M
door M Kardolus Sep 9, 2017 om 15:26
Voeding & gezondheid

Hema, verwisseld product

Ik koop al meer dan 20 jaar Styling mousse bij de HEMA. Ze hebben de verpakking wel eens verwisseld wat begrijpelijk is maar nu is ineens de inhoud van het product veranderd terwijl het artikel nummer hetzelfde is gebleven. In de schappen staan boven het kaartje Styling mousse nu de bussen met Hair mousse met hetzelfde artikel nummer en dezelfde ingrediënten als voorheen. Dit terwijl het product heel anders ruikt en een ander effect heeft op het haar. En hoe kan iets met dezelfde ingrediënten  op het label anders ruiken en een andere werking hebben? Ik heb de nieuwe bussen gekocht omdat ik dacht dat alleen de verpakking weer was veranderd maar dit is dus beslist niet het geval. Ik voel mij misleid. Tevens niet serieus genomen omdat de klantenservice aangeeft dat het product hetzelfde product is. Kan dit zomaar en wat kan ik hiermee? Ik wil graag het oude product terug zien in de schappen en erkenning voor het feit ze iets veranderd hebben aan het product, dus een correct label met vermelding van de juiste ingrediënten.

2023 15 Rapporteer

getty
door getty - Sep 9, 2017 om 15:32
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik wil??

U kunt zoveel willen, maar ik zie niet in waarom ze dit zouden moeten doen. SOms veranderen produkten en verpakkingen nu eenmaal. Wat een drukte zeg.

Cookies
door Cookies - Sep 9, 2017 om 15:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je verwacht tot serieus niet dat iedere individuele klant een verkoper kan vertellen wat voor produkt hij / zij in de schappen wil hebben?

M
door M Kardolus - Sep 9, 2017 om 15:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp dat producten wel eens veranderen. Echter kan het dan toch niet zo zijn dat de ingrediënten hetzelfde blijven, die veranderen dan toch ook?

getty
door getty Sep 9, 2017 om 15:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom zou dat moeten?  Is geen wet voor hoor die dat bepaalt.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 9, 2017 om 15:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ze vermelden de ingrediënten toch.
Wellicht heben ze een producent gevonden die goedkoper kan fabriceren.
Hema is u helemaal niets verschuldigd,. Oude product is er niet meer en komt niet meer terug.
En ingrediënten kunnen ondanks dezelfde naam toch verschillen qua geur en gevoel.

Ge
door Genee - Sep 9, 2017 om 15:39
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U zou eens een briefje naar de Hema kunnen sturen dat naar uw idee de 'nieuwe' styling mousse zoveel beter is geworden en of ze de formule hebben veranderd.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Sep 9, 2017 om 15:47
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Staat er op de bus dezelfde ingrediënten als op de oude verpakking, daar moet u van uit gaan. Het zgn art. nummer op het label is er alleen voor hun administratie. De andere lucht kan ontstaan door de inhoud, zoals o.a. drijfgas of lucht. Als op beide verpakking dezelfde stoffen vermeld staan lijkt het mij sterk dat het een ander effect op het haar heeft.
Ik wil graag het oude product terug zien in de schappen en erkenning voor het feit ze iets veranderd hebben aan het product,
Dan zal u contact moet opnemen met het hoofdkantoor, maar geef u weinig kans dat het oude product weer terug komt.

O.t. waarom zie ik de reacties van andere forumleden pas nadat ik die van mij geplaatst had.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 9, 2017 om 16:25
7181 Antwoorden / 3 Vragen

@ gerbera,
Terwijl u de tekst typt kunnen er al anderen aan het reageren geslagen zijn, tegenwoordig vernieuw ik de pagina even vóór het plaatsen uit. Maar vergeet dit ook weleens.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 9, 2017 om 16:00
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij is stylingmousse hetzelfde als hairmousse, wel merkwaardig dat het product nu anders ruikt, misschien overjarig.

aurora1
door aurora1 - Sep 9, 2017 om 16:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik wil? Hoe verzint u het. U heeft niets te willen. Ga naar een andere winkel om dergelijk spul te kopen of begin zelf een winkel. In het laatste geval kunt u zelf bepalen wat er al dan niet verkocht wordt.
Misschien is uw haar in al die jaren ook wel wat veranderd?

M
door M Kardolus - Sep 9, 2017 om 16:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie Gerbera. Ik heb het hoofdkantoor gesproken en in de winkel begreep ik dat er meerde klachten kwamen over de veranderingen in verzorgingproducten maar ik verwacht inderdaad dat mijn klacht weinig effect zal hebben. En ik als klant inderdaad blijkbaar niet veel te "willen" heb.
Wat de ingrediënten betreft heb ik echt heel sterk de indruk dat het product veranderd is terwijl op de nieuwe verpakking hetzelfde ingrediënten vermeld staan. Mogelijk is het inderdaad de geur van drijfgas en veranderd de werking als het lang in de bus zit. Bedankt voor het meedenken.

diumenge
door diumenge - Sep 9, 2017 om 18:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is toch heel simpel? Volgens u zijn er meer klachten, dus allemaal het vernieuwde product niet meer kopen. Dan komt het product in de oude samenstelling waarschijnlijk wel weer terug. Of misschien zijn er heel veel nieuwe tevreden klanten en dan komt uw product nooit meer terug. De vermelding van de ingredienten zal echt wel juist zijn overigens.

ficus
door ficus - Sep 9, 2017 om 18:54
147 Antwoorden / 2 Vragen

Zelfs al zijn de ingredienten hetzelfde gebleven dan kan de samenstelling nog wel veranderd zijn. Men gaat echt niet het exacte recept op de verpakking vermelden. De hoeveelheden van ieder afzonderlijk ingredient staan niet op de verpakking. Zie het gewoon als de vernieuwde en verbeterde versie van het artikel. Na twintig jaar werd het wel een tijd.

jo
door jorisw - Sep 9, 2017 om 22:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er is wel een manier om te kunnen bepalen hoe een product er uit gaat zien of hoe het samengesteld wordt: wordt productontwikkelaar bij de Hema!

fl
door flessebon - Sep 10, 2017 om 10:48
418 Antwoorden / 7 Vragen

De klantenservice is inderdaad niet best. Er zit niets anders op dan een ander merk te proberen.

costnix
door costnix - Sep 10, 2017 om 11:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

"Ik wil!". Het standaard antwoord van mijn oma was altijd: "Je wil staat op je bil!"

ge
door george321 - Sep 10, 2017 om 11:35
390 Antwoorden / 1 Vragen

M.Kardolus, zorg dat u in de directie van de HEMA komt, met een meerderheidsbelang, dan mag en kan u zeggen: "Ik wil". Uw "eis" is nergens op gebaseerd, zegge schrijve één product. Ik ken overigens mensen die ook gezegd hebben: "Ik wil", die kwamen meteen getrouwd het stadhuis uit.