Ju
door Judith_v_Lith Oct 26, 2020 om 22:43
Voeding & gezondheid

Iemand ervaring met mondkapjes.com?

Ook ik wilde me verdiepen in de mondkapjes materie en dan vooral, wat moet je nou eigenlijk kopen en wat niet. Wat is het kwaliteitsverschil? Zo heb je bijvoorbeeld 3, 4 of 5 laag mondkapjes, type II, type IIR, ffp2, ffp3 niet-medisch wel medisch er is geen touw aan vast te knopen. Via vergelijkmondkapjes.nl zie ik dat ze bij Amazon en Blokker het goedkoopste zijn (de standaard 3-laags mondmaskers), maar nu kwam ik dus ook via de bovengenoemde vergelijkingssite op deze aanbieding van 'medische mondkapjes' terecht: https://www.mondkapjes.com/mondkapjes/medische-mondkapjes-type-llr-chirurgisch-mondmasker-50-stuks/
De reviews van dit bedrijf bekeken en deze zijn zeker niet altijd positief. Zij bieden dus goedgekeurde medische mondkapjes type IIR aan voor €9,95 met certificaten. Maar nu las ik dus ook weer dat deze certificaten vaak vals zijn en dus massaal worden nagemaakt, zie bijvoorbeeld dit artikel: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/schaarste-aan-mondkapjes-leidt-tot-fraude~b0827413/

Wie kan me goed advies geven?

2313 7 Rapporteer

sira
door sira - Oct 26, 2020 om 23:06
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb zowel wasbare en weggooimondkapjes bij AliExpress gekocht. Niet alleen goedkoop, maar ze hebben ook een schema waarin wordt aangegeven welk mondkapje geschikt is voor welk doel, bijv. medisch. Bovendien staat er ook bij veel mondkapjes "niet medisch" aangegeven.
De mondkapjes die hier in de winkels en webshops worden aangeboden, komen ook uit China.

newmikey
door newmikey Oct 26, 2020 om 23:48
830 Antwoorden / 0 Vragen

Het simpele feit dat twee producten uit hetzelfde land komen zegt nagenoeg niets. Wat je bij Aliexpress koopt komt veelal uit partijen die afgekeurd zijn voor de verschillende wereldwijde keurmerken (zoals CE in Europa) of gebreken in de kwaliteitscontrole lieten zien. Het kan ook gaan om productie met slavenarbeid waarvan de reguliere invoer verboden is in de EU. Dit soort beschermende producten bij Ali kopen is gewoon Russische (Chinese) roulette en moreel verwerpelijk. Zeer onverstandig.

tenormin
door tenormin - Oct 26, 2020 om 23:25
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn zoon verkoopt ze ook, komen uit China en zijn Disposable Medical Face Masks, dus éénmalig gebruik en dus een wegwerpartikel. Xai Lan ®. Wel in bulk: verdient er niet aan, is ook niet voor ziekenhuizen etc. maar voor mensen die nu verplicht zijn mondkapjes zelf te betalen (zoals kappers, pedicures etc.). Dat andere verkopers er een behoorlijk slaatje uit slaan is, zacht gezegd: niet menslievend.

newmikey
door newmikey - Oct 26, 2020 om 23:42
830 Antwoorden / 0 Vragen

Er staat een heel aardige uitleg op die vergelijkingssite die u aanhaalt en die beantwoordt al uw bovenstaande vragen. U ziet daar ook dat er geen praktisch verschil voor consumentengebruik is tussen "medische mondkapjes type IIr" en de niet-medische wegwerp- en herbruikbare versies.

Voorts ziet u in de prijsvergelijking duidelijk twee prijsklassen waartussen ongeveer 50% verschil zit - de goedkopere to 0.20/stuk en de duurdere rond de 0.30/stuk. Etos, AH, HEMA en alle andere supermarkten en drogisterijen om de hoek zitten ook ongeveer op die 0.30/stuk

Mijn ervaring is dat de kans op ongekeurde partijen die via de groothandel bij online zaken terechtkomen groter is dan de reguliere handel in de stenen winkels. Daar zijn alle maskers voorzien van een gecontroleerd CE keurmerk terwijl ik zeker de afgelopen maanden hele 747 combis heb zien binnenkomen met prut die hier afgekeurd werden op Schiphol en vervolgens toch via een andere EU lidstaat de partijhandel bereikten.

Ook vind ik het verschil vooral in de pasvorm en het beslaan (of niet) van mijn bril. Verschillende gezichten vragen om andere maskers. Mijn vrouw zweert bij die van de HEMA waar die bij mij een continue beslagen bril tot gevolg hebben dus ik ga voor die van de Etos/AH.

Is die paar cent u ècht waard om een miskoop van 50 slecht passende maskers te riskeren die misschien ook nog eens uit een twijfelachtige partij komen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 27, 2020 om 09:43
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Bij twijfel al van u zelf gelet op wat u stelt over reviews: gewoonweg dan niet kopen. Er zijn voldoende alternatieven en daarbij is ook nog aan de orde dat medische mondkapjes specifiek getest en geschikt moeten zijn voor gebruik door medisch specialisten in bijv. operatiekamers. Waarom zou u ze dan kopen?
En ziie ook het antwoord hiervoor met de opmerking dat er ook andere (drogisterij)zaken zijn die betrouwbare mondkapjes (wasbaar en niet wasbaar) verkopen.

mi
door miennaamishaaz - Oct 27, 2020 om 10:40
725 Antwoorden / 1 Vragen

als ik de Whois gegevens bekijk dan zou ik er pesoonlijk niet eens kopen:
want alles is op Private gezet. wat al een RED flag is.
https://whois.domaintools.com/mondkapjes.com

Ze beweren tevens 3-7 dagen verzend tijd
https://www.mondkapjes.com/content/verzendkosten-levertijden/

Dit Klint niet als een dropshipper. Tevens zijn hun prijzen ongeveer gelijk aan aliexpress.
dus de kans dat dit een dropshipper is is vrij klein.

Wel zien hun mondkapjes hetzelfde eruit als die op aliexpress.

Hun adress is wel een woonhuis/ startup-incubator
https://www.mondkapjes.com/contact-opnemen

rj
door rjw - Oct 27, 2020 om 11:05
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is dat toch dat veel consumenten in de duistere krochten van het internet gaan zoeken naar zogenaamd voordeel. En dan over een paar weken hier komen janken dat ze zijn opgelicht.

gerbera
door gerbera - Oct 27, 2020 om 11:32
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Och de 3 lagen mondkapjes voor eenmalig gbruik worden al voor €5,- 50 stuks aangeboden bij de Vomar, Dekamarkt, Aldi, soms Kruidvat enz, en zie je er bijna iedereen mee lopen, scheelt toch ff € 8,95 met Blokker voor dezelfde kapjes. Nadeel van die kapjes is dat je ze overal op straat ziet zwerven omdat mensen te belazerd zijn ze na gebruik in een afvalbak te deponeren.