he
door henderikaa Aug 3, 2011 om 10:13
Voeding & gezondheid

Goedkope TOMADO friteuse

Ik wil een friteuse gaan kopen, maar aangezien we die waarschijnlijk maar zelden (ongeveer 6 keer per jaar) zullen gaan gebruiken wil ik eigenlijk niet zo veel geld aan uitgeven.
Nu kreeg ik gisteren een folder van een platselijke winkel waar een Tomado Friteuse staat die nu in de aanbieding is van 24,99 voor 19,99 euro. (3 liter en met koude zone).

Mijn vraag is nu; zal ik deze friteuse gaan kopen of is dit merk of deze prijs garantie voor een slecht product (als dit laatste het geval is welk merk is dan wel goed, welke merken moet ik beslist niet kopen en vanaf welke prijs heb ik een redelijk/goed product).

28886 38 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo henderikaa,

Dat is - lijkt mij - een goede prijs-/kwaliteit verhouding.
Kun je je niet aan bekopen.

En dan wel goed 'vet' gaan gebruiken! ;-)

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Doen!
Na jaren dure frituurpannen gekocht te hebben met geurfilters en weet ik veel wat, ben ik tot de conclusie gekomen dat zo'n goedkope net zo goed werkt.
En als die heel erg vies is geworden vervang je de pan toch makkelijker voor zo'n prijs.
Geurfilters zijn leuk, maar als je de pan open doet om de friet er uit te halen ruik je het toch.
Goed afzuiging in de keuken, op tijd nieuw vet en de lucht valt reuze mee.
Eet smakelijk!

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Henderikaa,
Belangrijk is, dat de onderdelen, zoals binnenbak EN filter in de vaatwasser kunnen, of indien geen vaatwasser, goed heet af te wassen zijn.
Een losse binnenbak is wel fijn.
De meeste friteuses werken wel goed, maar je moet betalen voor de extra's.
Belangrijk is, om het frituurvet of olie regelmatig te zeven (fijne RVS zeef), anders gaan de kruimels van b.v. kroketten, verbranden en dat verkort de levensduur van het vet of olie.
Veel Succes

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk even op :

http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/keuken/friteuses/

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Belangrijk, om je vraag te kunnen beantwoorden, is te weten wat je er mee wilt.
Moet de lucht gefilterd worden?
Moeten de onderdelen in de vaatwasser kunnen?
Als je frites bakt, bak je dan diepvries of zelf geschilde en gesneden frites?
Moet het model rond of rechthoekig zijn?
Moet het verwarmings element los kunnen, of mag het in de pan zijn geïntegreerd?
Moeten de graden af te lezen zijn?
Moet er een venster inzitten?
Met de keus van de Tomado pan, kan je al een aantal vragen schrappen. Voor 6 keer per jaar zal deze pan goed genoeg zijn, als je niet te hoge eisen stelt. De kosten voor het vet zijn in een jaar al duurder dan de pan, want je kan dat vet niet een heel jaar bewaren.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat je de pan mogelijk toch vaker gaat gebruiken omdat snacken nu eenmaal lekker is. Ook is een frituur pan goed te gebruiken voor oliebollen en appelflappen.
Maar als je de pan echt weinig gebruikt, dan kan je ook een gewone pan gebruiken waaruit je dan de gebakken spullen met een schuimspaan afvangt. De temperatuur bepalen doe je gewoon met een stukje brood, wordt dat snel mooi bruin, dan is het vet op temperatuur.
Succes met bakken, ongeacht wat voor pan en....denk aan de lijn.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou zo'n goedkope friteuse niet kopen. Ik heb daar slechte ervaringen mee. Ik had een Princess friteuse van E 24,95. Ten eerste duurde het een eeuwigheid voordat deze op temperatuur was. Ten tweede als ik hem wilde schoonmaken en de binnenpan eruit haalde zat er onderin het plastic omhulsel van dat kleverige vet wat niet de verwijderen is. Ik vind het niet kunnen dat er vet onderin het omhulsel komt. Dat gaat kennelijk over de binnenpan heen. Nu heb ik een Philips friteuse (HD6118). Een perfect apparaat en gemakkelijk schoon te maken(geen vestresten in het plastic omhulsel). Hij kostte echter wel E 55,--. Het ligt eraan of je veel frituurt maar normaal gaat zo'n pan 5 jaar mee en dan praat je over E 11,-- per jaar(= ong.21 cent per week) dus waar praat je over.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben zeer tevreden over het merk princes.
Niet te duur en makkelijk schoon te maken.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na jarenlang allerlei hopeloze frituurpannen te hebben uitgeprobeerd van duur (Tefal en Philips) tot spotgoedkoop (Princess en Tomado) heb ik nu eindelijk een heel goede ipv zo'n hopeloos geval.
Kost wat ( € 89 ) maar dan heb je ook wat. Binnen zeer snelle tijd op temperatuur, kan je bijna bij blijven staan, frituurt prima en uitstekend schoon te maken.
Merk: Fritel Turbo SF type 4245
Dit merk komt in Belg. consumentensite als beste uit de bus.
Alleen te bestellen via div. internetshops Woon je in Belgie: 10 jr garantie; voor Nederlanders 5 jr. garantie.
Nu alleen nog de goedkoopste aanbieder selecteren en je bent dik tevreden met het resultaat. (ps. ik heb geen aandelen in dit bedrijf)

