Hogere tarieven mondhygienist
Mag de mondhygieniste hogere tarieven in rekening brengen vanwege getroffen maatregelen voor corona?
Normale tarief is plm. €80,00 wordt nu plm. € 115,00 en behandeling duurt 45 min. ipv. 30 min.
De verzekering vergoedt op basis van het normale tarief.
Ja dat mag
Ze moeten voor en na u alles reinigen en desinfecteren. Kost hoop extra tijd en geld. Wel moeten ze dit vooraf communiceren
Kappers en pedicures doen het ook, ze moeten immers meer tijd besteden aan. Plus ik lees dat uw behandeling langer duurt. Mijn Verzekering betaalt op basis van het door mij verzekerde bedrag, dat zal hen worst zijn; alleen: dan zit ik er sneller aan.
Normaal was het €80,- voor 30 minuten. Tussen de patiënten door werden nieuwe hulpmiddelen gepakt en kon de volgende behandeld worden. Nu is er extra tijd nodig tussen de patiënten om alles te ontsmetten. Deze tijd zal gewoon betaald moeten worden. Het is ook in uw voordeel dat er nieuwe handschoenen en mondkapjes gebruikt worden en alles ontsmet is.
In de oude situatie betaalde men €2,67 per minuut, nu is het €2,55 per minuut. De meerprijs zit dus niet in het uurloon. Wel in het minder aantal patiënten per dag en meer kosten aan hulpmiddelen.
Ja, dat mag.
Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?
Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.
Ik zou toch maar even terug gaan naar de mondhygieniste.
Hoe de regeling precies gaat werken is nog niet bekend. Tot de regeling er is, is het praktijken niet toegestaan extra kosten door te berekenen aan patiënten of zorgverzekeraars. De mondzorgalliantie raadt aan extra gemaakte kosten goed vast te leggen. Ze verwacht uiterlijk eind volgende week duidelijkheid over de regeling te hebben.
Bron https://www.knmt.nl/nieuws/meerkosten-door-het-coronavirus-compensatie-op-komst
Tarieven worden niet verhoogd. Behandeling duurt nu gewoon langer ivm reinigen etc. Dat is toegestaan .
Wist u dat voorheen misschien 2 of 3 keer per dag er een doekje over de behandelstoel ging en dat deze nu geheel ontsmet moet worden na elke behandeling. Dat er allelei beschermde maatregelen getroffen zijn om u veilig te behandelen en er per dag minder cliënten behandeld kunnen worden. En ja dat kost allemaal extra, maar daardoor mag u wel ff 15 min langer op de stoel zitten. Nu zal dat de zorgverzekeraar een biet wezen dus moet u helaas iets bij betalen maar u gaat wel weer met een stralend gebit (al dan niet lachend) de deur uit.
Even los van de situatie: waarom verzeker je dingen die een zekerheid zijn dat het voorkomt. De verzekeraar berekent die kosten 1 op 1 door via de premie. Een aanvullende verzekering is in dit geval een erg dure spaarregeling.
Maar terug naar de kosten: je wordt voor 5 euro gematst en dan nog steeds klagen.
Las vandaag dat de mondhygieniste vanaf 1 augustus met code C88 een extra tarief mag declareren van €4,26 i.v.m. extra corona maatregelen.
Die C88 code wordt in veel gevallen vergoed als u een aanvullende tandarts verzekering hebt.
Toch een heel ander bedrag dan de ruim €30 die u betaald hebt.
Zou toch maar eens contact met uw mondhygieniste opnemen of die €30 wel redelijk is.
Het kan ook zijn dat u een uitgebreid consult hebt gehad, normaal consult code T42 €88,63 en uitgebreid consult T43 €117,78.
Bij uitgebreid consult, eens in de paar jaar, gaat ze na de gebitsbehandeling controleren of ze haar werk goed gedaan heeft.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden : https://www.tonecontrol.nl/ een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer