Inizio
door Inizio Apr 3, 2015 om 09:30
Voeding & gezondheid

Hoe verwijder ik het beste schimmel uit de badkamer?

Hoi Kassa forumleden,

Hoe kan ik het beste schimmel uit de badkamer verwijderen? Er zijn zat manieren natuurlijk, maar wat is volgens jullie de beste manier?

35600 37 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe dunne bleek in een verstuiver en spuit dat op de schimmel. Uurtje later afspoelen.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo deesatzer,

In ieder geval goed ventileren!

Voor verwijderen: lees o.a. hier.

Suc6

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie https://www.youtube.com/watch?list=UUnMpwCYNenomcIS5rwAAksQ&v=P-Mejm8Xg4U

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja ,
weken bezig geweest met van alles , allerlei middeltjes .
Maar uiteindelijk toch HG gekocht . En het werkte goed . Na 2 x gebruiken was alles weg .
kost geloof ik 8 Euro , maar is nog halfvol .
Zanders uit Heerlen .

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op vrijdag 3 apr 2015, 09:54: Ik doe dunne bleek in een verstuiver en spuit dat op de schimmel. Uurtje later afspoelen.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

ontkalker gebruiken , de badkamer schoonmaken met een ontkalkings middel

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

riverbo schreef op vrijdag 3 apr 2015, 12:17:
diumenge schreef op vrijdag 3 apr 2015, 09:54: Ik doe dunne bleek in een verstuiver en spuit dat op de schimmel. Uurtje later afspoelen.

?????
Als je wilt reageren kan dat in het grijze veld hieronder onder Reageren.
Wil je reageren ná een quote, zorg dan dat de cursor aan het eind van de quote staat, geef Enter en typ je reactie. En dan op Reageer klikken.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel simpel bij Action verkopen ze schimmelverwijderaar voor €2.79 per sprayflacon.
Werkt net zo goed als HG en je koopt er 3 flacons voor

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met een stoomapparaat (zoals die van Kärcher) krijg je al het vuil er af. Ik had het nooit eerder gezien, maar het ging perfect.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou u zal er mee moeten leren leven , ik heb echt alles uitgeprobeerd van heel duur tot heel goedkoop maar niets helpt , of een heel klein beetje

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

versteeg08 schreef op vrijdag 3 apr 2015, 12:29: Heel simpel bij Action verkopen ze schimmelverwijderaar voor €2.79 per sprayflacon.
Werkt net zo goed als HG en je koopt er 3 flacons voor

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou , ik ben 'n action fan , kom / koop daar wekelijks . ook de schimmelverwijderaar ! maar ik had ook extreem schimmel en toen werkte het niet . hele fles leeg ! ook in duitsland gekocht bij Kaufland , billig , en uiteindelijk toch maar HG . fles is nog 2/3 vol , maar schimmel is weg . Nogmaals ik koop wekelijks iets bij action , maar in dit geval was voor mij HG het beste .

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals eerder reeds aangegeven ventileren. D.w.z. na het baden/douchen tijdig de ramen, ventilatieroosters o.i.d. openzetten. En open laten staan. Hiermee voorkom je een boel narigheid.
Reeds aanwezige vochtplekken moeten geschilderd worden echter de vochtplekken moet je eerst behandelen met speciale verf. Vraag in de bouwmarkt of bij een schilder welk soort. Anders komen de vochtplekken zo terug.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

De oplossing hoe te verwijderen,dat staat er al.

Maar om schimmel te VOORKOMEN dat is beter.
Heb je een raam in de badkamer,dan die raam dag en nacht open houden
en anders de badkamer deur open zetten.
Nooit in een afgesloten ruimte gaan douchen en daarna weer de deur dichtdoen met al die damp.
Zelf heb ik nog nooit schimmel in de badkamer gehad,maar ik lucht ook dag en nacht.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

De schimmel is vaak geen schimmel volgens de opzichter van mijn WBV, dit was volgens hem een reactie van zeep op de voegenkit!

