moontjepower
door moontjepower Jul 9, 2008 om 10:31
Voeding & gezondheid

Hypoallergeen of gewoon

op het consultatiebureau raden ze mij aan om bij voorbaat hypoallergene voeding te geven vanwege allergieen bij bij en mijn partner. de kinderarts zei dat het onzin is (heel vermoeiend al die verschillende meningen van kraam verloskundige en ziekenhuis!)maar hypoallergene voeding is niet goedkoop en op het dagverblijf hebben ze het ook niet. je krijgt het niet vergoed van de zorgverzekeraar omdat er geen bewezen allergie/eczeem bij je kind is. maar ik zou eens onafhankelijk onderzoek willen naar deze melksoorten. werkt hypoallergeen preventief?

6856 13 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 9, 2008 om 10:53
16959 Antwoorden / 202 Vragen

Bij een consultatiebureau weten ze ook niet alles en het lijkt mij dat de info van de kinderarts betrouwbaarder is.

het is overigens niet uit te sluiten dat er sprake is van genetische overdracht van allergiën maar als u zelf daar last van heeft (en uw partner) dan weet u toch zelf ook al wel wat wel en wat niet te eten? Als er sprake is van een lactose of koemelkeiwit allergie (of mogelijkheid, dan lactose en/of koemelkvrij en dat is niet zo kostbaar.)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 9, 2008 om 10:54
16959 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt eventueel navraag doen bij het Allergiecentrum in Arnhem.

stacey
door stacey - Jul 9, 2008 om 15:34
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Geef die kleine dan ook maar vast Ritalin, wellicht heeft het ook ADHD, wat een onzin verhaal zeg.

Niet bij voorbaat dingen voor lief nemen zou ik zeggen.

Mijn zoon heeft exceem en ik heb nooit iets speciaals gedaan met/aan zn voeding, inmiddels is het een stuk minder dan het was en het lijkt er nu op dat hij er overheen groeit, mi omdat hij nu gewoon weerstand heeft opgebouwd en dat was anders niet het geval geweest verwacht ik.

Als er een allergie probleem blijkt te zijn is het tegen die vroeg genoeg om dit te bekijken, niet bij voorbaat ........

Succes,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 10, 2008 om 10:20
16959 Antwoorden / 202 Vragen

Vladja@ ik kan deze reactie heel goed volgen. Als een kind supersnel is, dan wordt veel te vaak de "diagnose" ADHD gesteld en volgt een veroordeling tot zeer schadelijke middelen waarvan Ritalin een voorbeeld is. Vaak is dan echter, niet onderkend, aan de orde dat het kind zlefs als baby zich al verveelt omdat het meer en sneller wil en ok blijkt te kunnen (tenzij dan afgeremd door Retalin.

Als al gesteld, (ook) ten aanzien van allergiën, gewoon aankijken maar wel afgaan op de eigen ervaringen en dan daarop de voeding aanpassen. (Of nadere info vragen bij echte deskundigen zoals het Allergiecentrum in Arnhem)

ga
door gast111111 - Jul 10, 2008 om 12:40
14 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,
ik begrijp niet helemaal of je kind nu al geboren is..je hebt het nl over consultatieburo en over kinderarts maar ook over verloskundige....
Of heb je al oudere kinderen met een allergie?
En als dit kind al geboren is hoe oud is ze nu en gebruikt dan nu bv, gewone babyvoeding??

moontjepower
door moontjepower - Jul 10, 2008 om 13:31
4 Antwoorden / 9 Vragen

mijn zoontje is 5 weken oud. en hij is opgenomen geweest vanwege infectie vandaar kinderarts... ik gaf eerst nutrilon 1 maar de wijkverpleegkundige (van het consultatiebureau) zei dus omdat wij ouders allergieen hebben(hooikoorts oa) we bij voorbaat al hypoallergeen moeten geven. om het voor te zijn. als hij wel allergie heeft dan geef je ook gelijk andere voeding:pepti.

moontjepower
door moontjepower - Jul 10, 2008 om 13:38
4 Antwoorden / 9 Vragen

heb trouwens bij allergiecentrum arnhem op internet gekeken. en zij raden toch ook hypoallergeen aan. bedankt voor de tip, was trouwens nog gister in het nieuwes dat uit onderzoek blijkt dat baby's bij  4 maanden beter gewone melk kunnen drinken.. schijnt beter te zijn tegen huidallergie. ik kreeg vroeger bij 3 mnd al liga en karvan cevitam op doktersadvies en dat was '72!

ga
door gast111111 - Jul 10, 2008 om 15:09
14 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

Nou zou dat zelf dus niet bijvoorbaat geven! Waar ga je dan nog meer op letten? Alleen pepti is dus alleen maar voor koemelkallergie bijv, maar helpt echt niet tegen hooikoorts oid...
Als dit kind dus voedingsallergie ontwikkeld, dan is het wel handig bij een evt volgende kind wel bijvoorbaat pepti oid te geven.
Wij hadden 3 voedingsallergie kinderen, dus weet wel waarover ik praat....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 10, 2008 om 15:17
16959 Antwoorden / 202 Vragen

hallo moontjepower@ als het allergiecentrum ook de aanbeveling doet, dan kan ik melden dat men daar op basis van eigen bevinfdingen zeer deskundig is.

Let met koemelk wel op eventuele reacties omdat er sprake kan zijn van koemelk en/of lactose intoleranties. U zult dat echter heel snel merken, met name als uw kind de koemelk niet wenst of er op reageert. Houd er rekening mee, dat u in dat geval een fiscale aftrekpost wegens dieetkosten heeft verkregen. Een verklaring van een arts, alsdan kan wel nuttig zijn.

sw
door sweatest7 - Aug 18, 2009 om 16:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

ik vind het zo'n onzin!

hebben wij vroeger ook echt niet gehad hoor! en het is niet bewezen dat hypoall. allergien helpt voorkomen....ik gebruik dan ook gewoon etoseigen merk........scheeld een bult en er zit precies hetzelfde in als bij de duurdere merken!

johanpc
door johanpc - Aug 18, 2009 om 17:09
1379 Antwoorden / 2 Vragen

De vraag is MEER dan een jaar oud.

De vragensteller reageert allang niet meer dus zal ook de antwoorden niet bekijken denk ik.

pu
door puckverhage - Jan 12, 2010 om 14:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

Kijk voor een goede vergelijking van (preventief) hypoallergene voedingen eens op www.babyvoedingchecker.nl.

Je krijgt (preventief) hypoallergene voeding inderdaad niet vergoed van de verzekering. Je kunt dan ook maar beter een goedkoper (huismerk?) kiezen. Dit is even goede kwaliteit, maar je betaalt veel meer. Op de bovenstaande website vindt je veel meer informatie. Bovendien staan alle soorten en merken voeding op de website en kun je ze met elkaar vergelijken.

vladja
door vladja - Jan 12, 2010 om 14:27
8293 Antwoorden / 27 Vragen

puckverhage,

Na anderhalf jaar zal het probleem wel opgelost zijn.

Kijk eerst even naar de datum voordat je antwoord geeft.

Vladja