ka
door kassa75 Dec 19, 2010 om 18:14
Voeding & gezondheid

Hoe betrouwbaar is een paragnost

Hallo beste kassa medewerkers,

Ik heb een dringende vraag. Kunnen jullie mij helpen met het helder krijgen hoe betrouwbaar een paragnost/ helderziende etc. zijn? Ik heb me enige tijd vastgehouden aan iemand die beweert deze gave te hebben en hem ook zeer geloofd. Nu zit ik in een situatie waardoor ik door hem heel ongelukkig ben door zijn woorden te blijven geloven en graag wil weten of het mogelijk is op enkele wijze erachter te komen of deze persoon écht de waarheid spreekt.
Is er een mogelijkheid of voor jullie programma interessant genoeg dit uit te zoeken?

Vriendelijke groeten, (nog even anoniem)

32470 69 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 19, 2010 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijk hecht ik geen enkele waarde aan de woorden van een paragnost. Lijkt mij voor jou verstandig als jij hetzelfde zou doen.

ve
door verwijderd - Dec 19, 2010 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoop geld kwijt zeker, ga toch fietsen, ik heb een kennis die zich zo heeft vastgehouden aan de woorden van een paragnost dat hij nu in een psychiatrische inrichting zit, hij *ziet*demonen(??????????????) Sorry hoor, maar ik geloof er ook helemaal niet in en zie het alleen maar als iets waarmee de paragnost de *zwakkere* geld kan aftroggelen want hij zegt toch alleen maar wat je wilt horen, zolang je de beurs trekt natuurlijk

ve
door verwijderd - Dec 19, 2010 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geloof er zelf niet in, maar kun je het niet het beste via google proberen. Hier kun je vaak veel informatie vinden en reacties van andere mensen. Ga in ieder geval niet betalen voor de informatie van een paragnost.

Succes

ve
door verwijderd - Dec 19, 2010 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geloof er niet in en nmm kun je deze personen het beste links laten liggen.

ve
door verwijderd - Dec 19, 2010 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe betrouwbaar is een paragnost?

Volgens de wetenschap ab-so-luut onbetrouwbaar. Men heeft nog nooit wetenschappelijk kunnen aantonen dat iemand beschikt over bepaalde "gaven".

M.i. is het vooral een circuit van charlatans die misbruik maken van de goedgelovigheid van mensen.

ve
door verwijderd - Dec 19, 2010 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou er als ik jou was maar heel kritisch tegenover staan. Het is een dubiues werkterrein dat meestal door té goedgelovigen opgezocht wordt. Wees voorzichtig, helemaal als je erg beïnvloedbaar bent. Dat merken ze en daar spelen ze handig op in. Er is geen faculteit voor en er kan volgens mij ook geen erkend examen in afgelegd worden. Allemaal erg vaag, doe er maar niet aan mee.

ve
door verwijderd - Dec 19, 2010 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik geloof er wel degelijk in, maar in eerste instantie geloven in je eigen weten, je gevoel, je intuitie. da's het aller belangrijkste.

en als je met iemand in zee wilt gaan.. mond tot mond reclame..iemand die niet te veel geld vraagt.. geen klantenbinding..

ik weet niet waar je woont maar ik weet iemand die aan deze zaken voldoet.

je kunt met mij contact opnemen via twitter liefstralend

sterkte!

lieflijke

ve
door verwijderd - Dec 19, 2010 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn er meer, die zelf niet geloven wat ze beweren, dan paragnosten die wel in zich zelf geloven.

ve
door verwijderd - Dec 19, 2010 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe ook wel eens uitspraken die achteraf waar bleken en ook wel eens zo onduidelijke verhalen dat je er van alles van kunt maken maar om mij nu te betalen voor deze twijfelachtige uitspraken gaat mij ook te ver.

Ik geloof niet in sprookjes.
Als ik U vertel dat U volgend jaar flink moet inleveren Financieel is dat niet omdat ik zo goed ben maar ik heb helaas vertrouwen in de harde maatregelen van Mark Rutte!

Zo kan ik mits ik dat laatste weg laat nog wel meer voorspellingen doen die voor 99% zeker uit komen.

ve
door verwijderd - Dec 19, 2010 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst, zoals hier al gezegd, laat je niet gek maken en vertrouw er niet al te veel op.

Verder, in tegenstelling tot wat wordt beweerd, er is wel degelijk wetenschappelijk onderzoek geweest. In Nederland o.a. door professor ten Haeff (spelling niet zeker) en professor van Praag. In Amerika o.a. door Puthoff en Targ (remote viewing).. Wanneer je de conclusies van de laatste twee accepteert, dan krijg je mogelijk een andere kijk op paragnosten als Char, van der Hurk en vele anderen

ve
door verwijderd - Dec 19, 2010 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

De eerste de beste weerman/vrouw is betrouwbaarder als een parognost.

ve
door verwijderd - Dec 19, 2010 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo kassa75,

Tja, neem nu mevrouw Latan (Char van voren). ze krijgt van de betreffende persoon altijd vanalles 'door', maar naar de naam moet ze altijd raden......

Ik zou zeggen, google eens op 'cold reading'.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Dec 19, 2010 om 23:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat u toch niets wijsmaken en wijs hem de deur!!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Dec 19, 2010 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor de reacties! ik ben erg benieuwd of kassa hiermee kan helpen. Heb nog steeds geen flauw idee wat ik ermee aan moet. Ik hoefde die persoon iig niet te betalen, daar gaat het niet om.

ve
door verwijderd - Dec 19, 2010 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat denkt u dat kassa voor u kunt doen?

Iemand is betrouwbaar als hij de waarheid spreekt.
Echter het beastaan van helderziendheid is nog nooit bewezen.

Waarom denkt u dat kassa dat wel kan bewijzen?

Kassa is onze almachtige niet.

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Personen die zich 'paragnosten' noemen, of een gelijksoortige 'titel' voeren, zijn absoluut onbetrouwbaar. Het zijn gewiekste personen, die dankbaar gebruik maken van andermans ellende en verdriet...... EN, uiteraard (!!!) tegen 'vette' betaling. En dat laatste, daar draait nu alles om!

