misschien heeft zij alleen behoefte aan bijv. calcium-magnesium. Het slikken omdat je denkt goed bezig te zijn zet ook geen zoden aan de dijk. Het moet wel zinvol zijn.

Misschien heeft ze helemaal geen aanvulling nodig. Maar zoals ik al eerder zei, alleen een gedegen bloedonderzoek kan aantonen of er daadwerkelijk een tekort is aan vitaminen. Ik heb dit zelf mogen ervaren, na een opname in het ziekenhuis bleek er na bloedonderzoek, weinig tot geen vit B12 in mijn bloed aanwezig. Ik voelde mij erg slecht op dat moment maar wist niet waardoor, maar om dan gelijk een multi preparaat te gaan slikken is zinloos, ik heb alleen vit B12 nodig, meestal gecombineerd met andere B.vit, voor een betere opname. Ik kreeg hier dus injectie's voor.

Het is echt niet zo zwart- wit als hier beweerd wordt, hou maar eens willekeurig 5 soorten multi's naast elkaar en zie de verschillen in samenstelling, en ik kan je met zekerheid zeggen dat hier echt wel verschil in zit, kijk bijv alleen al eens naar de hoeveelheid vit.C.

la
door ladylaaf - Oct 16, 2005 om 14:21
57 Antwoorden / 5 Vragen

hallo beste mensen

even jullie uit je droom helpen ,aldi multivitaminen kunnen best goed zijn  wie weet  zijn ze net zo goed asl een  bekend ander produkt met een andere verpakking.

ik zelf werk op farmaceutisch bedrijf voorbeeld:

er kom een groot vat paracetemol binnen en uit hetzelfde vat worden

voor diverse winkels verpakkingen gemaakt,het verschil is ;de prijs en het doosje

en  geloof me met veel van die dingen gaat het zo in de praktijk

al is het goedkoop wil het nog niet zeggen dat het slecht is.

ikzelf zal altijd een eigenmerk produkt kopen omdat dat altijd goedkoper is ook bij de drogist en apotheek

groetjes marloes

maryvon
door maryvon - Oct 16, 2005 om 14:36
99 Antwoorden / 44 Vragen

Ladylaaf,

Er is ook niemand die hier beweert dat de vit. van de Aldi slecht, er wordt gesproken dat er wel degelijk verschillen kunnen zijn, dit is alleen te zien door een aantal verpakkingen met elkaar te vergelijken.

snuiv
door snuiv - Oct 17, 2005 om 16:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Lees de antwoorden van maryvon nog maar eens goed na

en je weet voldoende

in
door ingridda - Oct 17, 2005 om 17:21
5 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Mirjam,

Ja, je hebt een goede aankoop gedaan. Ik zelf koop de multivitamines bij het Kruidvat. Volgens mij zit er hetzelfde in als in de duurdere merken en waarom meer betalen voor hetzelfde ? Bij Kruidvat kosten ze maar E 3,65.

Groetjes.

co
door coffeejunk - Oct 17, 2005 om 18:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil even wat toevoegen aan het bericht dat een teveel aan geslikte vitaminen uitgeplast zou worden.

Dit geld alleen voor de wateroplosbare vitaminen (o.a. B, C). De vetoplosbare vitaminen (A, D, E en K) worden niet via de urine uitgescheiden maar hopen zich op in vetweefsel. Bij zeer grote hoeveelheden van deze vitaminen kan dit tot toxische effecten leiden.

ma
door marja15 - Oct 17, 2005 om 20:21
10 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mirjam,

Er wordt weleens vaker gezegd dat vitaminen wel goed helpen. Ik ben werkzaam bij een bedrijf dat gespecialiseerd is in vitaminen. Dit is het enige bedrijf dat vitaminen op natuurlijke wijze produceert. Dus geen kleurstoffen enz. De produkten worden niet verhit, maar vers verwerkt. Er zit alles in wat je dagelijks nodig hebt. Precies in de juiste verhoudingen. Je merkt dit ook aan je gezondheid, want je wordt er echt fitter van, plus je lichaam wordt ook nog eens grondig gereinigd. Daarbij komt dat je de produkten ook zelf kunt gaan verkopen, dus tel uit je winst. Op den duur krijg je alleen maar geld toe, in plaats van geld te betalen. We hebben ook nog andere huidverzorgingsprodukten. Dus als e geinteresseerd bent. bel me maar op: 06-47398159.