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vorig jaar een Actifry aangeschaft. Die zijn duur, maar... je kunt er veel meer mee dan alleen friet bakken. Ik had namelijk eerst helemaal geen frietpan omdat ik maar zelden friet maak en ik vind het toch niet zo'n lekker idee dat zo'n pan vet daar maar staat. En iedere keer zo'n ding weer legen.

Toen zag ik de Actifry, zie

Tefal Gezond en Lekker.

Je bakt friet met één lepel olie. Maar ook versgesneden aardappelstukjes, champignons, uien en spekjes. Er zit een receptenboekje bij en er staan op Tefal Gezond en Lekker ook recepten. Je kunt er hele maaltijden in klaar maken en ik gebruik de pan dus veel vaker dan ik ooit een friteuse zou doen.

Nadeel: het duurt vrij lang, maar er is geen opwarmtijd. Je stelt de tijd in en hoeft er verder niet naar om te kijken tot het klaar is. Een ander nadeel is (voor sommigen) dat je er geen kroketten, bitterballen en oliebollen in kunt bakken. Dat kan wel in de Philips Airfry. Zie hier voor een vergelijkende test op Youtube.

Als je googled op Tefal Actffry vind je ook commentaren van gebruikers.

Als je besluit hem aan te schaffen, zou ik wel de grootste (Familie) nemen, die is geschikt voor meer dan twee personen, dus dan kan je hem ook met gasten gebruiken.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo henderikaa,

Kijk zeker naar de Watt sterkte,
Heb ooit eentje gekocht van 2000w de fritjes laggen te zwemmen, de kroketjes bakten helemaal kapot in de olie.
nu heb ik eentje van 3200 w. buitengewoon goed resultaat.

smakelijk

Spirou

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is maar één echte frituurpan en dat is de Fritel, iedere Belg heeft hem. Vanwege het feit dat de pan een vermogen heeft van 3200 Watt schroeien de (zelfgeschilde en voorgebakken) frietjes meteen mooi dicht en krijg je de beste patat die er is. Oké, het kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Gewoon open frituren zonder deksel, dus ook geen gespetter in de olie van condens en ook geen filters die om de haverklap vervangen moeten worden.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

De metalen fritepan van TEFAL(SEB) met zwart deksel en verwisselbaar filter bestaat niet meer.Dat was gewoon een pan die makkelijk 30 jaar meeging.
Hierin werd het vet of olie diect door het verwarmingselement verwarmd.
Tegenwoordig is het bij alle merken een kunstof huis met daarin een olie/vet bakje dat indirect door het verwarmingselement verwarmd wordt.
Kwaliteit is niet meer van toepassing.Zo goedkoop mogelijk.
Een frietpan van 80 euro is vaak net zo snel defect als een van 25 euro.
Storingen zoals defect verwarmingselement,defect thermokoppel is gewoon normaal.
De TOMADO kan niks mis mee zijn.Als je voor deze prijs 3 jaar met een frietpan doet en hij zou defect raken,is het geen ramp om deze gewoon te vervangen.Zo gaat dat tegenwoordig in deze consumptie-maatschappij.Reparaties zijn in bijna alle gevallen niet meer te betalen en voor 25 euro wordt geeneens meer gekeken.
Het beste is ,,kijken naar je eigen beurs'',maar dan ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Succes

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb deze ook net uit de folder gekocht en is een prima keuze en zeker als je hem maar ongeveer 6 keer per jaar gebruikt.
Ze worden n.l. op den duur zo vies bruin, dat ze slecht schoon te krijgen zijn.
Ik koop dan ook regelmatig een nieuwe uit die prijsklasse.
Blokker heeft momenteel ook een Princess met dezelfde eigenschappen voor € 24,99 maar die van Tomado is net zo goed en kun je gerust kopen.
Succes.

