Hoortoestel afstellen lukt maar niet
Het bedrijf waar ik destijds op advies van de zorgverzekeraar 2 hoortoestellen heb gekocht is in december 2017 abrupt gestopt zonder de klanten in kennis te stellen! Inmiddels is er wel een opvolger. Een van mijn hoortoestellen moet dringend opnieuw afgesteld worden maar dit lukt de opvolger niet omdat de software niet goed werkt en de instellingen niet zijn doorgegeven door het vorige bedrijf!
Een noodoplossing kunnen ze ook niet bieden zeggen ze! Maar nu blijkt ook dat geen enkele andere audicien dit merk toestellen kan afstellen!
Ik ben dus aangewezen op dit bedrijf.
De zorgverzekeraar zegt dat als het toestel kapot is of niet meer afgesteld kan worden, ik een andere kan aanschaffen MAAR het toestel is niet kapot en kan wel opnieuw afgesteld worden dus ik durf ook geen nieuwe aan te schaffen en dat ik later de rekening gepresenteerd krijg.
Dit duurt nu al 2 1/2 maand dat ik dus zonder goed werkend hoortoestel zit en ik geen kant op kan! Wat kan ik hier nog mee!!
Topantwoord
Maar het kan, zoals u omschrijft, niet meer goed afgesteld worden. Dat niemand het kan. Dan lees ik eruit dat uw Zorgverzekeraar het wel vergoed.
In principe kan het wel afgesteld worden maar ze krijgen de software niet geinsgeïnstal (!). De zorgverzekeraar geeft mij ook geen duidelijkheid, helaas.
Lijkt me sterk dat niemand dat hoortoestel kan afstellen.
Probleem misschien ook dat de audiciens die u bezocht heeft niets aan de hoortoestellen verdiend hebben.
Wat is het merk van de hoortoestellen en heeft de zorgverzekeraar geen adres waar u terecht kunt voor dat opnieuw afstellen?
Na diverse belrondes langs audiciens heb ik er niet een gevonden! De zorgverzekeraar bemoeit zich er verder niet mee en blijft vaag over eventueel een ander toestel, helaas.
Patiëntenfederatie in UtrechtNoem eens uw merk of winkel,
... dan wordt het allemaal iets concreter, gemakkelijker op te zoeken resp. te beantwoorden.
Beter Horen is onlangs nieuwe eigenaar geworden van véél kleinere winkels ... zoals Connect Hearing, dat daarvóór weer Makker heette en de klantgegevens incl. de metinggegevens zijn steeds méé-verkocht! Het veel verkochte merk Unitron bij voorbeeld wordt/werd door alle partijen aangeboden. Beter Horen heeft tevens een producent opgekocht of de producent Beter Horen ... en misschien ligt dáár het eigenlijke probleem.
Ik zou me tenminste NIET zomaar op hoge extra kosten laten jagen en op dit V&B-forum kunt u verwachten dat u uiteindelijk een redelijk acceptabel antwoord of uitleg gaat krijgen ... maar ... dan moet ú wèl 'namen en rugnummers' noemen.
U kunt zich aan het evtl. winkel-Keurmerk, maar ook aan deze organisatie wenden: Patiëntenfederatie Utrecht
Stel je vraag eens bij deze vereniging https://zorgen.nl/verenigingen/stichting-hoormij/
Misschien heb je ook nog wat aan deze site https://www.hoorwijzer.nl
Wanneer zijn ze gekocht? en welk merk is het? Je moet er 5 jaar mee doen. En dan kost het nog veel geld.
Je moet bij een dealer van dat merk zijn anders kunnen ze er niets en willen dat ook niet.
Google eens op de merknaam van het hoortoestel. Als deze toestellen nog verkocht worden, dan weet de fabrikant misschien waar.
Dan kun je naar die winkel gaan om je hoortoestel af te laten stellen.
Dank voor het meedenken en de tips. Het toestel wordt in oktober 5 jaar en dan kan ik een andere aanschaffen. Maar dan nog zit ik met de 2e die pas 3 jaar is! Het is een Duits fabrikaat en googelen heeft ook niet echt iets opgeleverd.
Een belronde langs diverse audiciens levert ook niets op. Blijkt wel dat hoortoestellen een behoorlijk "grijs" gebied is. En dan te bedenken dat de zorgverzekeraar CZ deze destijds heeft aanbevolen maar nu geen aktie onderneemt. Het is een "consumentenkwestie".
Consumentenkwesties ...
kunt u telefonisch ook met de Consumentenbond bespreken, met Consuwijzer/ACM en met juristen of uw rechtsbijstandsverzekeraar.
Ja, en wat is dat merk dan?
@Robin52 ...
U 'luisterde' niet naar de eerder geposte antwoorden waarin naar winkel en merk werd gevraagd ...
U loopt nu het risico, dat er niet gerechercheerd kan worden en er géén reacties meer volgen,
daar er dagelijks nieuwe (minder complexe) vragen komen.
Ik wil best ook voor u in Duitsland gaan zoeken en de fabrikant voor een oplossing aanspreken ... maar welke?
Misschien kan ik ook nog naar de importeur vragen, die dan weer zal wienl weten in welke regio u woont ...
Dus: merk, type en uw regio zou kunnen helpen. Dat de Zorgverzekeraar niet meehelpt is ook niet echt netjes.
U zou de belbus of Kassa eens kunnen benaderen.
Een hoorapparaat en niemand kan het opnieuw instellen, hoe kan dat?
Interessant te weten waar dat aan ligt, appart soort hoorapparaat wat u heeft of luiheid van de audiciens.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer