ja
door janmadal Jun 5, 2020 om 12:53
Voeding & gezondheid

Hogere tarieven mondhygienist

Mag de mondhygieniste hogere tarieven in rekening brengen vanwege getroffen maatregelen voor corona?
Normale tarief is plm. €80,00 wordt nu plm. € 115,00 en behandeling duurt 45 min. ipv. 30 min.
De verzekering vergoedt op basis van het normale tarief.

2322 10 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Jun 5, 2020 om 12:56
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Door de Corona maatregelen heeft zij dus meer (behandel)tijd nodig. Die tijd brengt zij bij haar cliënten in rekening. Dat mag.

lo
door lovewinnie - Jun 5, 2020 om 13:05
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat mag
 Ze moeten voor en na u alles reinigen en desinfecteren. Kost hoop extra tijd en geld. Wel moeten ze dit vooraf communiceren

tenormin
door tenormin - Jun 5, 2020 om 13:36
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Kappers en pedicures doen het ook, ze moeten immers meer tijd besteden aan. Plus ik lees dat uw behandeling langer duurt. Mijn Verzekering betaalt op basis van het door mij verzekerde bedrag, dat zal hen worst zijn; alleen: dan zit ik er sneller aan.

ne
door neodutchio - Jun 5, 2020 om 14:08
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Normaal was het €80,- voor 30 minuten. Tussen de patiënten door werden nieuwe hulpmiddelen gepakt en kon de volgende behandeld worden. Nu is er extra tijd nodig tussen de patiënten om alles te ontsmetten. Deze tijd zal gewoon betaald moeten worden. Het is ook in uw voordeel dat er nieuwe handschoenen en mondkapjes gebruikt worden en alles ontsmet is.

In de oude situatie betaalde men €2,67 per minuut, nu is het €2,55 per minuut. De meerprijs zit dus niet in het uurloon. Wel in het minder aantal patiënten per dag en meer kosten aan hulpmiddelen.

edrick3
door edrick3 - Jun 5, 2020 om 15:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, dat mag.

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

ma
door malty - Jun 5, 2020 om 15:33
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou toch maar even terug gaan naar de mondhygieniste.

Hoe de regeling precies gaat werken is nog niet bekend. Tot de regeling er is, is het praktijken niet toegestaan extra kosten door te berekenen aan patiënten of zorgverzekeraars. De mondzorgalliantie raadt aan extra gemaakte kosten goed vast te leggen. Ze verwacht uiterlijk eind volgende week duidelijkheid over de regeling te hebben.

Bron  https://www.knmt.nl/nieuws/meerkosten-door-het-coronavirus-compensatie-op-komst

lo
door lovewinnie Jun 6, 2020 om 16:24
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Tarieven worden niet verhoogd. Behandeling duurt nu gewoon langer ivm reinigen etc. Dat is toegestaan .

Tr
door Trostomaat - Jun 6, 2020 om 15:37
239 Antwoorden / Vragen

Hogere tarieven, maar eigenlijk een prijsverlaging dus.

gerbera
door gerbera - Jun 6, 2020 om 16:13
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wist u dat voorheen misschien 2 of 3 keer per dag er een doekje over de behandelstoel ging en dat deze nu geheel ontsmet moet worden na elke behandeling. Dat er allelei beschermde maatregelen getroffen zijn om u veilig te behandelen en er per dag minder cliënten behandeld kunnen worden. En ja dat kost allemaal extra, maar daardoor mag u wel ff 15 min langer op de stoel zitten. Nu zal dat de zorgverzekeraar een biet wezen dus moet u helaas iets bij betalen maar u gaat wel weer met een stralend gebit (al dan niet lachend) de deur uit.

rj
door rjw - Jun 6, 2020 om 17:46
3253 Antwoorden / 5 Vragen

Even los van de situatie: waarom verzeker je dingen die een zekerheid zijn dat het voorkomt. De verzekeraar berekent die kosten 1 op 1 door via de premie. Een aanvullende verzekering is in dit geval een erg dure spaarregeling.

Maar terug naar de kosten: je wordt voor 5 euro gematst en dan nog steeds klagen.

ph
door philip36 - Aug 5, 2020 om 20:39
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Las vandaag dat de mondhygieniste vanaf 1 augustus met code C88 een extra tarief mag declareren van €4,26 i.v.m. extra corona maatregelen.
Die C88 code wordt in veel gevallen vergoed als u een aanvullende tandarts verzekering hebt.
Toch een heel ander bedrag dan de ruim €30 die u betaald hebt.
Zou toch maar eens contact met uw mondhygieniste opnemen of die €30 wel redelijk is.
Het kan ook zijn dat u een uitgebreid consult hebt gehad, normaal consult code T42 €88,63 en uitgebreid consult T43 €117,78.
Bij uitgebreid consult, eens in de paar jaar, gaat ze na de gebitsbehandeling controleren of ze haar werk goed gedaan heeft.