Daarbij komt nog dat geen enkele, zich zelf 'paragnost' noemende, persoon een garantie kan geven. Het is maar wat iemand gelooft.

Vaak zijn mensen in een bepaalde (meestal verdrietige) situatie, die zich aan alles en iedereen vastklampen. Op dat moment doet het geld ook niet meer ter zake. En die gewiekste lui hebben dat heel snel door.

En u hoeft niets te betalen......? Of nog niet.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 02:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem met deze gasten is dat de persoon in kwestie openstaat voor bedrog. Kijk als men er geld voor vraagt hun vermeende gave haak ik meteen af . Het probleem is dat massa wil weten hoe het werkt. Daarom bestaan er waarzeggers en helderzienden. Echter rationele zaken voorspellen gaat altijd mis. Dus moet het een emotionele truc zijn. Voorbereiden via internet op openbare bevolkingsregisters bijvoorbeeld waar de helderziende gewoon kan spitten en bijvoorbeeld zien dat je een kind hebt verloren met naam en toenaam. Je kunt ook hypotheekgegevens zien incluis gewoon google ben je al helderziend voor je afspreekt. Tot slot en dat is wel het meest invloedrijke feit. Je gaat naar deze gasten omdat je gelooft. Je verteld ze in gesprekken zoveel dat het echt niet meer zo moeilijk is voor hen je te verbazen met hun gaven.

Vraag het maar of check het .Ze hebben allemaal een computer met internet. Vraag ook gelijk waarom ze winnende lotnummers niet kunnen zien of waarom paragnosten enkel aan de hand van een foto een lijk kunnen aanwijzen. Op tv lukt het vaak, maar de 108900 keer zinloos zoeken wordt niet uitgezonden. Prik je niet door deze facade ja dan ben je kwetsbaar voor het onverklaarbare tussen hemel en aarde want er is meer.Nee dus.

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 08:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vervelend in dit soort discussies is dat je al gauw twee kampen ziet ontstaan:
De gelovers, die alles aannemen wat hen door paragnosten wordt verteld
De niet gelovers die alles verwerpen en voor bedrog uitmaken

Voor beide groepen geldt over het algemeen (ook hier) dat de uitspraken die ze doen, niet gefundeerd zijn. Alleen de laatste groep is hier momenteel vertegenwoordigd.
Feit is dat paragnosten kennelijk over kennis beschikken die ze niet langs de normale manier kunnen hebben verkregen. Dit afdoen als bedrog en komend van het internet is erg kort door de bocht. Paragnosten bestonden al lang voor de introductie van het internet en door de introductie van het internet zijn hun uitspraken niet relevanter geworden.
Begin jaren 80 heb ik wat bijeenkomsten bezocht van readings. Ook over mij zijn toen wat dingen gezegd. O.a. dat ik niet zo kritisch moest zijn en gewoon moest accepteren wat ik zag en ervoer (ik had mijn mond niet opengedaan) ook werden een aantal dingen genoemd over de professionele keuzes waarvoor ik stond.
In die periode was er een bijzondere leerstoel parapsychologie aan de universiteit van Utrecht. Hoogleraren waren o.a. Tenhaeff en van Praag. Een van de uitspraken van Tenhaeff mbt paragnosten was dat hoe meer de ontvanger van de informatie over een overledene wist, hoe meer de paragnost leek te weten. Wanneer je de programma's op RTL4 wel eens ziet, dan zie je volgens mij ook altijd dat de verschillende paragnosten nooit meer verifieerbare correcte informatie geven dan de aanwezige bekenden ook al weten. Daarmee heb ik niet gezegd dat de paragnosten de zaak besodemieteren en de informatie op slinkse manier hebben verkregen. Ik twijfel wel sterk aan de verklaring van de paragnosten dat ze in kontakt staan met de overledenen

Probleem dat zich voordoet is dat de "gelovers" dingen zien gebeuren die zij niet kunnen verklaren en op basis hiervan ook de andere dingen geloven die paragnosten hen vertellen (de manier waarop ze informatie verkrijgen en niet verifieerbare informatie). Niet gelovers verwerpen alles en gaan ervan uit dat alles list en bedrog is, zonder daar echt bewijzen voor te hebben.

In de jaren 70 hebben 2 amerikanen (Puthoff en Targ) die eerder aan de basis hebben gestaan aan Laserlicht en werkten aan het SRI (Stanford Research Institute) onderzoek gedaan aan wat zij remote viewing (verzien) noemden. Zij wilden geen bestaande termen gebruiken als telepathie en buitenzintuigelijke waarneming. Deel van de resultaten waren geheim (onderzoek werd gefinancieerd door de CIA) een deel is gepubliceerd in in the IEEE transactions. Na de publicaties is een groot deel van de wetenschappelijke wereld over beiden heengevallen, tot grote frustratie van beiden. Bij eerdere publicaties over Laser had niemand hun integriteit in twijfel getrokken terwijl ze in beide gevallen even wetenschappelijk te werk waren gegaan. Ik heb zelf op kleine schaal de experimenten van beiden herhaald en kwam tot voor mij opmerkelijke resultaten. Sindsdien ga ik er vanuit dat het mogelijk is dat mensen informatie door een soort van telepathie aan elkaar over kunnen dragen en dat dit mogelijk het mechanisme is waar paragnosten gebruik van maken

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 09:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ergste is dat TV Bazen Derek Ogilvie en Char en meer van dit soort programma's een kans geven om hun onzin te spuien.

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijk geloof ik niet in paragnosten. M.i. zijn het opportunisten die goed gelovige mensen geld uit de zak kloppen.

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

In het verleden is mij de toekomst voorspeld en daarvan is alles uitgekomen. Ik geloof er wel in maar er zijn er maar weinig die de gave echt hebben. ik begrijp de vraag wel. Het zou goed zijn als er een keurmerk voor paragnosten zou komen want er wordt teveel misbruik van gemaakt. Het is voor velen nu eenmaal een laatste strohalm op zoek naar genezing.

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het toeval wil dat ik paragnost ben. En ik kan u verzekeren dat ik precies vertel wat u wilt horen. En mocht u willen praten met uw voorouders: vertel mij de naam van de overledene(n) en ik lepel zonder enige moeite de naam van de overledene op.

