ro
door robin52 Feb 19, 2018 om 17:15
Voeding & gezondheid

Hoortoestel afstellen lukt maar niet

Het bedrijf waar ik destijds op advies van de zorgverzekeraar 2 hoortoestellen heb gekocht is in december 2017  abrupt gestopt zonder de klanten in kennis te stellen! Inmiddels is er wel een opvolger. Een van mijn hoortoestellen moet dringend opnieuw afgesteld worden maar dit lukt de opvolger niet omdat de software niet goed werkt en de instellingen niet zijn doorgegeven door het vorige bedrijf!

Een noodoplossing kunnen ze ook niet bieden zeggen ze! Maar nu blijkt ook dat geen enkele andere audicien dit merk toestellen kan afstellen!
Ik ben dus aangewezen op dit bedrijf.

De zorgverzekeraar zegt dat als het toestel kapot is of niet meer afgesteld kan worden, ik een andere kan aanschaffen MAAR het toestel is niet kapot en kan wel opnieuw afgesteld worden dus ik durf ook geen nieuwe aan te schaffen en dat ik later de rekening gepresenteerd krijg.

Dit duurt nu al 2 1/2 maand dat ik dus zonder goed werkend hoortoestel zit en ik geen kant op kan! Wat kan ik hier nog mee!!

7426 17 Rapporteer

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Feb 19, 2018 om 17:26
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Maar het kan, zoals u omschrijft, niet meer goed afgesteld worden. Dat niemand het kan. Dan lees ik eruit dat uw Zorgverzekeraar het wel vergoed.

ro
door robin52 Feb 19, 2018 om 19:10
3 Antwoorden / 4 Vragen

In principe kan het wel afgesteld worden maar ze krijgen de software niet geinsgeïnstal (!). De zorgverzekeraar geeft mij ook geen duidelijkheid, helaas.

Ge
door Genee - Feb 19, 2018 om 17:28
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt me sterk dat niemand dat hoortoestel kan afstellen.
Probleem misschien ook dat de audiciens die u bezocht heeft niets aan de hoortoestellen verdiend hebben.
Wat is het merk van de hoortoestellen en heeft de zorgverzekeraar geen adres waar u terecht kunt voor dat opnieuw afstellen?

ro
door robin52 Feb 20, 2018 om 09:51
3 Antwoorden / 4 Vragen

Na diverse belrondes langs audiciens heb ik er niet een gevonden! De zorgverzekeraar bemoeit zich er verder niet mee en blijft vaag over eventueel een ander toestel, helaas.

hansje klein
door hansje klein - Feb 19, 2018 om 17:36
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Patiëntenfederatie in UtrechtNoem eens uw merk of winkel,

... dan wordt het allemaal iets concreter, gemakkelijker op te zoeken resp. te beantwoorden.

Beter Horen is onlangs nieuwe eigenaar geworden van véél kleinere winkels ... zoals Connect Hearing, dat daarvóór weer Makker heette en de klantgegevens incl. de metinggegevens zijn steeds méé-verkocht! Het veel verkochte merk Unitron bij voorbeeld wordt/werd door alle partijen aangeboden. Beter Horen heeft tevens een producent opgekocht of de producent Beter Horen ... en misschien ligt dáár het eigenlijke probleem.

Ik zou me tenminste NIET zomaar op hoge extra kosten laten jagen en op dit V&B-forum kunt u verwachten dat u uiteindelijk een redelijk acceptabel antwoord of uitleg gaat krijgen ... maar ... dan moet ú wèl 'namen en rugnummers' noemen.

U kunt zich aan het evtl. winkel-Keurmerk, maar ook aan deze organisatie wenden: Patiëntenfederatie Utrecht

Cookies
door Cookies - Feb 19, 2018 om 17:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Stel je vraag eens bij deze vereniging https://zorgen.nl/verenigingen/stichting-hoormij/

Misschien heb je ook nog wat aan deze site https://www.hoorwijzer.nl

Thijs12
door Thijs12 - Feb 19, 2018 om 18:08
521 Antwoorden / Vragen

Wanneer zijn ze gekocht? en welk merk is het? Je moet er 5 jaar mee doen. En dan kost het nog veel geld.
Je moet bij een dealer van dat merk zijn anders kunnen ze er niets en willen dat ook niet.

panter22
door panter22 - Feb 19, 2018 om 20:03
6599 Antwoorden / Vragen

Google eens op de merknaam van het hoortoestel. Als deze toestellen nog verkocht worden, dan weet de fabrikant misschien waar.
Dan kun je naar die winkel gaan om je hoortoestel af te laten stellen.

ro
door robin52 - Feb 20, 2018 om 09:57
3 Antwoorden / 4 Vragen

Dank voor het meedenken en de tips. Het toestel wordt in oktober 5 jaar en dan kan ik een andere aanschaffen. Maar dan nog zit ik met de 2e die pas 3 jaar is! Het is een Duits fabrikaat en googelen heeft ook niet echt iets opgeleverd.
Een belronde langs diverse audiciens levert ook niets op. Blijkt wel dat hoortoestellen een behoorlijk "grijs" gebied is. En dan te bedenken dat de zorgverzekeraar CZ deze destijds heeft aanbevolen maar nu geen aktie onderneemt. Het is een "consumentenkwestie".

hansje klein
door hansje klein Feb 20, 2018 om 12:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Consumentenkwesties ...

kunt u telefonisch ook met de Consumentenbond bespreken, met Consuwijzer/ACM en met juristen of uw rechtsbijstandsverzekeraar.

jo
door jorisw Feb 20, 2018 om 16:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, en wat is dat merk dan?

hansje klein
door hansje klein - Feb 20, 2018 om 10:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Robin52 ...