Groetjes Marja

maryvon
door maryvon - Oct 17, 2005 om 20:40
99 Antwoorden / 44 Vragen

Is het toegestaan om dit soort reacties te plaatsen?, dit is gewoon verkapte "reclame".

ma
door marja15 - Oct 17, 2005 om 20:48
10 Antwoorden / 0 Vragen

Marvyon,

Het is zeker toegestaan om reclame te maken, maar ik heb het merk niet genoemd. "Herbalife"  is wel degelijk een naam, dus reclame, wat ik dus niet heb gedaan.

Groetjes Marja

jk
door jkoops - Oct 17, 2005 om 21:27
51 Antwoorden / 9 Vragen

Als je werkelijk last hebt van een onbehaalijk gevoel, wat onzeker bent, je niet lekker voelt neem dan Supradyne!!!!!

Niet goedkoop, maar ik heb uit ervaring van verschillende personen vernomen dat dit echt helpt.

Elke morgen, na het ontbijt, een tablet in water oplossen(bruist) en je zult je die dag een stuk beter voelen.

Zo maar vitaminepreparaten zijn lang niet altijd goed voor je.

WEES voorzichtig met dat spul. Overleg met je huisarts.

Vriendelijke groet,

Jan K.

ma
door marja15 - Oct 17, 2005 om 22:00
10 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jan,

Natuurlijk kunnen er wel vitaminen bij zitten die helpen, maar wat kan je ervan zeggen als je ze niet geprobeerd hebt. Ik heb al heel wat supplementen gebruikt. Altijd ging het zo. In het begin ging het vaak wel een beetje beter, maar na enkele weken kreeg ik hartkloppingen en ben ik dus maar gauw gestopt met de vitaminen. Bij heel veel produkten had ik helemaal geen verbetering. Ik heb nu eindelijk het voedingssupplement voor mij gevonden waarvan ik dit niet krijg, en bovendien verdien ik er geld mee. En daarbij bevat het geen kleur, geur of smaakstoffen en geen toegevoegde suikers.  Bovendien zijn alle produkten gepatenteerd en zijn ze uniek. Beter kan het toch niet? Groetjes Marja

jk
door jkoops - Oct 17, 2005 om 22:43
51 Antwoorden / 9 Vragen

Beste Marja(n).

Je bent me een handigerd met je sluikreklame. Ik kan dat wel waarderen.

Dat je hartkloppingen krijgt, als je een produkt langer gebruikt, bewijst mijn stelling dat je heel voorzichtig moet zijn met preparaten te slikken

Niet nodig, niet doen

Ga naar je arts.

Jan K.

je
door jellejetze - Oct 17, 2005 om 22:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Mirjam ,

als je multivitaminen wilt gaan gebruiken kun je altijd terecht op de site van het vitamine bureau .

(http://www.vitamine-info.nl/Hoofdmenu.cfm).

Hier kun je info vinden over wat je nodig hebt aan viamines, op de verpakking van de multi vitamines staat wat/ hoeveel van welke vitamine erin zit , vergelijk dit en maak zelf een inschatting wat je via voeding binnenkrijgt en wat je denkt dan nog nodig te hebben, van enkele vitaminen is bekend dat een ruim overschreidingvan de hoevelheid slecht kan zijn .

Henry

brenda99
door brenda99 - Oct 17, 2005 om 23:04
10 Antwoorden / 16 Vragen

Lieki,

Je beweert dat je overtollige vitaminen weer uitplast. Dit is niet helemaal correct. Ik weet namelijk dat teveel vitamine A binnenkrijgen slecht is. Dit is vooral voor zwangere vrouwen niet goed. Het is schadelijk voor het ongeboren kind.  Wat vitamine C betreft, heb je wel gelijk.

