Ma
door Marja Toet Jun 27, 2020 om 11:30
Voeding & gezondheid

Ik heb een senseo apparaat en drink decafe koffie. Welke pads geven veel schuim?

Heb verschillende soorten geprobeerd maar nog niet tevreden . Drink het zonder melk.

5251 13 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Jun 27, 2020 om 11:45
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Geen enkele. De schuimlaag zoals je die op tv in reclames ziet is gemanipuleerd en zo krijg je het thuis nooit.
Wel zit er door het druk systeem wat verschil in de goedkoopste classic uitvoering en de wat duurdere uitvoering die dmv meerdere gaatjes het water door de pads persen.
Wil je echt veel schuim op je koffie dan zul je een losse melkopschuimer of een dure expresso machine moeten kopen (of wat afwasmiddel in het waterreservoir moeten doen maar dat is niet echt gezond).

mi
door miennaamishaaz - Jun 27, 2020 om 13:42
725 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas geven vrij weinig koffie Pads een Mooie schuimlaag.

Ik ben zelf Volledig af Van Senseo,

Ik heb zelf een Fully automatic Espressomachine.

Deze werkt via Bonen, en geeft wel een Mooie schuimlaag "afhankelijk van welke Bonen u gebruikt".
De koffie smaakt tevens ook nog velen malen beter.

Het is wel een Investering, maar als u veel Koffie drinkt {3-5+ Kopjes op een dag} Haalt u dit er na van loop van tijd wel uit.

Voordat u een Fully automatic espresso machine in huis haald, raad ik u eerst aan om een Coffee Duck houder te halen, en een Goedkope Bonen maler {een Maler van 3-5 euro is al voldoende}
https://www.coffeeduck.com/en/
Hiermee kunt u experimenteren en testen welke Bonen u het Lekkerst vind.
Dan geeft u niet gelijk 300-500+ Euro uit aan een Espresso machine, Met Bonen die u helemaal niet Lekker vind.

Met de Coffee Duck kunt u tevens ook experimenteren met Decaf Bonen, Sommige Bonen geven wel een Redelijk Mooie schuim/Crema laag zelfs als u de Coffee Duck gebruikt.

tenormin
door tenormin - Jun 27, 2020 om 14:09
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Bij de Senseo kreeg ik nauwelijks schuim. Heb nu een simpele Dolce Gusto Nespresso Machine en die geeft een heerlijke laag schuim. Ik ben qua smaak aan de Espresso Mattchiato (Cortado) blijven hangen. Er zijn natuurlijk veel meer smaken.

mi
door miennaamishaaz Jun 27, 2020 om 15:05
725 Antwoorden / 1 Vragen

Een Espresso Macchiato is een espresso met een Laag melk schuim
een Coffee Cortado is meer zoals wij het kennen van de Koffie verkeerd.

Maar je hebt gelijk dat er Veel meer smaken zijn. Met elk zijn eigen Unieke Bereiding.
_____________
{Informatie voor Marja ontrempt Dolce gusto apparaten}
Daarnaast is een Dolche Gusto is voor de Fanatieke Koffie drinker alsnog vrij Prijzig.
Omdat het Apparaat ergens rond de 30 euro zit. Maar voor 10 Pods betaal je al Gauw 5 euro voor 8 Pods {Latte machiatto}
wat uitkomt op een Prijs van 0,625 euro per Kopje.

Als Je zou uitrekenen wat hetzelfde kost met een Fully Automatic, zit je op ongeveer:
Koffie 10 euro Per kilo
Melk 1 euro per liter
voor een Kopje van 250ML wordt 100ML melk gebruikt, en 8 gram koffie
Wat uitkomt op 120-125 Kopjes kofie uit +/-1 KG
Melk 0,10 euro
koffie 0.08 Euro
Dus met een Fully automatic betaal je minder dan 0,20 euro per Kopje koffie.
Wat ongeveer 6x zo goedkoop is per kopje.
Dus van loop van tijd haal je je geld er wel uit als je over zou stappen op een Fully automatic.
_____________
Maar het is wel zo dat Afhankelijk van de Prijs-Range is het wel zo dat je meer of minder Kofffie opties hebt.
Niet te Vergeten dat als je zelf bonen kiest je volledig weet wat er in de zak zou zitten.
Bij Dolche gusto en Senseo is het maar de vraag wat er in zit in die Pads/Pods.

