di
door diquydiq Aug 9, 2017 om 09:00
Voeding & gezondheid

Hoeveel fipronil per dag?

Ik wil geen Russische roulette met mijn gezondhied gaan spelen! Dus wil ik weten hoeveel gram aan fipronil dagelijks verantwoord is om te consumeren. Het dient vermeld te worden op het voedseletiket, hoeveel gram fipronil er per 100 gram aan eirprodukt in zich bevindt. Een consument dient te mogen kiezen dat het geen fipronil in zijn voedsel wenst te hebben! Consumenten in het buitenland zullen ook geen fipronil in hun eirprodukten of vleesprodukten  gaan aanvaarden. Waarom in Nederland wel? Verder wens ik niet dat de Nederlandse staat gaat eisen dat ik de boeren ga betalen, om door dezelfde boeren te mogen worden geïntoxiceerd!

Etiket

4289 26 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2017 om 09:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bedankt voor de mededeling.

U kunt wel zoveel eisen. Maar u kunt ook producten waarin eieren verwerkt zitten laten staan.

Dus ook geen koekjes of cake, goed voor de lijn.

di
door diquydiq Aug 9, 2017 om 09:18
32 Antwoorden / 16 Vragen

Maar conform uw verlagen wenst u in al het voedsel fipronil te zien, om mij uit te hongeren! Is dat wel een humane instelling uwerzijds? Ook al bent u maar een poesje!

PR
door PRAWDA Aug 9, 2017 om 11:29
4 Antwoorden / Vragen

Eieren worden verwerkt in: mayonaise; kant en klaar maaltijden; ijs; brood; kroketten; pasta; pannekoeken; ontbijtgranen en chocolade.
bron: NL voedsel- en warenautoriteit van het ministerie van economische zaken.

tijger1
door tijger1 Aug 9, 2017 om 11:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou en afgezien van brood, kan men overal buiten.

newmikey
door newmikey - Aug 9, 2017 om 09:20
830 Antwoorden / 0 Vragen

Hoeveel gram? Wat was u van plan te consumeren? Een zeecontainer met eieren?

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2017 om 09:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

di
DOOR  DIQUYDIQ 9 AUG. 2017 OM 09:18
21 ANTWOORDEN / 14 VRAGEN

Maar conform uw verlagen wenst u in al het voedsel fipronil te zien, om mij uit te hongeren! Is dat wel een humane instelling uwerzijds? Ook al bent u maar een poesje!

Ik wil u uithongeren? Doe niet zo gek. Eet verse groente met aardappelen en vlees, zit geen fipronil in.

jo
door jorisw - Aug 9, 2017 om 09:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Neem zelf een paar kippen. Dan weet je precies wat er in zit. Veiliger kan niet.

En ik snap de laatste zin niet, maar misschien bedoel je wat anders. De Nederlandse staat eist helemaal niet dat jij de boeren gaat betalen. Jij betaalt (direct dan wel indirect via de supermarkt) omdat zij jou een product leveren. Als jij die niet koopt forceert niemand je om te betalen.

di
door diquydiq Aug 9, 2017 om 10:08
32 Antwoorden / 16 Vragen

De staat is van plan om de eirproducenten schadeloos te stellen, met andere woorden wij allen gaan hiervoor dokken!

Gr
door Grunn1 Aug 9, 2017 om 10:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En wij met zijn allen dragen bij aan de hetze tegen eieren en kippenvlees door ononderbouwde commentaren op diverse forums.

Cookies
door Cookies Aug 9, 2017 om 10:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoezo 'wij allen'? Jij werkt toch niet?

tijger1
door tijger1 Aug 9, 2017 om 10:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@epcot. Ook ik hoor niet bij "wij". Heb gister nog twee eitjes gebakken en genuttigd.

Cookies
door Cookies Aug 9, 2017 om 10:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@epcot: ook ik hoor zeker niet bij 'wij'. Eet wat ik altijd al eet. Mensen zoals TS maken er een hetze van.

Gr
door Grunn1 Aug 9, 2017 om 11:29
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@tijger, @carola: weet ik maar ik bedoel al die mensen die het beter weten en allerlei berichten posten over hoe slecht het wel niet is terwijl ze niet eens weten waar ze het over hebben. Met Wij bedoel ik wij die geen specialisten zijn maar wel overal onze mening over hebben. Ik eet ook zelf rustig mijn eitje en eet m'n gebraden kippetje. Maar jullie weten ook wel hoeveel mensen hier reageren en een alu hoedje op hebben.

di
door diquydiq Aug 9, 2017 om 11:33
32 Antwoorden / 16 Vragen

"Hoezo 'wij allen'? Jij werkt toch niet?" Hoezo, 'jij werkt toch niet!' Wat weet jij überhaupt van mij af, het is hondsbrutaal om iemand uit het niets te gaan schofferen! Ik werk wellicht veel harder dan jij ooit hebt gewerkt om aan mijn dagelijkse brood te kunnen komen, sekreet!

reflecs
door reflecs Aug 9, 2017 om 11:48
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@dikkie, niets anders te doen in de vakantie? Ga ergens anders trollen.

costnix
door costnix Aug 9, 2017 om 11:56
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@diquydiq: Ook u schrijf ik een orale behandeling voor met mollis fullonum voor! Dag Dikkidik!

tenormin
door tenormin Aug 9, 2017 om 12:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nou nou @diquydiq: wat een taal en dat voor iemand die ook deel wil nemen aan een forum. Foei. ☻

Cookies
door Cookies Aug 9, 2017 om 12:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@dikkiedik: hoe dichter iemand bij de waarheid zit, hoe venijniger men doorgaans reageert.

Po
door Pontiac Aug 9, 2017 om 19:05
131 Antwoorden / 5 Vragen

Kostniks :-)  wilt u mij zeggen wat : mollis fullonum mag zijn en zijn die ook verkrijgbaar in de vorm van zetpillen?

tenormin
door tenormin Aug 9, 2017 om 19:24
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Fullonum is een kaardebol, mollis is mollen op zijn Rotterdams.

sira
door sira Aug 9, 2017 om 20:15
2336 Antwoorden / 24 Vragen

QUOTE Hoezo, 'jij werkt toch niet!' Wat weet jij überhaupt van mij af, het is hondsbrutaal om iemand uit het niets te gaan schofferen! Ik werk wellicht veel harder dan jij ooit hebt gewerkt om aan mijn dagelijkse brood te kunnen komen, sekreet! UNQUOTE

Geachte TS,
U verloochent uw afkomst met deze opmerking. Doe dat niet, u zet zich daarmee te kijk.

Andere vraag, hebt u toevallig een hond of een kat? Behandelt u deze weleens tegen vlooien? In vele vlooienmiddelen zit Fipronil. Als u de vragen met nee hebt beantwoord dan hebt u misschien kennissen met huisdieren. Dan adviseer ik u daar niet meer naar toe te gaan.

Ik heb trouwens gisteren met veel smaak 2 eitjes geconsumeerd, heerlijk waren ze. Ik laat er, door al deze ophef, echt geen eitje voor staan.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 9, 2017 om 10:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U bent compleet de weg kwijt, u speelt dagelijks met uw gezondheid door naar buiten te gaan en blootgesteld worden aan alle straling die door de ether gaat.
Uw smartphone of tablet te gebruiken, WiFi in huis te hebben en u maakt zich druk om een ei?

Die uzelf een plezier en maak u druk om dingen waar u wel wat aan kunt veranderen dit is zonde van uw energie.

Gr
door Grunn1 - Aug 9, 2017 om 10:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Er mag 0,005 milligram fipronil per kg ei in zitten. Het kan met de nadruk op "kan" schadelijk worden voor de gezondheid als de hoeveelheid 10 keer hoger is en je dan 80 jaar lang elke dag 1 ei eet. En dan nog ga je er niet dood aan maar raak je in de schijterij.
Als je niet wil dat de Nederlandse staat de boeren gaat betalen zal je moeten verhuizen naar een land buiten bij voorkeur de eú. Het liefst een land zonder internet.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 9, 2017 om 10:23
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Uit uw link:
Een test op fipronil in eieren. Bij 0,005 milligram per kilo is een ei besmet.
Het zal wel moeilijk zijn om de hoeveelheid fipronil in koek en dergelijke etenswaren te onderzoeken, we zijn afhankelijk van de bevindingen van de onderzoekers en kunnen hun advies opvolgen. Deze mensen moeten natuurlijk eveneens betaald worden en dat de pluimveehouders financieel geholpen worden vind ik ook wel logisch.

hansje klein
door hansje klein - Aug 9, 2017 om 10:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Over de gebrekkige informatie m.b.t. inname van toxische stoffen heb ik eerder aangezegd verder mijn mond te zullen houden, nadat ik op een wetenschappelijk onderzoek wilde wijzen, waarin het gevaar in het additionele op de lange termijn van dit soort stoffen zit èn meer dan enkele organen aangetast kunnen worden, namelijk het zenuwsysteem. Andere forum-collega's wisten het allemaal beter en vonden de situatie een storm in een glas water. Het zij zo! Wèl onacceptabel, dat een testbedrijf 'slechts' minimale en 'ongevaarlijke' resten in voedsel heeft gevonden, terwijl er NUL in de voedselketen mag zitten.
De tests zijn door de voedselproducenten betaald ... !!

Inhoudelijk zijn wij als belastingbetalers echter wel degenliijk de klos, want wie financieerd de maatregelen tegen het omvallen van de betroffenen bedrijven? Het wordt tijd, dat de gehele voedselindustrie en de fake-keurmerken op de schop gaan. Natuurlijk kunt u nu weer uw eitje bakken, het explosieve zit hem in alle met toxische eieren verwerkte producten, waarvan in Duitsland wel degelijk een grote mayonaisefabrikant zijn salades uit de schappen heeft laten halen. Vrijwillig!

NB. Bij dit soort complexe problemen is er úw mening, mijn mening ... en tenslotte nog de waarheid!

door 14peter - Aug 9, 2017 om 10:59
567 Antwoorden / 2 Vragen

In het buitenland zullen ze erg onder de indruk zijn van ons...

"In Belgische eieren mag 140 keer zoveel fipronil zitten als in Nederlandse, blijkt uit documenten van de voedselwaakhonden in beide landen. In Nederland worden eieren uit de handel gehaald als ze omgerekend meer dan 0,005 milligram fipronil per kilo bevatten. België hanteert een veel hogere grens: 0,72 mg/kg."

BRON

Gr
door Grunn1 Aug 9, 2017 om 11:40
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Eerder heb ik ook al een soortgelijke reactie geplaatst. De regelgeving in Nederland is zo streng dat bij uitschieters er nooit enig gevaar voor de gezondheid kan optreden. Er wordt hier gekeken hoeveel stof schadelijk kan zijn en wanneer dit niet meer schadelijk is en vervolgens wordt deze hoeveelheid gedeeld door 100 en dat is de maximale toegestane hoeveelheid. Dus als er 1 gram in mag zitten dan is het bij 100 gram nog steeds niet schadelijk. Echter wordt er bij 5 gram wel groot alarm geslagen terwijl er niks aan de hand is.

Ge
door Genee Aug 10, 2017 om 00:29
1509 Antwoorden / 1 Vragen
Cookies
door Cookies - Aug 9, 2017 om 11:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Quote @hansje klein: Andere forum-collega's wisten het allemaal beter en vonden de situatie een storm in een glas water.

Correctie: ik vind het nog steeds een fikse storm in een glas water!

Doe je voorzichtig op het keukentrapje?

hansje klein
door hansje klein Aug 9, 2017 om 11:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Carolia.83, ik respecteer uw mening en standpunt,
maar de boodschap over 'het keukentrapje'? ontgaat me ... volledig!

tijger1
door tijger1 Aug 9, 2017 om 12:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Ik vind het ook nog steeds een opgeklopte onzinnige  overdreven toestand.