Groet Brenda

ma
door marja15 - Oct 17, 2005 om 23:29
10 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mensen,

In mijn eerdere reactie heb ik Herbalife aangekaart, maar dit was alleen als voorbeeld voor reclame. Ik heb met Herbalife niets van doen maar ik gebruik andere natuurlijke voedingssupplementen. Groetjes Marja

do
door dolfijntje2 - Oct 18, 2005 om 01:32
5 Antwoorden / 2 Vragen

hallo mirjam,

volgens mijn huisarts zijn bij een goede voeding geen extra vitaminen nodig. in dat geval dus weggegooid geld.elke dag voldoende groente enz.en gevarieerd eten is beter dan vitaminepillen slikken.  voor wat betreft de "reclame maakster",het gaat zeker over het product "aloë vera"? dat is inderdaad puur natuur en goed voor lichaam.

groetjes....

joostw
door joostw - Oct 18, 2005 om 01:51
22 Antwoorden / 2 Vragen

Off topic

Beste Marja15, op Tros Radar Forum zitten misschien nog mensen op jou te wachten om die Herbalife troep te verdedigen.

Ik nodig je bij deze uit om een bezoekje te brengen op het topic Voeding, er was eerst een ander maar die wil niet meer.

Kom en overtuig mij, of houd op met reclame maken voor die veel te dure troep, die misschien wel natuurlijk is maar dat is asbeststof ook.

Tot lezens.

wy
door wyan - Oct 18, 2005 om 12:57
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

het beste manier is gezond en gevarieerd eten in fruit en groenten. Aardappelen, rijst en pasta is ook goed. Het ligt eraan welke leefpatroon je zit.  Stressig persoon of sportieve persoon. Bij stress let je meer op vitamine B complex en magnesium. Bij sporten let je weer op koolhydraten ("energievulling"). Mijn mening is dat ik niet erin geloof voor de effect van voedingsupplementen. Het is eerder een psychologisch effect dat het echt helpt of niet. De huisarts kan hier goed onderzoeken op bloed. Beter fit voelen is toch een invloed op de goede stoelgang.  Veel vezels eten is prima. Dat zit in groenten en volkorenprodukten. Eet twee keer per week vis aub als je vis lekker vindt. In vis zit veel jodium dat weer goed is voor de huid.

 Twee pillen per week nemen is genoeg i.v.m. toxische effecten van vetoplosbare vitaminen. Een beruchte vitamine is A. Te veel vitamine A geeft een schadelijke effect op je gezondheid (o.a. gezichtsvermogen).

Groet,

wyan

ar
door ariet - Oct 18, 2005 om 17:31
58 Antwoorden / 13 Vragen

Herbalife?

ar
door ariet - Oct 18, 2005 om 17:38
58 Antwoorden / 13 Vragen

Beste Mirjam,

Luister naar je lichaam. Ben je moe? Neem dan rust.

Voel je je lusteloos voor langere tijd? Stap dan naar de huisarts.

Zorg dat je de benodigde vitaminen en mineralen via je voeding binnen krijgt.

Kijk op de voedingswijzer. Het bespaart je nog geld ook.

Groeten, ArieT

ma
door marja15 - Oct 18, 2005 om 20:06
10 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mensen,

Zoals ik al eerder zei gebruik ik geen Herbalife maar iets anders. In dit voedingssupplement zitten (114) ingredienten waarvan ook aloe vera. Precies in de juiste dagelijkse verhouding. Maar over het nut van vitaminen wil ik graag het volgende zeggen. In het Dagblad de Limburger heeft enige tijd geleden een artikel gestaan, wat ook bij Kassa of bij Radar op de site heeft gestaan, n.l. dat artsen de noodzaak van vitaminen negeerden. Deze uitspraak is gedaan door professor R. Hermus, n.a.v. een onderzoek door de MRC gezondheidszorg. Slechts 30% van de huisartsen bespreekt dit met hun patienten. Uit onderzoek is gebleken dat vitaminen niet alleen werken bij herstel van ziektes, maar ze werken ook preventief. Je hebt ze nodig omdat onze voeding te weinig vitale stoffen bevat. Groetjes Marja

yo
door youdid - Nov 1, 2005 om 09:01
18 Antwoorden / 44 Vragen

Ik ben zelf iemand die graag informatie opzoekt op het internet over voeding. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je niet een goedkoop merk slikt. Ik las dit artikel en vind het heel logisch klinken. http://www.natuurarts.nl/vraag3.htm

