BERTHIE
door BERTHIE Apr 6, 2019 om 20:32
Voeding & gezondheid

Hoe houd je medijnen uitelkaar als je elke keer weer ander doosje krijg

IK KRIJG ALDOOR ANDERE DOOSJE MET ZELFDE MEDIJN, MAAR ELKE KEER ANDER FABRIKANT, ANDERE VORM OF KLEUR, VIND HET ERG VERWARREND

13047 39 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 6, 2019 om 20:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[edit-red.] De werkzame stof staat toch vermeld.

ne
door neodutchio - Apr 6, 2019 om 21:08
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En heeft u de apotheek gevraagd waarom dat is? En slikt u dan zoveel medicijnen dat u in de war kan komen?

[edit-red.]

aurora1
door aurora1 - Apr 6, 2019 om 21:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Er staat toch op de doosjes wat er in zit?
Dus altijd goed opletten, maar dat is ook altijd strikt noodzakelijk als je medicijnen inneemt.

diumenge
door diumenge - Apr 6, 2019 om 21:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Doe ze in pillendoosjes.

we
door weethet Apr 8, 2019 om 17:05
107 Antwoorden / 2 Vragen

precies!

lo
door lovewinnie - Apr 6, 2019 om 21:50
1205 Antwoorden / 1 Vragen

Heb dat zelfde probleem en slecht geheugen met veel medicatie
Heb bij de apotheek bruine potjes gevragen en plak daar etiket op met wat er in zit en hoeveel per dag  Etiketten ook allemaal andere kleur.
Eenmaal thuis vul ik ze meteen en druk de strips leeg.
Zo kom ik niet in de wat laat apotheek er op zetten. In de plek van ... Heeft te maken met bepaald merk niet op voorraad en krijg je ander merk

Sommige hebben enkel werkzame stof er op staan. Nou das niet uit te spreken mag staan te onthouden

we
door weethet Apr 8, 2019 om 17:06
107 Antwoorden / 2 Vragen

koop bij bijv xenos of uw apotheek pillendoosjes. dan kunt u een week lang alles klaar maken....

sp
door spikkel Apr 11, 2019 om 09:08
148 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is voor mensen met een slecht geheugen toch geen oplossing. Als je uit gaat zetten moet je wel weten wat je uitzet. Als je de stofnamen niet kunt onthouden ben je na 2 stofnamen vergeten dat je die al uit het gezet. Dat werkt echt niet.
De oplossing van lovewinnie is waarschijnlijk de enige die echt werkt. 's Morgens 2 blauwe, 1 rode, 3 groene en 1 gele, 's middags 3 groene, 1 paarse, 2 oranje enz. Desnoods kun je nog een overzichtje maken en dat aan de binnenkant van de kast hangen. Geweldige oplossing !! Triest dat mensen dit uberhaupt moeten verzinnen omdat we elke 1-3 maanden een ander merk medicatie krijgen.

fikfeeks
door fikfeeks Apr 17, 2019 om 11:13
16 Antwoorden / 6 Vragen

Je kunt ook via je huisarts vragen of je een baxterrol kunt krijgen. De apotheek levert die iedere 14 dagen netjes bij je thuis af. Voor ieder tijdstip van de dag zit er een zakje op de rol. Op ieder zakje staat  je naam, wat er in zit, de dag met datum, en hoe laat je ze in moet nemen.

tenormin
door tenormin - Apr 6, 2019 om 21:51
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Moet toegeven dat @berthie hier wel een punt heeft. Ik slik "maar" 11 tabletten per dag en elke drie maanden dus verversing, soms met andere kleur. Wat ook mij wel in verwarring brengt. Maar @berthie, ik heb dit opgelost om oude doosjes te bewaren en de "nieuwe" medicijn en daarin te doen. Kan ik me niet vergissen, de naam veranderd niet helemaal, (soms ook wel) dus kan ik zo de "oude" kleur herkennen. Had b.v. 1 medicijn in een geel ampul: nu ineens knalrood. Maar goed, zo wordt ons geheugen op de proef gesteld, moet je maar denken.