Willem

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan Bosbess:
Ik heb een soortgelijk apparaat zonder handleiding. Ik vraag mij af of ik voorgebakken patat frites in zo'n oven kan bakken en hoe lang dat duurt.

Overigens maakt het inderdaad niet uit of je een dure of goedkope frituurpan gebruikt, ze gaan allemaal even snel kapot. Maar hoe hoger het aantal Watt, des te sneller klaar en knapperiger je gefrituurde eten.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier staan ook nog wat ervaringen van gebruikers van friteuses.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Henderikaa,

Ook ik frituur niet veel, daarom gebruik ik een gewone fritepan.
Je weet wel, zo'n zwarte met een net.
Kan gewoon in de vaatwasser. Alleen goed vet gebruiken en je hebt er veel plezier van.

Groetjes

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de friteuse echt maar zo weinig gebruikt dan zou ik het toch fijn op de ouderwetse manier doen. Gewoon olie/vet in een pan en die op het gas/elektra/ inductie etc. Wel eraan denken de pan maar maximaal voor de helft met olie/vet te vullen. `Dit omdat als je begint te frituren het vet gaat schuimen. Als je hem dan te hoog gevuld hebt dan loopt hij over. Je wilt niet weten hoe gevaarlijk dat is en wat voor troep dat geeft.

Succes met je keuze.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gravin, ja, dat kan ook. Ik heb de PDF-gebruiksaanwijzing van de Tefal Actifry even voor je opgezocht, die zou je kunnen uitprinten.

Zie hier.

Na de beschrijving van de pan staat al op een van de eerste pagina's de lijst met baktijden voor aardappels en friet. Ik vind die tijden trouwens een kwestie van zelf even uitproberen. Ook experimenteer ik een beetje als ik verschillende ingrediënten na elkaar in de pan moet doen. En net als met gewoon koken: het een is lekkerder dan het ander, maar daar kom je gauw genoeg achter. Zelf vind ik de lekkerste diepvriesfriet die niet in rechte stukjes is gesneden, maar een beetje ongelijkmatig, alsof het handgesneden is.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb al jaren eenzelfde probleem. na ongeveer 1 jaar de hele pan weg en een nw.kopen. Tomado heeft voor het sluiten een klein wit knopje dat brak bij mij al na 3 x gebruik af. Maar gekocht bij Blokker werd ie mits de originele kassabon er wel is( kopie accepteert men niet) direkt omgeruild voor een nieuwe. Ja klopt, weer met dat kleine witte sluitknopje.
Als laatste : koop nooit een artikel van Princess. Die hebben een dubbel klote klantenservice. Als je daar klaagt zegt men doodleuk: nou dan gaat U toch naar een ander.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

in rechthoekige roestvrijstalen pannen bak je ZONDER deksel het beste je patat.
Kijk maar in de snackbar, ook daar bakken ze alles zonder een deksel erop
te doen. Het kwaliteitsverschil wat prijs aan gaat zou met de thermostaat te
maken kunnen hebben. Bij goedkopere merken gaat deze misschien iets minder
lang mee. Schoonmaken doe ik na twee keer frituren. De olie zeef ik en stop deze weer in de flessen. Bij opnieuw frituren zeef ik het nog een keer bij het inschenken in de pan met een fijn theezeefje. Schoonmaken doe ik met dasty ontvetter van de wibra , inspuiten en een tijdje laten staan. Daarna goed uitspoelen en afwassen met zeepsop en weer goed uitspoelen. Zo krijg je niet te snel een aangekoekte bruine laag van het vet of de olie. De Fritel kan je ook rechtstreeks bij de importeur in nederland kopen. Het type wat ik heb was net nieuw en nog niet leverbaar bij de dealer. Kijk ook even op deze site van testaankoop:
klik hier
m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben zo'n Tomado gehad. Heel kort maar. Een drama ding. Over hoe schoon te houden praat ik niet eens. De temperatuur werd niet hoog genoeg. Bij Blokker na veel gezeur een ander gekregen, zelfde laken en pak. We hebben nu een goedkope Princess. Daar kan je wel kroketten in bakken zonder dat ze open springen.
M vr gr