Ook moet ik zeggen dat ik zelf ervaring heb met een duurder merk en dat de resultaten veel groter waren dan eerder bij eigen merk of ander goedkoop spul.

de
door deesje82 - Nov 28, 2005 om 17:29
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mirjam,

Kijk gewoon eens naar wat er in andere "goede pillen" zit en vergelijk
dat met de pillen van de Aldi. Kijk bij de hulpstoffen ook eens naar
geur, kleur en smaakstoffen, suikers, zetmeel etc. Korte lijstjes met
weinig E-nummers zijn vaak een indicator van betere pillen. Want, je
kunt wel vitamines slikken maar als je daarmee ook een hoop rotzooi
binnenkrijgt schiet je er niks mee op. Je lichaam moet die slechte
stoffen opruimen en gebruikt daar de energie voor die je met die
vitamines juist hebt willen aanvullen. Goed opletten dus..

mi
door miranda4 - Nov 29, 2005 om 21:49
9 Antwoorden / 2 Vragen

Nou ik ben de zoveelste maar toch ff.

zelf ben ik filiaalmanager bij kruidvat, en afgestudeerd drogist.

De vitamines die je niet uitplast zijn a,f,d,e,k. Als je verder geen complicaties hebt waarvoor je bij een arts of specialist loopt. Maar wel de behoefte hebt, of na een ziekte periode, stress. Misschien door het omgeslagen weer wat lamlendig, je wilt even een opfrisser is er altijd nog de mogelijkheid tijdelijk wat vitamines te slikken.

Als je rookt bijvoorbeeld heb je al veel meer vit.c nodig omdat de nicotine dit tegenwerkt(deels afbreekt) ook na botfracturen is vit.c goed voor herstellen van de structuur voor aanmaak van callas(nieuw bot). Ik kan je nog vele dingen meer gaan geven. maar zeg je...slecht..nee.

En merk maakt niet uit, lees alleen wat erop staat en volsta met een simpele multivitamine.

succes

ni
door nicol66 - Feb 7, 2006 om 21:41
5 Antwoorden / 6 Vragen

Er wordt wel eens vaker gezegd dat vitaminen wel goed helpen. Ik ben werkzaam bij een bedrijf dat gespecialiseerd is in vitaminen. Dit is het enige bedrijf dat vitaminen op natuurlijke wijze produceert. Dus geen kleurstoffen enz. De producten worden niet verhit, maar vers verwerkt. Er zit alles in wat je dagelijks nodig hebt. Precies in de juiste verhoudingen. Je merkt dit ook aan je gezondheid, want je wordt er echt fitter van, plus je lichaam wordt ook nog eens grondig gereinigd. Daarbij komt dat je de producten ook zelf kunt gaan verkopen, dus tel uit je winst. Op den duur krijg je alleen maar geld toe, in plaats van geld te betalen. We hebben ook nog andere huidverzorgingsproducten. Dus als e geïnteresseerd bent. bel me maar op: 06-47398159.

Onzin ik ben zelf gediplomeerd drogist en ik heb geleerd dat synthetische vitamine net zo goed zijn als natuurlijke wel is het zo dat naar de bijsluiter moet kijken. Weet je dat je best redelijk eet dan neem je 50% van de A.D.H en wat belangrijk is net het bij de warme maaltijd in er zitten namelijk 4 vitamine in die alleen met vet oplossen zo als vitamine A-D-K-E dus goedkope vitamines zijn net zo goed als de dure.

nicol