du
door durfal Apr 8, 2019 om 14:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom vraag je geen baxerrol aan?Zitten aale medicijnen voor de hele week op een rol,ik gebruik het al jaren,kan je ook geen fout maken met innemen.

tenormin
door tenormin Apr 8, 2019 om 15:07
16817 Antwoorden / 108 Vragen

@durfal, mij te duur; apotheek vraagt er behoorlijk wat voor. Niet dat mijn eigen risico niet al snel op is, maar dan maak ook ik alles duurder dan nodig, voor de totale zorg bedoel ik.

tijger1
door tijger1 - Apr 6, 2019 om 22:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Koop een sorteerdoos voor een week. Pak uw pillen, kijk naar de stofnaam en doe ze zorgvuldig in die doos.

Hoeft u maar één keer in de week op te letten.

Be
door Begonia Apr 8, 2019 om 12:34
Antwoorden / Vragen

Wat een gemakkelijke antwoorden allemaal.Moet niet nodig zijn om steeds te veranderen.Heb wit,heel licht rose,en zacht geel allemaal klein rond.Heb je een sterke lamp nodig  om de kleur te zien.Laat nu de apotheek het werk doen medicijnrol.

aurora1
door aurora1 Apr 8, 2019 om 17:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bent u @berthie de vraagsteller?

Grunnen.
door Grunnen. - Apr 6, 2019 om 23:19
509 Antwoorden / Vragen

Dan wordt het tijd om een Baxster rol aan te vragen.Erg handig in gebruik.

tenormin
door tenormin Apr 7, 2019 om 12:07
16817 Antwoorden / 108 Vragen

@grunnen, niet dat het een wereldbedrag is maar hier krijg je een houder waar de baxterrol in kan, dat is eenmalig €12,50. Wel veel handiger voor mensen die 3 x daags medicijnen moeten slikken; met die zakjes kan men zich niet vergissen; wel met de 7-dagen doosjes. Inderdaad dus heel handig, die rol.

Grunnen.
door Grunnen. Apr 7, 2019 om 16:53
509 Antwoorden / Vragen

Houder kreeg ik er gratis bij

tijger1
door tijger1 Apr 8, 2019 om 19:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als men zich met die zeven dagen doosjes nog vergist, is men blijkbaar niet in staat zelfstandig medicijnen in te nemen. Sommige hebben per dag zelfs nog vier vakjes. En de naam van de dag staat op het specifieke laadje.

tenormin
door tenormin Apr 10, 2019 om 16:13
16817 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, had tig jaar ervaring met die week doos. Voor echtgenoot. En, toen nog veel jonger, vergiste me wel degelijk, door juist telkens andere kleur medicijnen en namen: dus voor "hetzelfde" euvel. Voor hem destijds wel aan de baxterrol begonnen: juist om zelfs het kleinste foutje maar te voorkomen.

panter22
door panter22 - Apr 7, 2019 om 09:07
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt het vergelijken met een pak melk. De inhoud is gelijk. maar iedere fabrikant heeft zijn eigen verpakking.
De apotheek kiest de fabrikant die de medicijnen op dat moment het goedkoopst kan leveren.

jo
door jorisw Apr 7, 2019 om 23:15
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En iedere fabrikant kan ook nog eens af en toe de verpakking wijzigen. Zelfs als het product hetzelfde blijft. Ook net als met melk.

gerard van tol
door gerard van tol Apr 8, 2019 om 19:13
26 Antwoorden / Vragen

Apotheker kiest niet, wordt door de volkomen ondeskundige zorgverzekeraar gedaan. Hebben wel geen medische status, maar schrijven wel voor wat we mogen slikken. Gaat alleen om de centen.

tijger1
door tijger1 Apr 8, 2019 om 19:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerard

De huisarts schrijft voor. Niemand anders.

sp
door spikkel Apr 11, 2019 om 09:18
148 Antwoorden / 5 Vragen

Nee hoor, je zorgverzekeraar sluit een deal met de geneesmiddelfabrikanten. De huisarts kan er 'medische noodzaak' en nog heel veel meer termen op zetten. Je krijgt 19 van 20 keer toch gewoon het goedkoopste middel.