En als u niet weet waar het keukentrapje op slaat, let dan maar heel zorgvuldig op het badkamerkleedje. Is zowat van dezelfde orde.

Cookies
door Cookies Aug 9, 2017 om 12:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kan je nagaan. Heb nauwelijks het nieuws hierover gevolgd, maar dat weet ik dan wel.

hansje klein
door hansje klein Aug 9, 2017 om 13:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Opgeklopt allemaal en een storm in een glas water ... laten we het daarbij houden!

Dat uw (en mijn) vruchtbaarheid eronder kan lijden, lijkt mij ook hier niet meer relevant  ;-) Dat zou overigens alleen maar een probleem van de volgende generaties kunnen zijn, so what! Maar de kerk in het dorp gelaten, het Keurmerk en het waarschuwingssysteem werkte niet. Daarom is de allescherpste discussie noodzakelijk om 'een volgende keer' preventief uit te kunnen sluiten. De belastingbetaler moet straks op de blaren zitten ...

tijger1
door tijger1 Aug 9, 2017 om 13:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Daar zitten we altijd al op. Ook bij andere rampen springt de overheid bij, dus hopelijk nu ook.

aurora1
door aurora1 Aug 9, 2017 om 16:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hear hear!

Topantwoord

re
door red1 - Aug 9, 2017 om 11:29
329 Antwoorden / 1 Vragen

maak je er niet druk om , we vreten die zooi al jaren

Topantwoord

me
door mein33 - Aug 9, 2017 om 11:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

"Fipronil" , zo mogelijk en in welke hoeveelheid in voedingsmiddelen is momenteel een actueel onderwerp.
Over alle andere middelen, die mogelijk nog schadelijker voor de menselijke gezondheid zijn, daar hoor je vandaag en misschien de komende week nog helemaal niemand over.
Met de komst van die actualiteit moet nog een weekje gewacht worden.
Laat je niet gek maken, je krijgt dagelijks op de e.o.a. wijze stoffen in het lichamm die er eigenlijk niet in thuis horen.

@diquydiq,

En u gaat hopelijk (ook geheel ongewild), net als alle ander belastingbetalers, bijdragen aan het herstel van de sector.
Zij hebben dit probleem niet zelf veroorzaakt, maar zijn het slachtoffer geworden van een bedrijf dat bewust de regels heeft overtreden en waardoor zij nu aan de rand van de afgrond staan.

costnix
door costnix - Aug 9, 2017 om 12:02
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U gebruikt dagelijkse grote hoeveelheden di-hydro-mono-oxide en dat is ook giftig. Er is onlangs nog een dode door gevallen!

tijger1
door tijger1 Aug 9, 2017 om 12:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daarom houd ik het maar bij een gin-tonic met een schijfje citroen. (Maar die schijnen ook geverfd te zijn. Oh, oh.):-))

costnix
door costnix Aug 9, 2017 om 12:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Daar zit ook grote hoeveelheden DHMO in :-)
Maar toch: PROOOOOSSSSSTT!

Cookies
door Cookies Aug 9, 2017 om 12:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Alcohol is sowieso ongezond. Google maar eens.;-)

tijger1
door tijger1 Aug 9, 2017 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83.

Alleen maar als ik met het keukentrapje op mijn badkamerkleedje ga staan.:-)) En het doodt misschien de "huishoudbacterien.". Ook nuttig.

Po
door Pontiac Aug 9, 2017 om 19:09
131 Antwoorden / 5 Vragen

Wij gebruiken alcohol om wonden schoon te maken ,heb regelmatig een wondje in mijn mond (keukentrap of niet er is geen persoon die dat ziet )

costnix
door costnix Aug 9, 2017 om 20:43
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn tante was een echte jeneverbes :-) Zij dronk elke dag een borreltje om haar bloed dun te houden

Ge
door Genee - Aug 9, 2017 om 12:43
1509 Antwoorden / 1 Vragen

De toxicologen zijn het ook niet eens met elkaar.
Het kan wel zijn dat fipronil geen acuut gezondheidsprobleem oplevert maar hoe zit dat op de lange termijn.
Er wordt verwezen naar zelfmoordpogingen met een grote hoeveelheid fipronil en ook naar hondenvlooienmidel waar ook veel fipronil in zit.
De vraag is of het dagelijks binnenkrijgen van een (zeer) kleine hoeveelheid fipronil, maar over een aantal jaren niet gevaarlijker is dan in een keer een grote hoeveelheid.