Ik moet u wel waarschuwen. Ik heb gezien dat u vandaag grote kans maakt om op straat te vallen. Ook zie ik in mijn Tarot kaarten dat de val u pijn zal bezorgen. En mijn glazen bol heeft me onthuld dat als u in nachtkleding naar buiten gaat vandaag, dat u het heel koud zult krijgen.

Ik kan u Char aanbevelen om van uw problemen af te komen. Zij zet u op televisie genadeloos voor paal en al uw problemen zijn opgelost in gesmolten sneeuw. De gemeente strooit zout in uw wonden.

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Truus ter Haar, Reeuwijk.
20 euro per consult

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals met alles, er zijn betrouwbare en onbetrouwbare paragnosten. Het is wel duidelijk aan alle reacties hiervoor, dat diegenen zelf geen greintje mediamieke aanleg heeft. Maar wel daar snel een oordeel over heeft. Vooringenomenheid noem ik dat. Er zijn helaas onder de helderzienden, paragnosten wat hetzelfde is. Charlatans die van andermans´ kwetsbaarheid profiteren en er een slaatje uit slaan. Maar dat gebeurt zelfs onder artsen. Blijkt steeds meer, waarmee niet gezegd is dat de hele beroepsgroep artsen nu in een kwaad daglicht staan. Zo ook voor paragnosten. Vooral diegenen die met mond-en-mond reclame werken en dus eigenlijk geen reclame maken. Goede wijn behoeft geen krans. En ook nog weinig geld ervoor vragen. Die zijn wel betrouwbaar. Je kunt wel degelijk informatie halen uit iemand´s aura. Ik ken een goede, betrouwbare paragnost in regio Arnhem, die het geworden is na een ernstig auto-ongeluk. Toen hij goed en wel uit zijn coma gekomen was, bleek hij ineens deze gave te hebben. Dat gebeurt wel meer. Zeker in deze tijd zijn er steeds meer mensen die contact kunnen maken met de geestelijke wereld. En dus ook met zgn, overledenen, want na je dood op aarde , ben je nog steeds springlevend. Geen wonder dat die zgn. doden weer contact willen hebben met hun nabestaanden. Je hebt alleen je fysieke lichaam als een jas uitgedaan. maar met je onstoffelijke, immateriele lichamen, leef je daar weer voort. Dat de grote massa daar niks van weet, inclusief de zgn. wetenschappers en de kerkmensen. Wil niet zeggen, dat het niet zo is. Veel mensen zijn helaas onwetend over het leven na de dood. Hopelijk komt daar in de naaste toekomst verandering in. Dus als antwoord op je vraag, er zijn betrouwbare paragnosten. Maar het is nooit goed om dat kritiekloos aan te nemen en je er afhankelijk van te maken. Een paragnost kan je wel door een moeilijke tijd heenhelpen en bv. zien of in de toekomst andere ontwikkelingen kunnen komen. Zo heeft hij mij geholpen door een zware tijd moed te houden, omdat ik van hem begrepen heb dat het tijdelijk zou zijn. En dat er positieve dingen mogelijk zijn, mits ik zou volhouden. En zou is het ook uitgekomen. Dus als je met echte levensvragen zit, kun je wel degelijk hulp krijgen van een paragnost. Maar niet voor oppervlakkige vragen of heel aardse zaken. Dus niet of je een loterij gaat winnen en met welk nummer. als voorbeeld dan. Hopelijk heb je iets aan dit antwoord? groet.

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Kassa75,

Er is een keer een programma op één van de publieke zenders geweest (ik weet niet meer precies wanneer, waar en hoe het heette) dat ging over de geloofwaardigheid van paragnosten e.d. Hun werkwijze komt er op neer dat ze vragen stellen, eigenlijk gewoon aan het gissen zijn... bijvoorbeeld: "het beeld dat ik doorkrijg is niet helemaal helder, ik zie een man of een vrouw en krijg een "r" door... ken je iemand met een "r"? Mogelijkheid 1 is dat de cliënt denkt aan zijn overleden oom Rudolf, noemt deze en de paragnost krijgt ineens die hele naam door.... mogelijkheid 2, de cliënt herkent het niet en de paragnost gist door, "het signaal komt niet goed door, de "r" zou ook een "p" kunnen zijn." Cliënt denkt ineens aan oom Piet, of herkent nog steeds niets, en de paragnost gist vrolijk door. Vertrouwend op diens deskundigheid hebben de mensen die het ondergaan dat niet door.
Kijk eens naar AstroTV: let eens op hoe vaak ze daar aan het gissen zijn! "Had die persoon iets met zijn hart?" Als de cliënt dat bevestigt, pas dan zeggen die paragnosten "ja, dat is ook het gevoel dat ik doorkreeg". Dat zeggen ze nooit met die zekerheid voordat de cliënt het heeft bevestigd.

Verder maken ze veelvuldig gebruik van "inkoppertjes": je merkt heel snel dat je bijvoorbeeld een oudere vrouw aan de telefoon hebt die overleden man nog dagelijks mist... de man is dus op oudere leeftijd overleden en dan is het aannemelijker dat ie op die leeftijd iets met zijn gezondheid had, dus dan heeft de paragnost al snel goed gegokt.

Bij AstroTV zie je verder dat ze handig gebruik maken van de emoties van de cliënt. Ze voelen aan wat je wil horen, namelijk de overleden man zegt volgens hen dat hij nog heel veel van haar houdt, etc.

Mensen die dergelijke "hulp" zoeken voor hun eigen problemen: hier zien we wederom inkoppertjes... de paragnosten zeggen dan tegen de cliënt dat ze zichzelf bijvoorbeeld altijd hebben weggecijferd voor anderen; dat klinkt ten eerste als een nobele eigenschap, een barmhartige Samaritaan, wie wil dat niet over zichzelf horen? Verder is het nogal logisch dat menigeen die met persoonlijke problemen zit, het gevoel heeft dat ie wordt ondergesneeuwd, zichzelf niet kan zijn. Eh voila, zie daar het inkoppertje!