fikfeeks
door fikfeeks Apr 17, 2019 om 11:21
16 Antwoorden / 6 Vragen

@tijger De zorgverzekeraars zijn degenen die uitmaken welke medicijnen vergoed worden. Die zoeken de goedkoopste uit, ongeacht of dat de beste voor je zijn. De specialist en huisarts kunnen, in uitzonderlijke gevallen, de medicatie aanpassen. Als je geluk hebt krijg je ze dan ook.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 7, 2019 om 10:29
16778 Antwoorden / 202 Vragen

Een enkele tips:
plak er een gekleurde sticker op
schrijf de naam op de sticker
of schrijf de naam met een viltstift op het etiket met uw naam
gebruik een pilklendoosje zoals al hiervoor geadviseerd

en dan uiteraard ook goed lezen, in de bijsluiter staat altijd wat het is.

Ik neem overigens aan dat u te maken heeft met medicijnen met dezelfde werkzame stof maar afkomstig van een andere fabrikant op basis van het preferentiebeleid.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 7, 2019 om 10:30
16778 Antwoorden / 202 Vragen

een tweetal tips:
-plak er gekleurde stickers op
- doe ze in een pillendoosje (is ook al gemeld)
-

gerbera
door gerbera - Apr 7, 2019 om 11:31
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Nou kan het aan mijn apotheek liggen maar ook ik krijg regelmatig te maken met andere verpakking waar, met grotere letters, wel altijd de zelfde (medicijn) merknaam op staat. Daarbij staat op het etiket van de apotheker, buiten mijn gegevens, altijd waarvoor het medicijn dient. Krijg steeds voor 3 maanden en ben binnen een week al aan de (nieuwe)verpakking gewend, zie zelf dus niet wat er verwarrend aan is.
Dat het van een andere fabrikant komt heeft alles te maken met de inkoopprijs waar de meeste apothekers de vrije hand in hebben. De apotheker ontvangt, van de zorgverzekeraar, een vast bedrag per medicijn ongeacht de inkoopsprijs dus is het aan hem gelegen zo goedkoop mogelijk in te kopen.

tenormin
door tenormin Apr 7, 2019 om 15:09
16817 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, grote letters zie ik niet vaak op mijn medicijnen. Althans, de sticker. Maar als doosje qua kleur veranderd is dat gewoon niet prettig. Ik had, zie mijn profielnaam: altijd Ternormin als betà blokker. In de loop van veel jaren is de naam volledig veranderd en na veel omzwervingen heet het nu
Atenolol. Dat het zo goedkoop mogelijk moet begrijp ik, alleen, telkens die naamsveranderingen en doosjes: heel lastig, vooral als je kippig bent. ;-))

gerbera
door gerbera Apr 7, 2019 om 16:04
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@tenormin, ik heb het niet over "grote" letters maar grotere letters, dus groter dan de overige tekst. Dat een medicijn veranderd in naam heeft niets met de inkoop van doen maar met de leverbaarheid. Bepaalde medicijnen worden niet meer vervaardigd waardoor er een ander, gelijkwaardig, medicijn, in overleg met de arts, voor in de plaats komt. Dit wordt mij altijd door de apotheker verteld.

tenormin
door tenormin Apr 7, 2019 om 19:11
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, nee @gerbera; het octrooi, de naam, is verlopen en dan kunnen andere fabrikanten ze 'namaken'. Ik heb zelfs een kennis die nog steeds het "echte" medicijn Tenormin gebruikt; alleen: die heeft geld en 'ikke niet'. U heeft vast een lieve apotheker m/v, maar zo zit het niet helemaal in elkaar. Wel destijds met Thyrax (een schildklier medicijn); dat was inderdaad niet leverbaar en het zogenaamde gelijkwaardige medicijn deedt veel stof, in dit geval, problemen opwaaien. Ook bij mij en bergen anderen.

