Ar
door Arbin Sep 23, 2018 om 15:04
Voeding & gezondheid

Honig pakje soep

Ik heb recent nieuw verpaking honig soep gekocht. Tot mij stomme verbazing is de inhoud minder geworden en kun je ook maar 1 liter soep maken in plaats van 1 1/2 liter. Uiteraard is de prijs van het pakje gelijk gebleven!!! Kan dit zomaar? Je wordt op het verkeerde been gezet.

8919 11 Rapporteer

ja
door jackyh - Sep 23, 2018 om 15:05
953 Antwoorden / 4 Vragen

Staat er dan nog steeds 1.5 liter op?

diumenge
door diumenge - Sep 23, 2018 om 15:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk 'kan dat zomaar'. Hoe wordt je op het verkeerde been gezet? Ik neem aan dat het gewoon op de verpakking staat.

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2018 om 15:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maak gewoon zelf soep. Lekkerder, voordeliger en gezonder.

pe
door peentjes - Sep 23, 2018 om 15:30
421 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft het gekocht dus het kan.

tenormin
door tenormin - Sep 23, 2018 om 15:37
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zie (b.v. bij AH) nog steeds, voldoende voor 6 personen, die Honig soep. Lijkt mij dan nog steeds 1½ liter. Maar kijk zelf nog een goed wat erop staat; ik heb uw pakje soep niet hier voor me liggen. En ik zal u niet adviseren om zelf soep te maken hoor, moet u helemaal zelf weten.

gerbera
door gerbera - Sep 23, 2018 om 16:07
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zo maak je het:

  1. Strooi de inhoud van het zakje in een pan met 1,5 l koud water en breng dit al roerend met een garde aan de kook.
  2. Doe het deksel op de pan (niet helemaal afsluiten) en laat de soep onder af en toe roeren nog 10 minuten zachtjes doorkoken.
Dit staat er op de verpakking.
Maar dit is voor mensen die er een "soepzooitje" van maken. Echte soep maak je gewoon zelf.;-))

edrick3
door edrick3 - Sep 24, 2018 om 10:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan dit zomaar? Je wordt op het verkeerde been gezet.
Uiteraard kan dit 'zomaar' en als je even leest op de verpakking of het prijskaartje ben je weer helemaal bij en op de hoogte van de nieuwe prijs.

me
door mein33 - Sep 24, 2018 om 10:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Gewoon 1 1/2 lrt. water toevoegen en geen mens die er wat van merkt.  ;-))

simon55
door simon55 Sep 25, 2018 om 11:27
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En n beetje behanglijm als bindmiddel

re
door red1 - Sep 24, 2018 om 12:02
329 Antwoorden / 1 Vragen

Soep uit een pakkie ?? maak gewoon verse soep , dan kan je er indoen wat gezond is en geen chemicalien bevat

ho
door honda98 - Sep 24, 2018 om 14:15
103 Antwoorden / 1 Vragen

koop soep in blik daar zitten ook gehakt balletjes en andere dingen bij.
wat kan je van een zakje soep verwachten ?

me
door mein33 Sep 24, 2018 om 15:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@honda98,

U wilt Ts toch niet doen geloven dat 'brakwater' met toevoegingen uit een blik beter te verteren valt dan zelf water toevoegen aan een zakje chemicaliën.
Bij bijv. 'kippensoep' uit blik of uit een zakje, is de kip er met opgetrokken pootjes overheen gevlogen.
Bij andere soepsoorten is het rund er alleen met vuile poten doorheen gebaggert.
Zgn. groentensoep bevat zeker groenten, maar uitgelekt is dat niet meer dan 2 gr. per ltr. blik.

Sorry !!    ;-))

Tr
door Trostomaat Sep 24, 2018 om 22:33
239 Antwoorden / Vragen

Geen onzin verkopen met die 2 gram per liter.
Unox Stevige Groentesoep (blik 800 ml): 50 gram per kom.
De geringste hoeveelheid ander merk: 15 gram per kom.
Bron: onderzoek Consumentenbond 2016.

me
door mein33 Sep 24, 2018 om 23:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@trostomaat,

In tomatensoep zit ook tomaat (neem ik maar even aan), maar u gaat jammergenoeg aan de ironie in mijn reactie voorbij.  ;-))