Let ook eens op de toekomstvoorspelling die ze bij AstroTV altijd geven: ze zijn werkelijk nooit concreet wat er dan precies goed zal gaan en gebeuren, het enige dat ze zeggen is dat de cliënt uit de problemen zal komen. Uiteraard nooit een negatieve toekomstvoorspelling, dat willen mensen namelijk niet horen!
Maar wanneer en hoe precies de problemen zich oplossen, dat blijft altijd in het vage.

Dat er misschien ook paragnosten zijn die wel dingen kunnen voorspellen, sluit ik niet 100% uit; ik kan het immers niet bewijzen. Maar ik trek simpelweg één regel. Ik wil er niks mee te maken hebben. Je kunt het kaf van het koren daar ten eerste niet in scheiden. De mens is immers geen Pinokkio die een duidelijk signaal afgeeft als ie liegt. Bovendien wil ik niet geloven dat de toekomst voorspelbaar is en dus in meer of mindere mate vastligt. Daarmee erken je impliciet een soort hogere macht die ons dus als een marionet een bepaalde kant opstuurt. We zouden dan een soort robot zijn die een programmaatje afdraait... het ligt dan immers tevoren vast dat we bepaalde keuzes zullen maken, anders loopt die toekomstvoorspelling spaak. Dan geloof ik liever in persoonlijke vrijheid en de maakbaarheid van mijn leven, illusie of niet.

Mogelijk was het programma dat over o.a. Char(latan) ging een aflevering van Zembla of Dokument, daar zou je eens online naar kunnen zoeken.

Succes met je keuze van waar je in wil geloven, ik zou het wel weten...

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit, maar dan ook nooit een paragnost geloven. Bovennatuurlijke gaven bestaan niet. Het is dus allemaal onzin die verkopen, ook al geloven ze er zelf wel in. Het blijft onzin.

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Kassa75,

Ik heb het even voor je opgezocht, de uitzending over Char en consorten en hun trucs is inderdaad van Zembla. Hieronder de directe link:

http://zembla.vara.nl/Tagcloud-resultaten.3000.0.html?&tx_alternettagging_pi1%5Btag%5D=char&cHash=e1490576b8fb71213f87080c665dad6d

Mocht de link om de een of andere reden niet werken (zou hij wel moeten doen), dan kun je ook googelen naar de zembla-website > trefwoorden > Char.

Groet, Elvinzo

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bijgaand wat links mbt mijn verhaal over wetenschappelijk onderzoek naar het "bovennatuurlijke"

Site over remote viewing (verzien)

Bio van Puthoff op WiKi

Puthoff en Targ hebben in de jaren 60/70 ook onderzoek gedaan naar personen als Uri Geller en daar over gepubliceerd

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

kom naar twitter fishie20 en ik ga je echt (zonder bijbedoelingen een tip geven)
geen charlatan. maar keiharde waarheid

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alles wat een paragnost, reader of wie ook tegen je zegt afchecken met je eigen gevoel, hoofd enz...

Dit geld dus voor iedere raad, nooit blindelings erachteraan lopen...

Dit gezegd hebbende ik zelf doe/kan dit ook maar ik vraag nooit geld en zal nooit eerst dingen aan je vragen maar doorgeven wat ik "doorkrijg" daarna kan de persoon zelf wel zien wat ie ermee doet of kan doen daarbij zeg ik altijd let wel dit is MIJN waarheid de jouwe kan heel anders zijn, dit is wat ik voel hoeft voor jouw geen waarheid te zijn...

Ik laat op deze manier altijd de beslissing liggen bij diegene waar ik het tegen heb en zo hoort het ook volgens mij...

Voor diegene die denken dat het allemaal maar onzin is vraag ik heb je wel eens aan iemand gedacht en dat je vlak daarna deze persoon tegen het lijf liep of dat deze persoon aan dan wel opbelde? Wel in feite is dit hetzelfde, je voelt de energie van tevoren...

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kassa75,

Als je niet je eigen conclusies kunt trekken, zal een ander dat wel voor je doen.
Wat wil je nu eigenlijk horen?
Dat je moet volhouden, of een andere paragnost zoeken?
Je hebt zelf al geconstateerd dat de paragnost niet betrouwbaar is, maar wat wil je van ons nog meer weten dan?
Dat je die vraag hier stelt, in plaats van lering uit je eigen ervaring te trekken, zou je eigenlijk aan het denken moeten zetten...

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vind het toch altijd vervelend om weer dit soort 'nuchtere' mensen te horen zeggen 'er bestaat niets bovennatuurlijks'. Ben er (gelukkig!) zelf getuige van, en het is super mooi als je het kunt en mag zien. Desalniettemin ben ik (nog) niet in staat om mensen er mee te helpen, alhoewel ik wel in detail kan vertellen als ik iemand zie/ als ik iets hoor. Dus oordeel niet over dingen die je niet eens kent!

Zoals Violiste ook zegt, er zijn altijd mensen die het minder goed bedoelen. OOK in de REGULIERE geneeskunde. Juist daar lopen ook veel kwakzalvers. Ik heb altijd heel veel succes gekend in de alternatieve geneeswijzen. Het is immers ook of je er voor open staat of niet..

Good luck!

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag kassa 75,

Wanneer je iemand treft die zegt paragnost te zijn en voor zijn of haar consult geld vraagt, zet die dan maar aan de kant. Die bedenkt zelf wat voor het geld.

Voor zover ik weet heeft Nederland slechts paragnost gekend waar je enig vertrouwen in kon hebben, doch die vroeg geen honorarium voor een consult: wijlen Gerard Croiset! Die was niet alleen helderziende (in beperkte mate) doch ook "strijkmannetje" die je van pijn af kon helpen en "zag"waar je pijn had. Hij kon je pijn wegstrijken. Maar ook voorspellingen doen over mensen, vanaf een foto. In twee meegemaakte, afzonderlijke gevallen kwam het precies uit.

Met acupunctuur ook zo'n eigen, gratis ervaring, waar ik ook vooraf geen fiducie in had.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wil je de waarheid?

Google dan eens op: James Randi
Hij ontmaskert al deze personen.
Kijk ook eens op Youtube en zoek op: James Randi

Ik wens je een vrolijke en leerzame avond.

