al
door alice cooper Aug 2, 2017 om 10:11
Voeding & gezondheid

Hoe zit het met produkten waar eieren in verwerkt zit?

Bezorgde consument

3903 13 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Aug 2, 2017 om 10:18
703 Antwoorden / 2 Vragen

Vermoedelijk heeft nog iemand daar nog niet echt over nagedacht.

#Goeievraag

ma
door marnix1 Aug 2, 2017 om 10:22
256 Antwoorden / 22 Vragen

Tja, bedacht ik hedenmorgen ook, drukke dag vandaag dus eten laten brengen vanavond.
Wordt geen chinees, of opletten wat keuze wordt.
Is de regering trouwens niet in gebreke met het late reageren?

edrick3
door edrick3 - Aug 2, 2017 om 10:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Consumenten en bedrijven kunnen contact opnemen met het Klantcontactcentrum NVWA via de website of 0900-03 88 (dit informatienummer kost € 0.20 per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten).

gerbera
door gerbera - Aug 2, 2017 om 10:24
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ga er maar van uit dat ook hierop gecontroleerd wordt. Laten we voorkomen dat we in paniek raken door er een eigen verhaal van maken.

tdmduc
door tdmduc Aug 2, 2017 om 10:28
703 Antwoorden / 2 Vragen

"Assumptions are the mother of all f*ckups."

Nederlandse variant: aannames zijn dodelijk.

gerbera
door gerbera Aug 2, 2017 om 10:36
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@ tdmduc, Dat noemen ze dus "paniekzaaien" waar u aan mee werkt. Bekend gezegde, zoals de waard is vertrouwd die zijn gasten.

Cookies
door Cookies Aug 2, 2017 om 13:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je overal druk om maken is ook dodelijk.

gerbera
door gerbera Aug 2, 2017 om 14:10
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@carola83 +10

Cookies
door Cookies - Aug 2, 2017 om 10:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Onderzoek naar etenswaren met ‘foute eieren’

De NVWA onderzoekt inmiddels ook in welke voedingsmiddelen eieren zijn gebruikt waar mogelijk fipronil inzit, meldt de autoriteit woensdag. Eieren worden verwerkt in tal van producten, waaronder mayonaise, kant-en-klaar maaltijden, ijs, brood, kroketten, pasta, pannenkoeken, ontbijtgranen en chocolade. Die producten vormen echter minder gevaar, doordat er minder ei in die producten zit.

Bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2017/08/02/pluimveehouders-boos-op-nvwa-chef-a1568658

tijger1
door tijger1 - Aug 2, 2017 om 10:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U eet toch niet de hele dag eierkoeken?

Cookies
door Cookies Aug 2, 2017 om 11:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zitten daar eieren in dan?

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2017 om 12:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee, vind ze altijd stinken, dus daar zullen die stink eieren van een topic van een tijd terug wel inzitten,

bosduif
door bosduif Aug 2, 2017 om 16:55
113 Antwoorden / 21 Vragen

@Tijger1. In eierkoeken zit ammoniumcarbonaat. Dat is wat je ruikt.

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2017 om 17:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bosduif. Was een geintje.

Cookies
door Cookies - Aug 2, 2017 om 10:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als onbezorgde consument zeg ik: gewoon doorgaan met het gebruik van die produkten en je niet gek laten maken.

Ik lees net dat deze fipronil kwestie al 1,5 jaar speelt https://www.rtlnieuws.nl/gezondheid/eieren-met-fipronil-mogelijk-al-een-jaar-verkocht

aurora1
door aurora1 Aug 2, 2017 om 20:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mij was al opgevallen dat de mensen bij bosjes dood omvielen.....dan lag het dus toch aan de eieren.... Voor de zekerheid heb ik vandaag weer een verpakking van 20 eieren gekocht. Dan verkopen die eierboeren tenminste nog iets.

edrick3
door edrick3 - Aug 2, 2017 om 11:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen
ha
door hansverbaan - Aug 2, 2017 om 11:16
6 Antwoorden / 2 Vragen

wat een ophef om helemaal niks weer  . De zoveelste keer dat de niet chemisch onderlegde consument onnodig angst wordt aangejaagd. Om aan een gevaarlijke dosis te komen moet je per dag een paar honderd eieren eten
 Dit soort berichten doet veel meer schade aan de gezondheid dan het eten van zo'n eitje.

Ge
door Genee Aug 2, 2017 om 17:20
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Schrijf toch niet zulke onzin.
Wat weet u, al bent u chemisch onderlegd, over de gevolgen op lange termijn en dan speciaal voor kinderen en zwangere vrouwen?

tdmduc
door tdmduc - Aug 2, 2017 om 11:20
703 Antwoorden / 2 Vragen

van Tros Radar:

Hoe zit het met producten waar eieren in verwerkt zijn?
'Dat is een lastige', vindt Bruggink. 'We zijn nu samen met organisaties die met de levensmiddelenindustrie te maken hebben aan het kijken: hoe kunnen we de middelen terughalen waarvan wij vinden dat ze gevaarlijk zijn?' Bruggink benadrukt dat de NVWA daarbij helpt, maar: 'het is een zaak van de levensmiddelenindustrie om geen dingen te verkopen waar gevaarlijke stoffen in zitten.'

wi
door wijnanda1947 - Aug 2, 2017 om 11:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wat zijn de gevolgen als ik al foute eieren heb gegeten? Wat voor gezondheidsklachten kan ik dan verwachten?

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2017 om 11:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gezondheidsklachten?

Vrouwen worden kippig.

Mannen vertonen haantjes gedrag.

Cookies
door Cookies Aug 2, 2017 om 11:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: weet je zeker dat het niet andersom is?

Gr
door Grunn1 Aug 2, 2017 om 11:52
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Tijger1 nou vooruit een paar extra plusjes deze keer.

Volg het nieuws en ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Verder vind foodwatch dat de nvwa de uitlatingen over het niet eten van eieren tot zondag moet rectificeren omdat het onnodige ophef om niks is.
Er is tot nu toe 1 code bekend die schadelijk " kan" zijn voor kinderen en de rest van de codes "kan" schadelijk zijn indien je (te)veel eieren eet. Maar zoals met veel dingen is teveel nooit goed.
Ik ga zo lekker een broodje eten met een overheerlijk gebakken eitje erop en nee schadelijk is dat niet.

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2017 om 12:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Sorry, vrouwen en mannen mag niet meer, dus dan maar mensachtigen:-))

Cookies
door Cookies Aug 2, 2017 om 13:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Quote van @gerbera uit ander topic: Bij de nog jonge legkippen wordt getracht deze te ontgiften. Dit omdat de aankoop investering nog niet is terug verdiend. De oude kippen worden vernietigd. Het wachten is op eenzelfde insteek t.a.v. mensachtigen. Gewoon een zakelijke, nuchtere benadering.;-))

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2017 om 17:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat wordt dus weer detoxen.:-))

jo
door jorisw - Aug 2, 2017 om 11:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als iets is bereid "met echte eieren" is de hoeveelheid meestal zo miniem dat het geen gevolgen heeft.

aurora1
door aurora1 - Aug 2, 2017 om 20:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ook daar kun je dood aan gaan.....
Kunt u dergelijke vragen niet beter stellen aan de instanties die erover gaan?
Wij zijn in ieder geval niet de deskundige over dergelijke zaken.

fl
door flessebon - Aug 3, 2017 om 09:01
418 Antwoorden / 7 Vragen

Dat zult u voor uwzelf moeten uitmaken. Grote kans dat de besmette kippen straks tot sate of andere fastfood verwerkt worden of jaren in een vrieshuis gaan.