U 'luisterde' niet naar de eerder geposte antwoorden waarin naar winkel en merk werd gevraagd ...

U loopt nu het risico, dat er niet gerechercheerd kan worden en er géén reacties meer volgen,
daar er dagelijks nieuwe (minder complexe) vragen komen.

Ik wil best ook voor u in Duitsland gaan zoeken en de fabrikant voor een oplossing aanspreken ... maar welke?
Misschien kan ik ook nog naar de importeur vragen, die dan weer zal wienl weten in welke regio u woont ...

Dus: merk, type en uw regio zou kunnen helpen. Dat de Zorgverzekeraar niet meehelpt is ook niet echt netjes.

Thijs12
door Thijs12 - Feb 20, 2018 om 10:34
521 Antwoorden / Vragen

Welk merk?

Ge
door Genee - Feb 20, 2018 om 11:24
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U zou de belbus of Kassa eens kunnen benaderen.
Een hoorapparaat en niemand kan het opnieuw instellen, hoe kan dat?
Interessant te weten waar dat aan ligt, appart soort hoorapparaat wat u heeft of luiheid van de audiciens.

Ge
door Genee - Feb 20, 2018 om 12:37
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt ook eens contact opnemen met de NVAB.
Misschien dat zij weten waar u terecht kunt.
Geef dan ook de gegevens van uw hoorapparaat door.

http://www.nvab.nl/contact/lists/contactformulier/contact.aspx

ro
door robin52 Feb 20, 2018 om 16:16
3 Antwoorden / 4 Vragen

Dank voor uw tip. Het zou inderdaad iets voor de belbus kunnen zijn!! Men  zegt dat ieder merk hoortoestel zijn eigen software heeft en daardoor deze niet door iedere audicien afgesteld kan worden.(!!)  Het betreft overigens een Duits merk, Audifon. Ik denk erover om de fabrikant te gaan mailen, kijken wat zij te melden hebben!

ro
door robin52 Feb 20, 2018 om 16:18
3 Antwoorden / 4 Vragen

Genoemde link van de nvab werkt helaas niet!

Ge
door Genee Feb 20, 2018 om 16:28
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u op de rode tekst ervan geklikt?
U kunt ook in de verkenner www.nvab.nl ingeven en op de site van de NVAB op Contact klikken.

hansje klein
door hansje klein - Feb 20, 2018 om 12:59
3037 Antwoorden / 62 Vragen

HIER  zijn de gangbare merken hoortoestellen opgevoerd.
Is uw merk nog nu steeds on-gangbaar?

Er zijn 2211 hoortoestellen gevonden: HIER

http://hoortoestellen.info/hoortoestellen

Thijs12
door Thijs12 - Feb 20, 2018 om 16:54
521 Antwoorden / Vragen

Zo'n geheim Duits merk dat het niet genoemd mag worden?

hansje klein
door hansje klein - Feb 20, 2018 om 17:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb uw klacht doorgestuurd voorzover u al niet zèlf op het idee was gekomen:

http://hoortoestellen.info/hoortoestellen/audifon

en gevraagd op dit forum te antwoorden.

Ik wens u veel suc6 met uw zoektocht en misschien HOREN nog van uw verdere ervaringen.

ro
door robin52 Feb 20, 2018 om 19:00
3 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik dit wil doorsturen kan ik dat zelf wel beslissen! Eerst vragen is zoals het hoort!

Thijs12
door Thijs12 - Feb 20, 2018 om 19:12
521 Antwoorden / Vragen

Intoears is dealer van audifon.
ik heb er zelf mijn hoorapparaten van. Ze hebben 9 vestigingen in Nederland.

hansje klein
door hansje klein Feb 20, 2018 om 23:01
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... en wie waren bij u dan de vorige eigenaars zoals TS hier stelde?

Cookies
door Cookies - Feb 20, 2018 om 19:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hier https://www.oogvoororen.nl/webshop/hoortoestellen.html wordt ook dat merk verkocht. Die zou je eens kunnen bellen of mailen voor meer info.

Contact https://www.oogvoororen.nl/contact.html?ref=%2Fonze-9-hoorcentra.html

hansje klein
door hansje klein - Feb 21, 2018 om 19:01
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Robin52 ...

Wanneer u toch zóó zelfredzaam wilt blijven ...

Ik/wij wilden graag helpen, maar moeten iedere enigszins beduidende informatie meervoudig steeds komen ophalen.

U heeft primair vooral gescholden op de Zorgverzekeraar CZ en neemt hier verdere hulp niet aan of we krijgen ontevredenstellende tot geen feedback om hier werkelijk iets mee te kunnen.

Ik ga ú niets meer vragen noch aanbieden. U zoekt het beter allemaal zèlf maar uit ... want uw klacht is vooral een klaaglied t.o.v. anderen, die u niet op uw wenken kunnen bedienen. Waarom niet is uiteindelijk onduidelijk gebleven, want waarom zou de software van een internationaal bekend A-merk ineens niet meer werken en de andere merkwinkels in Nederland u niet kunnen/willen helpen? Om welk nieuw bedrijf of keten het inmiddels uiteindelijk gaat ... is en blijft, zoals een deelnemer het verwoordde tijdens de zoektocht naar het merk en model, klaarblijkelijk 'nog steeds uw geheim' en uw rare opmerking over een grijs gebied in deze branche slaat helemaal nergens op, wordt verder niet onderbouwd  ...

Suc6 ermee!