Bassie

ve
door verwijderd - Dec 20, 2010 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

helderzienden zijn vaak wel ter goedertrouw, helaas zijn ze niet getraind waardoor ze eigen invloeden mengen met hetgene ze door krijgen. Hierdoor bestaat de kans dat de "boodschap" nogal onbetrouwbaar is.

groet
leoh

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 00:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een vereniging van paragnosten, en inderdaad zijn er wel degelijk bewijzen dat er goede paragnosten zijn. Zie ook de programma;s van het 6e zintuig. Waarschijnlijk kun je op de site van RTL4 meer informatie vinden.
Het bestaan van helderziendheid is bewezen, maar deze bewijzen worden al tijden onder de tafel geveegd!

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 00:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

luky1951 schreef op dinsdag 21 dec 2010, 00:31: Er is een vereniging van paragnosten, en inderdaad zijn er wel degelijk bewijzen dat er goede paragnosten zijn. Zie ook de programma;s van het 6e zintuig. Waarschijnlijk kun je op de site van RTL4 meer informatie vinden.
Het bestaan van helderziendheid is bewezen, maar deze bewijzen worden al tijden onder de tafel geveegd!

Kom maar op met de bewijzen dan

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 01:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

De bewijzen zijn voorhanden bij de vereniging van Paragnosten en Helderzienden, gewoon even aanmelden bij hun site!

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 01:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk op google bij gerard heutink den haag

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 01:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie in al drie pagina's reacties nog maar 1! reactie van van Kassa 75 zelf!
Vraag me af of al deze reacties wat hebben toegevoegd.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 01:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

luky1951,

als daar onafhankelijke onderzoeken te vinden zijn, wil ik die wel zien.
Helaas levert googlen naar de vereniging van Paragnosten en Helderzienden alleen commerciële adressen op. Geef eens een linkje naar die documenten, svp.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 02:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de laatste keer. Als er zoiets bestaat vraag je er geen geld voor. Heb al eerder hier aangegeven hoe simpel het is te bedriegen. Waar ligt bijvoorbeeld Willeke Dost. Geen paragnost of helderziende kan het vertellen. Foto's genoeg en details bekend maar geen enkel lid ziet dit of weet dit. Jezus genas door handoplegging en vroeg geen geld. Zelfs dat geloof ik niet . Echter opdat we allemaal straks kerst vieren vanwege zijn boek staan we open voor de gaven van mensen op dit vlak.

De werkelijkheid is dat het gewoon handel is ten koste van zij die geloven.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 02:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een televisieprogramma over de vermissing van een kind of een volwassene wordt de redactie overspoeld door lieden die zich paragnost noemen, en die willen helpen met het oplossen van de zaak. Deze oplichters willen alleen maar op de televisie om naamsbekendheid te krijgen en meer "klanten" te vergaren. Tijdens de geruchtmakende kidnap van de heer Heijn meldden zich ongeveer duizend helderziende oplichters bij de politie om te helpen.
De politie heeft hen allen gehoord, omdat men niets wilde uitsluiten
Heijn werd op dag 1 al vermoord, niet 1 van die 1000 heldere type's wist dat te voorspellen.
En vertelden de meest onzinnige kletsverhalen.
Oplossen doen deze oplichters nooit iets
Want het zijn helemaal geen helderzienden.
En als ze geen geld willen dan komt dat omdat ze gek zijn op ontzag en aandacht.
============================================================
.

kassa75 schreef op zondag 19 dec 2010, 18:14: Hallo beste kassa medewerkers,
Ik heb een dringende vraag. Kunnen jullie mij helpen met het helder krijgen hoe betrouwbaar een paragnost/ helderziende etc. zijn? Ik heb me enige tijd vastgehouden aan iemand die beweert deze gave te hebben en hem ook zeer geloofd. Nu zit ik in een situatie waardoor ik door hem heel ongelukkig ben door zijn woorden te blijven geloven en graag wil weten of het mogelijk is op enkele wijze erachter te komen of deze persoon écht de waarheid spreekt.
Is er een mogelijkheid of voor jullie programma interessant genoeg dit uit te zoeken?

Vriendelijke groeten, (nog even anoniem)

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

luky1951 schreef op dinsdag 21 dec 2010, 01:00: De bewijzen zijn voorhanden bij de vereniging van Paragnosten en Helderzienden, gewoon even aanmelden bij hun site!

Jaja....lekker betrouwbaar. Deze valt in de categorie van de slager die zijn eigen vlees keurt. Oftewel, 'Wij van WC-eend adviseren......WC-eend'.

Freya

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ wimmi:

"En als ze geen geld willen dan komt dat omdat ze gek zijn op ontzag en aandacht."

Jij hebt daar mogelijk nog nooit van gehoord, doch als er iemand wars was van wat jij beweert dan was Gerard Croiset dat.

Niet voor niets deed de politie vaak een beroep op hem bij verdwijningen en onopgeloste moorden.

Van een pasfoto die in Zuid Afrika genomen is van een blond 11-jarig kind met de ziekte van Duchenne zei hij, al wrijvend over de foto en zonder enige wetenschap vooraf hierover:
"Deze foto komt uit een warm land. Het kind is ongeneeslijk ziek en wordt niet oud." Op de vraag hoe oud antwoordde hij: "Een jaar of 15, 16." Het kind is 16 geworden.

Is er dan meer "tussen hemel en aarde" waar jij en ik geen weet van (willen) hebben of niet?

Al eens de naam Gerard Croiset in Wiki geklopt?

H.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ hrdwerrorman:
je tip over Gerard Croiset bewijst nog helemaal niets... ik heb even gegoogled en zie naast Wiki ook vooral stukken die hem onderuit halen. Over een andere door hem "opgeloste" verdwijning wat bij nader onderzoek helemaal niet zijn verdienste bleek te zijn.

Bovendien doen allerlei paragnosten regelmatig dergelijke claims op het oplossen van verdwijningen. Bekijk eens de Zembla-uitzending over Char, zij beweerde de plek gevonden te hebben waar de zoon van Dean Martin is verongelukt. In dezelfde uitzending wordt dit ten stelligste ontkend door de Amerikaanse Luchtmacht, die hem zelf heeft gevonden d.m.v. een radiosignaal dat uit de black box kwam.

