ma
door marieloo Apr 2, 2005 om 13:35
Voeding & gezondheid

Hoe biologisch is AH biologisch?

Kan ik ervan uit gaan dat de biologische producten van AH huismerk (zoals vlees, zuivel, brood etc.) ook echt biologisch zijn of kan ik toch maar beter uitsluitend bij de natuurvoedingswinkel mijn boodschappen doen?

15557 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 2, 2005 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt eenvoudig controleren of producten biologisch zijn door te controleren of ze een SKAL nummer hebben, de SKAL is in Nederland de organisatie die de certificering en controle doet of er daadwerkelijk volgens de biologische norm geproduceerd wordt, http://www.skal.nl , biologisch-dynamische producten worden via demeter gecontroleerd http://www.demeter-bd.nl/

Hier vind je ook nog de nodige informatie http://www.platformbiologica.nl/kindersite/ekoendemeter.html

hoop dat je er wat aan hebt

pepie

ve
door verwijderd - Apr 2, 2005 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ pepie - dank ook namens mij want ik kon (even) niet op de juiste naam komen :-) Groeten _ E,

ve
door verwijderd - Apr 3, 2005 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt wel degelijk gecontroleerd of die producten echt biologisch zijn, dus je kunt er gerust vanuit gaan dat de biologische AH producten 'kosher' zijn. Daarnaast denk ik dat het assortiment van AH wat uitgebreider is dan van de gemiddelde natuurvoedingswinkel. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2005 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het niet met je eens dat de AH een groter aanbod aan biologische voeding heeft dan de natuurvoedinswinkel. Ik kom vaak in een hele kleine natuurvoedingswinkel maar ze hebben er echt alles, en bij de AH vaak alleen de standaarddingen. Biologische koekjes kan ik niet vinden. Ik denk dat ze bij de grotere natuurvoedingswinkels echt álles hebben.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2005 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@brendalelie - de vraag was: hoe biologisch is biologisch bij AH. Het tweede deel van mijn antwoord was een vermoeden. Maar dat heb je nu keurig rechtgezet....

ve
door verwijderd - Apr 5, 2005 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je vraag over hoe biologisch, boiologische produkten van AH zijn, is inmiddels wel beantwoord dacht ik. Er zit echter een maar aan. AH heeft inmiddels een biologische produkten over de hele breedte van het assortiment. Een aantal produkten wijkt af van wat er meestal in een natuurvoedingswinkel aangeboden wordt. Aan diverse produkten wordt (onnodig) suiker toegevoegd. Zowel in de alternatieve als de reguliere gezondsheidwereld is bekend dat met name 'gewone' (ook riet-) suiker ongezond is voor een mens. Om de produkten toegankelijker te maken voor de smaak van de gemiddelde supermarktbezoeker, koop je bijv. biologische jam, maar met toegevoegde (riet-) suikers, terwijl de biologische jams uit de natuurvoedingswinkels alleen uit vruchtenprodukten bestaan (bijvoorbeeld toevoeging appelconcentraat). Ook aan biologische erwtjes en worteltjes meent AH suiker te moeten toevoegen, terwijl deze produkten van zichzelf echt al zoet genoeg zijn. Een beetje zout er aan toevoegen is voldoende. De biologische pindakaas is ook zo gemaakt met toevoegingen dat het toch een beetje lijkt op de gewone pindakaas. Bij de natuurvoedingswinkel kun je pindakaas kopen die echt alleen maar uit pinda's bestaat. Ja je moet een beetje de olie er af en toe weer door roeren, maar de smaak is stukken beter en het is gezonder als de AH-produkten. Mijn favoriet is Monki pindakaas met stukjes noot er in: Heeeerlijk. Overigens koop ik mijn biologische vlees gewoon wel bij AH. En dat is prima in orde.

Groet.  Dorbeck

ve
door verwijderd - Apr 5, 2005 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

conclusie: AH = best een goede winkel en gelukkig gezien de door AH ingezette prijzenslag ook voor andere doelgroepen bereikbaar, alhoewel een aantal franse kaasjes en de lamscotteletjes+ wat flesjes uit de wijn sortering van ALDI niet te versmaden zijn.fred.               PS, sorry voor de hoofdletters.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2005 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk zijn AH bio producten wel biologies, maar het gaat om meer (vind ik als sociaal-ekologies aktivist).

De (kleine) natuurvoedselwinkel is op vele fronten eeb beter alternatief. Ver weg? Kijk eens op www.bioke.tk

Groetjes, SEA

ve
door verwijderd - Nov 29, 2005 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oud biologisch draadje.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2014 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, wij eten uitsluitend dierlijke producten die biologisch zijn. Nou is het ons opgevallen dat in de biologische producten van de AH vaak ook niet biologische dierlijke producten zitten, zoals:
in de biologische groente balletjes zit scharrel ei
de biologische groente burgers bevatten normaal ei NIET EENS SCHARREL!
en ook in de biologische kipschnitzels hebben ze normale kalkoen gelatine in gedaan
dit is nog maar wat wij nu hebben kunnen vinden en er zijn vast nog meer van dit soort gevallen

Het rare maar zeker positieve vinden wij dat er in normale producten steeds meer vrije uitloopeieren gebruikt worden, zoals:
verse pasta uit het koelschap
pannenkoeken mix shaker basic

Waarom gebruiken zij het betere ei etc niet voor de biologische producten?