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk verhaal van engelinde. Maar als ik de verwarming in de badkamer aan heb staan gaat alle warmte naar buiten. Dat kan toch niet de bedoeling van verwarming zijn. Wel heb ik tijdens en een poos na het douchen het ventilatiesysteem aanstaan. En ook draai ik dan de verwarming dicht, deur van de cabine en het bovenraampje open. Voor de voegen in mijn douchecabine gebruik ik ook dunne bleek. En voor de voegen van de muren antikalk van Perfekt. Werkt inderdaad perfect.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals gezegd: dunne bleek in verstuiver, goed ventileren, en met een trekker na het douchen alles wat droog maken.
Voor kalk huishoudazijn gebruiken.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Begin met Sinterklaas de deur uit te donderen.
Dan gaat die schimmel vanzelf wel mee.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Duure schimmelreinigers bevaten natriumcholride wat in feite gewoon chloor is en werkt prima.Maar ook onverdunde schoonmaak azijn is te gebruiken.
Echter kan je het beste een schimmelwerende verf gebruiken die o.a. bij de Aldi te krijgen is/was deze bevat een stof die schimmel tegen gaat,

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

HG is een prima idee. Die Action spullen zal ik onthouden. Bleek gaat ook, als je maar voorzichtig bent. En echt verdunnen. Het meest rigoureus is: Voegen uitkrabben en daarna weer overnieuw voegen. Met één zakje voegsel mix van Karwei of Praxis kom je prima toe. Wel wat werk, maar goed voor een jaartje of wat!

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wimmie20
Is het alweer 6 december,Tjonge jonge wat gaat de tijd toch snel.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@francken
Je kan ook voegsel kopen en zonder de boel eerst eruit te halen gewoon inwassen,er komt dan weliswaar maar een dun laagje overheen maar voldoende om de schimmelvoegen weer fris te krijgen.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op vrijdag 3 apr 2015, 15:50: Begin met Sinterklaas de deur uit te donderen.
Dan gaat die schimmel vanzelf wel mee.

Hahahaha, geweldig :-).

Beste deesazter,

ook wij hebben zo nu en dan schimmel in onze badkamer (vooral het plafond).
We gebruiken HG (schimmel, vocht & weerplekken) om er vanaf te komen, dat werkt prima voor ons.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

luky1951 schreef op vrijdag 3 apr 2015, 13:15: De schimmel is vaak geen schimmel volgens de opzichter van mijn WBV, dit was volgens hem een reactie van zeep op de voegenkit!

Ja ja.
Dat zeggen ze omdat waarschijnlijk tig duizend woningen daaronder vallen.
Last van schimmels dus.

Oorzaak is altijd onvoldoende ventilatie vaak in combinatie met een kwalitatief minder goeie bouwwijze, (optrekkend vocht) waardoor het vochtgehalte in huis altijd al (te) hoog is. Schimmelvorming zal dan dan het eerst ontstaan in de bakamers.
Alleen dag en nacht zwaar ventileren kan dat (ten dele) voorkomen. Maar dan betaal je je wel blauw aan de stookkosten.
Meestal zijn het woningen op de begane grond, maar ook veel ouwe flatjes van net na de oorlog zijn gevoelig voor schimmelproblemen.

Maar dat gaan ze je niet vertellen, dat zou betekenen dat zij (wbv) verantwoordelijk zijn.
Liever sturen ze je het bos in met vage onzinverhaaltjes, wat er op neerkomt dat het altijd de schuld van de huurder zelf is.

Maar geloof mij> in een goed gebouwde / geventileerde woning is het nog een hele kunst om schimmelvorming te krijgen.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je anti-schimmelprodukten moet gebruiken is het al te laat, allemaal lapmiddeltjes. De beste manier bestaat dus niet, dan zou je de situatie bouwkundig moeten aanpakken.

Het probleem verdwijnt dus niet, maar ja, zoals gezegd, veel mensen wonen in rottige huisjes die al lang gesloopt hadden moeten worden, ze zijn al tientallen jaren afgeschreven, maar de huren zijn hoog en aantrekkelijk, dus wbv s hebben er alle belang bij om die situatie zo lang mogelijk te laten voortduren. Nieuwbouw stellen ze uit, liever de ouwe zooi opknappen. Zo komt het dat het hier nog barst van de ouwe flatjes van net na de oorlog, met al zijn problemen, weliswaar visueel opgeknapt, maar het blijven krotten, bouwkundig gezien.
Munten genereren, dat is het enige wat telt. Huurders tevreden houden is stap tig.

Ik weet dat, kom in veel woningen vanwege mijn werk. Schimmelproblemen komen bijna nooit individueel voor, als er eentje last van heeft dan heeft de hele buurt er last van, komt omdat die allemaal gebouwd zijn in een bepaald jaar en door en bepaalde aannemer.

Maar heel soms zijn de bewoners schuldig, bijna altijd is het huis zelf het probleem.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij in deze buurt zijn pas geleden tweehonderd huizen gesloopt. (midden in het centrum)
Allemaal gebouwd begin jaren tachtig, door 1 aannemer. Allemaal onbewoonbaar geworden. Relatief jonge huizen waren het en zo zagen ze er ook uit.