tenormin
door tenormin Jun 27, 2020 om 15:19
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn machientje was veel duurder en de cupjes, 16 per doos kosten €4,79. On line (bij de PLUS) kan ik ze onder de naam Cortado niet bestellen, wel onder Espresso Macchiato. En er zit geen witte maar een dikke, bruine schuimlaag op.

mi
door miennaamishaaz Jun 27, 2020 om 17:05
725 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is het nadeel van bedrijven zoals de Dolche Gusto, en hun Pods.

Die noemen hun Koffie "2 dingen" op de verpakking, waardoor je Verwarring krijgt.
Want wat ze eigenlijk verkopen is gewoon Koffie verkeerd. Het heeft niets te maken met Espresso machiatto

Als je kijkt naar een "Super-automatic espresso machine" uit het Top segment zoals de "Saeco Xelsis". zul je wel merken dat het 2 volledig verschillende Koffie dranken zijn
Menu demo:
https://www.coffee.equalizer.philips.com/

tenormin
door tenormin Jun 27, 2020 om 17:25
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@mien, ik heb er geen moeite mee hoor, ik vind het een lekker bakje. Ik ben in mijn eentje: dus een groot apparaat ga ik niet meer aanschaffen. En nog iets: het ligt niet aan de verpakking van de Dolce Gusto. Ligt aan de PLUS. Staat zo op hun site. Wat ze zouden veranderen. Haha, een onderneming die de site voor iemand even zou willen verbeteren/aanpassen. Mooi niet.

Donuts
door Donuts Jun 28, 2020 om 11:28
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dolce Gusto Nespresso Machine bestaat niet. Het is of een Dolce Gusto of een Nespresso. U heeft een Dolce Gusto.

tenormin
door tenormin Jun 28, 2020 om 12:36
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@graspollen, u hebt gelijk: de Nespresso staat op het koffie doosje. ☺

diumenge
door diumenge - Jun 27, 2020 om 14:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bij Senseo is de crema laag inderdaad letterlijk schuim lijkt het, wil je een echt goede crema laag dan zal je toch naar een beter apparaat moeten overschaken zoals hierboven ook aangegeven.

gerbera
door gerbera - Jun 27, 2020 om 16:24
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemd dat men geen schuim heeft met de senseo pads. Zal het dan aan mijn Senseo machine liggen dat ik wel een schuimlaag heb met de Senseo pads, ook de decafe. Wel niet zo als in de reclame maar hij mag gezien worden. Overige pads geprobeerd en het merendeel houdt door het dikke papier veel water vast zodat je maar halve kopjes hebt.

rj
door rjw - Jun 28, 2020 om 11:20
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Goede crema (geen schuim!) krijg je alleen met een goede espressomachine, een hele goede bonenmaler en versgebrande koffiebonen. Al het andere is gerommel in de marge.

Ik snap dat veel mensen dat een brug te ver vinden voor een kopje koffie, maar het is niet anders en je zult je verwachtingen bij moeten stellen als je het bovenstaande niet ziet zitten. Zeker als je Senseo gebruikt.

Echte crema onstaat door de combinatie van vet van de koffiebonen in combinatie met de juiste waterdruk en juiste temperatuur van het water. Bij Senseo wordt om te beginnen kunstmatig vet toegevoegd om crema te simuleren, er is geen fatsoenlijke waterdruk, en de temperatuur van het water is extreem instabiel en onvoorspelbaar.

tdmduc
door tdmduc - Jun 28, 2020 om 18:26
703 Antwoorden / 2 Vragen

Koffie-experts zijn onverbiddelijk: Senseo is géén koffie maar water dat door koffiepoeder is gelopen.

Wil je "crema"dan moet het minimaal voldoen aan de wetten van de Italiaanse barista's.

De druk van het hete water, de maling, hoe is het gebrand, land van herkomst, zo maar wat factoren die een kopje koffie goed moeten doen smaken.