Zonnebanken zijn ook lang als veilig gezien, maar na jaren blijkt dat de uv stralen toch een schadelijke uitwerking op de huid hebben.
Roken ook schadelijk op de lange termijn.

boppe1943
door boppe1943 - Aug 9, 2017 om 12:49
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ik denk niet dat u ooit de naam fipronil op een voedseletiket tegen zult komen. Het is immers geen normale toevoeging. En de verdachte schappen zullen echt niet worden leeggehaald om er een nieuwe sticker met het juiste percentage/promillage fipronil op te plakken. Als u zo bezorgd bent moet u gewoon een poosje geen voedsel kopen waarin eieren verwerkt zijn.

ro
door ron503 - Aug 9, 2017 om 13:30
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De hele fipronil hype word zo opgeblazen door iedereen die denkt er verstand van te hebben terwijl het nergens voor nodig is. Het is welliswaar een verboden middel om stallen te ontsmetten maar de kip ansich slaat het "gif" op in de vetlaag van de huid. Veel kippenboeren besluiten om de kippen minder voedsel te geven zodat ze gaan ruien en weer zeg maar schoon zijn. Het middel is pas recent gebruikt en door alle maatregelen geen gevaar voor onze gezondheid meer. Ik durf het bijna niet te zeggen maar qua nieuws is het komkommer tijd en dit "schandaal" komt als nieuwsvulling als geroepen.

Ge
door Genee Aug 9, 2017 om 13:58
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Lees dat het al eind 2016 bekend was.
Als het zo onschuldig is waarom zo lang stil gehouden?
Heeft u er wel verstand van dat u dit schrijft of heeft u deze informatie ook uit de krant en van tv?
Economische belangen worden in de berichtgeving meegewogen, geloof dat maar.

tenormin
door tenormin Aug 9, 2017 om 19:28
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Precies, de regering heeft gewoon niets gedaan eind 2016. En nu rollen ze over elkaar heen: met de vinger wijzend naar wie de 'schuldige' is.

ja
door janf43 - Aug 9, 2017 om 13:42
733 Antwoorden / 0 Vragen

Eergisteren zat ik in een restaurant te eten. In een salade waren 3 plakjes ei verwerkt. Een al wat oudere dame vroeg of die wel veilig waren. De bediening kon haar gerust stellen, waarna ze tussen de gangen door even naar buiten ging om een sigaret op te steken.

edrick3
door edrick3 Aug 9, 2017 om 14:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ach ja, ;-)

Po
door Pontiac Aug 9, 2017 om 19:19
131 Antwoorden / 5 Vragen

zeker een heel groot restaurant als er meerdere gangen waren ;-)

tijger1
door tijger1 Aug 9, 2017 om 19:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pontiac. Lol

sira
door sira Aug 9, 2017 om 20:24
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Ha, toevallig ken ik die mevrouw. Zij gebruikt altijd Roud-up tegen het onkruid en behandelt haar hond en kat met Frontline tegen vlooien ;-))

aurora1
door aurora1 - Aug 9, 2017 om 16:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Houd svp eens op met dat gejammer en gezeur. Hoeveel nieuwe topics wilt u over hetzelfde openen?
Verveelt u zich of heeft u een enorme hekel aan boeren?
Uit uw diverse "vragen" is duidelijk dat niets u bevalt. Waarom de mensen op dit forum ermee lastig blijven vallen?
Zoek een hobby die uw negatieve instelling positief kan beïnvloeden mocht doe bestaan.
U lijkt over dit onderwerp wel helemaal aan het doordraaien te zijn.
En wederom geen vraag bij deze rubriek Vraag en Beantwoord.