@luky1951 die verwijst naar RTL4 voor bewijzen: kijk ook eens naar die Zembla-uitzending over Char. En je zult zien dat RTL4 actief, willens en wetens en bewust mee werkt aan deze belazerij! Logisch natuurlijk, ze hebben er immers een commercieel belang bij. Hoe meer kijkers, hoe meer reclame-inkomsten! Dus uiteraard ondersteunt RTL4 jouw geloof daarin, ze gaan zichzelf natuurlijk niet in hun eigen wielen schieten!

Ik zal niet zeggen dat er niet meer is tussen hemel en aarde. Maar sommige mensen geloven misschien te snel in iets. Zeker mensen die met problemen zitten, die willen eigenlijk bij voorbaat al geloven dat wat een paragnost zegt, klopt. Ze willen namelijk van het probleem af. Dus als je met die instelling naar een paragnost gaat, ben je al ontvankelijk voor dergelijke verhalen... dan sta je er al niet meer objectief in.

Ik ga er alleen in geloven als er onomstotelijk bewijs is. Tot nog toe zie ik regelmatig alleen maar charlatans. Kijk eens naar die Zembla-aflevering en Char en een ander, Nederlands medium worden genadeloos ontmaskerd als kwakzalvers!

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

hrdwerrorman schreef op maandag 20 dec 2010, 19:08: Wanneer je iemand treft die zegt paragnost te zijn en voor zijn of haar consult geld vraagt, zet die dan maar aan de kant. Die bedenkt zelf wat voor het geld.

Voor zover ik weet heeft Nederland slechts paragnost gekend waar je enig vertrouwen in kon hebben, doch die vroeg geen honorarium voor een consult: wijlen Gerard Croiset! .

Volgens Read vroeg hij wel geld, een kapitaal destijds ook nog:

---de oude Gerard Croiset gekend en die man was wél in staat om ziekteprocessen aanmerkelijk te vertragen. Hij kwam dan aanrijden met zijn Citroën Avant en vroeg 5 gulden (destijds een vermogen) voor elk bezoek--Discussie

Dus als geld vragen betekend dat iemand een nepper is.............

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op dinsdag 21 dec 2010, 09:57:
luky1951 schreef op dinsdag 21 dec 2010, 01:00: De bewijzen zijn voorhanden bij de vereniging van Paragnosten en Helderzienden, gewoon even aanmelden bij hun site!

Jaja....lekker betrouwbaar. Deze valt in de categorie van de slager die zijn eigen vlees keurt. Oftewel, 'Wij van WC-eend adviseren......WC-eend'.

Freya

Als je niemand vertrouwd, vertrouw je jejezelf dan wel?

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ stacey:

Dan heeft read een andere ervaring dan ik, want het consult in Enschede (t.o. het Kantongerechtsgebouw) was gratis. Je zat met z'n allen langs de kant in een grote kamer en werd daar één voor één in die kamer geholpen. Je mocht een vrije gift doneren.

"t Kan zijn dat read met hem in "le chambre separé" is geweest waar verder niemand bij was en dat hij dan een geringe vergoeding vroeg. In de tijd waar read het over heeft was een weekloon ongeveer fl. 150,- voor een volwassen persoon. dan is een consult voor fl. 5,- m.i. niet overvraagd. Read was er in ieder geval wel tevreden mee.....

H.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=luky1951 schreef op dinsdag 21 dec 2010,Als je niemand vertrouwd, vertrouw je je jezelf dan wel?

Zonder het geloof in jezelf te verliezen mag je de uitspraken van deze verenigingen gerust in twijfel trekken. De manier van bewijsvoering is verre van wetenschappelijk en weinig kritisch. Ze is er namelijk net als bij WC-eend op gericht om het eigen gelijk aan te tonen en niet om te achterhalen wat er echt aan de hand is. Dit soort onderzoek is er wel, maar het resultaat is tot nog toe niet wat men graag zou willen zien (voor zover ik weet). Probleem is ook dat ieder resultaat / publikatie door een van de partijen (gelovers / niet gelovers) in twijfel getrokken wordt / verdacht wordt gemaakt omdat het niet past binnen hun denkwereld.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hij is zo betrouwbaar als je er in geloofd, volgens mij is het net als met een gochelaar je wordt echt in de maling genomen.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar je niemand over hoort :
is het jullie dan niet opgevallen dat lieden die beweren dat ze een "goddelijke"
gave hebben daar altijd ordinair poen voor willen hebben.
De ergsten zijn diegenen die geen geld vragen, maar die zeggen : u mag vrijwillig een bijdrage geven.
Wat blijkt namelijk : mensen geven dan veel meer geld dan wat een consult normaal kost.
Alleen wanhopige mensen gaan hulp zoeken bij deze oplichters.
En wanhopige mensen kun je goed geld afpakken.
En Gerard Croiset is al lang ontmaskerd als een van de vele charlatans.
Zelfs professoren verdedigden hem, zo goed waren zijn trucs.
Voor geld zegt ook een prostituee wat je graag wilt horen..
En zo werken die charlatans ook.

Ik ben in het hiernamaals, alles is hier vredig en pijnvrij, opa en oma zijn hier ook en ze zijn heeeeel gelukkig. Wij letten er op dat jou niets ergs overkomt en houden heeeel veel van je. ( dat wou je toch horen voor je vijftig eurootjes ???)

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me af waarom je in de eerste plaats steun hebt gezocht
In dit geval bij een paragnost.
Je ophangen aan iemand, een vakman/vrouw of niet, kan altijd
na verloop van tijd ongemakkelijk aanvoelen.
Wil je verder met paragnosten dan kun je (mbv alle adviezen)
er een uitzoeken voor een 2 nd opinion.
Sterkte gewenst en een mooie Kerst

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

dubbelzout schreef op maandag 20 dec 2010, 13:32: Het toeval wil dat ik paragnost ben. En ik kan u verzekeren dat ik precies vertel wat u wilt horen. En mocht u willen praten met uw voorouders: vertel mij de naam van de overledene(n) en ik lepel zonder enige moeite de naam van de overledene op.

Ik moet u wel waarschuwen. Ik heb gezien dat u vandaag grote kans maakt om op straat te vallen. Ook zie ik in mijn Tarot kaarten dat de val u pijn zal bezorgen. En mijn glazen bol heeft me onthuld dat als u in nachtkleding naar buiten gaat vandaag, dat u het heel koud zult krijgen.