fikfeeks
door fikfeeks Apr 17, 2019 om 11:39
16 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom krijgt bij iedereen de apotheker de schuld terwijl het de zorgverzekeraars zijn die de dienst uitmaken. Ze nemen de apotheker in de tang met wurgcontracten. De zorgverzekeraar maakt uit welk medicijn vergoed wordt, de apotheker heeft daar niets in te vertellen. En idd als een duurder medicijn wordt meegeven kost dat de apotheker geld.
@tenormin dat Thyrax niet leverbaar was kwam door de fabrikant. Die ging een nieuwe fabriek openen in Duitsland,maar had geen voorraad aangelegd om de tijd van opstarten te overbruggen. Ik neem aan dat je over bent moet stappen op Euthyrox, dezelfde werkzame stof maar lastiger in te stellen idd. Toch zijn hier veel mensen bij gebleven toen ze goed ingesteld waren. Jammer dat het voor jou niet werkte.

gerbera
door gerbera Apr 17, 2019 om 16:23
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@fikfeeks,  Wel eens van een IDEA contract gehoord, een overeenkomst tussen verzekeraar en apotheker. Hierin is bepaald dat de apotheker zelf de fabrikant van een geneesmiddel mag kiezen. De apotheker krijgt een vaste vergoeding voor een geneesmiddel dus koopt deze zo goedkoop mogelijk in.

PvBaak48
door PvBaak48 - Apr 8, 2019 om 12:13
65 Antwoorden / 1 Vragen

Het valt me op dat ondanks goedkopere medicijnen ze steeds meer in blisters worden verpakt , leve het milieu.

Engelse drop
door Engelse drop - Apr 8, 2019 om 12:39
63 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb dat 1x gehad ander medicijn met dezelfde werkzame stof alleen de bijstoffen waren anders. Reageerde dus ook totaal anders op de pil gewoon weer terug gaan naar de originele pillen. Nergens meer last van, staat nu ook in mijn medicijnen paspoort zo geregistreerd . Je kan dus vragen om bij dezelfde pillen te blijven

ou
door oudie - Apr 8, 2019 om 12:49
20 Antwoorden / 25 Vragen

Ik ben daardoor over gegaan op een baxter. Opzich  een mooie oplossing......totdat ik zag dat de apotheek mij gigantische bedragen in rekening brengt. Moest in een maand ook nog twee keer van pillen wisselen, gevolg meer als € 100 aan apotheekkosten terwijl de pillen nog € 5 waren.

sp
door spikkel Apr 11, 2019 om 09:23
148 Antwoorden / 5 Vragen

Daar was laatst een item over in de uitzending van Kassa. Goede oplossing die baxterrrol maar 100 euro per maand kunnen veel mensen ook niet opbrengen.

be
door bertbent - Apr 8, 2019 om 13:39
3 Antwoorden / 1 Vragen

Als de apotheek je informeert op het etiket welk medicijn Hiermede is vervangen scheelt dat hoop gezoek

Jean Festraets.
door Jean Festraets. - Apr 8, 2019 om 14:02
9 Antwoorden / 2 Vragen

Beste,
Er zijn 7 doosjes per dag: ingedeeld in vier compartimentjes in België te verkrijgen bij je ziekenfonds: Christelijk. Ik vermoed dus ook bij jullie in Nederland.Jean.

costnix
door costnix Apr 8, 2019 om 19:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat vermoeden is onjuist. Het ziekenfonds bestaat niet meer in Nederland.
De pillendoosjes mt vakjes moet je zelf kopen bij de drogist of huishoudzaken zoals Blokker en HEMA

de
door deja46 - Apr 8, 2019 om 14:03
8 Antwoorden / 6 Vragen

Niet alleen ander doosje, maar ook pillen die anders van vorm zijn. Om nog maar niet te spreken over de ongevraagde "vervangende medicijnen" waarvan je maar moet afwachten of die dezelfde werking hebben als die door de arts zijn voorgeschreven. De patient informeren over de mutaties, ho maar. Kortom een prima draaiboek voor vergissingen met medicijnen. En er zijn aawijzingen dat er al ongelukken mee zijn gebeurd. Maar dat zal de medicijnen keten aan haar kont roesten.