 Uit solidariteit met de boeren waarvan voor een aantal een faillissement dreigt (mede door paniekzaaiers zoals u denk ik) ga ik straks wederom een omelet eten, net zoals gisteren. Ik weet nog niet hoeveel eieren ik erin zal doen.

Topantwoord

fl
door flessebon - Aug 9, 2017 om 16:05
418 Antwoorden / 7 Vragen

Zoveel mensen kunnen u geruststellen, maar de gevolgen zijn voor u als ze er naast zitten.

di
door diquydiq - Aug 9, 2017 om 18:34
32 Antwoorden / 16 Vragen

Volgens kippen- en eirproducenten kan ik met een gerust hart, net als de kippen zelf, een paar eetlepeltjes aan fipronil per dag innemen, houdt teken en andere plagen op afstand!

tijger1
door tijger1 Aug 9, 2017 om 19:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, doe dat dan. Krijgt u in ieder geval niet de ziekte van Lyme.

reflecs
door reflecs - Aug 9, 2017 om 20:09
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Na het schelden komen nu de leugens.

Waar blijft dat slotje?

di
door diquydiq - Aug 10, 2017 om 08:03
32 Antwoorden / 16 Vragen

Ik had er niet eerder weet van dat dit landje zo rijkelijk gezegend was met zoveel boeren. Waar ze de kassa horen rinkelen, staan ze aan rijen voor de deur, om hun slachtoffers te komen beschimpen. Is zo'n kassa bestemd voor consumenten of bestaat  deze slechts opdat  lobbyisten hun vergif te vuur en te zwaard kunnen komen promoten?

fl
door flessebon - Aug 10, 2017 om 08:19
418 Antwoorden / 7 Vragen

Volgens de kranten is er alleen in Belgie al 6000 liter van dat spul gevonden. Wist de NVWA al vorig jaar van het gif en heeft ze de consument onwetend gebouden. Zouden er in Nederland enkele bedrijven zijn die niet alleen de hokken maar ook de kippen besproeien. Zou het middel in de eieren gevonden zijn door een firma en niet door een keuringsinstantie. En wil men bedrijven die verboden middelen gebruiken en de gezondheid van mensen niet in acht nemen financieel steunen en zelfs redden.

Le
door LeCorbeau - Aug 10, 2017 om 08:30
38 Antwoorden / Vragen

We hebben zoveel giftige rotzooi aan E-nummers en andere giften door de jaren heen dat er zit in ons voedsel dat als we gezond gaan eten ons lijf waarschijnlijk gat protesteren omdat het niet meer gewend is om gezond eten te verwerken. Het kan makkelijk dat het al jaren in eieren zit, maar niemand aansloeg en als je als pluimveehouder merkt dat bloedluis verdwijnt alsof het niks is het niet kan deugen.Oh maar dat geld hé. Overal waar je beesten of mensen volpropt krijg je ziektekiemen, virussen, epidemieën etc. We moeten naar een meer diervriendelijke en dus natuurlijke manier van voeren en houden van dieren. Zolang we dat niet doen, houden we dit soort toestanden,fabrieksvoer voor dier en mens is schadeliker dan je denkt en met name de suiker die erin zit, vet hebben ze zowat verketterd maar we worden dikker en dikker. Ik eet nog mijn eitje, alleen jammer dat je de boeren niet meer kunt vertrouwen en nu janken dat ze failliet raken, misschien eens kwaliteit produceren, mensen willen er wel voor betalen. Liever gaat men voor de snelle winst, leef en eet wat je lekker vindt zou ik zeggen, dood ga je toch

di
door diquydiq - Aug 10, 2017 om 09:38
32 Antwoorden / 16 Vragen

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/28888379/__Banken_en_overheid_helpen_kippenboeren__.html

http://www.telegraaf.nl/binnenland/28887846/___Kamer_moet_terug_van_reces___.html

di
door diquydiq - Aug 10, 2017 om 10:11
32 Antwoorden / 16 Vragen

Leghennen worden na hun pensioenering verkocht als soepkip of in stukjes verwerkt in bouillon, snacks en andere samengestelde producten.