Ik kan u Char aanbevelen om van uw problemen af te komen. Zij zet u op televisie genadeloos voor paal en al uw problemen zijn opgelost in gesmolten sneeuw. De gemeente strooit zout in uw wonden.

Nou bij ons niet hoor, het strooizout is op ;-)

@ts

Ik zou er niet teveel waarde aan hechten, het merendeel is klinkklare onzin.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zeg altijd maar zo....ze mogen mij alles vertellen en geloven doen we in de kerk, maar pas als het uitkomt weet ik of het de waarheid is.

Mevrouw Tine Couperus heeft mij heel veel gezegd en ik kon 20 jaar geleden niet geloven dat zo mijn leven zou gaan verlopen. Frappant maar alles is uitgekomen en met namen en niet alleen van mij. Ik belde haar en ze wist alleen maar mijn voornaam en wat ze vertelde wist niemand en dat noem ik nog eens een goed, helaas overleden medium. Die van TV vind ik kwakzalvers.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 23:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ohhh en even ter aanvulling met TV bedoel ik die astrolijn met die 0900 nummers, niet Derrek.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2010 om 02:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daag alle goedgelovigen en helderzienden/paragnosten hier uit. Wie stal mijn fiets 14 november 2009 ongeveer 10 uur in de morgen. Heb aangifte gedaan . En kom nou aub niet met een verhaal van zo werkt het niet.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2010 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

holpen schreef op zondag 19 dec 2010, 19:39: Hoe betrouwbaar is een paragnost?

Volgens de wetenschap ab-so-luut onbetrouwbaar. Men heeft nog nooit wetenschappelijk kunnen aantonen dat iemand beschikt over bepaalde "gaven".

M.i. is het vooral een circuit van charlatans die misbruik maken van de goedgelovigheid van mensen.[/quote

Hoera. Holpen back in town. Speciaal voor u omdat ik vind dat u het beste antwoord gaf. Uit de oude doos 1964

ve
door verwijderd - Dec 22, 2010 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je niet in een paragnost gelooft omdat het niet wetenschappelijk bewezen is moet mij eens bewijzen op wetenschappelijke basis dat LIEFDE echt bestaat of nog beter verliefdheid...

Of bewijs eens dat GOD bestaat....

Dat iets niet te bewijzen is zegt niets over het bestaan ervan naar mijn idee...

ve
door verwijderd - Dec 22, 2010 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Door al de aandacht in de media komen de oplichters uit alle hoeken en gaten.
Die paar mensen met wel een gave, worden overspoelt door de neppers.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2010 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

1paul schreef op woensdag 22 dec 2010, 11:59: Als je niet in een paragnost gelooft omdat het niet wetenschappelijk bewezen is moet mij eens bewijzen op wetenschappelijke basis dat LIEFDE echt bestaat of nog beter verliefdheid...

Of bewijs eens dat GOD bestaat....

Dat iets niet te bewijzen is zegt niets over het bestaan ervan naar mijn idee...

Liefde veroorzaakt aantoonbare fysieke veranderingen bij mensen en dat is zeker wetenschappelijk vast te stellen. Dat is geen bewijs, maar dat is ook niet nodig want niemand ontkent het bestaan van liefde, of verliefdheid.

Voor het bestaan van een god ligt dat anders, maar die moet zijn eigen bestaan maar bewijzen aan iedereen die daar behoefte aan heeft......

Je laatste opmerking klopt wel, maar paragnosten houden zich niet op de vlakte, ze geven mensen adviezen op allerlei gebied maar ontrekken zich aan controle op de juistheid van die adviezen. Daardoor kunnen mensen in de problemen komen, zie de start van deze discussie.
Het recht om deze beweringen te toetsen kun je 'ongelovigen' niet ontzeggen, wie er in gelooft heeft geen bewijs nodig en blijft kennelijk nog steeds geloven, zelfs als het bewijs van het tegendeel geleverd is.
Moeten ze zelf weten, als ze van mij maar niet hetzelfde verlangen.
Wat paragnosten beweren, zou wetenschappelijk aantoonbaar juist moeten zijn.
Dat dat tot nog toe niet gelukt is, ligt niet aan de wetenschap.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2010 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

fotoflex schreef op woensdag 22 dec 2010, 16:23:
1paul schreef op woensdag 22 dec 2010, 11:59: Als je niet in een paragnost gelooft omdat het niet wetenschappelijk bewezen is moet mij eens bewijzen op wetenschappelijke basis dat LIEFDE echt bestaat of nog beter verliefdheid...

Of bewijs eens dat GOD bestaat....

Dat iets niet te bewijzen is zegt niets over het bestaan ervan naar mijn idee...

Liefde veroorzaakt aantoonbare fysieke veranderingen bij mensen en dat is zeker wetenschappelijk vast te stellen. Dat is geen bewijs, maar dat is ook niet nodig want niemand ontkent het bestaan van liefde, of verliefdheid.

Feit dat niemand het ontkent zegt niets over dat het er wel dan niet is, zegt wel iets over het maatschappelijk aanvaarden ervan

Voor het bestaan van een god ligt dat anders, maar die moet zijn eigen bestaan maar bewijzen aan iedereen die daar behoefte aan heeft......

Iets wat er niet bewijsbaar is kan ook zijn bestaan niet bewijzen denk ik zo, toch?

Je laatste opmerking klopt wel, maar paragnosten houden zich niet op de vlakte, ze geven mensen adviezen op allerlei gebied maar ontrekken zich aan controle op de juistheid van die adviezen. Daardoor kunnen mensen in de problemen komen, zie de start van deze discussie.

Zelfde geld voor "de kerk" dacht ik zo, en dan nog wel uit naam van god

Het recht om deze beweringen te toetsen kun je 'ongelovigen' niet ontzeggen, wie er in gelooft heeft geen bewijs nodig en blijft kennelijk nog steeds geloven, zelfs als het bewijs van het tegendeel geleverd is.
Moeten ze zelf weten, als ze van mij maar niet hetzelfde verlangen.
Wat paragnosten beweren, zou wetenschappelijk aantoonbaar juist moeten zijn.
Dat dat tot nog toe niet gelukt is, ligt niet aan de wetenschap.

