tr
door truton Jan 23, 2023 om 15:10
Voeding & gezondheid

Hema koffie

Hema koffiepads van mindere kwaliteit?

nee, kwaliteit blijkbaar hetzelfde, echter gewicht is nu 6.92 gram en was 7.10 gram gemiddeld.
en de prijs is hoger.  Ze geven wel in de aktie 2e 50% korting.

2814 9 Rapporteer

ju
door juliomariner - Jan 23, 2023 om 15:13
1325 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de mededeling. Nu vind ik persoonlijk de zgn "koffie" uit de Senseo padmachines niet te zuipen dus inderdaad de koffiepads zijn van mindere kwaliteit, dat geldt dus niet alleen voor de pads van Hema maar voor alle merken.

mahadma
door mahadma - Jan 23, 2023 om 15:37
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Het gemiddelde afwaswater heeft meer smaak als Hema koffie pads , wij gebruiken al jaren een espresso automaat met bonen koffie. En als die automaat kapot gaat komt er weer een nieuwe. Nooit geen pads welk merk dan ook. U heeft trouwens wel een zeer exacte weegschaal!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 23, 2023 om 15:46
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Smaak is een persoonlijke kwestie. Wat is hier uw vraag? Met een mededeling zoals dit kunnen wij als vrijwillige vraagbeantwoorders bij dit forum niets. Indien uw meldung bedoeld is voor de redactie kassa@bnnvara.nl  waarbij ik aanteken dat naast veel ande dingen vooral ook koffie duurder is geworden en men bij Hema het iets minder vullen van de padas als oplossing heegt bedacht.

ne
door neodutchio - Jan 23, 2023 om 15:57
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Het laatste jaar is de koffie in prijs verdubbeld. Dan kan je de prijs onderaan de keten ook zwaar verhogen zodat minder mensen het gaan kopen, of je doet wat er al een jaar lang gebeurd tijdens de krimpflatie, de inhoud verminderen.
Niets nieuws.

tenormin
door tenormin - Jan 23, 2023 om 16:09
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Als u oplet zult u nog honderden artikelen tegenkomen, die, uiteraard, duurder, ook lichter in gewicht worden. Wist u trouwens dat die pads enorme vervuilers zijn? Maar qua prijsverhoging: als 1 voorbeeldje: "mijn" 6 witte bolletjes waren 1,29, daarna 1,49, 1,69, 1,99 en de laatste was 2,19. Een item maar hé.

ju
door juliomariner Jan 23, 2023 om 16:57
1325 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat u in de war bent met de cups, die zijn heel vervuilend. De pads kunnen gewoon gecomposteerd worden.

tenormin
door tenormin Jan 23, 2023 om 17:01
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@juliamariner, nee, ben niet in de war met cups. Een heel item over gezien/gehoord op t.v. over die pads. Wat ook mij verbaasde.

rj
door rjw - Jan 23, 2023 om 16:42
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Maar hoe is het met de smaak? Minder koffie per pad wil niet meteen zeggen dat het daardoor slechter wordt. Meer koffie per pad maakt het ook niet beter. De kwaliteit van de koffie wordt bepaald door de boon, hoe het gebrand is en de maling. Ik heb bonen gehad waarvan ik voor een goede espresso 9 gram nodig had maar ook bonen waarvan 7 gram genoeg was. Met pads is dat net zo.

tr
door truton - Feb 5, 2023 om 08:27
2 Antwoorden / 2 Vragen

Hema klantenservice wet wat het probleem is.
Koffie is een natuurproduct, zo kan het voorkomen dat de padjes verschillende gewichten hebben.
Dus kunne we daar niets aan doen.......

Ze weet blijkbaar niet dat er een E merk achter het gewicht op de verpakking staat.

gerbera
door gerbera Feb 5, 2023 om 11:43
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Gewicht van de pads heeft niets met een natuurproduct te maken en wat de E aanduiding betreft geldt dit voor het totaal gewicht van de verpakking en niet per pads. Blijkbaar weet u er weinig van want de inhoud van een pads bepaalt de smaak en die is per pads hetzelfde, daar is de vulmachine op afgesteld. En dat er nu minder in zou zitten heeft met het soort (branden) en herkomst van de bonen te maken die o.a. sterker van smaak zijn.

Ma
door Martin Deventer - Jun 9, 2023 om 09:20
1 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik al jaren de koffiepads van Hema, en koop dan ook meteen ca 15 zakken of meer. De smaak was altijd best goed en romig.Maar de laatste zending is; of een slechte badge geweest of men heeft hun procede gewijzigd ( uit bezuinigingsoverwegingen) want er zit geen smaak meer aan zelfs met met 2 pads op 1 kopje koffie. Het smaakt naar gekookt water.

me
door mein33 - Jun 9, 2023 om 09:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als het totaal gewicht per pad iets is afgenomen, maar de "kwaliteit" nog hetzelfde is, dan is er toch niets aan de hand.

Maar het kan zomaar zijn dat de hoeveelheid koffie in de pad nog dezelfde is, maar dat de pad zelf lichter is geworden bijv. vanwege bezuiniging op het materiaal  en zo kan nog verder gespeculeerd worden waar het gewichtsverlies aan te wijten valt.