zo
door zodan Jan 25, 2008 om 20:35
Voeding & gezondheid

Hoeveel kruidenthee mag je op een dag drinken

Ben zelf een fervent kruidenthee drinker.

Nu heb ik gelezen dat het niet goed is om te veel enkelvoudige kruidenthee te drinken. Wat is enkelvoudige kruidenthee en waarom mag je het maar beperkt drinken?

Wat ik gelezen heb was een stukje over afvallen en de hoeveelheid vocht die je daarbij moet drinken op een dag.

59244 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 25, 2008 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Informatieve site, kijk hier eens rond;

--------Waarschuwing;

Voordat je kruidentheeën gaat maken en drinken, moet je je verdiepen in de kruiden die je gaat gebruiken! “Het is natuurlijk en dus ongevaarlijk” gaat absoluut niet op! Van een kopje te veel zul je niet één-twee-drie ziek worden, maar kruiden kunnen een krachtig effect hebben!

Verder: gebruik je gezonde verstand! Een kop Kamillethee is lekker en gezond; jarenlang elke dag Kamillethee (of Brandnetel, of welk ander kruid dan ook) is dat niet! Wissel af en drink verschillende theeën. Het is meestal ook beter om een mengsel te gebruiken dan dag in, dag uit steeds één enkel kruid.---------

Plantaardigheden.nl - Het samenstellen van je eigen kruidenthee

Groetjes,

ve
door verwijderd - Jan 25, 2008 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zowel teveel Thee als Koffie is niet gezond, dus ook de normale zakjes zijn niet altijd gezond, en hoe sterk, van gekleurd water tot erg donker is ook bepalend dus wat voor thee gebruik je?

ve
door verwijderd - Jan 25, 2008 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag zodan,

Het begrip enkelvoudige kruidenthee betekent gewoon dat er sprake is van èèn kruid. Zo is er sprake van Kamille, Brandnetel, Lindebloesem, Munt, Verveine (IJzerhard), enz, enz. Chinese kruidenthee echter, is meestal gebaseerd op meervoudige kruiden (een mix dus). Jouw andere vraag is moeilijker te beantwoorden. Van de meeste enkelvoudige kruidentheeën kun je vrij veel drinken (ongeveer 1/3 deel van de dagelijkse portie drinken van 2 liter), maar van bijvoorbeeld Kamillethee moet je zeker niet meer dan 1/6 deel drinken, omdat je bij meer een gerede kans loopt dat je een allergie gaat opbouwen. De relatie kruidenthee en afvallen is mij niet bekend en lijkt me meer een verkoopslogan. Wel bekend is de positieve relatie tussen vochtinname en afvallen. Soms is het raadzaam om meer dan 2 liter per dag te drinken, maar zeker niet meer dan 3 liter. Overigens kan een goede reformwinkel jouw vragen over het gebruik van enkelvoudige theeën ook wel beantwoorden. Nog een tip tot slot: drink per dag afwisselend minstens drie verschillende kruidentheeën, dat is minder saai en gezonder.

Sukses en vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2008 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

zodan
Vragen: 2
Antwoorden: 0
Score: 0

het drinken van kruidenthee25-01-08

Hoi,

Ik drink niet de thee van verse kruiden maar de zakjes van oa.

Pickwick en Zonnatura neem aan dat dit ook wel verschil maakt.

groetjes

ve
door verwijderd - Jan 25, 2008 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag zodan,

In principe maakt dit vanuit het gezondheidsoogpunt geen verschil. De smaak van verse kruiden is echter iets indringender en heeft wat meer ambiance.

Groeten, Read3

ve
door verwijderd - Jan 25, 2008 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

--Wat ik gelezen heb was een stukje over afvallen en de hoeveelheid vocht die je daarbij moet drinken op een dag.---

Is toch niet je bedoeling af te vallen door/met thee mag ik hopen ?!

Want de `afslanktheeën` zijn puur geldklopperij en nog slecht ook !

Is een Kruidenmengsel als vochtafdrijver, je verliest teveel vocht en mineralen op die manier ,eventueel gewichtsverlies is ook maar minimaal en het is zeker ook niet blijvend, stop je met de thee is het weer terug. Niet aan beginnen dus !

ve
door verwijderd - Jan 26, 2008 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag zodan,

Ik heb kruidenleer gedaan en zie je vraag hier net staan.

Van kruiden moet je wel enige kennis hebben en je kunt ze niet zomaar innnemen. Brandnetel en groene thee kan geen kwaad. Als je andere kruiden gebruikt vanwege gezondheidsproblemen, ik noem maar even de veelgebruikte weegbree in combinatie met zoethout en heemst tegen Cara, allergie en dergelijke, dan adviseer ik om te beginnen drie maal daags. Ik gebruik alleen losse kruidenthee en doe van elke kruiden één theelepel in een glas. Bij Blokker kun je glazen kopen met een klein glaasje met kiertjes erin, met een dekseltje. Erg handig voor kruidenthee's. de thee laat ik 10 minuten trekken met dekseltje erop. Haal het kleine glaasje met de kruiden eruit (je kan er dan nog citroen in doen), let wel, drink het NA de maatijd op.

Probeer bij een kwaal de oplossing niet alleen in kruiden te zoeken maar lees vooral het boekje eens van dr.Carel Hoffman, het bloedgroependieet. Veel kwalen komen voort uit voeding die niet bij onze bloedgroep passen. Ik heb alles zelf uitgetest en mijn artsen konden niet anders dan beamen dat het werkt.

Dan wat betreft de kruiden. Teveel kruidenthee verstoort de miniralen huishouding. Dus houdt medicinale kruidenthee bij drie maal daags en bouw af naar één maal daags. Brandnetelthee mag je drie maal daags blijven drinken. Maar los hiervan is water drinken tussendoor altijd het beste, mocht het om de dorst gaan.

Hartelijke groet, Elena