Ligt evenmin aan de wetenschap dat ze het bestaan van god nog niet aangetoond hebben toch word dit wel algemeen aanvaard!!!

ve
door verwijderd - Dec 22, 2010 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

fotoflex schreef op woensdag 22 dec 2010, 16:23:
1paul schreef op woensdag 22 dec 2010, 11:59: Als je niet in een paragnost gelooft omdat het niet wetenschappelijk bewezen is moet mij eens bewijzen op wetenschappelijke basis dat LIEFDE echt bestaat of nog beter verliefdheid...

Of bewijs eens dat GOD bestaat....

Dat iets niet te bewijzen is zegt niets over het bestaan ervan naar mijn idee...

Liefde veroorzaakt aantoonbare fysieke veranderingen bij mensen en dat is zeker wetenschappelijk vast te stellen. Dat is geen bewijs, maar dat is ook niet nodig want niemand ontkent het bestaan van liefde, of verliefdheid.

Voor het bestaan van een god ligt dat anders, maar die moet zijn eigen bestaan maar bewijzen aan iedereen die daar behoefte aan heeft......

Je laatste opmerking klopt wel, maar paragnosten houden zich niet op de vlakte, ze geven mensen adviezen op allerlei gebied maar ontrekken zich aan controle op de juistheid van die adviezen. Daardoor kunnen mensen in de problemen komen, zie de start van deze discussie.
Het recht om deze beweringen te toetsen kun je 'ongelovigen' niet ontzeggen, wie er in gelooft heeft geen bewijs nodig en blijft kennelijk nog steeds geloven, zelfs als het bewijs van het tegendeel geleverd is.
Moeten ze zelf weten, als ze van mij maar niet hetzelfde verlangen.
Wat paragnosten beweren, zou wetenschappelijk aantoonbaar juist moeten zijn.
Dat dat tot nog toe niet gelukt is, ligt niet aan de wetenschap.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2010 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Feit dat niemand het ontkent zegt niets over dat het er wel dan niet is, zegt wel iets over het maatschappelijk aanvaarden ervan

Het zegt vooral iets over het ontbreken van de noodzaak voor een discussie.
En dat gaat niet op voor paragnosten.

Iets wat er niet bewijsbaar is kan ook zijn bestaan niet bewijzen denk ik zo, toch?

Waarom niet? Älmachtig, enzo. Zou toch haast moeten lukken?

Zelfde geld voor "de kerk" dacht ik zo, en dan nog wel uit naam van god

Dus je bent het met me eens?

Ligt evenmin aan de wetenschap dat ze het bestaan van god nog niet aangetoond hebben toch word dit wel algemeen aanvaard!!!

Alleen door gelovigen!
Ik twijfel niet aan het bestaan van paragnosten, maar geloof hun kunstjes niet.
En ik bedoelde natuurlijk, dat het de paragnosten zijn die het bewijs moeten leveren.
De wetenschap controleert alleen of de omstandigheden kloppen en het herhaalbaar is.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2013 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

lieflijke schreef op zondag 19 dec 2010, 20:33: ik geloof er wel degelijk in, maar in eerste instantie geloven in je eigen weten, je gevoel, je intuitie. da's het aller belangrijkste.

en als je met iemand in zee wilt gaan.. mond tot mond reclame..iemand die niet te veel geld vraagt.. geen klantenbinding..

ik weet niet waar je woont maar ik weet iemand die aan deze zaken voldoet.

je kunt met mij contact opnemen via twitter liefstralend

sterkte!

lieflijke

ve
door verwijderd - Mar 5, 2013 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

lieflijke schreef op zondag 19 dec 2010, 20:33: ik geloof er wel degelijk in, maar in eerste instantie geloven in je eigen weten, je gevoel, je intuitie. da's het aller belangrijkste.

en als je met iemand in zee wilt gaan.. mond tot mond reclame..iemand die niet te veel geld vraagt.. geen klantenbinding..

ik weet niet waar je woont maar ik weet iemand die aan deze zaken voldoet.

je kunt met mij contact opnemen via twitter liefstralend

sterkte!

lieflijke

Hallo lieflijke,
Ben je ook anders bereikbaar dan Twitter ?

ve
door verwijderd - Mar 5, 2013 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

mosaki schreef op dinsdag 5 mrt 2013, 22:19:
lieflijke schreef op zondag 19 dec 2010, 20:33: ik geloof er wel degelijk in, maar in eerste instantie geloven in je eigen weten, je gevoel, je intuitie. da's het aller belangrijkste.

en als je met iemand in zee wilt gaan.. mond tot mond reclame..iemand die niet te veel geld vraagt.. geen klantenbinding..

ik weet niet waar je woont maar ik weet iemand die aan deze zaken voldoet.

je kunt met mij contact opnemen via twitter liefstralend

sterkte!

lieflijke

Hallo lieflijke,
Ben je ook anders bereikbaar dan Twitter ?

Ben je wanhopig?

Dan ben je rijp voor de slacht.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2013 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op dinsdag 5 mrt 2013, 22:27:
mosaki schreef op dinsdag 5 mrt 2013, 22:19:
lieflijke schreef op zondag 19 dec 2010, 20:33: ik geloof er wel degelijk in, maar in eerste instantie geloven in je eigen weten, je gevoel, je intuitie. da's het aller belangrijkste.

en als je met iemand in zee wilt gaan.. mond tot mond reclame..iemand die niet te veel geld vraagt.. geen klantenbinding..

ik weet niet waar je woont maar ik weet iemand die aan deze zaken voldoet.

je kunt met mij contact opnemen via twitter liefstralend

sterkte!

lieflijke

Hallo lieflijke,
Ben je ook anders bereikbaar dan Twitter ?

Ben je wanhopig?

Dan ben je rijp voor de slacht.

Volgens mij heb je ook nog gelijk!

ve
door verwijderd - Mar 6, 2013 om 00:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

mosaki schreef op dinsdag 5 mrt 2013, 22:44:
Volgens mij heb je ook nog gelijk!

Jeetje.

Ben jij helderziende?