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk:
http://img546.imageshack.us/img546/4896/fritessanshuiletestacha.gif

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik vind de friteuses met een los deksel een drama met filter maakt ook niet uit
dus wij frituren al jaren buiten in de tuin

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Ik heb vorig jaar een Philips Sunset Orange gekocht met uitneembare pan en 2 liter inhoud, gemakkelijk schoon te houden alles (deksel en mand en binnenpan kan in de vaatwasser), ik ben er heel erg tevreden mee!
Pan is niet van het goedkoopste soort nl.€60.
Pan is te koop bij de grotere Blokker winkels.
Succes!

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even nog iets vergeten de buitenkant van de pan wordt wel een beetje warm maar je brand er je vingers niet aan.
Ik zou die Tomado maar in de winkel laten heb er zelf ook 1 gehad en is omgeruild voor deze Philips.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

L.S.
Kijk op www.kieskeurig.nl bij friteuses en zie de ervaringen van verschillende merken en gebruikers.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie hier een aantal mensen de Fritel pannen aanraden; wij hebben een dubbele Fritel. Alleen de bakken mogen in de vaatwasser, deksels en mandjes niet. Overigens is deze niet geschikt om eigen gemaakte frites te bakken, wel voor kroketten enz. Gekocht bij Mikro gewoon in de winkel, deze zaken kom je tegen in het Zuiden.
Onze andere pan is een Moulinex Pro Clean, die we nog in de guldens tijd hebben gekocht en elke week een perfect patatje bakt. De pan was destijds wel duur, maar heeft zijn geld dubbel en dwars, probleemloos, terug verdiend. Op het element na kan alles in de vaatwasser. Moulinex is momenteel niet in Nederland verkrijgbaar bij mijn beste weten.
En voor de wijsneus die zich afvraagt waarom wij drie frituurpannen gebruiken: mijn vrouw moet glutenvrij eten, dus een pan voor haar glutenvrije snacks, een pan voor mijn snacks en een pan voor patat, want voor een goed patatje moet het vet erg schoon zijn.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon een simpele voor op het gas, dat is nog steeds de beste en goedkoopste, 19,95 bij de Marskramer. s6 ermee.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hendrikaa, als je inderdaad maar ca. 6x per jaar wilt frituren kan ik je als beste aanraden: www.tempsl.nl en zoek frituurpan (dat woord bij zoeken intypen) en je ziet dat ding. Heeft diameter 26, bestelnummer 6474019, kost €12,95. Waarom in dit geval géén elektrische? Omdat de meeste elek. friteuses toch de minimum olie vragen dus 3 liter. Nu kun je dat, ook al gebruik je het niet vaak, NIET bewaren. In deze gewone frituurpan gooi je de benodigde olie erin wat dus aanzienlijk minder is dan friteuse. Het gaat echt prima; heb hem toevallig 3 weken geleden aangeschaft omdat ik zeer weinig frituur en neemt op zo'n manier weinig plek in als pan terwijl friteuse toch wel een afmeting heeft, ook die mooie Princess.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook bij weinig gebruik zou ik gaan voor duurzaamheid. Er worden al zoveel wegwerpartikelen gemaakt en gebruikt. Wij gebruiken zelf vrij vaak een frituurpan en dan is mijn ervaring dat een frituurpan met een zogeheten koude zone het best is voor het frituurvet. Het gaat dan langer mee. Wij hebben al een paar jaar naar tevredenheid een Tefal Pro Fry Oléoclean. Dat is niet de goedkoopste, maar misschien wel de duurzaamste, ook wat betreft het frituurvet.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

ingridda schreef op woensdag 3 aug 2011, 13:55: Beste Henderikaa,

Ook ik frituur niet veel, daarom gebruik ik een gewone fritepan.
Je weet wel, zo'n zwarte met een net.
Kan gewoon in de vaatwasser. Alleen goed vet gebruiken en je hebt er veel plezier van.