Jean Festraets.
door Jean Festraets. - Apr 8, 2019 om 14:14
9 Antwoorden / 2 Vragen

Pillendoosje in België bij ziekenfonds te verkrijgen, hopelijk ook in NL met het ziekenfonds: Jean.

tenormin
door tenormin Apr 10, 2019 om 16:18
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Nogmaals, @jeanfestraets, Nederland heeft geen ziekenfonds.

juffrouwKarla
door juffrouwKarla - Apr 8, 2019 om 15:26
51 Antwoorden / Vragen

Een geluk dat u nog leeft. Als u alleen op de kleur en formaat van het doosje afgaat heeft u veel risico gelopen. Wat denkt u van een pillendoosje van het kruitvat (1,95 ). Wat moet ik toch gelukkig zijn om als oude milf gevrijwaard te zijn van al die pillen.

sp
door spikkel Apr 11, 2019 om 09:32
148 Antwoorden / 5 Vragen

Als je zelf geen medicatie slikt ga je een oplossing verzinnen voor een probleem met medicatie ?

claridge
door claridge - Apr 8, 2019 om 16:06
17 Antwoorden / 13 Vragen

Een bekend probleem, al helemaal als je net als mijn moeder analfabeet bent. Ze krijgt haar medicatie nu op de rol, maar ook dat is niet altijd handig. Op de medicatielijst staat nl de naam van het voorgeschreven medicijn, maar op de zakjes van de rol staat de naam van het vervangende medicijn. Als ze nu voor een ingreep bv bepaalde medicijnen niet mag slikken weet zelfs de thuiszorg niet welke er uit het zakje gehaald moeten worden. Ik ben lij met internet zodat ik het kan opzoeken als dat nodig is en ben zelf al bijna een halve apotheker geworden!

tijger1
door tijger1 Apr 8, 2019 om 19:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan gaat u een jeer in de week bij uw moeder langs en maakt de medicijndois in orde.

sp
door spikkel Apr 11, 2019 om 09:21
148 Antwoorden / 5 Vragen

En moet meneer dan ook 2-4 keer per dag naar zijn moeder om te zorgen dat ze haar medicatie innneemt. Ik neem aan dat er niet voor niets thuiszorg komt. Als die al niet weten welk pilletje ze uit de baxterrol moeten halen wie dan wel ?

fikfeeks
door fikfeeks Apr 17, 2019 om 11:46
16 Antwoorden / 6 Vragen

@claridge Als je bij je apotheek aangeeft dat je voor een ingreep bepaalde medicijnen niet mag slikken kun je een vervangende baxterrol krijgen. Die kunnen met spoed gemaakt worden. Dat moet de thuiszorg ook weten.

m.
door m.swinkels - Apr 8, 2019 om 17:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

De enige reden hiervoor is dat de zorgverzekeraar het inkoop beleid van de apotheek gaat bepalen.Deze DIEVEN zijn uit op een groter winstbejag en bepalen in grote mate de gezondheid van de mensen die bepaalde medicijnen van een voor hen bekende fabrikant beslist nodig hebben.En wij als gebruikers laten dit allemaal gebeuren

aurora1
door aurora1 Apr 8, 2019 om 17:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik hoor niet bij uw “wij”.
Maar wat let u om er iets aan te doen? Maar heeft u ook nog een antwoord waar vraagsteller iets aan heeft?

tijger1
door tijger1 Apr 8, 2019 om 17:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@swinkels

U kunt de pillen ook laten staan. Maar u kunt ook bij de politiek gaan klagen en vragen of ze de premie verhogen, zodat iedereen de dure merk medicijnen kan blijven gebruiken.

gerbera
door gerbera Apr 11, 2019 om 15:44
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Wel eens van een IDEA contract gehoord. Hierin is bepaald dat de apotheker zelf het merk van een geneesmiddel mag kiezen. De apotheker krijgt een vaste vergoeding voor een geneesmiddel dus koopt deze zo goedkoop mogelijk in.

aurora1
door aurora1 - Apr 8, 2019 om 17:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen
costnix
door costnix Apr 8, 2019 om 19:25
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas niet op voorraad. Maar elk doosje met vakjes zou moeten werken. Doosjes zonder vakjes worden welseens smartjepotjes genoemd. Alle pillen in één doosje, dat gaat nooit goed.