Er zijn dus nog wel grenzen, zelfs de radiatoren in de woonkamers begonnen daar te roesten, het vochtgehalte was constant boven de 90 procent, sloop was het enige alternatief, de nabijheid van grachten en de (verkeerde) bouwwijze van de aannemer was daar debet aan.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

HG Schimmel-, vocht- & weerplekkenreiniger,

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

audb schreef op vrijdag 3 apr 2015, 16:10: Dure schimmelreinigers bevatten natriumcholride wat in feite gewoon chloor is en werkt prima,

Natriumchloride (NaCl) is keukenzout. In de schoonmaakmiddelen en cloorbleekwater zit Natriumhypochloride (NaOCl). Dat is toch heel wat anders. Verwisseling is levensgevaarlijk!

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een doek natmaken met ammonia.
Draag wel rubber handschoenen.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

deesazter schreef op vrijdag 3 apr 2015, 09:30: Hoi Kassa forumleden,

Hoe kan ik het beste schimmel uit de badkamer verwijderen? Er zijn zat manieren natuurlijk, maar wat is volgens jullie de beste manier?

Water.
Het beste en goedkoopste.
Met het wegspoelen spoel je ook de schimmels weg, eventueel een borsteltje erbij,

Daarna ben je er van altijd van af, tenminste... als het vochtprobleem niet structueel is.
Maar dan helpen al die andere (dure) smeerseltjes toch ook niet.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2015 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bakingsoda oplossen in water en er op sprayen heb ik vandaag gelezen. Bakingsoda kan je gebruiken bij het bakken, maar helpt ook bij huidproblemen, voor ontzuren van het lichaam, en bij veel huishoudelijke klusjes.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2015 om 09:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

willy jimmink schreef op vrijdag 3 apr 2015, 22:33: Bakingsoda oplossen in water en er op sprayen heb ik vandaag gelezen. Bakingsoda kan je gebruiken bij het bakken, maar helpt ook bij huidproblemen, voor ontzuren van het lichaam, en bij veel huishoudelijke klusjes.

Gewone soda is veel goedkoper en doet hetzelfde..

ve
door verwijderd - Apr 4, 2015 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet niet dat in het HG product gewoon gloor zit en de schimmel verbleekt maar niet verwijdert.
Ook elke ander product waar gloor in zit helpt niet, je MOET een product hebben wat schimmel verwijdert.
Doe je dit niet, is de schimmel in no time weer terug.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2015 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inspuiten met HG of Bison schimmelreiniger en in laten werken. Daarna even met een (afwas)borstel erover en de zwarte drab komt eraf. Dan is het niet verbleekt maar echt schoon.

Dat het weer terugkomt heeft te maken met die rottig gebouwde huizen. Mijn douchegedeelte zit om een hoekje. Al zet ik alle ramen en deuren open, het gaat er langs. Het ventilatiesysteem staat uit. Dat hoort elk jaar schoongemaakt te worden, anders komt er schimmel (!!) en andere troep in. Ik woon hier nu bijna 12 jaar en dat systeem is nog nooit schoongemaakt.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2015 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na echt alles geprobeerd te hebben... zelfs de voegen opnieuw wit maken overwogen...
heb ik net als een eerdere reactie gever (ster) tenslotte..
Een oude spuit/verstuiver flacon half gevuld met dikke bleek en de rest met water aangevuld..
alle voegen en hoeken gesprayed nachtje laten zitten... volgende ochtend alles weg spierwit die voegen en kit!
Kost bijna niets en werkt echt te gek!

ve
door verwijderd - Apr 4, 2015 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

gradjeenjose schreef op zaterdag 4 apr 2015, 12:41: Vergeet niet dat in het HG product gewoon gloor zit en de schimmel verbleekt maar niet verwijdert.
Ook elke ander product waar gloor in zit helpt niet, je MOET een product hebben wat schimmel verwijdert.
Doe je dit niet, is de schimmel in no time weer terug.

nou bij mij niet hoor en ik gebruik gewone bleek met water
blijft geruime tijd weg en zodra het ook maar een klein beetje terug lijkt te komen spray ik t weer een beetje en klaar...
ik heb geen raam in mijn badkamer wel mechanische ontluchting en rooster i d deur

ve
door verwijderd - Apr 4, 2015 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

luky1951 schreef op vrijdag 3 apr 2015, 13:15: De schimmel is vaak geen schimmel volgens de opzichter van mijn WBV, dit was volgens hem een reactie van zeep op de voegenkit!

gelul!