Groetjes

Als U schrijft "goed vet gebruiken" hoop ik dat U vloeibaar bedoelt en geen hard vet?

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Henderikaa,

Ik heb diverse pannen geprobeerd. Neem nooit de variant van Princess waarbij je tot 80% op de olie en 50% op je energie bespaart. Het voordeel dat je hier mee behaalt wordt teniet gedaan door alle misbaksels die de vuilnisbak in kunnen. Patat wordt deels te bruin en de andere helft is net aan ontdooid. Kroketten zijn van boven opengebarsten en van onder rauw. De pan spettert gevaarlijk bij het openen.

Als je ook oliebollen of producten met bierbeslag, ook wel tempura wil bakken neem dan een pan met ingebouwd warmte element (meestal het ronde model) Zodat je beslag niet om het verwarmingselement kan komen.

Mijn ervaring is dat een goedkope pan van Princess prima mijn snacks kan bakken. Schoonmaken door alles even te weken in heet water met Dasty (de ontvetter van de Wibra) en daarna met een oude schuurspons schoonmaken. Ik heb op dit forum pas gelezen dat specifiek frituurvet van oa Diamant en Remia geen aangekoekte aanslag achterlaten dus nu ben ik dit aan het proberen.

Veel succes met het maken van je keuze en alvast eet smakelijk.

Patrick

ve
door verwijderd - Aug 7, 2011 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb onlangs een Philips Air Fryer gekocht en ben super tevreden. Kost wel wat, maar geen gedoe meer met olie verversen en plakkerige pannen. Je kunt er inderdaad veel meer mee dan frietjes bakken. Van harte aanbevolen!! (heb geen aandelen Philips!!)

ve
door verwijderd - Aug 7, 2011 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou zeggen, gewoon doen voor 2 tientjes. Als het niet bevalt kan je altijd nog een betere kopen.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2011 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

snagtor schreef op zondag 7 aug 2011, 14:44: Ik heb onlangs een Philips Air Fryer gekocht en ben super tevreden. Kost wel wat, maar geen gedoe meer met olie verversen en plakkerige pannen. Je kunt er inderdaad veel meer mee dan frietjes bakken. Van harte aanbevolen!! (heb geen aandelen Philips!!)

Dat is de Consumentenbond dus helemaal niet met je eens. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=Uby9_j8b7oQ En de conclusie is dat het een afrader is vanwege de hoge prijs en de smaak van de patates.
Ook is het acrylamidegehalte 4 maal hoger dan wettelijk toegestaan.

Jouw reactie zou in feite verwijderd moeten worden over dit waardeloze product.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2011 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op woensdag 3 aug 2011, 10:28: Hallo henderikaa,

Dat is - lijkt mij - een goede prijs-/kwaliteit verhouding.
Kun je je niet aan bekopen.

En dan wel goed 'vet' gaan gebruiken! ;-)

Toen ik dat Henderikaa voorstelde, dus precies wat u schrijft, kreeg ik gelijk een rode duim. Zie geen verschil in uw en mijn tekst.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2011 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

bosbess schreef op woensdag 3 aug 2011, 14:04: Gravin, ja, dat kan ook. Ik heb de PDF-gebruiksaanwijzing van de Tefal Actifry even voor je opgezocht, die zou je kunnen uitprinten.

Zie hier.

Na de beschrijving van de pan staat al op een van de eerste pagina's de lijst met baktijden voor aardappels en friet. Ik vind die tijden trouwens een kwestie van zelf even uitproberen. Ook experimenteer ik een beetje als ik verschillende ingrediënten na elkaar in de pan moet doen. En net als met gewoon koken: het een is lekkerder dan het ander, maar daar kom je gauw genoeg achter. Zelf vind ik de lekkerste diepvriesfriet die niet in rechte stukjes is gesneden, maar een beetje ongelijkmatig, alsof het handgesneden is.

Sorry Bosbess, dit is de slechtste doorverwijzing ooit. Wat een site, om zoveel moeite te moeten doen om er weer vanaf te komen.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2011 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je maar 6x per jaar frituurt, is het dan niet slimmer om naar de snackbar te gaan? Geen kosten voor frituurvet (a 3 liter) wat je toch minstens eens per jaar moet verversen en geen stank in huis! En geen frustratie als het ding kapot gaat. Het is maar een idee