mo
door mof - Apr 8, 2019 om 22:15
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Koop wat gekleurde plastic tupperware doosjes, stop daarin de pillen direct na aankoop, evt in blikje of nog in doosje,
dan weet u welke kleur doosje welke pillen bevatten ongeacjt de originele verpakk8mg

jacstultjens
door jacstultjens - Apr 10, 2019 om 12:31
6 Antwoorden / 0 Vragen

Nee dat heeft alleen met geld te maken anders is dat nergens voor als de zorg verzekeraars een cent kunnen verdienen doen ze dat en een andere leveransier is ook een ander doosje. Kijk wat er gisteren  in de krant stond over Humolog spuit voor diabetes, zo onbeschoft en zo smerig van de verzekeringen om dat op zo'n manier te doen viezerijkken en personen die Humolog moeten spuiten intereseert die zooi niet. Er zal niets anders opzitten! overlegd met mijn huisarts en gezegd dat ik de Humolog wel zelf betaal maar misschien word de Humolog na geland de tijd niet meer gemaakt, en moet je toch op die zooi van hun overstappen. Ik vind het een stelletje LAMZAKKEN en denken alleen maar aan geld.!!!!!!

ginahensen
door ginahensen - Apr 10, 2019 om 19:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het met je eens. Ik heb hetzelfde probleem

PvBaak48
door PvBaak48 - Apr 12, 2019 om 13:39
65 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad verwarrend.
Als je al een hele tijd zelfde medicijnen hebt kijk je vaak naar doosje.
Als dit maandelijks weer anders is moet je goed opletten en lezen wat er inzit wat verwarrend kan zijn als je namen niet goed kan onthouden en dat zijn heel veel mensen.

av
door avantoren - Apr 12, 2019 om 15:00
1 Antwoorden / Vragen

Soms is het zelfs een andere fabrikant. Het zou handig zijn om op het doosje of flesje met een woord te vermelden waar het voor dient: CHOLESTEROL, BLOEDDRUK, MAAG, etc. en mogelijk nog het moment van innemen.

pi
door pietro1948 - Apr 13, 2019 om 07:46
18 Antwoorden / 1 Vragen

Als je (zoals ik, helaas) een stuk of 10 verschillende medicijnen per dag moet slikken, is het gemakkelijk om een setje pillendoosjes te kopen waarin voor elke dag van de week een doosje zit met een verdeling ochtend/middag/avond/nacht. Ik sorteer elke week op een vaste dag de pillen in die vakjes en ben voor een hele week klaar. Mocht je het overzicht verliezen, dan kun je bij de apotheek naar een medicijnenrol vragen. Daarin worden de pillen kant en klaar gesorteerd aangeleverd in een papieren rol, netjes per innamemomemt bij elkaar.

ro
door roeriw - Apr 13, 2019 om 08:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is heel erg irritant en vervelend.
Je moet alles weer opnieuw gaan lezen.

an
door anneBoll - Apr 14, 2019 om 09:48
1 Antwoorden / Vragen

Beste Berthie
Ik heb precies hetzelfde probleem. Sommige pillen zijn ook erg moeilijk om uit de verpakking te krijgen. Als ik jou was zou ik een week sorteer doos halen en het liefst iemand vragen om daar mee te helpen vullen
Success
Anne

wa
door walsum107 - Apr 14, 2019 om 16:26
54 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag een baxterrol bij de apotheek als u vele medicijnen moet gebruiken. Let wel dat kost veel geld, of schaf een pillendoos per dag aan. Dat er steeds veranderingen zijn, en kleurverschil, ik begrijp uw angst. Uw angst heet marktwerking en wordt bepaald door uw zorgverzekeraar, heet preferente medicijnen die elders veel goedkoper kunnen worden aangeschaft. En bijwerkingen, boeien, welke zodanig kunnen zijn dat de voorschrijvende arts dit terug kan draaien. Ik vraag mij af of er dan bijbetaling volgt.