Senseo is koffiepap. Niet meer niet minder.

mi
door miennaamishaaz Jun 29, 2020 om 11:24
725 Antwoorden / 1 Vragen

Nespresso is nog slechter, Je weet Namelijk niet wat er in zo'n Capsule zit

Senseo is het restje wat over is na het malen van snelfilter maling.

Maar voor goede koffie met een mooie Crema laag. is een Espresso machine onder de 150 euro niet goed en geschikt.
Vooral het Filter zorgt vaak voor Problemen.
https://www.youtube.com/watch?v=avM-XsaTBIc

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Jun 29, 2020 om 10:10
104 Antwoorden / Vragen

Hallo Marja, ik heb niet het goede antwoord maar als ik dan alle bijdragen lees geeft er dus niemand echt een antwoord. Alleen adviezen om een duurder andere machine aan te schaffen. Wij gebruiken origineel senseo en dat geeft een klein laagje schuim en wij doen het er maar mee.

gerbera
door gerbera Jun 29, 2020 om 13:55
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Beste "baron" heeft u mijn reactie zekert niet gelezen.☺

Zal het dan aan mijn Senseo machine liggen dat ik wel een schuimlaag heb met de Senseo pads, ook de decafe.

audb
door audb - Jun 29, 2020 om 10:20
1668 Antwoorden / 5 Vragen

In de reclame gebruiken ze ook een heel smal kopje en hebben ze de druk waarschijnelijk opgevoerd en ja dan zal er wel wat schuim op komen.

Maar koffie is een natuur product en dan kan het jaarlijks wel schelen hoe de smaak is en hoeveel koffie vet er in zit.

Wat u wel zou kunnen proberen is om een losse koffie pad houder te nemen zoals deze https://www.amazon.nl/Melitta-180424-Permanent-Kaffeefilter-Kaffeepadmaschinen/dp/B000QDNIKU/ref=sr_1_22_sspa?__mk_nl_NL=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&crid=3TBA8MKU28UR3&dchild=1&keywords=senseo+padhalter&qid=1593418655&sprefix=senseo%2Caps%2C153&sr=8-22-spons&psc=1&spLa=ZW5jcnlwdGVkUXVhbGlmaWVyPUEyUlpJSEI2WEdEOFdaJmVuY3J5cHRlZElkPUEwMzI5Njk0MVA5VTVYNDVOUlRBNyZlbmNyeXB0ZWRBZElkPUEwMTQ1NjE4MzRRRldQSFA1NlNDRyZ3aWRnZXROYW1lPXNwX2J0ZiZhY3Rpb249Y2xpY2tSZWRpcmVjdCZkb05vdExvZ0NsaWNrPXRydWU=

En daar uw eigen koffie in te doen.

Zelf heb ik er geen ervaring mee maar de kretieken zijn wel goed.

luppo
door luppo - Jun 29, 2020 om 10:26
69 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf een Dolce Gusto koffie machine,geeft een perfecte schuimlaag op alle cupjes.
Een seseo vindt ik maar niks,geen lekkere koffie.

clio23
door clio23 - Jun 29, 2020 om 10:36
46 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al jaren een Senseo, nu net de nieuwste versie, maar bij alle apparaten heb ik gewoon een schuimlaag. Niet zo dik maar voor mij dik genoeg. Maar als je weinig geld wil uitgeven aan pads zul je ook een mindere kwaliteit krijgen.

ot
door otjes - Jun 29, 2020 om 10:41
8 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaat een espresso padhouder, deze geeft altijd schuim, alleen voor één kopje tegelijk te gebruiken. Er is een kleiner gaatjes waar de koffie door heen perst. Even googelen, blokker had deze een paar jaar geleden, of ze het nu hebben geen idee.

gerbera
door gerbera Jun 29, 2020 om 14:08
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Is niet meer verkrijgbaar en was alleen geschikt voor HD apparaten.

mi
door miennaamishaaz - Jul 17, 2020 om 18:09
725 Antwoorden / 1 Vragen

Informatie video mbt Crema laag op Koffie

https://www.youtube.com/watch?v=j5rygXblZJU